پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

پیش بینی برندگان اسکار ۲۰۱۰

چند ساعت پیش کاندیداهای اسکار ۲۰۱۰ اعلام شدن که با پیش بینی من کاملاً همخونی داره. امسال هم طبق روال سال های قبل (۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ و ۲۰۰۷) می خوام برندگان اسکار رو پیش بینی کنم.

تنها موضوعی که امسال برای داوران کار انتخاب و برای ما پیش بینی رو سخت می کنه حضور Avatar بین سایر فیلم هاست که به نظر من اصلاً با هم قابل مقایسه نیستن. آواتار فیلم پرخرجیه که تمام جذابیتش در تماشا به صورت سه بعدیه و تمام اتکای فیلم بر استفادۀ گسترده از CGI، در صورتیکه سایر فیلم ها به دلیل داستان پردازی خلاقانه، نمایش جزئیات یک موقعیت دشوار یا روایت زندگی نامۀ افراد مشهور به این فهرست راه پیدا کردن.

باید منتظر موند و دید که هفتم مارس چه کسی با اسکار به خونه برمی گرده... و اما برای امسال، پیش بینی من اینه:

انیمیشن بلند: قطعاً Up (پیکسار)

مستند بلند: The Cove

فیلم خارجی: The White Ribbon (با اینکه خودم اصلاً دوستش نداشتم)

طراحی لباس: The Young Victoria یا Coco Avant Chanel

فیلمبرداری: Avatar

تدوینAvatar یا The Hurt Locker

گریم: Star Trek

کارگردانی هنری: Sherlock Holmes یا Avatar

جلوه های ویژه تصویری: فقط و فقط Avatar

تدوین صدا: Avatar

میکس صدا: Inglorious Bastards یا Avatar

موسیقی متنUp یا Avatar

آواز فیلم: به احتمال زیاد Crazy Heart می گیره، اما آوازهای Princess & the Frog هم واقعاً خوب بود

فیلمنامۀ اوریژینال: Inglorious bastards یا Up

فیلمنامۀ اقتباسی: Up in the Air

بازیگر اول زن: قطعاً ساندرا بولاک برای The Blind Side

بازیگر دوم زن: Monique برای Precious (فیلمی که به هیچ عنوان حاضر نیستم بشینم تماشا کنم!)

بازیگر اول مرد: جف بریجز برای Crazy Heart

بازیگر دوم مرد: کریستوفر والتز برای Inglorious Bastards (البته من بازی استنلی توچی در "استخوان های دوست داشتنی" رو بیشتر می پسندم)

کارگردان: رقابت اصلی بین جیمز کامرون (Avatar) و کاترین بیگلو (The Hurt Locker) هست که فکر می کنم شانس کاترین بیگلو بیشتر باشه.

فیلم: Avatar یا The Hurt Locker (باز فکر می کنم شانس دومی بیشتره اما خود من به آواتار رای می دم) 

* بعد از مراسم: پیش بینی های درستم رو تیک زدم، برو حالشو ببر!

نظرات 7 + ارسال نظر
ترانه شنبه 17 بهمن 1388 ساعت 17:44

ولی خبر باحالی بود!

راستی این انیمیشنه این طوریه؟ یعنی حیف ابری نیست؟
راستی چرا انیمیشن کوتاه پیکسار کاندید نشد؟ اون یکیا رو دیدی؟

انیمیشن پنجم واقعا بد بود، اصلا نفهمیدم چرا کاندید شده. انیمیشن های خیلی بهتری بودن امسال که می تونستن کاندید بشن مثل مری و مکس.

احتمالا دیدن دیگه پیکسار زیادی پررو می شه انیمیشن کوتاهشو کاندید نکردن! اون یکی ها رو هم هنوز ندیدم ولی گرفتم.

ترانه پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 12:54

میگم امسال چرا با هم پیش بینی نکردیم؟ هر چند من نود در صد فلیما رو ندیدم. ولی یه جورایی حدسام همینا بود.
من خیلی دوست دارم بدونم بهترین فیلمو کدوم می گیره. نمیشه مثل آلیس آینده رو ببینیم؟!

خب این لیست حدسیات منه. تو هم لیست حدسیاتت رو بذار، بعد با هم کل کل می کنیم سرش!

داوران گلدن گلاب بهترین فیلم رو به آواتار دادن ولی صنف تهیه کنندگان سینمایی آمریکا (که اغلب داوران اسکار هم از همین ها هستن) به Hurt Locker. حالا دعواشون سر اینه که هنر ساختن چه نوع فیلمی بیشتره؟ فروش بالا و تکنولوژی مدرن مهمتره یا سبک خاص روایی یک فیلم و شرح جزئیات موقعیت های دشوار؟

راستی می دونستی جیمز کامرون (آواتار) و کاترین بیگلو (Hurt locker) قبلا زن و شوهر بودن؟ (آخر خبر خاله زنکی!)

محسن پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 02:11 http://filmamoon.blogsky.com

من متاسفانه با نظر تو مجبورم کنار بیام. به صرفمه. ولی اصلن نمیتونم باهات توی فیلم خارجی کنار بیام. اسکار این فیلم تقدیم خواهد شد به اصغر خودمون برای فیلم:
در باره الییییییییییییییییییییییییییییییییی

من این فیلم آلمانی رو دیده ام و به جرات می گم درباره الی خیلییییی بهتره. از همه جهت. درباره الی به معنای واقعی کلمه سینماست. اما متاسفانه داوران اسکار پارامترهای دیگه ای رو در نظر می گیرن که خب انتخابشون می شه این. مثل کاندیداهای بهترین گریم که واقعا بی انصافی شده در حق بعضی فیلم ها. یا بهترین آواز فیلم...

- پنج‌شنبه 15 بهمن 1388 ساعت 00:24

بازیگر اول مرد: جف بریجز برای

Crazy Man = ن Crazy Heart دل دیوانه

ممنون، اصلاحش کردم.

همون چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 18:29

شما ظاهرا با نوستراداموس نسبتی داری ؟!!

اون با من نسبت داره!

ترانه چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 15:11

گریم رو مطمئنی؟ آخه من فکر می کنم جنگ ستارگان ببره. البته شایدم همین بگیره. ولی با طراحی لباس موافقم. احتمالا همین فیلم می گیره.

موسیقی متن رو من شک دارم به آپ بدن. در هر صورت اگه بدن عالیه. فیلمنامه رو هم شک دارم.
در هر صورت خیلی شوق و ذوق دارم بدونم چه کانالی اسکار رو نشون میده.

حالا این فهرست اولیه اس که من زدم، اگه نظر پیشنهاد یا انتقادی داری بگو!

موسیقی آپ واقعا خوب بود... یعنی اگه بخوان انصافا جایزه بدن باید بگیره اما اگه آواتار روشون خیلی تاثیر گذاشته باشه و هنوز تو کف باشن خب به آواتار می دن.

فیلمنامه هم چون صنف نویسندگان آمریکا به Up in the Air رای داده و داوران اسکار این رشته هم همون آدم ها هستن، به احتمال زیاد باز هم Up in the Air می گیره.

در ضمن بگم که این فهرست منتخب من نیست، حدس منه از سلیقه 6000 داور! مثلا اگه قرار بود من انتخاب کنم بهترین گریم رو به District 9 می دادم امسال که حتی توی لیست سه تایی بهترین گریم هم نیست!

کوروموزوم نا معلوم چهارشنبه 14 بهمن 1388 ساعت 13:05

من دوست دارم آنا کندریک برای بازیگر دوم زن جایزه بگیره.
شکلاتای ما رو منم خیلی دوست داشتم ولی اونام نیستن کلا اکثر خوراکی های خوشمزه ی قدیم نیستن دیگه.میدونم اگه یه روز پفک نمکی مینو هم دیگه تولید نشه من سکته میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد