پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

نتایج رای گیری ۵ فیلم برتر سینمایی از دید خوانندگان وبلاگ

نتایج رای گیری ۵ فیلم برتر سینمایی از دید خوانندگان وبلاگ:

1. Inception با ۶۰ امتیاز

2. "کازابلانکا" با ۴۵ امتیاز

3. Amelie و "برباد رفته" با ۳۳ امتیاز

4. Fight Club با ۳۰ امتیاز

5. Shutter Island و "پدرخوانده" با ۲۷ امتیاز

و باقی فهرست:

6. "خاطرات یک گیشا" با ۲۰ امتیاز

7. Life is Beautiful و "راشومون" با ۱۸ امتیاز

8. "جاده" (فلینی)، "رهایی از شاوشانک"، "ماتریکس" و "دزدان دریایی کارائیب" با ۱۶ امتیاز

9. "سینما پارادیزو"، "بچۀ رزمری"، "اشک ها و لبخندها" و "زیرزمین" با ۱۴ امتیاز

10. Eyes Wide Shut، The Others و WALL-E با ۱۲ امتیاز


آرای به صندوق ریخته شده نیز در بخش کامنت های این پست قابل مشاهده اس. مشترکاتی که بین بعضی ها هست جالبه و می تونه مورد تحلیل های آماری قرار بگیره!!!

تغییر مهلت رای گیری ۵ فیلم برتر سینمایی!

معمولا وقتی به انتهای زمان اعلام شدۀ جشنواره ها و نظرسنجی ها می رسیم یه هفته ده روزی تمدیدش می کنن! ما هم نظرسنجی گذاشتیم برای انتخاب ۵ فیلم برتر سینما از دید خودمون، اما برخلاف تمام جشنواره ها قصد تمدید نداریم که هیچ، قصد داریم زودتر از موعد نتایج رو اعلام کنیم.

تا امروز ۳۰ نفر لیست دادن که با توجه به وجود سلیقه های مختلف فکر کنم نتایج جالبی دربیاد.

شکل امتیازدهی هم به این شکله که فیلم اول ۵ امتیاز، دوم ۴ امتیاز،... و فیلم پنجم ۱ امتیاز.

بعد فکر کردم دیدم اگر مثلا سه نفر یه فیلمو بعنوان فیلم پنجمشون انتخاب کنن می شه ۳ امتیاز، و اگر یک نفر فیلمی رو بعنوان فیلم دومش بیاره می شه ۴ امتیاز... چون ارزش انتخاب یک فیلم توسط سه نفر در مقام پنجم خیلی بیشتر از ارزش انتخاب یک فیلم توسط یک نفر در مقام دومه، بنابراین یه ضریب هم براش در نظر گرفتم. به این شکل که امتیاز ضرب می شه در تعداد نفراتی که به فیلم رای دادن. یعنی اگر سه نفر فیلمی رو در ردۀ پنجم آوردن، سه تا ۱ امتیاز ضرب می شه در ۳ که می شه ۹ امتیاز.

به هر حال نتایج روز شنبه ۲۸ خرداد اعلام خواهد شد.

هر کی هم رای نداده، نداده دیگه! می خواست بده. همینه که هست!

مستند "شما ۹ میلیون دلار..." در بخش مسابقۀ جشنوارۀ فیلم پلیس

فیلم مستند "شما ۹ میلیون دلار برنده شده اید!" به بخش مسابقۀ چهارمین جشنواره فیلم پلیس راه یافت.

ظاهراً ۱۲۰ فیلم در بخش مستند ثبت نام کرده بودن که از بین اینها هیات بازبینی ۲۶ فیلم رو برای بخش مسابقه انتخاب کرده.

این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ تیرماه برگزار می شه و فیلم های بخش مسابقه هم در سینما فلسطین به نمایش درمیان.

لینک خبر

۵ فیلم برتر تاریخ سینما از دید ما

وقتی منتقدین و سایت های مختلف سینمایی فهرست مدام بهترین های سینمایی رو از دید خودشون اعلام می کنن، چرا ما اینکارو نکنیم؟؟؟ مگه ما چیمون از اونا کمتره؟

آقا جان، قبول، همشهری کین فیلم خوبیه، اما آیا واقعاً بهترین و محبوب ترین فیلم تاریخ سینماست؟ ممکنه از دید خیلی ها باشه اما از نظر من که نیست.

من فهرست خودمو دارم، هر کی فهرست خودشو داره...

بیایم یه کار کنیم. فهرستی از بهترین فیلم های غیرایرانی رو از دید خودمون بنویسیم، به ترتیب از ۱ تا ۵. فیلم هایی که باهاشون واقعاً حال کردیم و از دیدنشون لذت بردیم. مهم نیست چقدر فروش کرده، مهم نیست کی بازی کرده یا کی ساخته. مهم اینه که ما ازش خوشمون اومده باشه و محبوب ما باشن.

بعد از اعلام نظرات به فیلم ها امتیاز می دیم (فیلم اول ۵ امتیاز، فیلم دوم ۴ امتیاز،...) تا اینکه ببینیم چه فیلم هایی اول تا پنجم می شن.

به هر کی می تونین بگین بیاد فهرست خودشو اعلام کنه. هر چی تعداد شرکت کننده ها بیشتر باشه، نتیجه معتبرتره...

* مدت رای گیری: پونزده روز

* اعلام نتایج: ۳۰ خرداد

* کامنت ها تا پایان مدت رای گیری مخفی خواهند ماند.

فیلم های مهمی که دوستشون ندارم!

اولین سال هایی که فیلم می دیدم خیلی زیاد تحت تاثیر مجلات سینمایی بودم و نقدهایی که می خوندم. یعنی اگر در مجلۀ فیلم از فیلمی تعریف می شد یا فیلمی در جشنواره ای معتبر جایزه می گرفت، فکر می کردم خب قطعاً با اثر مهمی طرف هستم و موقع تماشای فیلم خودم رو مجبور می کردم که از فیلم خوشم بیاد... یعنی در واقع فکر می کردم اگر از چنین فیلمی خوشم نیاد اشکال از منه که فیلم رو درست درک نکرده ام.

اما بعد از مدتی کم کم متوجه شدم الزاماً نباید نظر من با نظر یک منتقد یا حتی گروه بزرگی از منتقدین سینمایی یکی باشه. به هر حال من سلیقه و نظر خودمو دارم. یعنی ممکنه فیلمی جایزه های بزرگی رو هم کسب کنه ولی من دوستش نداشته باشم.

اینها رو گفتم که برسم به فیلم تایلندی ظاهراً مهمی که پارسال جایزۀ نخل طلای کن رو گرفت. من فیلم رو با شوق و ذوق زیادی شروع کردم و وقتی برای اولین بار به ساعت نگاه کردم دیدم فقط 18 دقیقه گذشته!

واقعاً نمی دونم هیات داوران با چه معیاری این فیلم رو شایستۀ دریافت مهمترین جایزۀ جشنوارۀ کن دونستن، شاید واقعاً باهاش ارتباط برقرار کردن و ازش خوششون اومده. شاید پیام مهمی تو فیلم بوده که اونا گرفتن و من نه... ولی آقا جان هر کاری هم بکنی من نمی تونم با فیلمی ارتباط برقرار کنم که 8 دقیقۀ تمام دوربین رو ثابت کاشتن رو به یک میز که دورش پنج نفر نشستن دارن حرف می زنن، اونم چه کسانی؟ یه پیرمرد رو به موت، یه پیرزن، یه پسر جوون، خواهر پیرمرد که سالها پیش مرده (و حالا روحش برگشته) و یک گوریل که در واقع پسر اون پیرمرده اس که چند سال پیش توی جنگل رفته و مرده!

این فیلم به غیر از (احتمالاً!) پیام مهمی دربارۀ تناسخ و زندگی آدم ها و چند پلان زیبا از مناظر تایلند هیچ جذابیت دیگه ای نداره. اصلاً مگه اولین شرط یک فیلم خوب این نیست که بتونه مخاطب رو به خودش جذب کنه؟

این اتفاق دربارۀ خیلی فیلم های مشهور و جایزه بگیر دیگه هم تکرار می شه. مثل اون فیلم فرانسوی که پارسال کاندید اسکار بود، یا حتی فیلمی مثل همشهری کین که سالهاست بهترین فیلم تاریخ سینما از دید منتقدان سینماییه. همشهری کین فیلمنامۀ خوبی داره، همه چیزش سر جاشه ولی آیا واقعاً بهترین فیلم تاریخ سینماس؟

به نظر من که نه... من کاری با نظر منتقدان یا جایزه های سینمایی ندارم. من سلیقۀ خودمو دارم و فهرست بهترین های سینماییم هم متعلق به خودمه. قرار نیست همۀ ما دنباله رو نظر منتقدان باشیم.

فیلم مستند استاکس نت: جنگ سایبری - تیزر

تیزر فیلم آماده شده که اینجا آپلودش کردم. مدت تیزر ۶۵ ثانیه و حجمش حدود ۴ مگابایته:


مشخصات فیلم روی IMDB

تیزر (ورژن 1)

تیزر (ورژن 2)

صفحه وبلاگ فیلم

تیزر روی یوتیوب


فیلم مستند استاکس نت: جنگ سایبری - پشت صحنه ۴

تصویربرداری مستند استاکس نت: جنگ سایبری تموم شد و از امروز فیلم وارد فاز پس تولید می شه.