پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

پیش بینی کاندیداهای اسکار ۲۰۱۰

شاید الان برای پیش بینی اسکار امسال خیلی زود باشه، اما با توجه به فیلم هایی که تابحال دیدم می تونم حدس بزنم شانس چه کسانی و چه فیلم هایی در اسکار امسال بیشتر از بقیه اس.

هر سال چند غافلگیری بزرگ هم داریم: کسانی که مطمئنم کاندید می شن اما در فهرست نهایی پنج نفره جایی ندارن و همینطور کسانی که اصلاً فکرشم نمی کنم کاندید بشن و می شن!

فیلم های احتمالاً اسکاری امسال اینان: 

The Blind Side: بهترین فیلم، فیلمنامه، بازیگر اول زن (ساندرا بولاک)، اول مرد (کوئینتین آرون)، موسیقی متن 

Brothers: بازیگر اول مرد (توبی مگوایر)، اول زن (ناتالی پورتمن) 

Bright Star: طراحی لباس، کارگردانی هنری 

The Hurt Locker: بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامه 

The Lovely Bones: بهترین کارگردانی هنری، بهترین بازیگر نقش دوم مرد (استنلی توچی) 

Up in the Air: بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی، کارگردان، بازیگر اول مرد (جورج کلونی)، بازیگر دوم زن (ورا فارمیگا)، بازیگر دوم زن (آنا کندریک)  

An Education: بهترین فیلم، بازیگر اول زن (کری مولیگان)، بازیگر دوم مرد (آلفرد مولینا)

Invictus: بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر اول (مورگان فریمن) و دوم مرد (مت دیمون)  

Mary & Max: بهترین انیمیشن 

Partly Cloudy: بهترین انیمیشن کوتاه

Inglourious Bastards: بهترین فیلم، فیلمنامه اصلی، کارگردان، تدوین

Julie & Julia: بهترین فیلم، فیلمنامه اقتباسی، بازیگر اول (مریل استرپ) و دوم زن (امی آدامز)، فیلمبرداری و موسیقی

Public Enemies: بهترین فیلمنامۀ اقتباسی، کارگردانی، فیلم، بازیگر اول (جانی دپ) و دوم مرد (چانینگ تاتوم)

Broken Embraces: بهترین فیلمنامۀ اصلی، موسیقی، فیلمبرداری و نقش اول زن (پنه لوپه کروز)

UP: بهترین فیلم، فیلمنامه، انیمیشن، موسیقی متن 

Food Inc: بهترین مستند بلند 

Fantastic Mr. Fox: بهترین انیمیشن 

The Road: بهترین بازیگر اول مرد (ویگو مورتنسن)، دوم مرد (کودی اسمیت-مک فی، که دوازده سالشه)

A Serious Man: بهترین فیلمنامه 

Transformers 2: بهترین جلوه های ویژه تصویری، صدا و میکس صدا

The Burning Plain: بهترین نقش اول زن (چارلیز ترون)، فیلمنامه اصلی 

Avatar: (هنوز ندیدم اما قطعا در تمام رشته های فنی مثل جلوه های ویژه، صدا و تدوین کاندید می شه)

نظرات 13 + ارسال نظر
احسان یکشنبه 22 آذر 1388 ساعت 08:56

انیمیشن دو بعدی فوق‌العاده والت دیزنی به اسم
Princess and the Frog
و فیلم Men Who Stare at Goats با بازی جرج کلونی هم از نامزدهای احتمالی است

هنوز هیچکدومو ندیدم ولی درباره بازی جرج کلونی زیاد شنیدم. دیدیشون خودت؟ چون دومی تازه اومده.

ترانه جمعه 29 آبان 1388 ساعت 19:29

خوب تو سینما سه بعدیه. این جا که حال نمی کنیم! :((

فیلم هایی که اصولا برای نمایش سه بعدی ساخته می شن، دیدن سه بعدیشون هم جذابیت داره. وگرنه مثل این می مونه که بخوای یه فیلم رنگی رو توی تلویزیون سیاه سفید تماشا کنی!

ترانه پنج‌شنبه 28 آبان 1388 ساعت 15:16

A Christmas Carol. تبلیغشو که دیدم به نظرم جالب اومد. ژانرش انیمیشنه اما خیلی به فیلم نزدیکه. یه جورایی مثل اون صحنه های روبوتی وال-ای.

منم فکر نمی کنم! همون 93 رو هم ترکوندم!

بیشتر شبیه Polar Express هست که تام هنکس بازی می کرد. جالب اینکه سه بعدیه و سه بعدی دیدنش لذت داره.

ترانه چهارشنبه 27 آبان 1388 ساعت 19:02 http://taranehmb.blogsky.com

خدا به داد برسه! من که فقط و فقط تو رشته انیمیشن می تونم نظر بدم! قدرتی خدا من هیچ کدوم از این فیلما رو جز آپ ندیدم! البته دوست دارم یه جورایی همشون رو ببینم مخصوصا nine رو. چرا تو لیست بازیگر های خوبش ماریون کوتیلارد و جودی دنچ رو نذاشتی؟

راستی من خیلی وقته منتظر انیمیشن جدید والت دیزنی هستم! خداییش تو گرافیک ترکونده! البته یه جورایی به نظر من فیلمه که انیمیشنیش کردن. اصلا نمی تونم بفهمم باید فیلم به حسابش بیارم یا انیمیشن!

یادم باشه the burning plain رو ببینم.

اگر در مورد همون چیزی که من فکر می کنم صحبت می کنید رکورد من هم از 93 بالا تر نمیره!

منظورت از انیمیشن جدید والت دیسنی کدوم فیلمه؟

اصلا فکر نمی کنم کسی تونسته باشه بیشتر از 100 امتیاز آورده باشه!

آرمین یکشنبه 24 آبان 1388 ساعت 20:21

با سلام

من فکر میکنم بیشترین شانس در اسکار را یک مرد جدی برادران کوئن داشته باشد.

اما شما یک فیلم مهم را از قلم انداخته اید. آن فیلم هم THE ROAD است که شانس بردن اسکار بهترین بازیگر اول مرد را از جانی دپ ببرد.

سلام.
ممنون از معرفی فیلم The Road.

هنوز فیلم اکران نشده و بازی Viggo Mortensen در نقش مردی که که قصد داره پسرش رو از آسیب های آخرالزمان حفظ کنه دیده نشده. در کل از داوران اسکار هیچ کاری بعید نیست.

مثلا پارسال کی فکرشو می کرد فیلم Frozen River در چند رشته اصلی کاندید بشه؟

فرشته سه‌شنبه 5 آبان 1388 ساعت 10:12 http://freshblog.blogsky.com

من میگم inglourious basterds برای بهترین صحنه آرایی یا picture

علیرضا دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 23:46 http://www.pendarnevesht.blogfa .com

سلام مرسی از مطالب وبتون مانا باشید 50درصد موافقم سربزنید

ر و ز ب ه دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 23:19 http://hazrat-eshgh.com

من دوست دارم بازی مارین کوتیلارد رو ببینم.
دو سال پیش که اسکار گرفت اون فیلمش رو ندیدم ولی یه فیلم ازش دیدم با راسل کرو بازی می کرد (فکر کنم یک سال خوب بود) ازش خوشم اومد.

جانی دپ هم به جای خودش! تازه کریستین بیل هم هست..

+ همین لان شدم ۷۸..

ماریون کوتیلارد بازی یکدست و خوبی داره، برای نقش هم کاملا مناسبه. در کل مجموعه خوبی از بازیگرها توی فیلم دشمنان ملت جمع شدن که هر کدومشون می تونن شانس کاندیداتوری اسکار داشته باشن.

+ من هیچ رقمه از ۹۳ بیشتر نمی رم!

ر و ز ب ه دوشنبه 4 آبان 1388 ساعت 00:29 http://hazrat-eshgh.com

من تنها آپ و ترانسفورمر رو دیدم.
دشمنان مردم هم گیرم اومد ولی خوب کیفیت بد بود بی خیال شدم.
خیلی دوست دارم ببینمش البته کار تازه کامرون و برادران کوین رو خیلی مشتاقم.

+ میگم این ایستوود داره زیادی فیلم می سازه ها ؟؟ هر چه پیرتر میشه هی بیشتر فیلم می سازه ؟؟

+ من رکوردم شد ۵۴ :((

دشمنان مردم فیلم خیلی خوبیه با کارگردانی و بازی های عالی.

ایست وود هم ظاهرا نمی خواد بی خیال بشه. هر سال هم هر چی می سازه کلی توی اسکار تحویلش می گیرن، امسال که زندگینامه (ماندلا) رو هم ساخته حتما براش سر و دست می شکنن. می دونی که اسکار به فیلم های زندگینامه ای علاقه خیلی زیادی داره. البته امسال فیلم Amelia هم همین خصوصیات رو داره.

رکورد من از 93 بیشتر نمی شه!

کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 3 آبان 1388 ساعت 19:48 http://xxxy.blogsky.com

اوهوم چند سال پیش کتابشو خوندم.
هیچ وقت هیچ هیجان اجتماعی برامون وجود نداشته بدبختی اینجاست که دیگه هیچ هیجان شخصی هم وجود نداره...
هیجان که نه...هیچ چیز هیچ چیز هیچ چیز وجود نداره.

آخه یه زمانی بود یه هیجانات خاصی داشتیم، خیلی ساده ها... ولی بود. مثل فوتبال ایران - استرالیا، جام جهانی، کنسرت آریان، فیلم آژانس شیشه ای، کتاب های مارگاریت دوراس، اما الان هیچی نداریم... واقعا هیچی!

کوروموزوم نا معلوم یکشنبه 3 آبان 1388 ساعت 14:57 http://xxxy.blogsky.com

the lovely bones خیلی منتظر این فیلمم

منم همینطور. هم بخاطر اینکه کتابش رو خوندم و می دونم پیتر جکسون خیلی خوب از عده تبدیلش به نسخه سینمایی برمیاد، هم بخاطر بازیگرهاش: مارک والبرگ، سوزان ساراندون، ریچل وایز و ساروزی رونان (Saoirse Ronan) که بعید نیست کاندید اسکار بشه.

کتابشو خوندی؟

جی جی شنبه 2 آبان 1388 ساعت 20:02

فقط avatar ....دودورو درودو...avatar ....دودرودو....avatar....
ای وای ببخشید با زمین چمن اشتباه گرفتم D:

من هم خیلی دلم می خواد ببینم جیمز کامرون بعد از ۱۲ سال که از ساخت تایتانیک می گذره چی ساخته.
فقط از یه چیزش خوشم نمیاد اونم اینکه آنا لوسیا (سریال لاست) یکی از نقش های اصلی رو بازی می کنه!

محسن شنبه 2 آبان 1388 ساعت 17:29 http://filmamoon.blogsky.com

درباره الی به عنوان بهترین فیلم خارجی غیر زبان انگلیسی.
همه باید انرژی مثبتامونو به این جایزه بتابونیم.
من امسال می خوام بر خلاف همه سالهای قبل فیلم هایی که خودم دوست دارم را معرفی کنم نه اونایی که احتمال داره اسکار بگیره. کسی که جایزه ای بهمون نمیده لااقل وصف العیش رو تا اون روز داشته باشیم که خودش میشه نصف العیش.

من هر سال دو تا پست جداگانه می نویسم. یکی بهترین های سینمایی سال از دید خودم و یکی هم پیش بینی برندگان اسکار. چون دوست دارم ببینم تا چه حد با سلیقه اعضای آکادمی آشنا هستم. لیست اول رو اوایل سال ۲۰۱۰ می دم و پیش بینی کاندیداها و بعدش هم برندگان اسکار رو یک هفته قبل از اجرای مراسم.

درباره الی هم مطمئنا یکی از پنج فیلم فهرست نهایی خواهد بود. شک نکنین!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد