پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

تست هوش برای استخدام!

بعضی شرکت ها ابتکارات جالبی به خرج می دن برای انتخاب کارمندان جدید از بین متقاضیان. معمولاً بعد از طی مراحل اولیه که شامل بررسی سوابق و مصاحبه اس، شرکت ها آزمون کتبی یا مصاحبه به زبان انگلیسی هم برگزار می کنن تا یکی دو نفر رو از بین بیشتر از صد نفر انتخاب کنن.

چند سال پیش از خود من یرای استخدام توی یه شرکت بین المللی یه تستی گرفتن که جالب بود. یک نفر به سرعت و پشت سر هم سوال می پرسید، اگر سوال انگلیسی بود باید به فارسی جواب می دادم و اگر سوال به فارسی بود به انگلیسی. گفتن اینجوری می تونیم سرعت انتقال و تصمیم گیری فرد رو بسنجیم!

یه بار دیگه یه شرکتی رفتم برای مصاحبه، وقتی وارد اتاق شدم اولین چیزی که پرسیدن این بود که از در ساختمون تا در شرکت چند تا پله بالا اومدی؟!

تست اون شرکت آلمانی که یه مدت باهاشون کار می کردم هم به این شکل بود که یه مجموعه سوال و تست با ایمیل برام فرستادن و من باید در کمتر از ۱۰ دقیقه براشون reply می کردم و جواب می دادم!

هفتۀ پیش یکی از دوستان رفته بود برای مصاحبه، بعد از طی مراحلی این سوالو گذاشتن جلوش و باید ظرف کمتر از ۱۰ ثانیه جواب می داد:

فقط یکی از گزینه های زیر صحیح می باشد. آن گزینه کدام است؟

۱) گزینۀ ۱ صحیح است
۲) گزینۀ ۱ یا ۲ صحبح است
۳) گزینۀ ۲ یا ۳ صحیح است

دوستم استخدام نشد!

یادداشتی بر فیلم L'Illusionniste (سیلویان شیمه – ۲۰۱۰)

بعد از انیمیشن های پر زرق و برق هالیوودی، تماشای این انیمیشن شاعرانه از سینمای فرانسه لذت زیادی داره. انیمیشنی که به اتکای جزئیات داستانی و طراحی های فوق العادۀ دو بعدی پیش می ره.

این انیمیشن ۸۰ دقیقه ای داستان ژاک تاتی، شعبده باز فرانسویه که با شروع تب موسیقی راک در اروپا طرفداراشو از دست می ده و از محل کارش اخراج می شه. ژاک برای گذران زندگی عازم انگلیس و بعد اسکاتلند می شه و اونجا در یک سالن نمایش کار پیدا می کنه. آشنایی ژاک با دختری کوچک و احساس پدرانه ای که نسبت بهش پیدا می کنه، زندگی هر دوی اونها رو دستخوش تغییر می کنه...  

تم اصلی داستان واقعاً در همین چند خط خلاصه می شه، اما انیمیشن این فیلم بدون دیالوگ به شکلی طراحی شده که بیننده تا آخرین پلان محو تماشا باقی می مونه.

تلاش شعبده باز در نشون دادن "شعبده" و "جادو" بودن همه چیز برای دخترک (حتی خرید لباس گرون قیمت پشت ویترین) لحظات زیبایی رو خلق کرده که به نظر من این فیلم رو از حد یک انیمیشن ساده فراتر برده.

اگر دوست دارین فیلمی متفاوت، آرامش بخش با تصاویری زیبا و موسیقی شنیدنی تماشا کنین، این فیلم رو ببینین.

امتیاز: ۸ از ۱۰

فیلم های به یادماندنی: جدایی نادر از سیمین (اصغر فرهادی)

آخرین ساخته اصغر فرهادی، اولین فیلم سینمایی من در سال جدید محسوب می شه که تماشای اون به همراه محسن و ترانه می تونه نویدبخش سال سینمایی خوش یمنی باشه... 

 

جدایی نادر از سیمین رو باید قطعا بیشتر از یکبار ببینم تا بتونم یادداشتی در شأن فیلم براش بنویسم... 

الان فقط می تونم اینو بگم که سینما یعنی همین! 

* یادداشت زیبای محسن بر این فیلم رو اینجا بخونین.