پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

The Burning Plain (گویرمو آریاگا – ۲۰۰۹)

تنها اسم آریاگا بعنوان کارگردان کافیه تا کنجکاوی آدم نسبت به فیلم جلب بشه. آریاگا که قبل از این در سه فیلم بعنوان فیلمنامه نویس با آلخاندرو گونزالس اینیاریتو همکاری کرده (Amores Perros، بابل و ۲۱ گرم) در اولین تجربۀ کارگردانیش سراغ داستانی ساده اما از نظر روایی پیچیده رفته تا تبحر خودش رو بیش از پیش اثبات کنه.

The Burning Plain داستان دختری حاشیه نشین در ایالت های جنوبی آمریکاست که از قرارهای عاشقانۀ مادرش با یک مرد مکزیکی خبردار می شه و طی یک بحران روحی تصمیم به انتقام می گیره...

فیلم بیش از هر چیز دربارۀ احساس گناه هست و تاثیری که یک عکس العمل آنی در آیندۀ انسان می ذاره... شاید تا نیم ساعت پایانی متوجه اصل قضیه نشیم و همه چیز به نظر به هم ریخته و بی منطق بیاد اما در پایان که ضربۀ اصلی وارد می شه تازه می فهمیم با چه فیلمنامۀ هوشمندانه ای طرف بودیم.

چارلایز ترون و کیم بیسینگر نقش های اصلی رو بر عهده دارن که بازی های بسیار خوبی هم به نمایش گذاشتن. تصاویر تماشایی از مناظر مناطق جنوبی آمریکا و موسیقی سبک مکزیکی آنچنان در دل فیلم جا گرفتن که تصور هر چیزی به غیر از این رو غیرممکن می کنن.

The Burning Plain قراره سپتامبر ۲۰۰۹ در آمریکا به نمایش دربیاد، اما نمی دونم از کجا نسخۀ اصلی و با کیفیت عالی فیلم لو رفته که من الان اینجا دیدمش! فکر می کنم در زمان نمایش توجه زیادی به خودش جلب کنه و جوایز متعددی هم از جشنواره های مختلف بگیره.

در مجموع اگر کسی از سبک فیلم هایی مثل ۲۱ گرم و بابل خوشش بیاد، از این فیلم هم لذت می بره.

امتیاز: ۸ از ۱۰

نظرات 9 + ارسال نظر
ر و ز ب ه سه‌شنبه 8 اردیبهشت 1388 ساعت 13:06 http://hazrat-eshgh.com

ما هم به گونزالز ارادت داریم و هم به نویسنده!باید خوب از آب در آد! روغنش زیاده بی گمان!؟

آمرس پروس که خیلی به دل نشست! صد البته اون اپیزود سگ ها و کستارها ما را بس گریان کرد!
۲۱ گرم که به همچنین..

ولی ما ترون رو بسیار دوست می داریم! این دیگر پیوندی است که بین چشمان من و سیمای ایشون برپا شده (چشمک!)

دوست می داریم شما رو بیش از این هم ببینیم! همیشه وقتی پل قشنگ باشه (جناب محسن خان!) اون طرف پل هم چشم انداز خوبی است..

روز خوش.

ما نیز به دیدن بیشتر شما علاقمند می باشیم، باشد که فرصتی آید پیش تا ببینیم شما را از نزدیک!

d@vood دوشنبه 7 اردیبهشت 1388 ساعت 14:33 http://www.khak57.blogfa.com

جدا ممنون از معرفی فیلمات خیلی در خریدن و دیدن فیلمها کمکم میکنه ..به باران سری بزن خیس نمیشید...

خواهش می کنم.
ما کلا هوای بارونی رو دوست داریم و همیشه سر می زنیم. اما حیف که خیلی دیر به دیر بارون میاد!

فرشته دوشنبه 7 اردیبهشت 1388 ساعت 05:07 http://freshblog.blogsky.com

این دفعه که رفتم امار دقیق می گیرم بهت می گم... چون تعداد سالن های معمولی رو نمی دونم چند نفر ظرفیت دارن! و چند تا هستن .... بهت می گم

منتظریم!

محسن شنبه 5 اردیبهشت 1388 ساعت 17:50 http://after23.blogsky.com/

خیلی موادش خوب بود.
به تعداد سی دی های جوایز اسکار از توشون انتخاب کن و بگو که برات بزارم کنار.

امان از مواد خوب!

محسن جمعه 4 اردیبهشت 1388 ساعت 19:07 http://filmamoon.blogsky.com

حسام جات خالی دیشب به یک جایی یک دستبردی زدم با اطلاع صاحب خانه البته:
راشومون کورساوا. این فیلم یک نقطه تاریک در وجدان سینمایی من بود. هنوز روشن نشده که امشب باید حتمن اونو ببینم و الا میترسم فردا بمیرم و ندیده باشمش
Repulsion پولانسکی
توهم بزرگ ژان رنوار
21 گرم که حرفو حدیثشو زیاد شنیدم
نیکیتا لوک بسون. جهت آرشیو و حداقل یک دفعه دیگر دیدنش
Tristana لوییس بونوئل
آمارکورد فلینی
Scenes froam a Marriage اینگمار برگمن
فانی و الکساندر اینگمار برگمن
مچ پوینت که ایضن از نقاط تاریک زندگی سینماییم بود
FemmeFatale برایان دو پالما
و چن تا فیلم جدید

عجب آرشیوی بوده! به ما هم مواد برسونین.
من ظرف ده شب اخیر تمام فیلم های هیچکاک رو یکدور دوره کردم. عجب فیلمیه این ام را به نشانه مرگ بگیر. اصلا معجزه اس!

لاله پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 16:05 http://barani.ca

نه بابل رو ندیدم. ولی این فیلم رو دیشب دیدیم. از اولش که شروع شد من نشستم هی لحظه به لحظه میگفتم که الان چه زمانیه و این کیه و اون کیه و اسمشون چیه :)
یا خیلی 21 گرم تمرین خوبی بوده برام یا اینکه این خیلی آسون بود :))) خیلی خوشم اومد ازش. ممنون به خاطر معرفی کردنش.

گفتم که داستان خیلی ساده ای داره. اتفاقا فکر کنم از قصد این فیلمنامه رو بعنوان اولین فیلمش انتخاب کرد که بتونه راهش رو ادامه بده.
این فیلم خیلی ساده نیست، خصوصا برای تماشاگران عادی سینما.

فرشته پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 12:31 http://freshblog.blogsky.com

من ۲۱ گرم و بابل و اکروس پروس رو دیدم و از سبک فیلم که آخرش همه چی معلوم میشه خیلی خوشم میاد هر چند اون جاهایی که خیلی روان پریشی داره رو دوست ندارم ...

این فیلم خدا می دونه توی استرالیا کی به نمایش درمیآد؟ تازه قراره ماه بعد کارولینا بیاد.

دوشب پیش هم فیلم فست اند فیوریز رو سینما دیدیم فیلم ایکس من هم هفته بعد میاد! پابلیک انمی هم همینطور با بازی جانی دپ... اگر این فیلم اومد حتما میریم دیدنش

کاش درباره قیمت بلیت سینماها، تعداد سالن های هر مجموعه، تخفیف روزهای خاص و... سیستم های جدید نمایش هم یه توضیحی بدی. اصلا می تونه یه پست مجزا بشه برای خودش.

لاله پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 04:35 http://barani.ca

من 21 گرم رو 3 بار دیدم. یه بار از وسطش خوابیدم. یه بار دیگه همون اولش خوابیدم و از وسطاش بیدار شدم و تا آخرش رو دیدم. دفعه سوم از اول تا آخرش رو دیدم :) ولی همون دفعه اول فکر کنم، بیشتر!! فیلم رو فهمیدم. کلا سخت بود، همش قاطی میکردم چی به چیه.

معلومه واقعا خیلی فیلم های اینجوری برات جذابیت دارن!
بابل رو ندیدی؟

خرس قطبی پنج‌شنبه 3 اردیبهشت 1388 ساعت 03:51 http://polar-bear.ca

طلبه شدم ببینم!
اینجوری که اینجا نوشته :
http://www.imdb.com/title/tt1068641/releaseinfo
قبلا یه جاهایی پخش شده.

آره قبلا توی چند تا جشنواره پخش شده و احتمالا از همونجا هم به بیرون درز پیدا کرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد