پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

فیلم مستند استاکس نت: جنگ سایبری - پایان پیش تولید

بعد از حدود یک ماه و نیم تحقیق و انجام هماهنگی های لازم، بالاخره فاز پیش تولید تموم شد و از فردا صبح ساعت ۱۱ تصویربرداری شروع می شه...


شروع پیش تولید دو فیلم مستند کوتاه

مدتیه پیش تولید دو فیلم مستند رو بطور همزمان شروع کردیم. دلیل اینکه کمتر فرصت می کنم بنویسم یا به وبلاگ دوستان سر بزنم هم همینه.  

موضوع هر دو فیلم مرتبط با کامپیوتر و اینترنت هست و از اونجا که می خوام تصویربرداری دو فیلم پشت سر هم انجام بشه و فاز پس تولید هم موازی پیش بره، برنامه ریزی و هماهنگی های بیشتری لازمه.  

برای یکی از فیلم ها نیاز به مصاحبه هایی هست با کارشناسان امنیت شبکه. علاوه بر چند نفر از معروفترین مشاوران امنیت شبکه ایران، مصاحبه هایی خواهیم داشت با مدیران فنی سه تا از بزرگترین و معروفترین شرکت های آنتی ویروس دنیا.

امروز ظهر با مدیر فنی یکی از این شرکت ها صحبت کردم (به شکل مصاحبه تلفنی). حرف هایی که درباره ویروس های کامپیوتری و اتفاقاتی که ظرف چند سال آینده در این زمینه خواهد افتاد زد برای من که رشته ام کامپیوتره خیلی جالب بود. 

امیدوارم کارها به خوبی پیش برن و نسبت به قبل بتونیم پیشرفت داشته باشیم. 

یکی از این دو فیلم رو اواخر خرداد و دیگری رو اواسط تیر آماده خواهم کرد و بعد از اون بلافاصله می ریم سراغ پروژه سوم، که اینبار هیچ ربطی به کامپیوتر و اینترنت نداره: دزدان دریایی اقیانوس هند! 

آدم ها...

آدم ها موجودات عجیبی هستن...

موقعی که انتظارش رو نداری کارهایی انجام می دن و لطف هایی می کنن که غافلگیر می شی و نمی دونی چطور ازشون تشکر کنی،

ولی همون آدم ها بعضی کارهای ساده ای رو که طبق عرف، فرهنگ، اخلاقیات یا هر کوفت و زهرمار دیگه ای که بهش پایبند هستیم، قاعدتاً باید انجام بدن، منتظری که انجام بدن، دلت می خواد که انجام بدن، خیلی ساده، انجام نمی دن! یا انقدر دیر انجامش می دن که دیگه به درد عمه شون می خوره!

یادداشتی بر فیلم آبدارچی (حمید جبلی)

احمد یاوری شاد (آبدارچی، مسئول تدارکات و بازیگر نقش های دست چندم سینمای ایران) سوژۀ فیلم مستندی است به نام "آبدارچی" ساختۀ حمید جبلی.

"احمد آقا" از عاشقان سینمای قبل انقلابه و کلکسیونی کامل از پوستر فیلم های قدیمی رو داره. کارش رو توی سینما از کنترلچی سالن شروع کرده، رسیده به آپاراتچی و نهایتاً هم مسئول تدارکات.

ساختار فیلم درست همون چیزیه که می شه تصور کرد: نمایش تصاویری از زندگی و حرفهای آقای یاوری شاد بعلاوۀ تعداد زیادی مصاحبه با کارگردانان و بازیگران سرشناس سینما که باهاش کار کردن.

فیلم به خودی خود چیز خیلی خاصی برای گفتن نداره، فیلمیه بالاتر از متوسط، با ساختار یکدست و تدوین سریع. البته به نظر من گنجاندن موضوع عشق و ازدواج آقای یاوری تا حدی به فیلم ضربه زده و این مستند رو به یک فیلم هندی تبدیل کرده.

جدای از ساختار فیلم، چیزی که می خوام بگم، ارزش بالای کار حمید جبلی در پرداختن به یکی از عوامل فرعی سینمای ایرانه که تمام عمرش رو در خدمت سینما بوده و اطلاعات و درکش از سینما، بسیار بیشتر از آدم های تازه وارد و بازیگران پرادعایی هست که این روزها تنها معیار امضا کردن قراردادشون میزان دستمزدشونه... یا اون آقایی که همین چند روز پیش توی جشنواره کیش بعد از گلاویز شدن با یکی از اعضای صنف منتقدان جلوی همه فریاد کشیده که: من همۀ سینمای ایرانم!!!

امیدوارم این فیلم شروعی باشه برای ساخت فیلم های مستند بیشتر از عوامل پشت صحنۀ سینمای ایران. کسانی که خاطرات و حرف های زیادی برای گفتن دارن.