پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

دختر قرمز و پلان های روزانه...

شروع یه فصل تازه، فصل عشق همش یه رازه

رازی که بین من و توست، پیش روش راهی درازه...

 

فصل عشق (از قرمز و آبی)

بایدها و نبایدهای مراسم خواستگاری!

یه سری نکات هست که لازمه در مراسم خواستگاری رعایت بشه و اگه سوتی بدیم یا خرابکاری کنیم تا همیشۀ خدا یادمون و یادشون می مونه.

پسر یکی از فامیل های ما n تا خواستگاری رفته بود و همه جورش رو تجربه کرده بود. یه بار برامون می گفت چه کارهایی باید و چه کارهایی رو نباید انجام داد. کلی نکته گفته بود که من فقط این چندتاش یادمه:

  • اگه شربت آوردن، لیوان رو بگیرین دستتون و در زمان مناسب بخورین. چون ممکنه یهو همه ساکت بشن و صدای قرت قرت شربت خوردن شما توی فضا بپیچه!
  • اگه خواستین میوه بخورین، ترجیحاً خیار و سیب رو انتخاب نکنین. چون باز هم به علت سکوت یکبارۀ بقیه صدای قرچ قرچ جویدن شما صدای چندان خوشایندی ایجاد نمی کنه!
  • قبل از ورود حتماً حتماً حتماً زیپ شلوارتون رو چک کنین که نیمه باز نباشه و خدایی نکرده...!
  • موقعی که می خواین میوه پوست بکنین به چاقو نگاه کنین که برعکس دستتون نگرفته باشین و دستتون رو نبرین! (تجربۀ شخصی محمد اوتادی)
  • اگه دختر رو نمی شناسین و تازه اولین باره که می بینیدش یه نشونه ای هماهنگ کنین که اگه ازش خوشتون نیومد بقیه بفهمن. مثلاً چایی رو نصفه بخورین!
  • اگه دختر رو نپسندیدین زیاد میوه شیرینی نخورین و زود بلند شین، وگرنه می گن اومدن کوفت کردن رفتن پشت سرشون رو هم نگاه نکردن!


اگه شما هم نکته ای، هشداری، بایدی، نبایدی، چیزی می دونین بگین تا به لیست اضافه کنم!

اندر باب یک پست حذف شده!

من دیروز عصر یه شعر از ایرج میرزا روی وبلاگم گذاشتم و امروز اومدم دیدم n تا کامنت دارم که توصیه شده این پست رو به دلایل امنیتی حذف کنم!

 

ما چون قبلاً در دوران دانشجویی ضربات انواع باتوم رو تجربه کرده ایم و با گاز اشک آور آشنایی کامل داریم اول یه کم پایداری نمودیم، اما نهایتاً به دلایل کاملاً اصلاح طلبانه دیدیم بهتر است پست را از بیخ و بن delete نماییم!

 

ما هنوز هم به آزادی در اندیشه، منطق در گفتگو و قانون در عمل پایبندیم، اما چاره ای نیست دیگه فعلاً اوضاع قاراشمیشه و هر سه محور فوق الذکر به زیبایی هر چه تمامتر اجرا نمی شه!

 

بنابراین اگر پست را خوانده اید که هیچ، اما اگر نخوانده اید خودتان بروید کتاب ایرج میرزا را یه جوری گیر بیاورید و در قسمت مثنوی ها سه صفحۀ اولش را بخوانید!

 

همینه که هست! مشکل داری برو یه وبلاگ دیگه رو بخون بیچاره!

فیلم های تاثیرگذار

بعضی فیلم ها هستن که روی دید آدم نسبت به مسائل اثری ماندگار می ذارن و باعث می شن طور دیگه ای به اطرافمون نگاه کنیم. ۵ تا از فیلم هایی که همین الان توی ذهنم هست اینان:

۱- ۲۰۰۱: یک اودیسۀ فضایی
با اینکه این فیلم ۴۰ سال پیش ساخته شده، اما هنوز هم دیدنش باعث می شه نگاهمون نسبت به دین و سرنوشت نهایی انسان عوض بشه. ای کاش کتاب هایی که آرتور سی. کلارک در دنبالۀ کتاب اولش نوشت رو هم به فیلم تبدیل می کردن.

۲- Amelie
مطمئناً بعد از دیدن این فیلم نگاهمون نسبت به اتفاقاتی که اطرافمون میفته تغییر می کنه و باعث می شه هر روزمون رو با انرژی بیشتری شروع کنیم.

۳- Eyes Wide Shut
یه فیلم بی نظیر دربارۀ وفاداری و گذشت. من فکر می کنم بعد از دیدن این فیلم به خیلی از واقعیات زندگی مشترک طور دیگه ای نگاه خواهیم کرد.

۴- He Loves Me, He Loves Me Not
اگه تا بحال تنها با شنیدن حرف های یک طرف ماجرا به قضاوت می پرداختین، این فیلم نظرتون رو برای همیشه عوض می کنه!

۵- Saving Private Ryan
این فیلم نگاه آدم رو نسبت به جنگ تغییر می ده و واقعیات تلخش رو به خوبی به بیننده منتقل می کنه.

مطمئناً اگه فکر کنیم می تونیم فیلم های دیگه ای رو هم به این فهرست اضافه کنیم.

تو چیزی یادت میاد؟

سینمای خانگی - بخش دوم

یک سیستم سینمای خانگی از سه قسمت تشکیل شده:

۱- سیستم پخش (DVD Player): مهمترین قسمت سینمای خونگیه، چون اگه درست انتخاب نشه ممکنه خیلی از فیلم ها رو درست پخش نکنه یا اصلاً نشناسه. در حال حاضر بهترین برندهای موجود در بازار ایران توشیبا و سامسونگ هستن که تقریباً تمام DVDها رو پخش می کنن.
محدودۀ قیمت: ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومن
پیشنهاد من: سامسونگ (ورودی/خروجی های متنوع، چشم نوری قوی، امکانات زیاد، گارانتی معتبر)
نکته: اگه نوار
VHS هم دارین، بهتره یه Samsung Combo بخرین که هر دو رو پخش کنه.

۲- صفحه نمایش (تلویزیون): بسته به بودجه و ابعاد خونه انتخاب های متنوعی وجود داره. اگه قصد خرید تلویزیون دارین سعی کنین LCD بخرین که هم کیفیت بسیار بالاتری داره هم تصاویر زنده تر. اندازۀ صفحه هم بسته به فاصلۀ صندلی تا تلویزیون متغیره. برای خونۀ اغلب ما ایرانی ها اندازۀ ۳۲ اینچ مناسبه. باید این نکته رو هم در نظر داشته باشین که حتی فیلم های DVD اوریژینال در ابعاد ۴۰ اینچ به بالا Pixelate می شن و کیفیت افت می کنه. (بهتره برای ابعاد بالای ۴۰ اینچ از فیلم های Blu-ray استفاده کرد که بعداً درباره اش می نویسم).
محدودۀ قیمت: ۸۰۰ هزار تومن به بالا
پیشنهاد من:
LCD سامسونگ (ورودی/خروجی های متنوع، بالاترین سرعت پاسخدهی تصویر، نسبت کانتراست بالا، گارانتی معتبر)

۳- سیستم صوتی: حتماً می دونین که صدا هم به اندازۀ تصویر مهمه. برای لذت بردن از صدای دالبی و DTS باید سیستم مناسبی رو انتخاب کنین. در این قسمت گزینه های مختلفی وجود داره که هر کدوم ویژگی های خودشون رو دارن؛ هم می تونین یه سیستم صوتی کامل از سامسونگ، سونی یا LG بخرین و حتی می تونین از اسپیکرهای کامپیوتر استفاده کنین. فقط سعی کنین حتماً سیستمی تهیه کنین که دارای حداقل ۵ اسپیکر باشه (یکی وسط، دو تا جلو، دو تا پشت سر).
محدودۀ قیمت: ۳۰ هزار تومن به بالا

سینمای خانگی – بخش اول

 در دنیا تعداد کسانی که ترجیح می دن بجای رفتن به سینما، توی خونه فیلم تماشا کنن سال به سال بیشتر می شه.

کیفیت بالای دستگاه های پخش فیلم خانگی، ارزان بودن نسخۀ DVD فیلم ها (۱ تا ۲۵ دلار) به نسبت قیمت بلیت سینما (۷ تا ۱۲ دلار)، در دسترس بودن DVD فیلم ها به فاصلۀ چند ماه بعد از نمایش عمومی و راحت تر بودن تماشای فیلم در خونه از دلایل کم شدن تدریجی تعداد تماشاگران سینماست. این موضوع صاحبان سینما در دنیا رو نگران کرده و اونها مجبور خواهند بود برای کشوندن مردم به سینما راهکارهای جدیدی ابداع کنن.

البته بعضی فیلم ها رو باید توی سینما تماشا کرد. مثلاً فیلمی که مدتها منتظرش بودیم و نمی شه دو سه ماه برای رسیدن نسخۀ DVD اصلیش صبر کرد؛ یا فیلم هایی که جلوه های ویژه خاصی دارن و تماشای اونها روی پردۀ بزرگ و بصورت دسته جمعی لذت دیگه ای داره.

من فیلم های زیادی رو هم در سینمای خونگی خودم و هم روی پردۀ بزرگ سینما دیده ام؛ یه نمونه اش "دزدان دریایی کارائیب" که پر از جلوه های ویژۀ صوتی و تصویریه. من این فیلمو هم اینجا دیدم و هم توی بزرگترین سینمای لندن؛ و باید بگم با یه سیستم خونگی خوب واقعاً تفاوت خیلی زیادی وجود نداره و می شه به همون اندازه از تماشای فیلم در خونه هم لذت برد.

ما که در ایران بطور کلی از دیدن فیلم های روز دنیا روی پرده و با کیفیت عالی محروم هستیم، می تونیم یه سینمای کوچیک خونگی برای خودمون درست کنیم.

در بخش بعدی دربارۀ چگونگی راه انداختن یک سینمای خونگی توضیح خواهم داد.

داستان عجیب و باورنکردنی دانشکدۀ کامپیوتر (۱۳۷۸)

داستان فیلم چطور شکل گرفت؟ 

 جایی که استاد سر اون دوتا دانشجو داد می کشه واقعاً برای خودم و عباس اعتمادی پیش اومده بود، البته در ابعادی خیلی خیلی کوچیکتر! من همون رو ادامه دادم و با یه کم تخیل قاطیش کردم.

چرا اسم فیلم انقدر طولانیه: اگه می شد طولانی ترش هم می کردم!

سخت ترین سکانس: سکانس کلاس و بازی گرفتن از ۲۰ تا سیاهی لشکر، اونهم سه بار، در اولین تجربۀ فیلم کوتاه!

سکانس مورد علاقه: جایی که حامد باید سنسور رو توی راهرو پشت گردن استاد نصب کنه. تقریباً ۱۰۰% با تصاویری که در ذهنم بود یکسان دراومد.

سکانسی که دوست ندارم: استادیوم، جایی که تصمیم می گیرن دوباره برن سراغ استاد. خیلی طولانیه. همیشه توی سالن نمایش به اینجا که می رسید چشمامو می بستم و شروع می کردم به شمردن!

بهترین بازی ها: احسان فردوسی در کل سکانس بیمارستان، فرزاد صمصامی جایی که استاد از کلاس بیرونش می کنه، و بازی استاد (محمد جعفر گله رون) در سکانسی که عصبانی می شه.

بدترین اتفاق: خراب شدن هارد کامپیوترم و از بین رفتن فاینال کات سه تا سکانس!

بهترین اتفاق: اولین نمایش عمومی فیلم توی دانشگاه وقتی دیدم سالن پر از جمعیت شده و حتی بعضی ها ایستاده فیلمو تماشا می کنن.

افکارم در شروع تولید: کاش شروع نکرده بودیم!
افکارم وسط تولید: حاضرم وبا بگیرم ولی دیگه فیلم کوتاه کار نکنم! همین یکی واسه هفت پشتم بسه!
افکارم در پایان تولید: خب بعدی رو کی کلید بزنیم؟! 

تیزر فیلم (۱۰ مگابایت / 1:06 ثانیه / mpeg) 

موسیقی متن تیتراژ آخر (1 مگابایت / mp3)