پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

شرلوک هولمز، گلدن گلاب و یک پوستر

دیشب فیلم جدید شرلوک هولمز (به کارگردانی گای ریچی) رو دیدیم و حسابی کیف کردیم. تینا که 2 تا امتحان تو یه روز داده بود و سر درد داشت بالکل خوب شد، منم کاملاً سرحال اومدم! شرلوک هولمز یه اکشن کارآگاهی مدرنه که از اول تا آخر میخکوبت می کنه. 

بازی رابرت داونی جونیور در نقش اصلی و جود لاو در نقش دکتر واتسون واقعاً بی نظیره و مستحق دریافت جایزه. ریتم سریع فیلم حسابی تماشاگر رو سرگرم می کنه و وقتی تموم شد گفتیم کاش یه کم طولانی تر بود! 

بعضی فیلم ها واقعا به آدم انرژی می دن! 

--------------------------------------------

برندگان جوایز گلدن گلاب دیروز مشخص شدن. جالب اینکه امسال هیچ برندۀ مطلقی وجود نداشت و جوایز بین فیلم ها تقسیم شد.

فیلم Avatar در حالی جایزۀ بهترین فیلم درام و کارگردانی رو گرفت که رقیب اصلیش (The Hurt Locker) دست خالی برگشت و درهیچ رشته ای برنده نشد. امسال انتخاب بهترین فیلم کار بسیار دشواریه و رای دهندگان باید بین هنر استفاده از تکنیک و تکنیک استفاده از هنر یکی رو انتخاب کنن.

آواتار فیلمیه پرخرج که با استفاده از جدیدترین اختراعات صنعت سینما به صورت سه بعدی ساخته شده و اصلاً به نظر من مقایسه اش با فیلم های مستقل کار معقولی نیست. شاید بهتر باشه در آینده در کنار "بهترین فیلم درام" و "بهترین فیلم کمدی"، رشتۀ جدیدی به جوایز سینمایی اضافه بشه به اسم "بهترین فیلم تکنیکال". آخه چطور می تونیم فیلمی که بیشتر از ۵۰۰ میلیون دلار خرج ساختنش شده رو با فیلم های یکی دو میلیون دلاری مقایسه کنیم؟ 

--------------------------------------------

طراحی بعضی پوستر فیلم ها واقعاً خلاقانه اس. مثل این فیلم مکزیکی: 

می تونین از روی پوستر داستان رو حدس بزنین؟!

نظرات 11 + ارسال نظر
aavin جمعه 2 بهمن 1388 ساعت 03:52 http://persiarome.persianblog.ir/

من که تو نگاه اول هیچی‌ نفهمیدم ..تا اینکه تقلب کردم و کامنت‌های بقیه رو خوندم و یه چیزایی دستگیرم شد
!... اما کلا بگم من عاشق پست‌های بلاگ تو شدم!!:D

شما لطف دارین.

ترانه چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 18:09

آی باوت د بوک. دو یو هو دیز انیمیشنز؟ اند دوریان گری؟ سو آی وود بی هپی ایف یو برینگ دم فور می! :)

اوکی. لتس سی!

ترانه چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 15:02

یس! آی وود لایک یو تو برینگ می گان ویت د ویند ایف یو هو ایت. اند ناسینگ مور الس. دو یو هو مرشد این مارگریتا بوک؟

اوکی. آی هو گان وید د ویند. هاو اباوت فنتستیک مستر فاکس؟ د پرینسس اند د فراگ؟ اند دوریان گری؟

اند آی دونت هو دیس بوک.

محمد چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 12:50 http://mohamed.blogsky.com/

اونقدر به پوستره نیگاه کردم که نگو!
به نظرم یه جور به چرخه ی زندگی و مرگ مربوطه! یعنی اون مرد سیاهه که بغل درخت وایساده اصلا یه مردست که بعد اون درخت بغل دستیه از خاکش رشد کرده! اون چند نفر قبلیها هم اعمال گذشته و خاطراتشن!
اون چیز رنگیها هم شیش تا هستن درست به تعداد آدمای پوستر!
خیلی چرت و پرت گفتم؟)

نه اتفاقا! خیلی درسته!

ر و ز ب ه چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 11:45

جون من درست بود؟
اگه اون تابوته پس اون چیزهایی که توشه چیه؟
اون دو تا دختر کوچولو رو میشه معنی کرد ولی اون یکی دیگه رو نه؟
معشوقه یکی از اون ها نیست ؟؟ :دی
معمولن فیلم های مکزیکی یه عشق کثیف توشون هست ؟!!!

در مورد آنتونیونی هم بعدن حرف می زنیم..

آره والله درست بود!

آنتونیونی هم بماند برای بعد، فعلا مقاومت مصالح رو دریاب!

فرشته چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 09:54 http://freshblog.blogsky.com

راستی فیلم ناین هم فکر می کنم فیلم بسیار موفقی باشه

هنوز ندیدیش؟؟؟

Nine تو نوبت اکرانه. فعلا Princess & the Frog (انیمیشن جدید والت دیسنی که 2 بعدی کار شده) اول صف وایساده که احتمالا امشب می بینیم.

فرشته چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 09:49 http://freshblog.blogsky.com

فیلم شرلوک هلمز رو با احسان روز اول اکرانش دیدیم باکسینگ دی. من خیلی خوشم اومد ولی احسان می گفت صحنه ها بعضی جاها مصنوعی می زد. راست می گفت روی پرده سینما بعضی جاها کاملا مشخص بود.

صورت شرلوک هلمز اون چیزی نبود که انتظار میرفت! تو کتاب از اون به عنوان یه فرد لاغر با بینی کشیده تعریف شده بود اما در این فیلم کاملا فرق داشت. من معتقدم که شخصیت ها بسته به نیاز جامعه قیافه و تیپاشون عوض میشه. استفانی مایر بعد از انتخاب رابرت پتسن کتاب رو بازنویسی کرده و توی کتاب دقیقا اون رو توصیف کرده که یکی از موفقیت های کتابش در زمینه فروش و فروش فیلم میتونه این باشه.

ما هم نزدیک ۳ ساعت توی سینما کیف کردیم واقعا فیلم جذابی بود و فضای داستان را به شما القا میکرد.

خیلی از فیلمها که در سینما و اکران موفق نبودن روی طرح پوستر و دی وی دی کار می کنن چون خیلی ها وقتی برای خرید میرن هر کدوم عکس قشنگتری داشته باشه برمیدارن.

اگه می خواستن شرلوک هولمز رو با چیزی که تو کتاب هست تطبیق بدن باید دانیل دی لوئیس رو انتخاب می کردن! اما به نظر من وفادار بودن به کتاب تا حدی درسته و بیشتر از اون به کل اثر ضربه می زنه.

کلا اگه کسی فیلم رو نشناسه از روی عکسش برمی داره. اما این پوستر از اونها نیست. طرح هایی که قصد جذب مخاطبین ناآگاه رو دارن معمولا از عکس های بزرگ و واضح صورت بازیگران یا صحنه های اکشن/عشقی فیلم استفاده می کنن.

ر و ز ب ه چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 00:48

نظرتون در مورد سینمای آنتونیونی چیه ؟
اصلن می پسندید این گونه سینمایی رو؟

چهار یا پنج فیلم بیشتر ازش ندیدم. مثل حرفه: خبرنگار و شب. آنتونیونی سبک خاصی در فیلمسازی داشت که طبق همون پیش می رفت. من حرفه: خبرنگار رو دوست داشتم اما مثلا با فیلمی مثل Blow-up نمی تونم ارتباط برقرار کنم.

ر و ز ب ه چهارشنبه 30 دی 1388 ساعت 00:42

.راستش من هر چی فکر کردم چیزی به ذهنم نرسید! شاید اثرات حال و هوای خوندن مقاومت مصالح و این کوفت و زهرمار ها تو این هاگیر واگیر باشه!
به هر حال..

گمونم اون تابوت بود؟ اون آدم متشخص با کلاه شون هم باید یه پیوندی با این تابوته داشته باشن؟

باید تو این فیلم به زمان های گذشته برگردیم.. یه چیزهایی تداعی بشه. یه نوستالژی؟

نمی دونم. مغزم نمی خونه هیچ داده ای رو!

عالیه! تمام چیزهایی که گفتی درسته!

پت سه‌شنبه 29 دی 1388 ساعت 21:36 http://iampat.keykoja.com

من که از آواتار خیلی انتظار داشتم ولی کلی توی ذوقم خورد. از لحاظ داستان کاملا تکراری بود، صحنه‌های سه بعدی فیلم هم خیلی تعریفی نداشت. امتیار 7 از 10

من هنوز ندیدمش. اما تخصص جیمز کامرون در تعریف کردن داستان های تکراری در موقعیت های جدیده. مثل تایتانیک. چیزی به غیر از داستان عشق پسر فقیر به دختر ثروتمند نبود، که حالا در اون کشتی اتفاق میفتاد!

ترانه سه‌شنبه 29 دی 1388 ساعت 18:44

پوستره واقعا خلاقانس ولی من دقیق نمی تونم حدس بزنم.

یه سوال فنی برام پیش اومده
رابرت داونی جونیور چرا با این که برای شرلوک هلمز جایزه گرفت تو ژانر کمدی موزیکال بود؟

برای اینکه فیلم جدید شرلوک هولمز در ژانر جنایی/اکشن/کمدی ساخته شده!

بای د وی، وات دو یو لایک می تو برینگ تو یو تومارو؟ انی موویز؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد