پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

پیش بینی جوایز اسکار ۲۰۰۹

طبق معمول هر سال، یک هفته مونده به اهدای جوایز می خواهیم برندگان اسکار رو پیش بینی کنیم! امسال من و ترانه با کمک هم این فهرست رو آماده کردیم که امیدواریم حدسمون درست دربیاد.

And the Oscar Goes To:

انیمیشن بلند: Wall-E از پیکسار/دیسنی

انیمیشن کوتاه: Presto! باز هم از پیکسار/دیسنی

فیلم خارجی زبان: Waltz with Bashir از اسرائیل

طراحی لباس: The Duchess

تدوین: Slumdog Millionaire

گریم: پروندۀ عجیب بنجامین باتن

کارگردانی هنری (طراحی صحنه): پروندۀ عجیب بنجامین باتن

فیلمبرداری: Slumdog Millionaire یا The Dark Knight

صدا: این انتخاب خیلی سخته؛ هر پنج کاندیدا عالی بودن، اما من با صدای Wall-E بیشتر از بقیه حال کردم

تدوین صدا: این یکی هم همینطور، Wall-E

موسیقی متن: Slumdog Millionaire

ترانۀ فیلم: Jai Ho از فیلم Slumdog Millionaire واقعاً زیباست، اما شاید پیتر گابریل برای Wall-E بگیره (که اسکار رو هم تحریم کرده و شرکت نمی کنه!)

جلوه های ویژه: تکنیک "پروندۀ عجیب بنجامین باتن" خارق العاده اس، اما از اونجا که عقل اغلب داورها به چشمشونه شاید به Iron Man رای بدن که جلوه های ویژۀ قابل لمس بیشتری داره.

فیلمنامۀ اوریژینال: Wall-E. چرا نباید یک انیمیشن این جایزه رو بگیره؟!

فیلمنامۀ اقتباسی: Slumdog Millionaire

بازیگر نقش دوم زن: من به Penelope Cruz برای Vickey Cristina Barcelona رای می دم، اما احتمالاً اعضای آکادمی این جایزه رو به یک سیاه پوست می دن (Viola Davis برای Doubt یا Taraji P. Henson برای بنجامین باتن)

بازیگر نقش دوم مرد: فقط و فقط هیث لجر برای The Dark Knight

بازیگر نقش اول زن: کیت وینسلت برای The Reader

بازیگر نقش اول مرد: من به براد پیت برای بنجامین باتن رای می دم، اما احتمال زیاد میکی رورک برای Wrestler جایزه می گیره (که در اغلب صحنه ها پشتش به دوربینه و نتونسته حتی یک پلان احساسی رو یه take بازی کنه!)

کارگردان: دنی بویل برای Slumdog Millionaire

فیلم: Slumdog Millionaire 

رشته هایی رو که درست پیش بینی کرده بودیم کنارشون تیک زدم! برو حالشو ببر

 فهرست کامل برندگان

نظرات 31 + ارسال نظر
لاله چهارشنبه 7 اسفند 1387 ساعت 00:49 http://barani.ca

آره شیشه اش سفید بود.خیلی جالب بود که عینک رو وقتی میذاشتی محیط اطراف رو بدون تغییر میدیدی اما وقتی به فیلم نگاه میگردی فیلم رو کاملا سه بعدی میدیدی.بدون عینک وقتی به صفحه نمایش نگاه میکردی کمی تصویر رو تار میدید.البته اونقدر ها محسوس نبود.
Ice age رو هم سه بعدیش رو تبلیغ کرد که فوق العاده بود.قراره 4 جولای بیاد.
Up هم همینطور.
هر سه اینها از تکنولوژی جدید استفاده کردن و با عینکهای سفید.

خیلی جالبه. عینک های آناگلیف بدیشون اینه که همه جا رو قرمز آبی می بینی اما اینا خیلی بهتر هستن.
UP رو هم حتما برو ببین. باید خیلی جالب باشه.

لاله سه‌شنبه 6 اسفند 1387 ساعت 20:58 http://barani.ca

جای شما خالی، دیشب بالاخره رفتیم Coraline رو سه بعدی دیدیم.معرکه بود.خیلی لذت بردم.به خصوص با این عینکهای جدید که شیشه اش سفیدِ.اولین بار بود میدیدم.

شیشه اش سفیده؟
من چند بار با این عینک های آناگلیف (قرمز/آبی) فیلم دیده ام توی IMax اما اینا دیگه خیلی جدیدن!
هفته پیش میدون انقلاب می فروختن DVD کارولین رو هزار تومن!!! اما خب الان رو پرده اییه. کیفیت اوریژینالش هم احتمالا تا یکی دو ماه دیگه میاد.

ترانه سه‌شنبه 6 اسفند 1387 ساعت 16:32

منم خودم به ناتالی ژورتمن دادم ولی منتقدان مد از لباس پنلوپه کروز خوششون اومد

ترانه سه‌شنبه 6 اسفند 1387 ساعت 12:40

یک نکته باقی مونده. تو اسکار بهترین و بدترین لباس رو به کی میدی؟

والله درباره این موضوع خانوم ها باید نظر بدن، من وارد نیستم اصلا!
اما از لباس ناتالی پورتمن خیلی خوشم اومد، هم ساده بود و هم بهش میومد.

علیرضا سه‌شنبه 6 اسفند 1387 ساعت 03:18 http://alexray.blogfa.com/

آفرین بیشترش رو درست گفتی.

مرسی.

آسمانی دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 21:50 http://www.asmanii.blogfa.com

سلام ممنون از لطفتون . نه من اگر خدا بخواد تازه در صدد چاپ کتاب اولم هستم

اگه من رو در جریان قرار بدین و هر وقت منتشر شد اسمش رو بهم بگین واقعا ممنون می شم.
براتون آرزوی موفقیت دارم.

سیما دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 17:43

آفرین به پیش بینی هاتون !! ظاهرا یک شام هم افتادید

مرسی. ما اصولا همیشه شام اینور اونور میفتیم هر شب!!!

ترانه دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 17:23

خدایی صدا کمرونو نشکست؟

ولی خیلی خوشحال کننده بود.

ما برنده صدا رو که ما اصلا پیش بینی نکرده بودیم چون واقعا تخصصیه و خیلی هم سلیقه ای. اعضای صنف صدابرداران آمریکا هم (به نسبت اعضای سایر صنوف) خیلی کمتر هستن و حدس زدن سلیقه شون کار ساده ای نیست.
ما فقط گفته بودیم با کدوم صدا بیشتر حال کردیم.
در ضمن (من چون خودم هم انیمیشن کار کردم هم رئال) دقیقا می دونم صداگذاری انیمیش چه کار دشواریه. وقتی انیمیشن حاضر می شه هیچی نداره! فقط یه فیلم صامته که باید تمام صداها (دیالوگ، افکت صوتی و حتی صدای hum محیط) هم بهش اضافه بشه. به نظر من کاری که توی Wall-E انجام شد در حد شاهکار بود و مستحق جایزه اسکار ولی خب نگرفت دیگه!

محسن دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 15:29 http://filmamoon.blogsky.com/

انیمیشن کوتاه رو که خودت به ما دادی. اونو خودت پیش بینی نکرده بودی؟

من هر پنج کاندیدای انیمیشن کوتاه رو دیده بودم و فکر می کردم Presto حتما می گیره.
انیمیشنی که اسکار گرفت اصلا اجرای تکنیکال نداره ولی خب سوژه اش بهتر از Presto هست. داستان مردی که روی پشت بوم یه ساختمون زندگی می کنه.
این جایزه نشون می ده اعضای صنف انیماتورهای آمریکا سوژه و نحوۀ اجرا رو به تکنیک ترجیح می دن و این یعنی تغییر ذائقه اعضاء.

محمد دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 14:11

کی فکر میکرد sean penn اسکار بگیره میخوام گریه کنم این تصمیم کی بوده؟:(( :D

من چند روز اخیر فهمیده بودم شون پن می گیره. چون هم برای باراک اوباما خیلی تبلیغ کرده بود و حسابی توی دید بوده و هم نقشی بازی کرده که در چند ماه گذشته بحث روز جامعه آمریکا بوده. خب داورها هم بیشتر تحت تاثیر این وقایع رای می دن.

تینا دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 13:21 http://redlife.blogsky.com/

اجرای جدیدشون واقعا عالی بود و چقدر موسیقی
slumdog millionaire رو قشنگ اجرا کردن!!!

من هم از شیوه جدید اجراشون خیلی خوشم اومد.
اجرای موسیقی و آواز فیلم ها هم فوق العاده بود.

d@vood دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 13:15 http://www.khak57.blogfa.com

تبریک میگم به این هوش و نابغه و قریحه انتخاب فیلم . به ستاد اسکار نامه بزنیم شما وترانه خانوم رو هم جزو داورا و نظر دهندگان انتخاب کنند...

ممنون. اتفاقا نامه شون چند ساعت پیش رسید، گفتم که... می خوایم بمونیم اینجا به نظام خدمت کنیم!

محمد دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 12:44 http://mohamed.blogsky.com/

حسام تو داری وقتتو اینجا تلف میکنی ها! برو هالیوود و خلاص دیگه پسر! )
تقریبا همه رو درست گفته بودی ! البته نقش اول مرد رو تعجبم چرا اصلا به شون پن فکر هم نکرده بودی! البته این موفقیت رو با ترانه شریکی! به ایشون هم تبریک میگم بابت دقت نظرشون.

کلا خیلی حال کردم.

والله اونا هی می گن پاشو بیا هالیوود ولی من می خوام اینجا بمونم به نظام خدمت کنم!
برای نقش اول مرد این سه چهار روز اخیر فهمیده بودم میکی رورک نمی گیره و خب قاعدتا شانس بعدی شون پن بود، ولی نخواستم به فهرست پیش بینی اولیه ام که تقریبا یکی دو ماه پیش خودم انجام داده بودم دست بزنم و تغییرش بدم.

لاله دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 08:42 http://barani.ca

میگم ولی فکر کنم غیر از برت پیت دیگه غلط نداشتی.
19 شدی :دی

فیلمنامه اوریژینال رو هم میلک گرفت. دو تا!

لاله دوشنبه 5 اسفند 1387 ساعت 08:40 http://barani.ca

من در عین خاله زنک بازی منتظر بودم برت بیت جایزه رو بگیره تا من واکنش Jen رو ببینم :)))
هرچند در آخرین لحظات تغییر عقیده دادم و گفتم احتمالا در جهت سیاست های حمایت از همجنس گرایان جایزه رو شون پن میگیره.
میگم ولی زاغه نشین میلیونر درو کرد جایزه ها رو ها :)

من فکر می کردم میکی رورک می گیره که اصلا هم از جنس بازیش خوشم نیومده بود. مثلا بروس ویلیس می تونست همین نقش رو خیلی بهتر بازی کنه.
اعضای آکادمی حالا حالاها به برد پیت و جانی دپ جایزه نمی خوان بدن انگار!
زاغه نشین میلیونر هم تمام جوایزی که گرفت حقش بود. واقعا بهترین فیلم ۲۰۰۸ همین بود.

امسال شیوه اجرای مراسم هم خیلی تغییر کرده بود که به نظر من بهتر از قبل بود. برنامه های اضافی بیخودی هم اجرا نشد و مستقیم می رفتن سر اصل مطلب.

خرس قطبی یکشنبه 4 اسفند 1387 ساعت 16:22 http://polar-bear.ca

بر خلاف نظر اولی به نظر من اسم فارسی فیلمها رو هم بنویس.
در کل ممنون؛ من همیشه ریویوهات رو میخونم و استفاده میبرم.

آخه ترجمه بعضی اسم ها به فارسی واقعا کار سخت و در بعضی موارد غیرممکنیه. مثلا فیلم Revolutionary Road رو اینجا ترجمه کردن مسیر انقلابی! در صورتیکه اسم جاده ای که خونه کاراکترهای داستان توشه هست Revolutionary! یعنی در واقع ترجمه اسم فیلم می شه یه چیزی توی مایه های اتوبان انقلاب یا جاده انقلاب... که باز هم انگار یه جوریه! به دل نمی شینه. برای همین ترجیح می دم کلا اسم انگلیسی فیلم ها رو بنویسم.

محسن یکشنبه 4 اسفند 1387 ساعت 09:09 http://filmamoon.blogsky.com

دیگه فرصت ندارم. اینام با توجه به فیلمای دیده شده نوشتم.
تازه برای پنه لوپه کروز پارتی بازیم کردم.

مگه ندیدین هنوز؟ امشب هم وقت دارین ها!
من دیشب Man on Wire رو دیدم که کاندید بهترین فیلم بلند مستند هست. با اینکه چهار تای دیگه رو ندیدم اما فکر کنم این حتما جایزه می گیره!

لاله یکشنبه 4 اسفند 1387 ساعت 05:50 http://barani.ca

ما بنجامین باتن رو امروز ظهر دیدیم و به نظر من هم برت پیت باید بابت این نقش جایزه بگیره.بعد از ظهر هم قرار بود بریم coraline رو توی سینمای سه بعدی محله مون بیبینیم که آنچنان برفی گرفت و هشدار طوفان و ... که گذاشتیم یه روز از سر کار بیم سینمای نزدیک شرکت :)
فردا مراسم به وقت ما 6 بعد از ظهرِ و CTV مستقیم پخش میکنه :)

شما چه محله باکلاسی دارین! توش سینمای سه بعدی داره که Caroline نشون می ده! محله ما یه سینمای کوچولو داره توی فرهنگسرای نمی دونم چی چی که فیلم خواستگار محترم با بازی محمدرضا شریفی نیا پخش می کنه!!!

آسمانی شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 23:32 http://www.asmanii.blogfa.com

سلام داشتم تو گوگل searchمی کردم اتفاقی اومدم برای مطلبی تو بلاگتون در بهمن 85 اون مطلب اولین بار رو خوندم خیلی خنده دار بود هر آینه باعث سرور ما شدید

اما این مطلبتون هم اطلاع رسانی خوبیه می دونم slumdog millioaireغوغا کرده اما نمی دونم چرا هرگز نظرم راجع به این بالیوود عوض نمی شه باشد که با دیدن این فیلم عوض faiهرچند بالیوود دیگه مثل قدیما نیست و کلی پیشرفت کرده.

ممنون از نظر لطفتون. خودمم هر وقت اون مطلب اولین بارها رو که می خونم کلی می خندم!!!
درسته که داستان فیلم Slumdog Millionaire در هند می گذره اما فیلم به هیچ وجه بالیوودی نیست و تمام عوامل انگلیسی هستن. حتی بازیگر نقش اول مرد (Dve Patel).

محسن شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 23:19 http://filmamoon.blogsky.com

من عین نظراتم رو توی فیلمامون اینجا میخوام بزارم ولی فکر کنم باید خیلی جون بکنم که بتونم جاشون بدم
1 - The Dark Knight ----------------Heath Leger

2 - The Curious Case of Bejamin Button ---------Make up

3 - Changling ---------------------Best Actress Angellia Jouli

4 - Wall E -------------------------------------Sound Editing,

5 - The duchess -------------------------------Custom design

6 - Slumdog Millionaire----------------------Cinematography

7 - Slumdog Millionaire--------------------------Directing

8 - Slumdog Millionaire----------------------Film Editing

9 - Slumdog Millionaire-------------------Original Song

10- Slumdog Millionaire--------------------Best Picture

11 -Wall-E ------------------------------Screenplay Original

12 - Bejamin Button --Screenplay Adapted

13 - Presto -----------------------------Short Film Animated

14 - The Bejamin Button -------Art Direction

15 - Vicky Cristina Barcellona ----------------Penelope Cruz

16 - Wall - E-------------------------------------Soun Mixing

17 - The Dark Knight -----------------Visual Effect

18 The Curious Case of Bejamin Button -------- Brad Pitt

19 - Wall E ------------------------Animated Feature

20 - Costume Design ----------------------The Duchess

مرسی از لیست.
الته اگه فیلم The Reader رو ببینین فکر کنم نظرتون راجع به بعضی رشته ها (مثل بازیگر اول زن) عوض بشه دوباره!

شهرزاد شنبه 3 اسفند 1387 ساعت 07:59 http://se-pi-dar.blogsky.com

گفتم که خیلی جاها هم نظریم. ولی انصافن فیلم های امسال خیلی از پارسال بهتره کاشکی می شد یکی دو تاشون رو شیفت داد به سال قبل که حقشون ضایع نشه

دقیقا موافقم!
هر چی ۲۰۰۷ بی خیر و برکت بود، ۲۰۰۸ پر بود از فیلم های خیلی خوب. حیف که اسکار مثل جشنواره فجر ما نیست که توی یه رشته به یکی اسکار بدن به سه چهار نفر دیگه دیپلم افتخار و لوح تقدیر و جایزه ویژه و اینجور چیزا!!!

شهرزاد جمعه 2 اسفند 1387 ساعت 10:45 http://se-pi-dar.blogsky.com

اون بخش هایی که هم نظر نیستیم دلیلش اینه که فیلمها رو ندیدم مثل فیلم خارجی زبان یا انیمیشن کوتاه. در مورد تدوین و صداگذاری هم یه کم برام سخته نظر بدم شما خیلی حرفه ای فیلم می بینین ولی صدای میلیونرزاغه نشین رو بیشتر پسندیدم. بازی براد پیت رو هم زیاد دوست نداشتم هر چند که اصلن دوست ندارم میکی رورک اسکار بگیره

فکر کنم اگه شون پن اسکار بگیره همه راضی تر هستیم. بعید هم نیست. اعضای آکادمی بهش علاقه خاصی دارن و تازگی ها برای اوباما هم فعالیت های زیادی انجام داده که باعث شهرت بیشترش شده.

ترانه چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 15:39 http://taranehmb.blogsky.com

نمی دونی اسکار رو چه کانالی نشون می ده؟

در ضمن فیلم تن تن و میلو؟!

احتمالا Dubai One یا MBC2 نشون می ده. هنوز که نگفتن.

آره. فیلم تن تن رو دارن می سازن. قسمت اولش رو (به اسم اسب شاخدار) اسپیلبرگ کارگردانی می کنه و قسمت دومش رو پیتر جکسون. نقش تن تن رو هم بازیگر انگلیسی به اسم جیمی بل بازی می کنه. اینم لینکش:

http://www.imdb.com/title/tt0983193

محمد چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 11:48 http://mohamed.blogsky.com/

تو لیستت هیچ اسمی از اسپیلبرگ نیست!
از تو بعیده استیون رو فراموش کنی!))
مثلا کاشکی یه اسکار هم بدن به بهترین کارگردانی که سال گذشته فیلم نساخته! مطمینم تو میگی اسپیلبرگ! )

اسپیلبرگ که الان ۳ ساله فیلم نساخته اما داره روی یه پروژه ای کار می کنه که من به شدت منتظرشم: تن تن و میلو!!!

شهرزاد چهارشنبه 30 بهمن 1387 ساعت 06:43 http://se-pi-dar.blogsky.com

تو خیلی از بخش ها هم نظریم. slumdog هم واقعن فیلم خوبیه به هر حال باید تا چند روز دیگه صبر کرد

البته باید بگم که این پیش بینی نتایج اسکاره و ممکنه در برخی موارد با نظر خود ما فرق داشته باشه.
حالا در کدوم بخش ها هم نظر نیستیم؟

گلناز سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 17:21

امیدواریم پیشبینیهاتون درست در بیاد......اون وقت یه شام خونه ما !!

ما جایزه های جشنواره فجر و برلین و شهر و کن و آمستردام و ونیز و مسکو رو هم پیش بینی می کنیم ها!!!

تینا سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 15:57

من در هر صورت باهات موافقم!!!

به این می گن یه ساپورتر کامل!

وحید سه‌شنبه 29 بهمن 1387 ساعت 09:36

فیلم اسلامداگ میلیونر هر چی بگیره حقشه!

تا حد زیادی با نظرت موافقم... اما امسال فیلم های خوب دیگه ای هم دیده ایم که دلمون نمی خواد بی نصیب بمونن!

محمد دوشنبه 28 بهمن 1387 ساعت 15:08

nemidoonam shayad the reader shayadam benjamin button vali asan doost nadaram filme slumdog bebareeee asan jayeeze gereftane ye filmm hala nimche hendi aziatam mikone:D:D

منم اول دید چندان مثبتی نسبت به این فیلم نداشتم. اما بعد از اینکه دیدم نظرم عوض شد. درسته که داستان فیلم در هند می گذره اما ساختار فیلم به هیچ وجه هندی نیست. حتی سکانس آخر فیلم هم (ایستگاه قطار) با اینکه هندی شد اما باز هم کلاس خودشو حفظ کرد.

The Reader هم فیلم خیلی خوش ساخت و خوبیه، اما در حد بهترین فیلم سال نیست. تازه، معمولا اعضای آکادمی به فیلم هایی که انقدر تلخ تموم می شن جایزه نمی دن!

محمد دوشنبه 28 بهمن 1387 ساعت 12:48

faghat omidvarammm ke filme slumdog milionaire jayyezeye filmo nagire ba baghie nazaratoon taghriban movafegham!!1

با توجه به جایزه های قبلی، به احتمال زیاد اینجا هم می گیره.

شما به کی رای می دین؟

!! دوشنبه 28 بهمن 1387 ساعت 12:27

chera bazi esmsa farsi neveshte shode o bazi ha englisi ?

فقط بنجامین باتن رو فارسی نوشتیم دیگه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد