پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

نمای دور: یادداشت هایی کوتاه بر فیلم های بلند

  :Kong Fu Pandaانیمیشن جدید کمپانی DreamWorks دربارۀ یه خرس پاندای چاق و تنبله که دلش می خواد کونگ فو یاد بگیره! به نظر من انیمیشن های کمپانی دریم ورکز توسط "آدم بزرگ هایی" حرفه ای ساخته می شه که دلشون می خواد برای بچه ها قصه تعریف کنن، در صورتیکه هنرمندان کمپانی پیکسار "بچه های" باهوشی هستن که اشتباهاً زیادی بزرگ شدن! "کونگ فو پاندا" فیلم خوش ساخت و خوبیه که حتماً ارزش دیدن داره و با وجود داشتن سوژه ای به شدت تکراری، خلاقیت های ظریفی هم توش بکار رفته.
امتیاز: ۶ از ۱۰

Cloverfield (مت ریوز – ۲۰۰۸): این فیلم داستان حملۀ موجودی غول پیکر (چیزی شبیه گودزیلا) به شهر نیویورکه و حوادثی که برای ساکنان این شهر بوجود میاد. نکتۀ جالب اینه که تمام فیلم از زاویۀ دید یک هندی کم (متعلق به یکی از ساکنان شهر) فیلمبرداری شده که این یک نکته برای درگیر کردن تماشاگر کافی نیست. Cloverfield یکی از محصولات پرزرق و برق هالیوودیه که قصد داره تنها با تکیه بر جلوه های ویژۀ قوی خودی نشون بده و جالب اینکه در imdb هم امتیاز خیلی بالایی گرفته.
امتیاز: ۵ از ۱۰

Ensamble… C'est Tout! (کلود بری – ۲۰۰۷): فیلمی بسیار خوب از کارگردان بزرگ سینمای فرانسه، کلود بری. این فیلم داستان ساده ای داره: دختر جوانی (آدری تاتو – بازیگر نقش Amelie) با مردی که در همسایگیش زندگی می کنه آشنا می شه و به اصرار مرد دوران بیماریشو در آپارتمان اون سپری می کنه. به تدریج کاراکترهای دیگه وارد داستان می شن و روابطی بین اونها شکل می گیره که در عین ساده بودن بسیار پیچیده و غیرقابل پیش بینیه. Tagline فیلم اینه: عشق جایی پنهان شده که هرگز فکرشو نمی کنی!
امتیاز: ۷ از ۱۰

Dirty Pretty Things (استیفن فریرز – ۲۰۰۲):کم کم دارم به این نتیجه می رسم که تمام فیلم هایی که آدری تاتو بازی کرده ارزش دیدن دارن! این فیلم داستان تعدادی مهاجر خارجی در کشور انگلستان (لندن) رو تعریف می کنه که می خوان به هر شکلی که شده اقامت این کشور رو بدست بیارن، حتی اگر اینکار به بهای از دادن عضوی از بدنشون باشه... تمام بازیگران بازی های خیلی خوبی از خودشون به نمایش گذاشتن و کارگردان هم کاملاً حساب شده فیلم رو پیش می بره. تنها ایراد فیلم از فیلمنامه اس که در بعضی سکانس ها ریتم رو از دست می ده و باعث کندی ضرباهنگ فیلم می شه.
امتیاز: ۷ از ۱۰

Iron Man (جون فاوریو – ۲۰۰۸): یکی دیگه از مزخرفات هالیوودی که فقط و فقط جلوه های ویژۀ کامپیوتری خیلی قوی داره که حتی این نکته هم براش امتیاز خاصی به ارمغان نمیاره. داستان مردی که در لباس آدم آهنی ضربه ناپذیر به جنگ طالبان می ره و یک تنه همه شون رو نابود می کنه چیزیه که بیست سال پیش رامبو (به شکلی دیگه) انجام می داد. در بازی رابرت داونی جونیور هیچ ابتکاری دیده نمی شه و تعجب می کنم از اینکه بازیگر سخت گیری مثل گوینیت پالترو قبول کرده در این فیلم بازی کنه! با تمام اینها مطمئنم این فیلم امسال در چندین رشتۀ فنی کاندید اسکار خواهد شد.
امتیاز: ۴ از ۱۰

El Orfanato (خوآن آنتونیو بویانو – ۲۰۰۸): یک فیلم ترسناک موفق از سینمای اسپانیا. شاید سوژۀ این فیلم (با نام انگلیسی The Orphanage) چندان جدید نباشه اما تبحر کارگردان در خلق صحنه های ترسناک و ایجاد تعلیق باعث می شه تا چند روز بعد از دیدنش یادش بیفتیم و بترسیم!
موسیقی متن فیلم فوق العاده اس و فیلمبرداری بسیار خوب. اگر کسی به فیلم های ترسناک علاقمند باشه این فیلم رو بیشتر می پسنده تا مثلاً فیلمی مثل
Hostel 2.
امتیاز: ۷ از ۱۰

نظرات 6 + ارسال نظر
ترانه چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 17:14 http://taranehmb.blogsky.com

راستشو بخوای خوندم.(چرا نخوای؟)
عالی نوشته شده.

ترانه چهارشنبه 20 آذر 1387 ساعت 15:42 http://taranehmb.blogsky.com

منظورت از تگلاین که اون بالا نوشتی تقریبا شبیه همون قلاب توی فیلمنامه نویسیه؟

دقیقا!
معلومه کتاب آموزش فیلمنامه نویسی رو خوندی ها!

مهدیه شنبه 2 آذر 1387 ساعت 17:06 http://badoom.blogsky.com

چه امتیاز کنفوپاندا رو پایین دادین. من که بیشتر از این امتیاز از اون پاندا چاقالو و دوستاش خوشم اومد. چه عجیب!!!
بین فیلم های دیگه فقط Dirty Pretty Things رو دیدم و خوشم اومد از فیلمش و از امتیازی که شما به این فیلم دادین هم راضیم!

منم از فیلمش خوشم اومد اما به این راحتی ها به هر فیلمی بالاتر از 6 نمی دم که! مثلا به Wall-E امتیاز 7 دادم و به راتاتوی 8.

محسن پنج‌شنبه 30 آبان 1387 ساعت 12:00 http://filmamoon.blogsky.com

ببینم انگار شما پشت سر من دارید حرف می زنید. ای خبیث ها.
حالا هر چند ممکنه دیر باشه که اینو می گم ولی فیلم آخری رو اگه ممکنه امشب برای ترانه و من بیار. توی خونه ما همیشه چیزی هست که تو نداشته باشی. این رو میتونم شرط به بندم.

کاش زودتر گفته بودین. امروز اصلا خونه نیستم و شب هم مستقیم میام اونجا. دفعه بعد انشالله!!!

ترانه چهارشنبه 29 آبان 1387 ساعت 20:35 http://taranehmb.blogsky.com

۱.به نظرت چهارمی و اخری رو می تونم ببینم؟
۲.ما می گیم چون پارسال والت دیزنی و پیکسار اسکار گرفته ممکنه وال-ای نبره.ممکنه به خاطر این نگیره؟

۱- چهارمی رو با سانسور یک سکانس کوتاه و آخری رو بطور کامل می تونی ببینی.
۲- اسکار گرفتن یک فیلم از یک کمپانی فیلمسازی در سال قبل دلیل بر جایزه نگرفتن امسال نمی شه. اما از این داوران اسکار هر چیزی برمیاد!

محسن دوشنبه 27 آبان 1387 ساعت 22:12 http://filmamoon.blogsky.com

با نظرت کاملن موافقم. تمام فیلمهای آدری تاتو قابل دیدنه. قبلن در مورد یک سری هنرپیشه ها هم به این نتیجه رسیده بودم. مثلن جرومی آیرونز. بهش نمیاد ولی فیلم بد ازش ندیدیم. دیدیم؟

درسته، فیلم های بعد از دهه نود جرمی آیرونز تماما فیلم های خوبی هستن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد