پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

نمای دور: یادداشت هایی کوتاه بر فیلم های بلند

Wall-E (اندرو استانتون / ۲۰۰۸) 

بعد از دیدن انیمیشن فوق العاده عالی Ratattoille منتظر معجزۀ دیگه ای از کمپانی پیکسار/دیسنی بودم که Wall-E نتونست برآورده اش کنه. Ratattoille همه چیز داشت: انیمیشن خیره کننده، فیلمنامۀ قوی، اجرای بی عیب و نقص و موسیقی به یادماندنی. اندرو استانتون (کارگردان "در جستجوی نیمو") فیلمنامه ای رو انتخاب کرده که در حد و اندازۀ کارهای قبلی خودش هم نیست و به پرداخت بسیار بیشتری نیاز داره. داستان روباتی که در سال ۲۷۰۰ میلادی مامور جمع کردن زباله های کرۀ زمین خالی از سکنه اس به خودی خود جای کار بسیار زیادی داره. تقریباً ۲۰ دقیقۀ اول فیلم بدون دیالوگ می گذره و از شروع هیجان انگیز اولیه هم خبری نیست. پایان هم کاملاً قابل پیش بینیه و پیام فیلم مستقیم: مراقب زمین باشید، کمتر زباله تولید کنید! همین! البته ناگفته نماند که طراحی انیمیشن فیلم به خوبی صورت گرفته و در برخی صحنه ها ایده های جالبی هم بکار برده شده.
امتیاز: ۷ از ۱۰

M. Night ShyamalanThe Happening (ام. نایت شیامالان / ۲۰۰۸) 

اگر بخوام کارگردانی رو مثال بزنم که هر فیلمش بدتر از فیلم قبلی بوده، اولین کسی که ذهنم می رسه همین شیامالان، کارگردان هندی ساکن هالیووده! حس ششم عالی بود، Unbreakable خوب، Signs معمولی، Village بد، Lady in the Water خیلی بد و Happening افتضاح. داستان فیلم دربارۀ روزیه که گیاهان و درخت ها تصمیم می گیرن انتقام این همه دود و آلودگی رو از انسان ها بگیرن و با انتشار گازهایی کشنده در هوا آدم ها رو می کشن! جدای از فیلمنامۀ بسیار بد، بدترین چیز برای یک فیلم علمی/تخیلی اینه که باورپذیر نباشه. در این فیلم انسان ها جلوی چشم هم کشته می شن و هیچ عکس العملی از اطرافیان نمی بینیم. چهره ها خالی از حس و حاله و انگار بازیگران فیلم می دونن که دارن در یک فیلم بد بازی می کنن و برای همین هیچ تلاشی صورت نمی دن!
امتیاز: ۴ از ۱۰

The Other Boleyn Girl (جاستین چادویک / ۲۰۰۸) 

داستان رقابت عشقی دو خواهر اشراف زاده از خانوادۀ Boleyn برای بدست آوردن دل پادشاه انگلستان و بدست آوردن عنوان ملکه. این فیلم علاوه بر داشتن فیلمنامه ای قوی، از ساختار بسیار خوبی برخورداره و بازی های درخشانی داره. اریک بانا در نقش پادشاه هوسباز از یک طرف و ناتالی پورتمن و اسکارلت جوهانسون در نقش دو خواهر از طرف دیگه مثلث عشقی جالبی رو بوجود میاره که بیننده رو تا پایان درگیر می کنه. به نظر من این فیلم یکی از فیلم های خیلی خوب سینمای انگلستان هست که ارزش دیدن رو داره.
امتیاز: ۷ از ۱۰

Bangkok Dangerous (پنگ چان / ۲۰۰۸) 

این فیلم بازسازی یک فیلم اکشن/جنایی از سینمای تایلنده که اینبار با بازی نیکولاس کیج ساخته شده. فیلم شروع نسبتاً خوبی داره و در طول فیلم هم ضرباهنگ تند شوندۀ خودش رو به خوبی حفظ می کنه. داستان دربارۀ آدمکشیه که باید یک سری مقامات رو در بانکوک ترور کنه و در عین حال از تله ای که برای خودش گذاشتن جون سالم به در ببره. بازی نیکولاس کیج کاملاً کلیشه ای هست که البته نیازی هم به شخصیت پردازی خاص براش وجود نداشت. این فیلم بعنوان یک فیلم صرفاً اکشن فیلم نسبتاً خوبیه، البته ایرادهای زیادی در فیلمنامه و ساخت داره که خب برای یه همچین فیلمی قابل اغماضه.
امتیاز: ۵ از ۱۰

If Only (جیل جانگر / ۲۰۰۴) 

یک فیلم کمدی/رمانتیک/درام از سینما انگلستان با بازی جنیفر لاو هویت و پل نیکولز. داستان فیلم دربارۀ مردیه که دوست دخترش رو جلوی چشمش از دست می ده و... . این فیلم تابحال چندین بار از ماهواره پخش شده و بهتره اگر فیلم رو ندیدین داستانش رو هم ندونین؛ چون بخش بزرگی از جذابیت فیلم به داستانشه. فیلم قصد داره این پیام رو منتقل کنه که "قدر لحظات با هم بودن رو بدونیم" که تا حد زیادی در این امر موفق شده. بازی ها یکدست و باورپذیره و ساختار فیلم کاملاً با موضوع داستان همخونی داره.
امتیاز: ۶ از ۱۰

نظرات 5 + ارسال نظر
تینا پنج‌شنبه 16 آبان 1387 ساعت 19:44 http://redlife.blogsky.com

wall- E رقیب نداره...اوله...امتیازش هم 10 از 10 چرا 7 از 10؟؟؟؟!!!!!!

من تابحال فقط به سه تا فیلم ۱۰ دادم: Eyes Wide Shut، Rebecca و Amelie.
تازه ۷ که کم نیست! من به هر فیلمی ۷ نمی دم.

محسن چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 14:36 http://filmamoon.blogsky.com

من منظورم سناریوشونه. فرهادی به نظر من توی دایره زنگی دیگه تموم شده.
هر چند تحملم زیادی در باره الی ... رو ولی دیگه نمیرم توی سینما ببینم. صبر میکنم سی دیش بیاد. اونم توی خونه یکی دیگه ببینم.
یعنی اینقدر من از کنعان عصبانیم.

هر کی کنعان رو دیده همین نظرش همینه.
شاید فرهادی فیلمنامه های خوبش رو خودش می سازه و در پیت هاشو می فروشه به بقیه؟!
باید منتظر درباره الی بمونیم.

محسن چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 10:14 http://filmamoon.blogsky.com

کسانی مانند شیامالان کم نیستند. کسانی که هرچه دارند را در همان کار اول و دومشان خالی میکنند و دیگه کفگیر به ته دیگ میخوره. به خوبی تا الان میتونم اصغر فرهادی را از نوع ایرانیش مثال بزنم که
چهار شنبه سوری - دایره زنگی - کنعان
کنعان رو دیدی؟ چشمت روز بد نبینه.

کنعان و دایره زنگی که فیلم های فرهادی نبون. فرهادی اینا رو ساخته: رقص در غبار، شهر زیبا، چهارشنبه سوری. الان هم در حال فیلمبرداری فیلم چهارمشه: درباره الی...

محسن چهارشنبه 15 آبان 1387 ساعت 10:11 http://filmamoon.blogsky.com

من که وال ای را ندیده ام ولی کونگ فو پاندا را چرا. این ترانه هم که شونصد و هشتاد بار کونگ فو پاندا را با زبان فارسی و اصلی و اینا دیده اونو کاندید اسکار میدونه.
و بازی پاندا که بی نظیره.
جالبته که کامنتای ما در مورد فیلمیه که خودمون دیدیم. چون فیلمای تو رو ندیدیم.

خب این فیلم ها خیلی جدیدن و هنوز خیلی پخش نشده. دلیل اینکه کسی درباره شون نظری نداره هم دقیقا همینه! حالا اگه مثلا بیای درباره فیلم خوب/بد/زشت یا مری پاپینز بنویسی هر کسی یه نظری داره!

ترانه مهدی بهشت سه‌شنبه 14 آبان 1387 ساعت 20:40 http://taranehmb.blogsky.com

یعنی فکر می کنی وال-ای نمی تونه رقیب کونگ فو پاندا بشه؟

مطمئنا هر دو کاندید اسکار می شن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد