پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

اسکار ۲۰۱۰: ...And the Oscar Goes to

فردا صبح این موقع برندگان اسکار ۲۰۱۰ مشخص شدن و نتیجۀ تمام حدس ها و پیش بینی ها روشن می شه. امسال چهار فیلم امیدوارن تا بیشتر جوایز رو بدست بیارن. چهار فیلمی که هر کدوم نماینده و سمبل نوعی دیدگاه هستن به سینما:

Inglorious Bastards: هنر (کاندید ۸ جایزه)

The Blind Side و Precious: احساسات (مجموعاً کاندید ۸ جایزه)

The Hurt Locker: سیاست (کاندید ۹ جایزه)

Avatar: تکنیک (کاندید ۹ جایزه)

به راستی سینما کدوم یک از اینهاست؟

آیا هنوز هم سینما تنها یک هنر محسوب می شه و هنرمند وظیفه داره برداشت آزادانۀ خودش از وقایع رو به نمایش دربیاره؟ یا باید با استفاده از این صنعت پیام های اخلاقی مثبت به جامعه تزریق کرد و احساسات تماشاگران رو به غلیان واداشت؟ آیا سینما ابزاریه جهت انتقاد از سیاست های حکومت و نمایش زوایای تاریک تصمیمات نادرست دولتمردان؟ یا باید به سینما بعنوان یک تکنولوژی مدرن، پرسود و سرگرم کننده نگاه کرد؟

هر چهار فیلم، آثار خوش ساخت و خوبی هستن و شایستۀ تحسین، اما امسال سال مهمی محسوب می شه. برنده شدن مطلق هر کدوم – به نوعی – مسیر سینما و جهت گیری استودیوهای فیلمسازی در آینده رو مشخص می کنه. باید تا فردا صبر کرد و دید کدوم دیدگاه جوایز بیشتری کسب می کنه.

طبق سوابق آرای هیات داوران، در رشته های هنری (مثل بازیگری) معمولاً شانس با "هنر" و "احساسات" بوده و در رشته های اصلی (کارگردانی و فیلم) با "تکنیک" و "سیاست".

در این رشته هم شاید تا یک هفته پیش شانس "سیاست" بیشتر از "تکنیک" بود، اما یکی از تهیه کنندگان The Hurt locker با اشتباه احمقانه اش بخشی از آرای داوران رو به سمت "تکنیک" هدایت کرد که ممکنه این جابجایی ارا در نتیجۀ نهایی تاثیر بذاره.

فهرست کامل کاندیداهای برندگان اسکار امسال اینجا هست و پیش بینی خودم رو (که یک ماه پیش در این پست منتشر کردم) در ادامه مطلب قرار می دم.

** مراسم اسکار ۲۰۱۰ بطور زنده از شبکۀ Fox Movies پخش می شه از ساعت ۲.۵ بامداد دوشنبه (به وقت تهران)، ۱۷ اسفند. معمولاً دو ساعت اول Red Carpet هست (ورود بازیگران به سالن کداک) و بعد مراسم اصلی شروع می شه. تکرار برنامه هم دوشنبه ساعت ۸.۵ شبه. 

*** بعد از مراسم: پیش بینی های درستم رو تیک زدم، برو حالشو ببر! 

انیمیشن بلند: Up (پیکسار)

مستند بلند: The Cove

فیلم خارجی: The White Ribbon

طراحی لباس: The Young Victoria یا Coco Avant Chanel

فیلمبرداری: Avatar

تدوین: Avatar یا The Hurt Locker

گریم: Star Trek

کارگردانی هنری: Avatar

جلوه های ویژه تصویری: Avatar

تدوین صدا: Avatar یا Inglorious Bastards

میکس صدا: Inglorious Bastards یا Avatar

موسیقی متنUp یا Avatar

آواز فیلم: Crazy Heart

فیلمنامۀ اوریژینال: Inglorious Bastards یا Up

فیلمنامۀ اقتباسی: Up in the Air

بازیگر اول زن: ساندرا بولاک برای The Blind Side

بازیگر دوم زن: Monique برای Precious

بازیگر اول مرد: جف بریجز برای Crazy Heart

بازیگر دوم مرد: کریستوفر والتز برای Inglorious Bastards

کارگردان: رقابت اصلی بین جیمز کامرون (Avatar) و کاترین بیگلو (The Hurt Locker) هست که فکر می کنم شانس کاترین بیگلو بیشتر باشه.

فیلم: Avatar یا The Hurt Locker (بازم فکر می کنم شانس دومی بیشتره) 

نظرات 11 + ارسال نظر
فرشته چهارشنبه 19 اسفند 1388 ساعت 03:09 http://freshblog.blogsky.com/

باریکلا ... آفرین، جزیره مزیرهخ خواستی ما اینجا کلی داریم هاااا

من منظورم این بود وقتی از کشور خارج شدین حتما توی دانشگاه دوره های کارگردانی رو ببینی. برنامه ام روی اون بود

ما خودمون برای بقیه کلاس می ذاریم کارگردانی آموزش می دیم!

ترانه سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 14:00

خوب بد نبود. کلا لذت بردیم از مراسم ولی خیلی تو ذوقم خورد که فیلمنامه رو اینگلوریس باستردز نگرفت. در مورد صدا هم یه جورایی مطمئن بودم که آواتار می گیره.

راستی جرج کلونی چرا این جوری بود؟!!!

پیش بینی های من همه درست از آب دراومد به غیر از رشته های فیلمنامه و صدا بعلاوه فیلم خارجی.

فیلمنامه به نظر من هم حق تارانتینو بود و صدا هم آواتار. اصلا من هر سال صدا رو اشتباه حدس می زنم اونهم چون یه جورایی سلیقه ای هست.

از رفتار جورج کلونی هم زیاد خوشم نیومد. اینجور کارها رو تام هنکس هم انجام می داد اما خیلی بامزه تر. تیپی که گرفته بود بهش نمیومد. اگه مثل جنتلمن ها می نشست اونجا بیشتر دوستش داشتم.

حسان سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 13:38

اگر به آواتار اسکار می دادند دیگه تا آخر عمر اسکار رو تحریم می کردم.

حالا من تحریم که نه ولی خیلی از قواعد سینمایی برام عوض می شد و به همون اندازه شوکه می شدم که از اسکار گرفتن تایتانیک شدم.

منا سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 11:49 http://8daily.blogsky.com/

و اینک برنده اسکار بهترین پیش بینی های اسکار مهندس حسااااااااااااام از ایران.........

مرسی! حالا جایزه ام چیه؟! از کی بگیرم؟ از خود آکادمی!

فرشته سه‌شنبه 18 اسفند 1388 ساعت 08:39 http://freshblog.blogsky.com/

نهایتا 40 سالگی شروع می کنی 20 سال هم کار می کنی 60 سالگی هم اسکار میگیری ....

اووووه!‌ چرا ۴۰؟! نمی شه زودتر؟
برای سال ۸۹ کلی برنامه دارم...

آراس دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 15:31 http://kafecinema.blogfa.com

در مورد روبان سفید خیلی مطمئن بودید که نشد!!و خوشحال هم شدی حتما٬ چون دوستش نداشتی.
حالا این فیلم برنده رو دیدین؟

هنوز نه. به زودی می بینم. کلا از فیلم های آمریکای جنوبی خوشم میاد.

محمد دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 12:49 http://mohamed.blogsky.com/

تو با داورا دستت تو یه کاسس حسام!)

نه، اونا دستشون با من تو یه کاسه اس!

به هر حال نوشته های پلان های روزانه روی اونهام تاثیر می ذاره دیگه!!!

عمویی دیگر دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:54

آقا حسام این هانکه رو حال کردم حالش گرفته شد . این تفکیک کردن هنر از تکنیک هم خودش بحثیه ها . به نظر من هنر اصلا یعنی تکنیک . شاید بهتر بود میگفتی تکنولوژی

حق با شماست. اول هم نوشتم تکنولوژی بعد تغییرش دادم.

منم حال کردم حال هانکه گرفته شده. آدم معروف نباید هر چی ساخت که اسکار بگیره الکی!

محسن دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 11:39 http://filmamoon.blogsky.com

دیدی ژوریا چطور حق کویینتینو خوردن؟ الهی از گلوشون پایین نره. اون هرت لاکردار رو بگو. خبیث ملعون. الهی تمام نسخه های فیلم بسوزه و خاکستر بشه. عین فیلم کویینتین.
بازم فحش بدم و نفرین بکنم؟ یا بسسشه بدبخت؟

بسشه. فیلم خوبیه بیچاره!

فرشته دوشنبه 17 اسفند 1388 ساعت 10:41 http://freshblog.blogsky.com/

آفرین واقعا آفرین به این پشتکار به این می گن علاقه وقتی آدم به یه کاری علاقه داره باید اون راه رو کاملا آشنا باشه نه اینکه فقط حرف بزنه و منتظر برآورده شدن شرایط باشه.
به خدا دارم جدی می گم یکی از کلاسهای دانشگاه های خارج از کشور رو برای کارگردانی شرکت کن ... باور کن موفق می شی.

من خودم مشوق پر و پا قرصتم ...
واقعا تحسینت می کنم.

هورا! بعد از تینا یه مشوق دیگه هم پیدا کردم!

محسن یکشنبه 16 اسفند 1388 ساعت 09:50 http://filmamoon.blogsky.com/1388/12/15/post-167/

به نظر من سینما هنره. هنر هم می تونه در خدمت هرچیز و هرکس و هر .....ی قرار بگیره. ولی من به طور کلی جنبه هنری هر هنری رو بیشتر دوست دارم. در مقام مقایسه اینگلوریسبسترز با آواتار بی هیچ تفکر و اما و اگری اولی رو انتخاب می کنم.

خوش به حالت که می تونی بدون هیچ تفکری یکی رو انتخاب کنی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد