پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

اسکار ۲۰۱۱: کاندیداهای احتمالی و حدس های اولیه

هنوز یک ماه تا پایان سال میلادی باقی مونده و اغلب فیلم های به اصطلاح اسکاری در همین مدت به نمایش درمیان. اما با توجه به فیلم هایی که تابحال دیده ام و فیلم های در انتظار اکران، می شه حدس هایی زد:

Inception (کریستوفر نولان): بهترین فیلم امسال از دید من، که واقعاً شایستگی کاندیداتوری در رشته های زیادی رو داره از جمله: بهترین فیلم، فیلمنامۀ اوریژینال، کارگردانی، بازیگر نقش دوم زن (ماریون کوتیلارد)، جلوه های ویژۀ تصویری، تدوین صدا، موسیقی، تدوین، کارگردانی هنری و البته فیلمبرداری

The Social Network (دیوید فینچر): من زیاد ازش خوشم نیومد، چون فیلمیه به شدت ساکن، بی تحرک و بدون پیچش های روایی و گره های داستانی. اما به احتمال زیاد در رشته های زیر کاندید می شه: بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامۀ اقتباسی، موسیقی و تدوین

Shutter Island (مارتین اسکورسیزی): نمی دونم اعضای آکادمی این فیلمو یادشون مونده یا نه. با اینکه هفته های اول سال ۲۰۱۰ و قبل از مراسم اسکار پارسال به نمایش دراومد، ولی به هر حال جزو فیلم های امسال به حساب میاد و به نظر من باید در رشته های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامۀ اقتباسی، بازیگر نقش اول مرد (دی کاپریو)، بازیگر نقش دوم مرد (بن کینگزلی)، تدوین، فیلمبرداری، کارگردانی هنری، طراحی لباس و موسیقی کاندید بشه.

Ghost Writer (رومن پولانسکی): آکادمی اسکار رابطۀ چندان خوبی با این کارگردان لهستانی الاصل نداره، اما فیلمش مستحق کاندیداتوری در رشته های بهترین فیلم، کارگردان، فیلمنامۀ اقتباسی و فیلمبرداریه.

127 Hours (دنی بویل): هنوز این فیلمو ندیدم، اما به احتمال زیاد برای بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامۀ اقتباسی و فیلمبرداری کاندید می شه

Alice in Wonderland (تیم برتون): بهترین چهره پردازی، کارگردانی هنری، جلوه های ویژه

Toy Story 3: بهترین فیلم، بهترین انیمیشن، آواز فیلم

Black Swan (دارن آرونوفسکی): هنوز به نمایش در نیومده، اما مطمئناً در اغلب رشته های هنری و ناتالی پورتمن هم برای بازیگر نقش اول زن کاندید خواهد شد.

Rabbit Hole: این فیلم هم هنوز اکران نشده، اما می تونه فیلم مهمی باشه. از بازی نیکول کیدمن در این فیلم خیلی تعریف می کنن.

Iron Man 2: بهترین جلوه های ویژه، میکس صدا

How to Train Your Dragon، MegaMind و Tangled: بهترین انیمیشن

For Colored Girls: هر سال یه فیلم سیاه پوستی در چند رشته کاندید می شه، فکر کنم امسال نوبت این فیلمه. 

Four Lions: یه فیلم انگلیسی کم خرج که ممکنه یهو مهم بشه!

نظرات 3 + ارسال نظر
felani پنج‌شنبه 25 آذر 1389 ساعت 02:16 http://cinemabuff.blogfa.com

inception filme fogholadeie ama dar morede social network bi ensafi mikoni.revayate dastan too social network hata az inception ham pichide tare ama chon dastane sar rasti dare be cheshm nemiad.bazigar haye blue valentine ham shanse gereftan oscar daran!

ببین درسته که Social Network فیلم خوبیه و شاید ساختش از ساخت Inception سخت تر باشه، اما Inception به معنی واقعی کلمه سینماست با تکیه بسیار بالا بر عناصر بصری و شنیداری. در صورتیکه Social etwork رو می شه به راحتی به یه نمایشنامه رادیویی تبدیل کرد بدون اینکه چیزی ازش کم بشه.

هادی شنبه 6 آذر 1389 ساعت 08:55 http://playtime.blogsky.com

از فیلم جدید ایناریتو (زیبا) خبر نداری؟
هرچند من زیاد علاقه مند به اسکار و جوایزش نیستم اما فقط در حد سرگرمی های سینما برام جالبه

مکزیک (زیبا) رو معرفی کرده که فکر می کنم در کنار فیلم هایی که از فرانسه،چین و اسپانیا معرفی شدن جزو 5 فیلم فهرست نهایی کاندیداهاس.

محسن جمعه 5 آذر 1389 ساعت 20:37 http://sedahamoon.blogsky.com/

خب بگذار که من هم بهترین بازیگر اول مرد را به لیو بدهم. بهترین فیلم و کارگردان هم به رومن. می دونی؟ حالا لیو به کنار ولی در جایی که رومن هست من هیچ کس دیگری را نمی بینم.

درسته که رومن کارش خیلی درسته، اما مارتین و کریس هم امسال فیلم های خوبی ساختن. در ضمن، فیلم جدید کلینت ایستوود هم هست که البته بعید می دونم در هیچ رشته ای کاندید بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد