پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر فیلم The New Daughter (لوئیس بردخو - ۲۰۱۰)

معمولاً در فاصلۀ بین مراسم اسکار و پایان امتحانات (اوایل تابستون) فیلم خوبی اکران نمی شه و آثار متوسط یا خاص به نمایش در میان. کلاً بهار فصل بی رونق سینمای جهانه (البته استثناء هم همیشه بوده). این اواخر یا فیلم خوبی ندیدیم یا اگر هم فیلمی رو انتخاب کردیم از وسط به بعد رو روی دور تند تماشا کردیم!

دربارۀ این فیلم چیز زیادی نمی دونستم اما با توجه به ژانر و بازیگران فیلم برای تماشا انتخابش کردیم.

کوین کاستنر و ایوانا باکرو (نقش اوفیلیا در "هزار توی پن") بازیگران اصلی فیلمی هستن که قراره ما رو بترسونه اما در اینکار چندان موفق نیست. داستان فیلم دربارۀ پدر و دو فرزندش هست که به خونۀ جدیدی نقل مکان می کنن. خونه ای بزرگ وسط جنگل. طبق معمول از همون شب اول اتفاقات عجیب و غریبی میفته: درها باز و بسته می شن، صدای عجیب و غریبی شنیده می شه و به تدریج بچه ها رفتارهای غیرعادی از خودشون نشون می دن...

فکر می کردم این فیلم هم شبیه فیلم دیگۀ کوین کاستنر (سنجاقک) هست با همون تم و همون سبک ساختاری. اما پایان فیلم چنان تخیلی و غیرمنطقیه که تمام معماپرداری های طول فیلم رو ضایع می کنه.

بعید می دونم کسی از چنین فیلمی خوشش بیاد، اما اگه هنوز سنجاقک (Dragonfly) رو ندیدین، زودتر ببینین که فیلم خیلی خوبیه!

نظرات 7 + ارسال نظر
محسن سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 22:31

من اون دوتایی که برات وشتم رو از همه بیشتر دوست دارم. آخر بادی گاردو دوست نداشتم. تاریخ هم ثابت کرد که آخر اون فیلم اگه این دو با هم ازدواج کرده بودن دیگه ویتنی هیوستن نمیرفت دائم الخمر بشه. میدونی این فیلم چقدر لطمه به ویتنی و عالم موسیقی زد؟

اتفاقا درست بعد از بادی گارد بود که دوران افول کوین کاستنر هم فرا رسید و هی بد و بدتر شد!

احسان سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 18:02

البته اینجا چون فصل ها چپه است کلی فیلم جدید اومد مثل Prince of Persia و .... که واقعا دیدن داره. در ضمن اولین فیلم سه بعدی با موضوع رقص هم این ماه اکران میشه که باید دیدنی باشه..

وای خدا من چقدر سرم شلوخه.... باید هی برم سینما....

فکر کنم شما نصف حقوقتون رو میذارین کنار برای سینما!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 17:11

نه گفتم شاید خود برنامه چنینی قابلیتی داشته باشه.
می خواستم یه دی وی دی درست کنم از یه فیلم داشتم که دو تا پارت بود. می خواستم ببینم خود این برانامه می تونه این دو پارت رو بچسبونه و chapter chapter ش کنه یا نه.
ممنون.

با ConvertXtoDVD راحت می تونی اینکارو انجام بدی

محسن سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1389 ساعت 09:21

کوین جوونیاش یکی دو تا فیلم خوبم بازی کرد که دیدیمش. مثل انتاچبلز و نو وی آوت. بعدش دیگه .. خل شد انگار.

بازم داره: انتقام، با گرگها می رقصد، رابین هود و بادی گارد

محسن دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 18:26

آره پسر. اصلن بگو کی آخرش کیو میکشه. اون بالام بنویس که با خواندن این متن شما آخر فیلم را می دانید. بنابراین لطفن اگر می خواهید که بعدن ببینید این را نخوانید. چون از اینی که هست دد تر می شود برایتان.
ولی انگار من خواب نما شده بودم. چن روز پیشا می گفتم:
این کوین کسنر چی شد؟ تموم شد. دیدیم که نه برگشت.

کوین کاستنر بازیگر خیلی خوبیه، اما فیلم های بدی انتخاب می کنه.

ر و ز ب ه دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 16:06 http://hazrat-eshgh.com

نخست اینکه باید یه خسته نباشید گرم پیش کش خودتون و گروه تون کنم. این چند یادداشت خیلی کمک کرد بهم. ممنون.
امیدوارم در کل فیلم خوب و مهمتر اینکه اونی بشه که تو ذهنتون بوده..

یه پرسش فنی داشتم. اون برنامه ای بود که تو یادداشت "چطوری دانلود کنیم" معرفی کردید. اون برنامه این قابلیت رو داره ه اگه برای نمونه دو تا فایل ویدیویی رو بهش بدی (مثلن یه فیلم که دو پارت باشه) خودش این دو پارت رو بچسبونه؟
می تونه چنینی کاری کنه یا اینکه باید خودمون یه کاری کنیم؟
ممنون حسام جان.

ممنون. این یادداشت ها رو ادامه می دم تا رسیدن به اولین نمایش فیلم.

اون برنامه فقط برای داونلود هست و برای چسبوندن پارت های مختلف یک فایل ویدئویی باید از برنامه های WinRar یا 7Zip استفاده کرد. اگه می خوای برات بفرستم.

محسن دوشنبه 20 اردیبهشت 1389 ساعت 14:41 http://filmamoon.blogsky.com

حالا سنجاقکو شاید دیدیم. ولی اینو دیگه عمرن ببینیم. دیگه حوصله فیلمایی که از اولش معلومه چه اتفاقاتی ممکنه بیافته رو نداریم. خیلی وقته که دلمان لک زده برای یک فیلم دیوید لینچ. شی وکنیم؟

این از اولش که معلوم نیست چی می شه ولی تا تونستن توش از افکت و کلیشه های رایج در فیلم های ترسناک استفاده کردن تا ما رو آماده کنن برای رسیدن به سکانس مسخره نهایی!

شیطونه می گه آخرش رو تعریف کنم بخندیم دور هم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد