پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

فیلم های به یادماندنی: سنجاقک (ِDragonfly)

خیلی وقت بود که فیلم خوبی از کوین کاستنر ندیده بودم. یه زمانی ازش خیلی خوشم میومد، اما بعد از فیلم پرهزینۀ "دنیای آب" (۱۹۹۵) ازش ناامید شدم. انگار اون هم به سرنوشت بازیگران مشهوری که ناگهان از دنیای سینما حذف می شن دچار شده بود.

خلاصۀ داستان "سنجاقک" – محصول ۲۰۰۲ آمریکا، به کارگردانی "تام شادیاک" اینه:
اتوبوسی در آمریکای جنوبی به دره سقوط می کنه و تمام مسافراش کشته می شن. روح یکی از مسافرها سعی می کنه با همسرش (کوین کاستنر) ارتباط برقرار کنه و پیغام مهمی رو بهش برسونه...

اولش فکر می کنیم قراره باز هم یه سوژۀ تکراری دیگه رو دنبال کنیم که معمولاً به غیرمنطقی ترین شکل ممکن تموم می شه. اما این یکی با بقیه فرق می کنه. فیلمنامه طوری نوشته شده که به بیننده رو درگیر حوادث می کنه و بهش اجازه می ده حدس های مختلفی بزنه، اما در نهایت اتفاقی می افته که به هیچ وجه فکرش رو نمی کردیم.

در این فیلم موضوعات ماوراء طبیعی به نحوی با زندگی عادی آدم ها گره می خوره که کاملاً باورکردنیه؛ باورپذیر ساختن حوادث در این نوع فیلم ها (ژانر وحشت در فضای رئال) کار خیلی سختیه که نویسنده و کارگردان به خوبی از عهده اش براومدن.

به غیر از کوین کاستنر بازیگر معروف دیگه ای در این فیلم بازی نمی کنه و خود کاستنر هم یکی از بهترین بازی های سال های اخیرش رو به نمایش گذاشته.

دلم می خواد بیشتر دربارۀ این فیلم بنویسم اما می ترسم هرچی بگم داستان و مخصوصاً پایان زیبای اون لو بره! فقط به تمام کسانی که به فیلم های ماوراء طبیعی علاقه دارن توصیه می کنم این فیلم رو ببینن، مطمئناً هیچوقت اون رو فراموش نخواهند کرد.

نظرات 6 + ارسال نظر
پروانه پنج‌شنبه 24 آبان 1386 ساعت 18:51 http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

سلام
با سپاس از معرفی این فیلم.فیلم های کوین کاستنر را دوست دارم.

Ali_MJfollower چهارشنبه 23 آبان 1386 ساعت 08:14

سلام حسام جان .
البته همه آهنگهای اون آلبوم تقلبی نیست و اکثرشون کارهایی از مایکل جکسون است که یا قبلها منتشر شده یا جزو آثار منتشر نشده اوست . ۴ تا از آهنگهای این مجموعه جعلی و منتسب به مایکل جکسون کبیر است . موفق باشی...

hhz سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 17:44 http://hhz.blogsky.com

با اون پسره که فرق کچل آدم ها رو تشخیص میده خیلی حال کردم!!

محسن م ب سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 14:14 http://filmamoon.blogsky.com

آره تو درست میگی ولی خودخاهی ما سیری ناپذیره.

محسن م ب سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 12:31 http://filmamoon.blogsky.com

خبیث اعظم مگر تو قرار نبود که مطالب سینمایی رو توی فیلمامون بنویسی. میبینی که به علت خرابی ویندوز بنده و اتساع اسافل سایر دوستان و آشنایان عضو وبلاگ وزین فیلمامون فعلن ما در محاق چرت زدنیم. کفر میشد با این نقد قشنگت روحی در کالبد فیلمامون میدمیدی؟

من اونجا هم می نویسم اما از آنجا که پلان های روزانه یه وبلاگ نیمه سینمایی هست، نمی شه اینجا درباره فیلم چیزی ننویسم.

سارا سه‌شنبه 22 آبان 1386 ساعت 11:51 http://www.mjsarahmj.blogsky.com

سلام دوست عزیز . خوشحالم که با شما آشنا شدم . آلبومی که نام بردید شایعه ای بیش نیست و یکی داره جنجال آفرینی می کنه !! من فقط یکی از آهنگ های اون رو به ماماسیتاش رو شنیدم .... کسی که صدای سلطان رو بشناسه به این آسونیا گول این صدا رو نمی خوره . صدای الهی و مافوق تصور او هیچ مانندی روی کره ی زمین و هیچ جای عالم نداره . خوشحال میشم بیشتر آشنا بشیم .... موفق باشید . keep on dancing

ممنون از توضیحتون. اما خداییش خیلی شبیه بود. بقیه آهنگاش هم بد نیست، توی همون سبک خونده. اما خب یه جاهایی لو میره که این یکی دیگه اس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد