پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

The Uninvited (چارلز و توماس گارد – ۲۰۰۹)

یکی از فیلم های سال ۲۰۰۹ که خیلی منتظرش بودم The Uninvited بازسازی فیلم مطرح Tale of Two Sisters (محصول ۲۰۰۳ کره) بود که قبلاً در بخش "فیلم های به یادماندنی" درباره اش نوشته بودم.

اول از همه اینکه نمی دونم چرا آمریکایی ها دوست دارن هر فیلم خوبی رو که توی کشورهای دیگه ساخته می شه بردارن خودشون هم یه بار بسازن. چون در بهترین حالت نتیجه "شبیه" به نسخۀ اصلی می شه و هیچ برتری خاصی نخواهد داشت.

هالیوود بعد از بازسازی یک سری فیلم های ترسناک ژاپنی (مثل Grudge و Ring) اینبار سراغ یکی از بهترین فیلم های ژانر وحشت سینما رفته تا به سلیقۀ خودش این افسانۀ قدیمی و روانشناسانۀ کره ای رو تعریف کنه.

نسخۀ آمریکایی از خط داستانی به مراتب ساده تر و قابل فهم تر پیروی می کنه که باعث می شه فیلم برای افراد بیشتری قابل درک بشه. فیلمبرداری و تدوین به هیچ عنوان به پای نسخۀ کره ای نمی رسه و حتی طراحی صحنه و لباس هم در مقابل نسخۀ اصلی ابتدایی به نظر می رسه. موسیقی فیلم خیلی شبیه به موسیقی نسخۀ کره ای هست و بازی ها در حد متوسط (اما انتخاب دو بازیگر نقش اصلی – یعنی آنا و الکس خیلی خوب صورت گرفته. خصوصا خواهر کوچکتر که چهره ای معصوم و دوست داشتنی داره).

اگه فیلم اصلی رو ندیدین می تونین خلاصه ای از داستانش رو اینجا بخونین. در نسخۀ آمریکایی داستان طوری تغییر کرده که در برخی موارد با نسخۀ کره ای متفاوت هست و به نظر من تنها امتیاز فیلم هم همین مورده. در این نسخه جای بعضی کاراکترها با هم عوض شده و پایان هم با پایان اصلی کمی متفاوته.

امتیاز: ۶ از ۱۰

نظرات 3 + ارسال نظر
فرشته جمعه 28 فروردین 1388 ساعت 12:47

والله ما یه دوست داشتیم برامون دی وی دی می فرستاد اونم داماد شد! دیگه نمی شه ازش توقع کرد!

مگه اونجا نمی شه فیلم کرایه کرد؟ شبی چنده؟
حالا من به زودی یه سری فیلم می فرستم براتون.

فرشته جمعه 28 فروردین 1388 ساعت 08:02 http://freshblog.blogsky.com

این فیلم رو خیلی زیاد اینجا تبلیغ کردن و هر بار ما خواستیم بریم یه چیزی شد که نشد بریم مقل این هفته که قرار بود بریم ایکس من نشد رفت تا هفته بعد!احسان دیگه!......... تا برداشتنش ولی تبلیغش رو که من می دیدم ترسناک میزد

این فیلم در مقایسه با بقیه فیلم های ترسناکی ظرف چند سال اخیر دیدیم فیلم خیلی خوب و خوش ساختیه، اما در مقایسه با نسخه اصلی هست که کم میاره.
یه کم دیگه صبر کنین DVD فیلم میاد بیرون بگیرین ببینین.

محمد پنج‌شنبه 27 فروردین 1388 ساعت 13:24 http://mohamed.blogsky.com

اصلا ظرفیت دیدن فیلمای ترسناک رو ندارم و ازشون فرار میکنم. آقا جون میترسم ایدز که ندارم.))

خدایی این فیلم (نسخه کره ای البته) با تمام فیلم ترسناک هایی که تابحال دیدی فرق می کنه. یه بار بیا پیشم با هم می بینیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد