پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

معرفی فیلم های مطرح سال ۲۰۰۹

سال گذشته از لحاظ سینمایی سال پرباری بود و فیلم های خیلی خوبی به نمایش دراومد؛ به شکلی که بعضی از اونها جزو بهترین فیلم هایی بودن که تابحال دیده ام.

باز هم (به روال سال های قبل) می خوام فیلم های مطرح سال ۲۰۰۹ رو معرفی کنم. شاید مثل سال قبل بعضی از این فیلم ها آثار ضعیفی از کار در اومده باشن و از طرف دیگه مطمئناً فیلم های مستقل یا خوش ساخت دیگری هم به نمایش در میان که من ازشون بی خبرم. اما تا جایی که اطلاع دارم، فیلم های دیدنی امسال اینان:

The Shutter Island
کارگردان: مارتین اسکورسیزی / بازیگران: لئوناردو دی کاپریو، بن کینگزلی
بعد از فیلم به یادماندنی
Departed، اسکورسیزی سراغ یک داستان تریلر دیگه رفته و باز هم دی کاپریو رو بعنوان بازیگر نقش اصلی انتخاب کرده. این فیلم بر اساس داستانی از دنیس لهان (نویسندۀ Mystic River و Gone Baby Gone) ساخته شده که دربارۀ دو مامور فدرال آمریکاییه که در تعقیب یک قاتل فراری وارد یک جزیره می شن...

Inglorious Bastards
کارگردان: کوئنتین تارانتینو / بازیگران: براد پیت، ساموئل ال. جکسون، الی روث
فیلم های تارانتینو ویژگی های خاصی داره که اگر کسی بهش علاقمند باشه ازشون حسابی لذت می بره و فکر می کنم در این فیلم هم با میزان قابل توجهی خون، خشونت، فحش و... طرف هستیم، اونهم در پایگاه ارتش آلمان نازی!

Harry Potter and the Half Blood Prince
کارگردان: دیوید یتس / بازیگران: دانیل رادکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت
قسمت ششم از سری داستان های هری پاتر که به نظر من یکی از هیجان انگیزترین داستان های مجموعه هم هست. اگر فیلم های قبلی رو دنبال کرده باشین، چاره ای بجز دیدن این یکی ندارین!

Up
کارگردان: پیتر داکتر / صدا: اد اسنر، کریستوفر پلامر
اسباب بازی، مورچه، هیولا، ماهی، ماشین، موش، روبات... هنرمندان پیکسار تبحر خاصی دارن در اینکه بیننده رو عاشق کاراکترهای فیلم هاشون بکنن! این بار قصد دارن داستان پیرمردی رو برامون تعریف کنن که می خواد به هر ترتیبی شده به آمریکای جنوبی مسافرت کنه! باید جالب باشه... من که بی صبرانه منتظرشم.

Terminator Salvation
کارگردان: McG / بازیگران: کریستیان بل
فقط حضور بازیگر نقش بتمن در نسخۀ جدید ترمیناتور فروش فیلم رو تضمین می کنه. مطمئناً در این فیلم با جلوه های ویژۀ خیره کننده، انفجار و تصادف های زیادی روبرو خواهیم شد. من شخصاً به فیلم های صرفاً اکشن و پر از جلوه های ویژه ای مثل
Iron Man هیچ علاقه ای ندارم، اما باید این فیلم رو دید و بعد قضاوت کرد. شاید مثل شوالیۀ تاریکی اکشن خوش ساخت و جذابی از کار دراومده باشه.

The Brothers Bloom
کارگردان: رایان جانسون / بازیگران: آدریان برودی، مارک روفالو، ریچل وایز
ظاهراً این فیلم چیزیه شبیه به
Ocean 11 و The Bank Job: داستان یک سرقت ماهرانه. طبق بعضی شنیده ها قراره این فیلم به یکی از شگفتی های سال ۲۰۰۹ تبدیل بشه.

X-Men Origines: Wolverine
کارگردان: گوین هود / بازیگران: هیو جکمن، رایان رینولدز
نمی دونم چرا از سری فیلم های
X-Men زیاد خوشم نمیاد؛ به نظرم زیاده از حد تخیلی و مصنوعی هستن. داستان آدم هایی که قابلیت های حیوانی مختلف دارن برام جذابیت چندانی نداره! اما مطمئناً طرفداران این فیلم کاری می کنن که در فهرست پرفروش های ۲۰۰۹ قرار بگیره.

Caroline
کارگردان: هنری سلیک / صدا: داکوتا فنینگ
انیمیشنی با تکنیک
Stop Motion (شبیه به "کابوس قبل از کریسمی" یا "عروس مرده") و داستانی جذاب: دختربچه ای که از طریق یک در مخفی وارد دنیایی دیگر می شود و آنجا خانواده ای دیگر می یابد! من که به فیلم های انیمیشن علاقۀ خاصی دارم شدیداً منتظر این فیلم (که به زودی هم اکران می شه) هستم!

Transformers: Revenge of the Fallen
کارگردان: مایکل بی / بازیگران: شیا لوبوف، مگان فاکس
من قسمت اول این فیلم سراسر اکشن و جلوه های ویژه رو با دیدی نه چندان مثبت تماشا کردم ولی در نهایت ازش خوشم اومد. شیا لوبوف که اخیراً در فیلم های مطرح و پرفروشی مثل "ایندیانا جونز و قلمرو جمجمۀ بلورین" و
Eagle Eye بازی کرده، در این فیلم هم باید به جنگ یک سری روبات ماشین نما (!) بره... برای عصر یه روز تعطیل به همراه مقدار متنابهی چیپس و پفک انتخاب خوبیه!

The Fantastic Mr. Anderson
کارگردان: وس اندرسون / بازیگران: جورج کلونی، کیت بلانشت، بیل موری
ظاهراً امسال فیلم های خوبی برای کودک درون ما ساخته شده که نمی شه ازشون گذشت! این فیلم تلفیق رئال و انیمیشن هست و داستان سه مزرعه دار رو تعریف می کنه که سعی دارن با روباهی که هر شب برای غذای بچه هاش به مرغدونی شون دستبرد می زنه مقابله کنن! نمی دونم این نویسنده ها یه همچین سوژه هایی رو از کجا گیر میارن!

The Lovely Bones
کارگردان: پیتر جکسون / بازیگران: مارک والبرگ، ریچل وایز، سوزان ساراندون
پیتر جکسون که بعد از سری فیلم های "ارباب حلقه ها" فیلم دیگه ای نساخته (و با دلخوری ساخت اولین قسمت از فیلم ماجراهای تن تن رو به اسپیلبرگ واگذار کرد)، سراغ یکی از بهترین کتاب های جنایی سال های گذشته به نام "استخوان های دوست داشتنی" رفته و بعنوان بازیگر نقش اصلی هم از
Saoirse Ronan (دختر سیزده ساله ای که به خاطر بازی در فیلم Atonement کاندید اسکار شده بود) استفاده کرده. اگر کتاب رو هنوز نخوندین، زودتر بخونین... اگه حوصلۀ خوندن ندارین، فیلم رو حتماً ببینین!

Avatar
کارگردان: جیمز کمرون / بازیگران: سام وورتینگتون
۱۲ سال از آخرین اثر جیمز کمرون (تایتانیک) می گذره، که البته با فروش یک میلیارد و هشتصد میلیون دلاری و درو کردن جوایز اسکار این وقفه منطقی هم هست! این فیلم هم یکی از پرهزینه ترین پروژه های هالیوودی محسوب می شه و داستان فضانوردی رو تعریف می کنه که برای محیاکردن شرایط زندگی به سیارۀ دیگه ای می ره، اما به دلایل خاصی تصمیم می گیره مقابل انسان هایی که قصد تصاحب اون سیاره رو دارن بایسته... . 

Away We Go
کارگردان: سام مندس / بازیگران: جان کراسینسکی، مایا رادولف
داستان این فیلم درباره یک زوج جوان آمریکاییه که می خوان برای تولد اولین فرزندشون بهترین مکان زندگی رو پیدا کنن... این داستان به خودی خود زیاد جذاب نیست اما وقتی کسی مثل سام مندس کارگردانی فیلم رو بعهده می گیره باید منتظر نتیجه ای شگفت انگیز باشیم. 

Whatever Works
کارگردان: وودی آلن / بازیگران: لاری دیویس، پاتریشیا کلارکسون 

وودی آلن تقریبا سالی یه فیلم می سازه پر از ستاره های مشهور هالیوودی. اما در این فیلم از ستاره های متعدد خبری نیست و بیشتر از بازیگران تلویزیونی استفاده کرده که با روح طنز فیلم های آلن هماهنگی زیادی دارن. 

A Serious Man
کارگردان: جوئل و اتان کوئن / بازیگران: ریچارد کایند، آدام آرکین 

بعد از فیلم نه چندان موفق Burn after Reading، برادران کوئن باز هم سراغ یک کمدی سیاه دیگه رفتن و این بار از بازیگران کمتر شناخته شده استفاده کرده ان. باید دید آیا می تونن موفقیت گذشته  رو (مثل فارگو یا No Country for Old Men) تکرار کنن یا نه. 

The Imaginarium of Dr. Parnassus
کارگردان: تری گیلیام / بازیگران: جانی دپ، هیث لجر، جود لاو
آخرین اثر تصویری هیث لجر که با بازی در نقش جوکر چهره ای به یادماندنی از خودش به جا گذاشت؛ به همراه بازیگران مطرح دیگه ای که تنها دیدن نامشون کنار هم باعث می شه به دیدن این فیلم مشتاق بشیم. داستان هم ظاهرا درباره سفر در بعد زمانه. 

Public Enemies
کارگردان: مایکل مان / بازیگران: جانی دپ، کریستیان بل
کریستیان بل در نقش مامور
FBI در تعقیب یکی از مشهورترین و حرفه ای ترین سارقین تاریخ آمریکا با بازی جانی دپ. وقتی مایکل مان چنین فیلمی رو کارگردانی کنه، مطمئنا ارزش دیدن داره.

فیلم های مطرح دیگه ای هم هستن مثل نسخه های جدید شرلوک هولمز و  Star Trek، فیلم جدید آدام سندلر (Funny People)، چند فیلم ترسناک و انیمیشنی دیگه که شاید در زمان اکران درباره شون بنویسم.

اگه می تونستی فقط سه تا از فیلم های بالا رو ببینی، کدوم ها رو انتخاب می کردی؟

نظرات 14 + ارسال نظر
ترانه دوشنبه 21 بهمن 1387 ساعت 14:51

هوووورررررررررررااااااااااااااا!!!!

کارولاین اکران شد!به زودی میبینیمش!

مطمئن باش امروز عصر می تونی توی خیابون انقلاب پیداش کنی!
ولی قرار شد این یکی رو با هم ببینیم ها... نامردی نکنی!

! شنبه 19 بهمن 1387 ساعت 23:01

Shutter Island
Avatar
Inglorious Bastards

با این حساب فیلم های اسکورسیزی و تارانتینو از پرطرفدارترین فیلم های سال ۲۰۰۹ هستن، چون تقریبا همه این دو تا رو انتخاب کردن.

محمد شنبه 19 بهمن 1387 ساعت 10:58 http://mohamed.blogsky.com/

The Fantastic Mr. Anderson
up
Caroline
مخصوصا با توصیفی که کردی خیلی دوست دارم کارولین رو ببینم!

خدا وکیلی تو هم خوره ی فیلمیها!

من خوره فیلم نیستم، فیلم خوره منه!

ر و ز ب ه جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 12:33 http://hazrat-eshgh.com

The Shutter Island
Inglorious Bastards
Whatever Works
(Avatar)

همیشه آدم دلش می خواد اول به ظاهر خوب ها توجه کنه بعد بقیه..

اسکورسیزی که حتمن.. هم به خاطر خودش و هم به خاطر دی کاپریو.
تارانتینو هم که به خاطر فیلم های کثیفش :دی

وودی آلن هم اینکه دور هم بشینیم و بخندیم و بعدش گریه کنیم به حال خودمون!

اون جیمز کارون هم باید دیدنی باشه ؟؟

روز خوش.

چیزی که درباره فیلم وودی آلن گفتی واقعا درسته. بهترین توصیفی بود که از حس بعد از دیدن فیلمهاش شنیده ام!

فرشته جمعه 18 بهمن 1387 ساعت 02:43 http://freshblog.blogsky.com

The Imaginarium of Dr. Parnassus برای جانی دپ

Up کارهای پیکسار رو خیلی دوست دارم.

Harry Potter and the Half Blood Prince
اینم که دیگه آخرشه!

اینا رو اول می بینم بعد همه اش رو می بینم.

چه انتخاب های جالبی.
من فکر می کنم از روی انتخابی که آدم های مختلف کردن می شه تا حدی به روحیاتشون پی برد.
پس با این حساب یه ۳۰۰-۴۰۰ دلاری برای پول سینماتون بذارین کنار از الان!

:) چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 20:17

gozine hich kodam ham darim. hahha

به قول سیاستمداران: ما همه گزینه ها رو روی میز نگه می داریم!

ترانه چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 18:54

حالا تو که هم سلام داگ رو دیدی هم بنجامین باتن رو کرومشون برا اسکار شانس بیشتری دارن؟

به زودی لیست کامل پیش بینی خود رو اعلام می داریم!

محسن چهارشنبه 16 بهمن 1387 ساعت 09:04 http://filmamoon.blogsky.com

فیلم مارتین اسکورسیزی
فیلم کویینتین تارانتینو
فیلم وودی آلن

چه با کلاس!

ترانه سه‌شنبه 15 بهمن 1387 ساعت 20:09

آره ژر کردم و فقط یکی دو تاش رای اکثریت بود!

حتما توی همه رشته ها به بنجامین باتن رای دادی!
اصلا آدم تا وقتی همه فیلم ها رو نبینه نمی تونه درست رای بده، چون شاید فیلم بهتری هم باشه که ندیده باشه. مثلا تا وقتی Wall-E رو ندیده بودیم فکر می کردیم کونگ فو پاندا بهترین انیمیشن ساله، اما بعد از دیدن این روبات دوست داشتنی نظرمون عوض شد!
در کل فکر نمی کنم امسال یک فیلم تمام جوایز رو درو کنه و یه جورایی جوایز بین سه چهار تا فیلم تقسیم می شه.

لاله سه‌شنبه 15 بهمن 1387 ساعت 19:10 http://barani.ca

The Fantastic Mr. Anderson
UP
Public Enemies
با یه عالمه پاپ کورن D:


خصوصا سر فیلم UP!

محمد سه‌شنبه 15 بهمن 1387 ساعت 13:15

The Imaginarium of Dr.Parnassus
Public Enemies
the lovely bones
The Shutter Island
آقا 3 تا انصافا کم بود خودم و کشتم تا 4 تاش کردم :D

حالا من یه چیزی گفتم!‌ خدایی نمی شه از توش فقط سه تا انتخاب کرد! من خودم بخوام بگم که حداقل ۱۰ تا می شه!!! این ۴ تا که گفتی توی لیست منم هست!

ترانه دوشنبه 14 بهمن 1387 ساعت 21:04

من حرفی ندارم. اگر افتخار بدید.

من می ترسم برای اسکار یه شب دیر بیدار شم. دلشوره دارم.

دیرتر که بیدار نمی شیم، بدشانسی اینه که اون شب آسمون ابری بشه و تا صبح برف بباره و هیچ کانالی نگیره! مثل سه سال پیش!

فرم پیش بینی رو پر کردی؟

ترانه دوشنبه 14 بهمن 1387 ساعت 18:16

من همین دکتر نمی دونم چی چی رو به خاطر روح هیث نگاه می کنم.
بعد شاتر آیزلند
بعد کارولاین

بیا کارولاین رو برای اولین دفعه به اتفاق دختر قرمز با هم تماشا کنیم. باشه؟

تینا دوشنبه 14 بهمن 1387 ساعت 16:00 http://redlife.blogsky.com/

1- the imaginarium of dr parnassus
2- caroline
3-the lovely bones

به جز Caroline که از هفته دیگه اکران می شه، دو تای دیگه رو با هم خواهیم دید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد