پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

پخش مستند فارکس از شبکه سه

مستند فارکس: از رویا تا واقعیت به زودی از شبکه ۳ پخش می شود. 

از همان ابتدای تولید، قصدم بر این بود که مستندی کاملا بی طرفانه بسازم که صحبت های هر دو طرف داستان را پوشش دهد. یعنی هم سوالات و موارد ابهامی که پس از ممنوعیت فارکس برای فعالان این بازار بوجود آمد و هم پاسخ های سازمان بورس. 

برنامه ریزی به گونه ای انجام شد که ابتدا تصاویر و صحبت های مربوط به موافقان فارکس را ضبط کردیم و در این راه با دو نفر از فعالان باسابقه و مشهور این بازار گفتگو کردیم. سوالات آنها را ضبط کردیم و سپس عینا همان ها را از مسئولان و تصمیم گیرندگان سازمان بورس پرسیدیم. 

در این بین از داستان چند نفر از کسانی که در فارکس سرمایه گذاری کرده بودند و به هر دلیل موفق نشده بودند هم استفاده کردیم. 

فیلم اولیه به مدت ۳۸ دقیقه تحویل صدا و سیما شد که پس از دو مرحله اصلاح مدت آن به ۳۰ دقیقه کاهش یافت. 

این هشت دقیقه مربوط می شود به سوالاتی در خصوص اینکه: 

آیا فارکس در هیچ کشور دیگری در دنیا هم ممنوع است یا خیر؟  
آیا به راستی می توان فارکس را ممنوع کرد؟ 
پیامدهای منفی این ممنوعیت چیست؟
راه حل جایگزین سازمان بورس برای فعالان فارکس چیست؟ 
نظر سازمان بورس در رابطه با استفساریه ای که فعالان فارکس از دفتر مقام رهبری دریافت کرده اند چیست؟ 
به چه دلیل فارکس را قمار می دانید؟  
آیا آماری از میزان خروج ارز توسط فعالان فارکس در دست دارید؟
و... 

به نظر من نسخه اولیه چالشی را که میان فعالان فارکس و سازمان بورس وجود داشت به خوبی پوشش می داد و به بسیاری از سوالات دو طرف پاسخگو بود. اما وقتی فیلمی قرار است از تلویزیون پخش شود مسائل بسیاری وجود دارد که حتما باید رعایت شود...

در هر حال امیدوارم این فیلم بتواند هشداری باشد برای کسانی که بدون آگاهی کامل از شرایط کار در این بازار و بدون آموزش درست وارد این حرفه می شوند و سرمایه خود را به باد می دهند. 

اگر این فیلم بتواند تعاملی میان دو طرف ایجاد کند و جلوی تکرار یک حادثه مشابه را بگیرد هم ما به هدفمان رسیده ایم.   


بخش هایی از مستند "فارکس: از رویا تا واقعیت" روی صحفۀ IMDB مربوط به فیلم آپلود شد. بخش های دیگری از فیلم (که اجازۀ پخش از تلویزیون را نگرفت) هم به زودی به این صفحه اضافه خواهد شد.

نظرات 82 + ارسال نظر
شایان پنج‌شنبه 12 مرداد 1391 ساعت 02:07

اونایی که از فارکس ضرر کردید یه سر به وبلاگ fxempire.blogfa.com بزنید ببینید بعضی ها چجوری میخوان انتقام ایرانی ها رو از فارکس بگیرن. چرا از اونایی که واقعا سود کردن رو بلدن دعوت نکردید؟

سلام

اگر منظورتون به ماست که باید بگم پارسال موقع فیلمبرداری من در تمام انجمن ها، وبلاگ ها و فوروم های مرتبط با فارکس پیغام گذاشتم و خواهش کردم اگر کسی هست که مایل به صحبت و دفاع از فارکس باشه با من تماس بگیره. متاسفانه هیچکس حاضر به همکاری نبود (مگر در حد جواب دادن به ایمیل).

علی شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 20:23

دوباره سلام
ما همچنان مشتاق اون هشت دقیقه هستیم.
ممنون:)

سلام.
در حال تدوین بخش های حذف شده هستیم. چون این ۸ دقیقه در طول فیلم پراکنده است، می خواهیم آنها را پشت سر هم قرار دهیم تا یک قسمت ۸ تا ۱۰ دقیقه ای آماده شود.
اگر فوروم تخصصی را می شناسید که بتوان فیلم یا لینک فیلم را روی آن قرار داد لینک را برایتان بفرستم تا خودتان روی فوروم قرار دهید. فکر می کنم بهتر از وبلاگ باشد، وبلاگ زیادی عمومی است.

کمال دوشنبه 25 اردیبهشت 1391 ساعت 14:53

من هم با مسعود موافقم این رکود و بی نظمی که در بازار شکل گرفته جای دفاع از بازار فارکس باقی نمیگذاره ،هرچند که نفس بازار فارکس ایرادی نداره.

مسعود سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 14:27

سلام
یکی از دلایلی که موجب شد تا مخالفتهای زیادی با پخش این مستند، در رسانه های جمعی ایجاد نشود ،همزمانی پخش این مستند با دوران رکود بازار فارکس بود. زمانی که بازار اساسا روند سویینگ دارد نمیتوان برای معامله ورود کرد حال چه برسد به کسب سود ودفاع از بازار فارکس در عرصه عمومی،رکودی که همچان در بازار ملموس ومشهود است.

سلام
اتفاقا برای من جای سوال بود که الان با این وضعیت نابسامان قیمت ارز، فعالان فارکس چکار می کنند؟‌ آیا همچنان به معاملات خود مشغولند یا خیر.

علی جمعه 15 اردیبهشت 1391 ساعت 09:29

سلام
اون هشت دقیقه رو نذاشتید؟!

نه هنوز.
درگیر فیلم بعدی شدیم (دزدان دریایی...) و مدتی دور بودم... اگر هنوز مایل به دیدنش هستین آپلودش می کنم.

فرشاد شنبه 24 دی 1390 ساعت 23:39

مستندتون خیلی یه طرفه بود کاملا مخالفان فارکس صحبت کردند. دلایل متضرر شدن اونا کاملا واضح بود : "اعتماد به چیزهای نامطمئن." اینکه میگفتند سیگنال میگیریم بدون اینکه سیگنالها تضمین شده باشن یا حد ضرر داشته باشن کاملا تقصیر خودشون هست. هنوز سایتهایی هست که سیگنالهای معتبر میدن. من خودم از سیگنالهای یک فردی استفاده میکنم و خیلی از کارش راضی هستم. به خدا میشه از این بازار سود گرفت. وبلاگ اون فردی که گفتم fxempire.blogfa.com هست که تست سیگنالها رایگان هست. به این میگن جلب اعتماد مشتری نه اینکه چشم بسته بدون پشتوانه ی کاری به کسی اعتماد کنیم. به کسایی که سیگنال میخوان پیشنهاد میکنم حتما به این وبلاگ سر بزنن و روش کار اون فرد رو ببینن، مطمئنن بعد از تست رایگان متوجه میشید که افرادی هستند که میتونن سود بگیرن سودشون رو با ماها تقسیم کنند. با تشکر...

ممنون از نظر شما.

دقیقا منظور ما هم همین بود که نباید به هر شخصی با هر وعده ای اعتماد کرد و پول و سرمایه رو سپرد دستش.

حتی اگر به عنوان فیلم نگاه کنید متوجه نکته اش می شین:

فارکس: از رویا تا واقعیت

فارکس یک روی واقعی داره و یک روی رویاگونه. هدف ما هشدار به کسانی بود که به شکل رویاگونه به سمت فارکس می رن و متضرر می شن.

محمد یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 22:11

ا چه جالب من تازه گرفته بودم نمیدونستم قدیمیه فکر کردم برای امساله :D سوتی خوبی بود :)

محسن یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 00:15

پس چرا جواب منو ندادی؟ جوابم خیلی طونالیه؟

جواب دادم که.
نوشتم که فارکس به ساده ترین تعریف ممکن، خرید و فروش ارز هست روی اینترنت.

محمد شنبه 17 دی 1390 ساعت 10:44

حالا چون تو پست مرور سینما نمیشد کامنت گذاشت اینجا میگم یکی از فیلمهای خوب امسال از نظر من In to The Wild بود :D

درسته. فیلم خیلی خوبیه با داستانی واقعی. البته این فیلم محصول ۲۰۰۷ هست و ۲۰۰۸ هم به نمایش دراومد.

علی چهارشنبه 14 دی 1390 ساعت 13:26

سلام
منتظر اون هشت دقیقه هستیم ها!

سلام. حتما. یادم نمی ره.

محسن دوشنبه 12 دی 1390 ساعت 11:06

میدونید که من اصلن نمی دونم فارکس چیه؟

Forex = Foreign Exchange

به ساده ترین شکل ممکن، فارکس یعنی خرید و فروش ارز روی اینترنت.

علی وارسته یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 16:53

من به عنوان کسی که فارکس رو 3 سال پیش شروع کردم میتونم بگم که موفق بودم چون قبل از اینکه این به این نحو با فارکس برخورد بشه و این طور جلوی شرکت های غیرقانونی فارکسی در ایران رو بگیرند با فارکس واقعی آشنا شدم و با فارکس وارد رویا نشدم که میشه 1 شبه ره صد ساله رفت و این رو مدیون یک مقاله در این سایت هستم
http://pcmbrokers.org/fa/مقالات/حقایقی-درباره-فارکس.html

این که در ایران شرکتهایی خودشون رو بروکر فارکس معرفی کرده بودند و داشتند بدون نظارت کار می کردند واقعا وقتش بود که باشون برخورد بشه چون سرمایه هزاران نفر رو با سو استفاده از اسم فارکس به باد دادند

اما خوب خلاهای قانونی و همینطور نبود دانش کافی باعث شد که کلا فارکس رو مضر یا غیرقانونی معرفی کنند در حالیکه این کار اگر با حمایت داخلی و قانونی همراه می شد ارز آوری خوبی برای مملکت ایجاد میکند

محمد شنبه 10 دی 1390 ساعت 23:23

بسیار سپاسگذارم حسام جان این مستند باعث میشه افراد کمتری به دام این جور شرکتها بیفتند صحبتهای جناب فهیمی واقعا عالی بود . تمام کسانی که سنگ این بازار را به سینه میزنند جز ضرر چیزی از این بازار ندیدند و فقط به امیدهای واهی هستند
موفق باشید

ممنون از لطف شما.

همون جمعه 9 دی 1390 ساعت 01:15

آقا تشکر بابت لینک و تشکر واسه ی مستند باحال.
من کلا نسبت به درآمد اینترنتی آلرژی گرفتم...باعث سر درد میشه...بعضیاش رو هم بلدم از تبلیغات گوگل ادسنس ادزفلای و بنرهای کلیکی تا دیدن ویدیو و اشتراک فایل و ورز...
میگه که: ان که نان از عمل خویش خورد منت نت و اینترنت نکشد :دی

این بیت شعر آخر معرکه بود! اگه زودتر گفته بودی یه جایی استفاده اش می کردیم!!!

پشوتن مشهوری نژاد چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 11:49

سلام

علاقمندان فعلا می توانند نسخه ای از فیلم مذکور را از لینک زیر دانلود نمایند

انشالله بعدا خود اقای دهقانی نسخه بهتر و مخصوصا سانسور نشده آن را ارایه خواهند نمود



لینک دانلود فیلم مستند فارکس
http://www.mediafire.com/?wrp25t5576ux9d3

موفق باشید
مشهوری نژاد

سلام. حتماْ، به زودی.

امیر چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 10:02

سلام
آقای دهقانی اینکه میگید من حتی خبر نداشتم فیلم چه زمانی میخواد پخش بشه بی صاحبی صدا وسیما رو نشون میده حالا چرا شما دارید برای چنین جایی کار میکنید جای سؤال داره ، واینکه این شغل شماست و بسیار شغل شریفی است به شرط آنکه نشان دهنده واقعیت یک مسئله باشد و بتواند کاملا بی طرفانه یک مسئله را نشان دهد هم مزایا و هم معایب آن را بیان کند و
از کارشناسان دو طرف استفاده کند و قضاوت را به عهده بیننده بگذارد.محبوبیت اثار مستند سازان بزرگ از جانب مردم است نه صدا وسیما ./
موفق باشید

همون چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 00:13

آهان از اون لحاظ. ولی لایو دیدن حال نمیده اگه ممکنه لینک مستقیم بذار
مرسی

همون سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 22:18 http://lastchain.com

سلام آقای مستندساز،بعد از مدت ها برگشتم
صدا و سیما خوش می گذره ؟:دی
آقا لینکت خرابه اصلاح باید گردد

سلام.
لینک درسته، روش کلیک کنین با مدیاپلیر باز می شه.

hoo سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 19:23

با سلام
به نظر من این مستند منفی نبود بلکه مثبت بود.در این برنامه اصل بازار زیر سوال نرفت.صحبتها اکثرا در مورد شرکتهای جذب سرمایه, فروش سیگنال یا فروش سی دی های بی کیفیت با قیمت بالا همراه با وعده های سر خرمن بود.به قول معاون حقوقی بورس اگر این افراد توانایی پیش بینی بازار را داشتند برا ی خودشون اینکار را انجام میدادند. مال باخته های هم که صحبت میکرد ند دو نفر اول سرمایه هاشون را با طمع وبلاهت خودشون از دست داده بودند نفر سوم هم که پرایم کلاهشو برداشته بود. دوستان اگر خاطشون باشه افراد با سابقه و شناخته شده در قیمتها و سرمایه در ابتدای کار این به اصطلاح بروکر هشدار دادند که یک جای کارش میلنگه.در این مستند هم اقای که به عنوان کارشناس جرایم اینترنتی معرفی شده بود میگفت:قبل از اینکه بخواهید جای سرمایه گذاری کنید باید ببینید ان شرکت جای ثبت شده مجوزش از کجاست واگر زمانی به مشکل خوردید ایا نهادی هست که بتونید از حقتون دفاع کنید.
این فیلم چون به جنبه مثبت بازار نگاه نکرد شاید در عوام تاثیر منفی داشته باشه ولی باعث میشه افرادی که میخواهند وارد بازار شوند با چشم باز وارد فارکس شوند.
موفق باشید

journalist سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 19:18

من هم اعتقاد دارم این فیلم خوب بود ...
دلایل:
1- پشوتن چهره خودش رو نشون داد .پس معلوم هست که افرادی که در فارکس کار میکنند آدمهای واقعی هستند و مشکلی این فعالیت نداره.
2- زیر اسمش نوشتن فعال فار کس. یعنی فعالیت فارکس تلویحا تایید شده.
3- تو یه دفتر با کلاس بود که نشون میداد وضعش خوبه.
4- نوع صحبتها بیانگر این بود که کاملا فعالی هست که آگاه هست به خطرات و منطقی فکر میکنه ولی باز هم فعال فارکس هست.
( جا داره از جناب پشوتن تشکر کنم )
5- افرادی که فریب خوردن و ضرر کردن چون یا خودشون بی احتیاطی کردن و یا حماقت کردن. پس نباید به این شغل برای سود دهی اعتماد کرد.( من با این خیلی موافقم که مردم بدونند این کار خطر داره .. اگر این جور مستندها ساخته نشه یکی میره سرمایه زیاد میده به مدیر سرمایه ها و ضرر میکنه ولی وقتی این رو میبینه خوب با احتیتط بیشتری این کار رو میکنه یا نمیکنه .) فکر نمیکنم هیچکدوم از ما با این مخالف باشه که یه آدم ناوارد پولشو از دست بده.
در نهایت جای همچین مستندی واقعا خالیی بود کاش 5 سال پیش این رو نشون میدادند و با سرو صدای بیشتر تا مردم یک کم بترسند.

soltan90 سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 19:15

سلام
واقعا از دوستان بعیده اینجور در مقابل یه فیلم15دقیقه ای که تقریبا واقعیتهای موجود در این رشته را بیان میکرد جبهه گیری نمایند
کجایی این فیلم دروغ بود؟
ایا تو اموزشگاهها به شما نمیگفتن شغل دوم درامد اول؟
ایا نمیگفتن سیگنالهای 100/؟
ایا مدیریت سرمایه با ماهی چندین درصد را نمیگفتن؟
ایا همون سی دیهای اموزش رایگان را بالای چندین هزارتومان نمیفروختن؟
ایا تعداد زیادی از اموزشگاهها حساب دمو به خورد دانشجویانشان ندادن؟
ایا تعداد زیادی به رویای پولدار شدن ضررهای هنگفتی ندادن؟
ایا جناب دکتر ه ب از چند صدنفر فقط برا اموزش نفری بیش از 5 میلیون نگرفتند؟
کجای حرفهای کارشناس دادگستری دوروغ بود؟
این مقدار زیادی از واقعیتهای بازار فارکس تو ایران بود
البته ای بیهای زیادی و بروکرهای زیادی تو بازار ایران فعالند(خیلی از اینا میگفتند ما نمایندگی رسمی بروکر تو ایران هستیم)که بسیاری از انها انسانهای شریف و پاکی بودن وبروکرهای کار درست هم کم نبودن
کذوم یک از شما از پرایم نشنیدید؟
ان بروکری که سر خبر یکباره اسپرد خود را چندین برابر افزایش میده ایا بروکره؟
ان بروکری که یکباره در شرایط خاص لورج 500خود را به 100کاهش میده ایا مشکل نداره؟
من خودم بارها و بارها به خاطر تنها 1 پیپ تی پیم اجرا نشده در صورتی که در بروکرهای دیگه از این مقدار هم گذشته سر شماهها نیومده؟
البته بروکر درست بود ولی خیلی کم
این فیلم مقدار کمی از واقعیتها بود اگر میخواستن واقعیتهای جامعه فارکس ایران کامل بشه نیاز به بیش از 100ساعت مستند سازی بود
کارشناس قضایی این برنامه یکی از زبده ترین کارشناسان جرایم اینترنتی دادگستری است. ایشون حتی یک کلمه در خصوص مخالفت با اصل بازار ویا تکدیب بازار بیان نکردند
چرا باید اینجور جبهه گیری شود
شما اگه دوست داشتید اطلاعات بیشتر و مستند تری پیدا کنید یک سری به شعبه جرایم یارانه ای شهر خودتون بزنید ببینید چه خبره(درشیراز هرکس دوست داره پیام خصوصی بده تا ادرس و نام دوستانی که با صداقت در دادگستری مشغول رسیدگی به این جرایم هستند را بهشون بدم و از نزدیک بیش از 1000پرونذه را ببینند)
دیشب تازه خیلیها متوجه شدن فارکس واقعیته ولی در کنارش منفعت طلبان زیادی نیز منتظرند
یکی از دوستان جمله جالب گفت
فارکس باغیست که علف هرزش بیش از درختان تنومندش هست
من شخصا دوست دارم فیلمهای بیشتر و روشن کننده تر ساخته بشه تا همگان از حول حلیم تو ذیگ نیوفتند

در پناه اهورا مزدای بزگ افریننده جهان و جهانیان

رامین سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 19:14

من تمام نظرات را خواندم چرا هیچکس نمیخواد قبول کنه اقایون خانوما فارکس یک شغل است مثل هر شغل دیگر ولی چون زیاد پول رد و بدل میشه امکان شکست بالاست همینطور امکان موفقیت بالاست بستگی به فردش داره چرا نمیفهمید خوب تو این کار 95 درصد ضرر ده هستند خوب باشند شما فک کن تو جامعه چطوری هست 90 درصد مردم کار میکنند برای 10 درصد دیگه همین وال استریت رو ببین اینام همونو میگن خوب معلوم هست این اصلی هست که اقای پارتو خیلی وقت پیش اثباتش کرده فقط باید کسانی که وارد این بازار میشن تحقیق کنن و خوب بفهمن که اقا اینجا جایی نیست که تو یه روز بتونی میلیاردر بشی شما اینو حساب کن 12 سال درس میخونی دیپلم میگیری بعد 4 سال میخونی کارشناس میشی حالا تازه واسه هر سالت چیزی حدود 10 میلیون میدن حالا میای میگی 5 تومن میزارم ماه دیگه 2 برابر میشه مگه ممکن هست حالا بگی تو یسال اینکارو میکنم قابل قبول هست و عقلانی هست ولی از خواب پاشو به نظر من هر کسی که تو این را پولشو از دست داده خودش مسئول هست چرا الکی میگی فلان نفر کلاه برداره خوب خودت طمع کردی
طمع بدترین چیزی هست که توی زندگی هر فرد هست

به خودتون بیاید و نگید کلاه برداری کردن بگید ما خودمون کاری کردیم که کلاهمون رو برداشتن

شمایی که خواب ماشین 200 میلیونی و غیره رو میبینی چرا اونموقع فکر کلاه برداری نبودی چرا پس خیلی ها میتونن تو این بازار سود بگیرن پس اونا زحمت کشیدن میدونید شب و روز کار کردن 10 سال تا الان تونستن به سود برسن

فارکس یه شغله تو تمام دنیا

تو تمام کارا میشه کلاه برداری کرد

الف.ساسان. گ سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 19:10

سلام مجدد جناب دهقانی
ببینید اصولا بیان عبارت "شاکیان فارکس" از بنیان اشتباه است، فارکس یک بازار هست نه یک شخص! بازاری است که اصول آن مانند تمام بازار های دیگر در دنیا است، خرید و فروش!

این گفته که کسی از فارکس شکایت داشته باشد اصلا معنی نمیدهد! مثل این میماند که فردی در بازار پارچه سرمایه گذاری کند و مقدار مشخصی پارچه بخرد اما بنا به هر دلیلی دچار ضرر بشود بعد هم بیاید بگوید که من از بازار پارچه شاکی ام!!!
فارکس هم چیزی نیست جز بازار خرید و فروش ارز در سطح بین المللی. ابعاد و گردش مالی 1 روز آن به مراتب از گردش پولی ماهیانه بسیاری بازارهای دیگر در سطح جهان بیشتر است. بنابر این ذکر این مورد که فردی به دلیل ضرر در این بازار از فارکس شاکی باشد سخن به جا و مربوطی نیست!
اما در تمام بازار ها هستند افرادی که سعی در کلاه برداری و گمراه کردن افراد دارند، در واقع فرد از فارکس شاکی نست! بلکه از حواشی آن که همانا افراد سودجو و فرصت طلب و کلاه بردار هستند شکایت دارد.این افراد در تمام زمینه های مالی و غیر مالی یافت میشوند و مختص فارکس نیست. اگر این طور بخواهیم قضاوت کنیم که در فیلم شده است تمام مسائل بشری دارای ایراد است و میتوان آنها را رد کرد!
بهتر بود کمی مطاله بیشتری در این زمینه انجام میگرفت، چون واقعا برخی حرف های گفته شده برای کسی که اندکی از موضوع سر دراورده باشد بیشتر جنبه طنز دارد تا اطلاع رسانی!
موفق باشید

فارکس تریدر سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 18:54

سلام جناب دهقانی
برعکس برخی دوستان اتفاقا می خواستم از شما تشکر کنم بابت فیلم خوبتان. اگر قرار بود کسی فیلمی درباره فارکس بسازد و آنرا از مطان اتهام خارج کند دقیقا باید همین فیلم را می ساخت. چون من متوجه شرایط ساخت چنین فیلمی هستم می دانم که شما تحت چه شرایط سختی این فیلم را تولید کردید و بطور غیرمستقیم فارکس واقعی را تبرئه کردید.
همه ما می دانیم افراد زیادی به اسم فارکس از مردم کلاهبردای کردند، فیلم شما تنها همین موارد را پوشش داد و همینطور کسانی که پولشان را به خیال پولدار شدن دست این و آن می دهند تا برایشان سود ماهیانه به حساب واریز کند!
من تعجب می کنم از دوستان فارکس کار که اتفاقا همه هم خود را بسیار باهوش می دانند (!) که چطور متوجه نکات پنهان این فیلم نشده اند و تنها از روی ظاهر آن قضاوت می کنند. ایکاش این فیلم دوباره پخش می شد تا می توانستیم یکبار دیگر به دور از احساسات (همانطور که فارکس کاران واقعی به آن معتقدند) فیلم را می دیدیم
باز هم متشکر از زحمات شما
موفق باشید

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 17:07

با سلام مجدد
دوست و کارگردان گرامی
شما چگونه به اون 8 دقیقه حذف شده تکیه میکنید
که در 30 دقیق به گونه ای فارکس را میشه گفت له کردید

درست است که همه واقعیت بود ، ولی 99 درصد این دوستان میدانستند در فارکس 90 درصد بازنده هستند
چرا به دنبال این نبودند که چگونه میشه جزو این 10 درصد بود

با رویای و آرزو و گفتن حرفهای زیبا از طزف شخصی که موفقیت خود او برایمان اثبات نشده که نمیشه در هر کاری موفق شد و به خواسته های یک شبه خودمون برسیم

شما حرفه ای بودن خود را زیر سوال بردید
چرا قبل از پخش یک بررسی نکردید که ایا خواسته شماست دارد پخش میشود

یا نه فقط به خاطر استفاده ابزاری از شما ان گونه که خواسته اند نشان دادند

یک پیشنهاد هم داشتم
شخصی که 13 یا 14 هزار دلار از دست داده بود
استعداد خوبی دارد شاید بتواند بازیگر خوبی شود

حال با این حرف من این دوستمون استفعا میده و میره دنبال بازیگری ؟؟؟/


با تشکر

الف.ساسان. گ سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 16:46

ببخشید این کسانی که میگن از فارکس شاکی هستند برای من غیر قابل فهمه که از اساس فارکس شاکی هستند یا از حواشی آن؟ اگر مورد دوم هست دوستان لطف کنند در به کار بردن الفاظ دقت کنند، اما اگر مورد اول هست که برای این دوستان و فکرشون متاسفم.

-------
پ.ن
جناب کارگردان لطفا زمان دقیقی که میخواهید مستند رو آپلود کنید بفرمایید که این قدر منتظر نباشیم

اتفاقا در هنگام تولید فیلم، تعداد کسانی که از فارکس شاکی بودند و حاضر بودند جلوی دوربین قرار بگیرند و تجربه شان را برای ما تعریف کنند بسیار بسیار بیشتر از کسانی بود که حاضر بودند جلوی دوربین بیایند و از فارکس دفاع کنند.

نمی دانم اگر قرار باشد فیلم دیگری درباره فارکس ساخته شود آیا خود جنابعالی یا سایر دوستان معترض حاضر هستند جلوی دوربین قرار بگیرید و از آن دفاع کنند؟

فیلم را هم ظرف چند روز آینده و قطعا پس از اتمام کارهای اداری با صدا و سیما آپلود خواهم کرد که برای خود من مشکلی پیش نیاید. پس باید صبر کنید.

فیلمی دارم که در آن گفته شده: خود فارکس به تنهایی هیچ عمل مجرمانه ای انجام نمی دهد، بلکه شرکت ها و افراد هستند که با سوء استفاده از نام فارکس دست به کلاهبرداری می زنند.

این جمله از فیلم حذف شده که فکر می کنم آپلود شدن آن به شما کمک خواهد کرد تا بلکه به بخشی از تصاویری حذف شده از فیلم پی ببرید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 16:32

سلام
میخواستم خودمو معرفی کنم ولی نمیکنم چون ....بی خیال
.
اولا به نظر من شما که دیدید اینجوری مستندتونو تیکه پاره کردن باید از خیر پخش شدنش میگذشتید و جلوی پخشش رو میگرفتید.
ولی در کل این فارکس نیست که اییراد داره:
این انسانها هستند که همشون ظرفیت کار توی اونو ندارن و نمیتونن جلوی خودشون رو بگیرن که چشماشون رو روی واقعیات فارکس ببندن . به نظر من مشکل 90 درصد ضررده این بازار اینه که نمیخوان قبول کنن که فارکس هم راه یک شبه رسیدن به ارزو ها نیست چون عملا چنین راهی وجود نداره.
و نمیخوان قبول کنن که فارکس هم مثل مشاغل دیگه نیاز به تمرین و تمرین و اموزش و سختی کشیدن و خاک بازار خوردن داره.
من خودم الان بالغ به 4 ساله با فارکس اشنام و چندین بار حساب ریل داشتم و اونا رو کال کردم ولی هیچ دفعه دنبال خریدن سیگنال و این که پولمو بدم روش کار کنن نبودم.
و هر دفعه خودم روی حسابم کار کردم و البته اونم حسابای کوچیک که شاید سرجمع اون حسابایی که من کال کردم 1500 دلار هم نشه توی این 4 سال.
ای بابا هنوز هم که هنوزه داریم خاک بازار رو میخوریم و تجربه کسب میکنیم و دنبال یاد گرفتن بیشتر هستیم و البته به بقیه زندگیمون (کار اصلی و درس و حتی ورزش ) میرسیم و فقط دنبال فارکس تنها نمیریم تا بالاخره یه روزی به اونجایی که میخوام برسم و بتونم از فارکس درامد کسب کنم.
ببخشید زیاد چیز نوشتم.
همگی موفق و البته صبور باشید. که گر صبر کنی ز غوره حلوا سازید. (هیچ وقت هم دنبال یک بعد از زندگی نرید و همیشه چند هدف داشته باشید که اگه یکی نشد یکی دیگه بشه اخه همه که نمیتونن یه فوتبالیست یا دکتر یا نمیدونم هرچیز موفق باشن هر کسی تو یه زمینه ای استعداد داره و فقط باید اون رو پیدا کنه)

سلام. ممنون از نظر شما.
ببینید وقتی فیلمی ساخته می شود و تحویل سازمان می شود دیگر هیچ چیز دست شما نیست. کارشناسان می بینند، نظر می دهند، اعمال می کنند و پخش می کنند. حتی به خود من تاریخ پخش این فیلم را خبر ندادند و ۲ ساعت قبل از پخش از طریق یکی از دوستان متوجه شدم!!!
با قسمت دوم صحبت های شما هم کاملا موافقم.
امیدوارم همیشه موفق باشید.

فارکسکار سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 15:15

ایکاش موقع ساخت این فیلم با من تماس می گرفتید تا بعنوان یکی از شاکیان فارکس در بنامه تان حضور داشته باشم و شرح ماجرایی که بر من رفت و خیلی هم تلختر از شرح حال مالباخته فیلم شما بود رو تعریف می کردم.
واقعا دستتون درد نکنه و خسته نباشید.

مسلم لطفی گراوندی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 15:08 http://ahvazbourse.blogfa.com

سلام.
به نظر من اگر این برنامه اجباری برای پخش شدن داشت نباید از برنامه شــــوک پخش بشد همون طوری که همه دوستان میدانند برنامه شــــوک در مورد مسائلی بحث میکنه که جامعه ازشون آسیب میبینه.به همین دلیل پخش شدن این مستند از برنامه شک همه را تحت تاثیر قرار داد تا فکر کنند که واقعا مثل گود کوئست و........ هست.

مثلا شما بیایید همین بورس خودمون رو در همچین مستندی جا بدید (بالاخره کسانی هم هستند که توی بورس ایران بدخت شدند و آمارشون هم کم نیست) همون آدم هایی که بد بخت شدند رو بیارید تصویرشون رو تاریک کنید و شطرنجی و از حوادث تلخ بورس ایرن توضیح بدهند قطعا ذهنیت مردم ساده لو کشور ایران نیز در این مورد بد خواهد شد.

ارادتمند-مسلم لطفی گراوندی

سلام.

این برنامه تحت شوک پخش نشد و بعنوان یک برنامه مستقل پخش شد.

به هر حال ممنون از نظر شما.

سامان سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 14:37

اقا دست شما درد نکنه. دمتون گرم. حرف دل خیلی ها رو زدین. فقط ایکاش می گفتین که اگر کسی از دست این کلاهبردارهایی که پول مردم رو می خورن شکایت داره باید به کجا بره تا به شکایتش رسیدگی بشه.
امیدوارم خیلی ها این فیلمتونو دیده باشن و پند بگیرن تا مثل ما ضرر نکنن.

یوسف سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 14:29

سلام جناب سفارشی ساز محترم !!!!!
اکثر حرفهایی که می خواستم بزنم را دیگران گفته اند. فقط موضوعی که برای من جالب است این است که شما به شکل عجیبی سعی دارید با گفتن اینکه مستند !!!! شما سانسور شده از زیر بار مسئولیت چیزی که پخش شده شانه خالی کنید .
ولی برادر نان به نرخ روز خور من !!!! این فیلم ساخته شما بوده . و شما حق داشتید که بعد از دیدن سانسورهای اعمال شده و تغییر بنیادین پیام آن ( طبق ادعای خودتان ) اجازه پخش آن را نمی دادید.
البته که شما اصلا به این موضوع توجهی نداشتید و فقط به پولی که به شما رسیده فکر میکردید. به هر حال نوش جان و امیدوارم در آینده بابت این خوش خدمتی سفارشات بهتری بگیرید.

حاجی مهربون کم سر زبون :دی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 13:58

با سلام خدمت شما حاج حسام عزیز!
خوب هستید انشالله؟
به سایر دوستان بالا و پایین کامنت خودم هم سلام عرض میکنم! خیلی مخلصیم :دی

جدای از تبعات مثبت یا منفی کاری که ساخته اید ، بابت زحمت شما جهت تهیه این اثر به شما خدا قوت میگم.

راستش زمانی که تیزر این مستند از شبکه سه پخش شده بود ، خود من کمی استرس داشتم ، و تنها استرس من این بود که کل این بازار بخواد از طریق مستند شما زیر سوال بره و یا بزرگترین بازار مالی دنیا با اطلاعات ناقصی مانند " شرکت موهومی فارکس " از طریق رسانه ملی به اطلاع بینندگان برسه ، که خوشبختانه استرس من بی دلیل بود و به نظر من حتی همین کار سانسور شده شما ، جنبه های مثبت و تبلیغاتیش جهت فعالین صادق و حقیقی این بازار بیشتر از جنبه های منفیش بود. مثلا همون تایتلی که به جناب مشهوری نژاد داده بودید تحت عنوان " فعال بازار فارکس " و قبل پخش، اصلاحیه نخورده بود، نکات مثبت بسیاری داره و همچنین نشون دادن افرادی که از راههای غیر از ترید شخصی و بدون دانش دچار ضرر شده بودن باز هم نکات مثبت بسیاری داره که دوستان اگه بدون تعصب به این قضیه نگاه کنند ، پی به این مسائل خواهند برد.

اما در مورد دوستانی که از کار شما عصبانی و دلخور هستند تا حدی که بعضی از انها نمیخواهند سر به تنتان باشد :دی و البته تعصب ایشان در مورد کارشان قابل ستایش میباشد، خوب به نظر من کسی که در این بازار به صورت مستمر از ترید کردن به درامد رسیده باشه که دیگر نباید نگران حرفها و موجهای منفی دیگران و اطرافیان در اثر پخش کار شما باشه چون درامد و پولی که از ترید حاصل میکنند، بالاترین مدرک جهت درستی این بازار و اثبات توانایی شخصی ایشان جهت حضور در این بازار میباشد که دیگر جای نگرانی نیست ، اما ممکن است سایر دوستانی هم باشند که هنوز به مرحله کسب درامد در این بازار نرسیده اند و یا تازه با این بازار جذاب اشنا شده اند که احتمالا غالب فحش ها و نفرین ها چه در ظاهر و چه در باطن از سوی این دسته نثار شما میشود! که توصیه من به این دوستان این هست که حتما حتما حتما! تا زمانی که به سود دهی در این کار نرسیده اند شغل اول خود رو رها نکنند و خیلی درمحیط خانواده در مورد فارکس مانور ندهند تا تنش کمتری داشته باشند و صرفا به این کار به صورت یک کار کناره ، که موفقیت یا شکست در فارکس، باعث هویت بخشی به ایشان نمی شود نگاه کنند. قطعا اگه با این دید به موضوع نگاه کنند ، ارامش بیشتری اکنون و در اینده خواهند داشت.

فقط من هم اگر بخواهم از خیل عظیم فحش دهندگان به جنابعالی عقب نمانم :دی ، آقا حالا با این کاری که ساختید بالفرض خانواده ها اروم باشه ، شما بفرمایید دیگه کی به فردی که جامعه به خودش و شغلش به دید یک کلاه بردار نگاه میکنه زن میده؟؟؟ همین کارها رو میکنید که ادم به سمت عشق های خیابونی رو میاره :دی

و نکته پایانی در مورد هویت کاری که ساخته اید:
من خودم از سال 85 با صدا و سیما در زمینه ساخت تیتراژهای تلویزیونی ، تیزر و ویژوال افکت مشغول به همکاری هستم ، سه سال پیش ، به دوتا از تیتراژهایی که ساخته بودم بابت موسیقی اون ایراد گرفتند و بدون اطلاع من موسیقی اونها رو تغییر دادن ، همون قضیه باعث اعتراض من شد و تا مدتی از اون فضا دور بودم ، به نظر من توی حوزه هنر ، باید تا جاییکه میشه از اثرت دفاع کنی و حالت منفعل نباشی ، مخصوصا اینکه زمانیکه اثرت از اون چیزی که توی ذهنت بوده ، موقع پخش فاصله زیادی بگیره.

آقا ! راستی چون جوون لایقی هستید، کار تیتراژ ، تیزر و از این دست برای کارهاتون خواستید ، در خدمتیم :دی

موفق و مستند ساز باشید!
حاجی مهربون کم سرزبون

سلام.

فکر کنم بلندترین کامنت این پست رو تابحال شما نوشتید! ممنون.
اتفاقا من هم فکر می کنم تایتل از فعالان بازار فارکس برای آقای مشهوری نژاد عزیز کاملا نشانگر این نکته هست که این بازار هم اکنون در حال فعالیت هست و این یک بیزینس خلاف شرع و عرف نیست. مثلا اگر بجای این تایتل از گزینه های دیگری مثل ؛از فعالان سابق فارکس؛ یا ؛؛کارشناس بازار سرمایه؛ استفاده می کردیم کاملا معنی دیگری به خود می گرفت.

من فکر می کنم دوستانی که از این فیلم ناراحت شده اند، پیام فیلم را به درستی دریافت نکرده اند و تصورشان بر این بوده که این فیلم به کلی فارکس را زیر سوال برده، در صورتیکه به هیچ عنوان اینطور نیست.

اتفاقا بحث های زیادی هم از طرف سازمان بورس در باب حرام بودن این بازار یا... مطرح شده بود که چون به نظر خودم چندان منطقی نبود اصلا از آنها استفاده نکردم. همچنین درباره تشبیه فارکس به قمار، راه های جایگزین فارکس در ایران (!) و... نمی دانم اگر این مباحث را در فیلم قرار می دادم - و قطعا هم از طرف صدا و سیما سانسور نمی شد - و پخش می شد دیگر این دوستان معترض چه عکس العملی نشان می دادند!

راستش را بخواهید من یک قرارداد دیگر با صدا و سیما دارم که فیلمی است درباره دزدان دریایی اقیانوس هند، که هنوز تحویل داده نشده، بعد از این کار دیگر بعید می دانم دیگر با صدا و سیما آنهم برنامه مستند کار کنم. ۴ مستند کافی است.

باز هم ممنون.

مسیح سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 12:50

با سلام
واقعا مستند زیبائی بود که قدرت سانسور و پاک کردن صورت مسئله را در ایران بیان میکنه که وقتی مسئولان ما نتوانند مسئله ای را حل کنند یا سود جیبشان در حال کم شدن باشد یا موقیعیتشان برای انتخابات بعدی در خطر باشه به راحتی شروع به پاک کردن ان میکنند . و وقتی نمیتونند این اقایان جواب درستی بیان کنند اولین و اخرین کارشون یک مسئله شرعی به ان میبندند و حرام اعلام میکنند وای به حال مردم و این مملکت که دست این ادمهاست .
به قول یکی از دوستان ای کاش از بدبخت شدن مردم در بورس ایران مستندی تهیه می شد تا فاجعه را در انجا دید .
وای کاش به جای این کار ها به این مردم ما اموزش درست و صحیح ارائه میشد و انها را از خرید سیگنال , دادن پول برای مدیریت سرمایه به دیگران و غیره اگاه میکردند .
و در اخر باید این نکته را گفت : که برای رسیدن به سود باید مثلا دورههای دانشگاهی رفت و دوره دید و سختی کشید ( با شمام مال باخته عزیز) .
و اگر امکانش هست ان هشت دقیقه را هم قرار بدهید.
مرسی

سلام. ممنون از نظر شما. من هم کاملا با شما موافقم. متاسفانه فعلا ریش و قیچش دست آقایان است و هر تصمیمی که بخواهند می گیرند... چه در مورد بیزینس شما و چه در مورد فیلم من.

آن هشت دقیقه هم حتما. به زودی.

آیدین سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 12:08

سلام
با اینکه ادعا می کنید که از ابتدا قصد ساخت مستندی بی طرفانه را داشته اید و با اینکه ادعا می کنید که بخشهای کلیدی این مستند سانسور شده است ولی ابتدا با مشاهده تیزر فیلم و بعد با نحوه نمایش تجربیات مال باختگان، کاملاً بر بی طرفی شما ایمان آوردم، شما نیز از این کارگردانهای سفارشی ساز می باشید و بس، سعی در مظلوم نمایی ننمایید.
کاهش می توانستید مانند معدود هنرمندان واقعی نان بازوتون رو بخورید نه نان کاسه لیسی!

ناصر سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 10:06

با سلام
لطفا فیلم کامل را برام بفرستید
یا لینک دانلودش رو لطف کرده برام ارسال کنید
فقط بدون سانسورش باشه
ممنون

مهدی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 10:01

سلام لطفا اگه میشه فیلم رو اپلود کنید ممنون

سعید جمالی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 09:40

در مجموع خوب بود

علی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 09:33

متاسفانه خودتون رو دوباره به صدا و سیما فروختید
اگر واقعا شما مستند ساختید چرا اونی که شما ساختید پخش نشده؟
و جالب اینکه جواب کامنتهایی رو دادی که همسو با شما بودن و جواب مخالفین رو ندادید
اگر واقعا قصد مستند سازی داشتید باید از اول شروع میکردید فارکس رو توضیح می دادید اصولش را می گفتید اینکه در دنیا چه می کنند را می گفتید بعد هم می گفتید که یه سری شرکت و افراد کلاه بردار هم هست
مگر این شرکتها فقط در فارکس هستند
یعنی در هیچ کار دیگری کلاه برداری نیست؟
مستند بی غل و غشی نبود اصلا
و این یعنی اینکه مستند نبوده

تمام این مباحث در فیلم اصلی مطرح بود که متاسفانه حذف شد.
اعتقاد من هم بر همین بود که کلاهبرداری در تمام مشاغل وجود دارد و اگر گروهی دست به اینکار می زنند دلیل نمی شود که کل آن کار را ممنوع کرد.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 08:25

با سلام
در هر شغلی سود و ضرر هست
اگر کسی بگوید دکتری شغل پر درامدی است و به من امید این را بدهد که یک هفته ای مرا دکتر میکند آیا باید باور کنم ؟؟؟

شغل چاپ شغل خوب و پر دامدی است
آیا من بدون تجربه میتونم یک چاپخانه دار موفق باشم

ما تیم تحلیل فارکس هستیم
بدون کارنامه و پروفومنس کاری ، ایا میتوانیم این را اثبات کنیم ؟؟/

فوتبالیست شغل خوب و پر در.امدی است
سالانه 500 میلیون
آیا کسی میتواند با 2 ماه آموزش مرا فوتبالیست کند


بیایید ، منطق اشتباه خودمون را بر سر فارکس و چیز دیگری ندازیم

محمد سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 07:34

اون هشت دقیقه چی شد ؟

احسان سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 04:41

شما مال باخته هستی یا مستند ساز !؟
بهتر بود قبل از ساخت این مستند ( مصاحبه های تبلیغاتی برای سازمان بورس ) یکم در مورد وضعیت فارکس در ایران و دیگر کشورها تحقیق می کردین

علیرضا سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 02:47

سلام.به نظر من پیامی که مد نظرتون بود به خوبی منتقل شد و من به عنوان یک فارکس کار به هیچ عنوان حس نکردم که هرگونه تخریبی در خصوص فارکس بوده.این بازار و اعتبار آن توسط عده ای کله بردار مخدوش شد و شما سعی کردید تفکیک کنید.دست مریزاد و خسته نباشی دوست من.

محمود سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 02:35

سلام دوست عزیز مستند ساز
بهتر بود بجای زیر سوال بردن کل فارکس ،میفرمودید که افراد بدون دانش و با کارگزارهایی که مورد تایید مراجع مالی معتبر نیستند وارد فارکس نشوند،کاش روشهایی معرفی مینمودید تا علاقه مندان بتوانن کارگزار معتبر را شناسایی کنند،کاش میفرمودید که آموزش فارکس مثلا در بانک HSBC حداقل 17000 دلار است تا کسی گول کلاسهای آموزشی 300-400 هزار تومانی بیفایده را نخورد، کاش...........
مخلص کلام اینکه تحت عنوان تمامی مشاغل کلاهبرداری صورت میگیرد،پس راندن همه با یک چوب ،مصداق واقعی ناجوانمردی است.
نوید باشید.

فارکس کار سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 02:04

هرچند پیش بینی میشد صدا و سیما کلی سانسوریات اعمال کنه اما این از زحمت شما چیزی رو کم نمیکنه.
ممنون ازتون.
لطفآ لینک دانلود مستند رو هم قرار بدید.

کارشناس بورس سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 01:09

با سلام دوست عزیز من قبل از هرچی یه فعال بورسم اینم بگم بورس مدیون عزیزان فارکسه به خاطر بروز کردن دانش بورسی ها
تویه بورس ایران همه موفق میشن تا همه تو فارکس موفق بشن
ذات بازار مال ریسکه شکست یکی پیروزی دیگری

بهتر بود قبل از ساخت حداقل مقداری با بازار های مالی آشنا می شدید

واقعا متاسفم به توهینی که به جامعه فارکس شد

علی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 01:01

من مستند شما رو دیدم !
متاسم براتون که اسم مستند ساز رو برای خودتون به یدک میکشید اما در عمل کارتون نشانه ای از فاکتورهای ساخت یک مستند رو نداره ! دقیقا شما با این کارتون خیلی از افرادی که با زحمت در این بازار سود میگیرن رو مجرم و خلافکار معرفی کردید نشون دادید افرادی که اومدن تو فارکس مال باخته هستند حداقل می تونستید سوالاتی در این زمینه بپرسید که چرا بدون اموزش وارد این کار شدید شما که بهتون گفته بودن 90 درصد ضرر میکنن چرا پولت رو دادی دست ادمهایی که نمیشناختی و از صلاحیتشون اطلاعی نداشتی؟ چرا نپرسیدی که چرا 90 درصد ضرر میکنن ؟ این شخص
نمی تونست با حساب دمو کار کنه اگر سود کرد بره دنبال حساب واقعی ؟ شما اگر مستند ساز بودیدحداقل باید
مصاحبه رو به صورت پرسش و پاسخ انجام می دادید که ماهیت موضوع مشخص بشه !
چرا دفعه دوم و سوم و چهارم یه کار اشتباه رو انجام دادی؟
یعنی حتی یک نفر نبود که تو این بازار موفق باشه شما باهاش صحبت کنید ؟؟؟؟
شما خودتون میگید که اشنایی با بازار دارید ؟
واقعا شما که روی یه حساب دمو یه مدت کار کردید میگید به خاطر رشته ام از این بازار سر در میارم ؟ حاضرم رو در رو
باهاتون صحبت کنم ببینم چقدر از این بازار اطلاع دارید ؟
نمی دونم دوستاتون تو سازمان بورس چقدر بهتون دادن
اما این نون خوردن شما باعث شد ادمهایی که تو این بازار
زحمت میکشن و موفق هستند زیر سوال برن
اون 8 دقیقه هم دردی رو از شما دوا نمیکنه
مطمئن باشید ادمهایی که اینجا کار میکنن و سود میکنن
وقتی اینجا نتونن کار کنن میرن خارج از کشور
اون وقت همین ارز ی که وارد کشور شده هم
تو کشور دیگه خرج میشه!
کاش در مورد ادمهایی که توی بورس ایران ضرر کردند هم
برنامه می ساختید یعنی کسی نیست تو بورس
ضرر کرده باشه ؟
حداقل یه سر به سازمان بورس میزدید و با چند نفر صحبت
می کردید !
خیلی برام مهم نیست که کامنت من رو پاک کنید
اما اگر وجدانتون هنوز یه کم بیداره و جوابی داشتید میشنوم
کارگردانی مثل حاتمی کیا بیشتر از یکسال برای
اینکه فیلمش بدون سانسور پخش بشه جنگید و تحمل کرد
و ارزش های خودش رو ثابت کرد اما شما انگار فقط
رو قسمت مالی این ساخت این مستند تمرکز کره بودید

viilll سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 00:13

متاسفانه بسیار سطحی، کم عمق و به دور از هر گونه دانشی بود. به هیچ عنوان حتی یک پلان به صورت علمی با این مسئله که از تکنیکال ترین و عمیق ترین علوم روز هست برخورد نشده بود.
حتی اگر مستندی در باره دستگیری اراذل هم ساخته شود باید از زوایای علمی و کارشناسی به موضوع نگاه کرد. اما در این مستند هیچ رنگ و بویی از تحقیق مدلل و علمی وجود نداشت. صحبت های چند نفری هم که کارشناس فارکس بودند به زشت ترین و بی شرمانه ترین حالتی سانسور شده بود. جناب کارگردان، یک مستندساز، عمیقا باید به حقیقت و عدالت پایبند باشد و دغدغه چشم حقیقت جو داشته باشد. تنها با اکتفا به این جمله که فیلم سانسور شده این مسئولیت از شما ساقط نمیشود. شما میتوانستید با پخش فیلم مثله شده موافقت نکنید.
با سخیف ترین روش ها یکی از برترین علوم اقتصادی روز را در پیش چشم میلیونها مخاطب زیر سوال میبرید و در گوشه دور افتاده وبلاگ کم بیننده و گاها بی بیننده خود اذعان میکنید که فیلم سانسور شده؟ این شرافت و عدالت یک مستند ساز است؟
جناب دهقان، من به نوعی همکار شما هستم و طعم آنتن رفتن و باکس داشتن را چشیده ام. در شبکه 4 و ....
اما زمانی که دیدم یا باید به ذائقه سازمان و اصحاب آن تن دهم یا هیچ مجالی نخواهم داشت.... شرافت را برگزیدم.
دوست عزیز... باکس گرفتن به چه قیمتی؟ به قیمت زیر سوال بردن شرافت و آبروی جمعی که با پراسترس ترین شغل دنیا دست در گریبان هستند بی هیچ حمایتی و پشتوانه ای؟ به قیمت سرفکنده کردن آنها در مقابل خانواده و دوستان؟ آن هم به دروغ؟؟؟
اولین مسئول این دروغ شرم آور که امشب به آنتن رفت و این وارونگی حقیقت، شما هستید مستندساز عزیز و نه سازمان و دیگری و .....
آن جمله آخر جالب بود: من اعتمادم را از دست داده ام.... اما 6-7 سالی دیر بیان شد.
دوست عزیز، ما سالهاست که اعتمادمان را از هر آن کس به بیشتر به نرخ نان فکر میکند تا به شرافت آفتاب از دست داده ایم.
viilll

سلام دوست عزیز. ممنون از نظر شما. اگر در فیلم دقت کرده باشید هیچ کجای فیلم از خود فارکس چیز منفی گفته نشد، بلکه تنها افراد و شرکت هایی که به نام فارکس دست به کلاهبرداری می زنند مورد بحث قرار گرفته اند.
جمله آخر هم عینا جمله یکی از مالباختگان فارکس است که در یکی از فروم ها گفته شده و شرح داستانشان را می توانید خودتان مطالعه کنید.
باز هم ممنون از نظر شما.

رویا سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 00:02

این مستند .اگه بشه اسمشو گذاشت مستند کاملا یک جانبه بود به نظر من شما فقط یه پولی گرفتید که یه چیزی درست کنید ونه مطالعه ای داشید در این مورد ونه بررسی کردید عمل فارکس خیلی فراتر از این حرفهاست که در سیاست بعضیا کنجایش نداره و خیلی نا آگاهانه در موردش صحبت میکنند .

مهدی سه‌شنبه 6 دی 1390 ساعت 00:02

از سازمان بورس و سیاست داخلی ایران بیشتر از این هم انتظار نمی رفت !
ولی از یکی مثل شما که خودش رو مستند ساز معرفی میکنه چرا !
تا اونجایی که من ازین مستند متوجه شدم , بازار فارکس بازاری هست که بر خلاف تمام قوانین مکتوم دنیاست و با تمام ادیان الهی نیز در تناقض هست !؟

اتفاقا این دقیقا حرفی بود که یکی از آقایان سازمان بورس عنوان کردند که از فیلم حذف شد!

پشوتن مشهوری نژاد دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 23:46

سلام

من مشهوری نژاد هستم و عصبانیت همه شما عزیزان برایم قابل درک است

ولی اولا میخواستم بگم که بهرحال این رو هم درنظر بگیرید که طبق همون آماری که همه مون قبولش داریم ، در ازای هر یک نفری که اینجا داره از فارکس دفاع میکنه ، حداقل نه نفر دیگه هستند که زخم خورده این قضیه هستند و حتی شاید است با دیدن امثال این فیلمهای صداسیمایی یه ذره دلشون خنک بشه!

دوما اینکه امروز بعد از پخش فیلم مذکور یکی از اقوام به من زنگ زد و پرسید که آیا تو را اخیرا دستگیر کرده اند؟ گفتم نه جطور مگه؟ گفت اخه داری توی این فیلم عین تواب ها حرف میزنی. همه اش داری از فارکس بد میگی!!!

سوما برای خودم هم تجربه جالبی بود که چطور اینچنین چیزی ممکن است که یک کارگردان آگاه و خوش ذوق که از نزدیک ایشون رو می شناسم تصمیم میگیرد که صادقانه و مخلصانه یک فیلم در جهت دفاع از نقطه قوت ها و مزایای فارکس دربرابر معایبش بسازه . و در این جریان یکسری افراد و عوامل نیز که همگی اونها رو هم از نزدیک می شناسنم تصمیم میگیرند که با این پروژه همراه بشوند و همگی خالصانه و مخلصانه به این کارگردان جوان در راستای دستیابی به هدف والاش کمک بکنند ...ولی درعمل اون چیزی که در نهایت تولید میشه و از خروجی پروژه بیرون میاد بیرون یک چیزی هست که نه تنها هیچ شباهتی به طرح و ایده اولیه نداره بلکه شاید در نقطه مقابل اون هدف والا هم قرار داشته باشه!!!!

فکر میکنم اینطور شعبده بازی ها فقط توی این مملکت و اونهم توسط اساتید تدوینگر صداوسیمای محترم قابل رخ دادن باشه!!!


چهارما اقای دهقانی عزیز. آخه برادر من حواست کجاست؟ مگه قرار نبود از من بعنوان فعال بازار فارکس نام نبری هان؟!!!
الان همه بیننده ها لابد خیال میکنند که کل پولهایی که اون مالباخته های سیاهپوش ضرر داده اند حتما توی این شکم گنده من قایم شده !

پنجما همگی موفق و خوش باشید
پشوتن مشهوری نژاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.