پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر فیلم Rango (گور وربینسکی – 2011)

Rango آفتاب پرستیه که تصادفاً وسط بیابون از ماشین صاحبش بیرون میفته و گم می شه. در جستجوی آب، به دهکده ای می رسه که شهردارش لاک پشت مرموزیه و مردم در حساب بانکیشون آب پس انداز می کنن!

Rango (با صدای جانی دپ) بعد از کمی خالی بندی، خودش رو قهرمانی معرفی می کنه که با انواع موجودات شرور مبارزه کرده و پیروز شده. به سرعت، رنگو تبدیل می شه به قهرمان مردم شهر برای بدست آوردن آب. آبی که زمانی به راحتی در دسترس همه بود...

وربینسکی (کارگردان آثاری همچون دزدان دریایی کارائیب و Mexican)، این انیمیشن رو در ژانر وسترن (با تمام مولفه هاش) ساخته که انصافاً خوب هم دراومده.

اما شاید چون ما به انیمیشن های خلاقانه و بسیار هوشمندانۀ پیکسار/دیسنی عادت کردیم، انیمیشن هایی که در هر سکانس و حتی هر پلانش نکتۀ جالب توجهی وجود داره، نمی تونیم "عاشق" این فیلم بشیم. سکانس هایی وجود داره که کمی طولانی به نظر می رسه و داستان فیلم هم کاملاً از همون ابتدای ورود رنگو به شهر تا پایان قابل پیش بینیه.

نکتۀ دیگه اینکه شاید بچه ها زیاد از این فیلم خوششون نیاد، چون شوخی هاش براشون قابل درک نیست.

امتیاز: 7 از 10

نظرات 4 + ارسال نظر
فرشته شنبه 8 بهمن 1390 ساعت 14:40 http://freshblog.blogsky.com/

من برگشتم !

رامین جمعه 28 مرداد 1390 ساعت 08:31

در مورد ارتباطش با فیلم China Town هم بد نیست بگی

درسته. این فیلم در واقع ادای دینی هست به China Twon و High Noon. میزانسن و دکوپاژ صحنۀ دوئل کاملا مشابه High Noon هست و بعضی دیالوگ های فیلم کاملا از روی China Twon برداشته شده.

محسن چهارشنبه 5 مرداد 1390 ساعت 16:24 http://filmamoon.blogsky.com

یعنی من خوشم میاد؟

احتمالا!

پت سه‌شنبه 4 مرداد 1390 ساعت 20:44 http://iampat.net

من فیلم را در سینما دیدم. فیلم قشنگ بود ولی دقیقا به همین دلیل همین کش‌دار بودنش، آن هم توی سینما نمی‌شد بهش بیشتر از 7/10 داد

توی سینما سه بعدی دیدی یا دو بعدی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد