پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

فیلم های به یادماندنی: In a Better World

اگه تو دوران مدرسه کسی برات قلدر بازی درمیاورد و اذیتت می کرد چیکار می کردی؟

اگه الان کسی حرف زور بزنه یا بهت بی احترامی کنه چه عکس العملی نشون می دی؟

مقابله به مثل یا سکوت؟

In a Better World، محصول دانمارک که امسال اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان رو گرفت، با انتخاب یه داستان به ظاهر ساده، سعی می کنه نتیجۀ تصمیم ما برای تلافی یا چشم پوشی رو نشون بده.

فیلم به شکلی پیش می ره که تا اواسط فیلم با کار بچه ها، یعنی انتقام گرفتن از کسی که اذیتشون کرده، کاملاً موافقیم و پدر کریستین رو فردی ترسو می دونیم که نمی تونه از خودش دفاع کنه... اما از میانه های فیلم به بعد نظرمون کاملاً عوض می شه و متوجه "درست تر" بودن تصمیم پدر می شیم. در پایان فیلم، باز هم نظرمون عوض می شه و از عکس العمل پدر نسبت به سردستۀ خلافکارها لذت می بریم و دلمون خنک می شه...

این فیلم مطمئناً تا مدتها در ذهن بیننده باقی می مونه و در شرایط مشابه (که ممکنه هر روز هم برامون پیش بیاد) نتیجۀ هر تصمیم رو بهمون یادآوری می کنه.

شاید اینطور برداشت کنین که In a Better World قصد داره درس های اخلاقی بزرگی بهمون بده، اما اینطور نیست. اتفاقاً هیچ راه حل مطلقی رو جلوی روی بیننده قرار نمی ده و انتقام یا گذشت رو نسبی می دونه. این فیلم با روایت یک داستان ساده و ساختاری قوی و منسجم، کاری می کنه تا خودمون به برداشتی که مورد نظر نویسنده و کارگردان بوده برسیم: خلق دنیایی بهتر.

امتیاز: 8.5 از 10

نظرات 1 + ارسال نظر
akn چهارشنبه 7 فروردین 1392 ساعت 13:32 http://naghddoni.blogfa.com

می خواستم واسه نوشته ات در مورد Life of Pi نظر بدم اما هر چه گشتم دنبال لینک نظرات پیدا نشد مجبور شدم اینجا بنویسم. من این فیلم رو ندیدم اما خیلی دنبالشم. امیدوارم یه روز به آرشیوم اضافه شه.
خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنی
من شمارو لینک کردم دوست عزیز

سلام و ممنون.
من بنا به دلایلی بخش کامنت های اکثر پست ها رو بستم، ولی برای اغلب پست های قدیمی تر هنوز میشه کامنت گذاشت.
این فیلم الان که دیگه تو بساط تمام فیلم فروش های کنار خیابون هم پیدا میشه.
چشم. منم به وبلاگت سر می زنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد