پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

نتایج رای گیری ۵ فیلم برتر سینمایی از دید خوانندگان وبلاگ

نتایج رای گیری ۵ فیلم برتر سینمایی از دید خوانندگان وبلاگ:

1. Inception با ۶۰ امتیاز

2. "کازابلانکا" با ۴۵ امتیاز

3. Amelie و "برباد رفته" با ۳۳ امتیاز

4. Fight Club با ۳۰ امتیاز

5. Shutter Island و "پدرخوانده" با ۲۷ امتیاز

و باقی فهرست:

6. "خاطرات یک گیشا" با ۲۰ امتیاز

7. Life is Beautiful و "راشومون" با ۱۸ امتیاز

8. "جاده" (فلینی)، "رهایی از شاوشانک"، "ماتریکس" و "دزدان دریایی کارائیب" با ۱۶ امتیاز

9. "سینما پارادیزو"، "بچۀ رزمری"، "اشک ها و لبخندها" و "زیرزمین" با ۱۴ امتیاز

10. Eyes Wide Shut، The Others و WALL-E با ۱۲ امتیاز


آرای به صندوق ریخته شده نیز در بخش کامنت های این پست قابل مشاهده اس. مشترکاتی که بین بعضی ها هست جالبه و می تونه مورد تحلیل های آماری قرار بگیره!!!

نظرات 15 + ارسال نظر
آرزو دوشنبه 7 فروردین 1391 ساعت 23:04 http://www.arezuirancultural.blogfa.com

سلام آقا حسام گل

خیلی کم آوردم وقتی دیدم هم شمایی که 6-7 ساله وب نویس هستی و هم من که دو سال هم نمیشه در وب مینویسم هردو در باره فیلم آلزایمر نوشتیم... دانه فلفل سیاه و... حالا میشه یک بار هم به نگاه جامعه شناسانه به این نوشته من نظر فکنید!؟؟! ممنون از سایت بسی زیبات.

سلام

اگر منظورتون از فیلم آلزایمر فیلم ایرانی هست که مهدی هاشمی بازی می کنه من اصلا ندیدمش که درباره اش بنویسم! دانه فلفل سیاه رو هم متوجه نشدم!

Niusha چهارشنبه 8 تیر 1390 ساعت 07:28

هوراااا!
اینسپشن!!!!

:)

در ضمن سه‌شنبه 7 تیر 1390 ساعت 00:41 http://filmamoon.blogsky.com

در ضمن من اصلن فکر نمی کردم که باید فیلم من اول می شد. اصلن فیلم من اول بود. دست هایی پلید از آستین های مشکوک بیرون آمده آرا را جابه جا کردند. نمی دونی برو بپرس.
اونوقت.

محسن سه‌شنبه 7 تیر 1390 ساعت 00:39 http://filmamoon.blogsky.com

حالا من هیچ وقت این رهایی از ...... را از اول تا به آخر ندیدم. همین شد که پیش من ارج و قربی نیافت. می دونی فیلمی که تیکه تیکه ببینی خیلی بده. به ویژه که اولین بار هم رو پرده ای بوده باشد. این دیگه خاک می کنه توی سر هر چه فیلم بدشانسه.

اینجوری فیلم دیدن خیلی بده. ولی حتما تو یه فرصتی از اول تا آخرش رو یه تیک ببینین. فیلم طولانیه ولی ارزشش رو داره. من چند نفر رو منجور کردم اینکارو بکنن ولی آخر فیلم از اینکه نشستن فیلمو دیدن کاملا راضی بودن.

محسن دوشنبه 6 تیر 1390 ساعت 13:09 http://filmamoon.blogsky.com

فکر نمی کنی یک اشتباه محاسباتی شده و فیلم اول جاده ی فلینی نبوده؟

هر کی فکر می کنه خب فیلم اول خودش باید اول می شده!

اما این 21 فیلم، خدایی همه از فیلم های خوب سینما هستن و به نوعی می شه گفت ترکیبیه از فهرست فیلم های محبوب منتقدان و تماشاگران.

به نظر من فیلمی موفقه که بتونه علاوه بر دریافت نقدهای مثبت منتقدین و کسانی که سینما رو به دید صرف یک هنر نگاه می کنن، توجه تماشاگران رو هم جلب بکنه.

فیلم هایی که انتخاب شدن، همه دارای همین ویژگی هستن. مثل رهایی از شاوشانک که هنوز هم توی فهرست 250 فیلم برتر آی ام دی بی فیلم اوله.

گلناز یکشنبه 29 خرداد 1390 ساعت 12:13

نتیجه جالب بود..البته منظورتو از تشابه ارا بعضی ها میگی جالبه رو نفهمیدم منظورت چی بود. برای فیلمهای ایرانی هم بذار .اونم خوب میشه.من که لیستم آمادس!!

یعنی وجود فیلم های مشترک در لیست آدم های مختلف نشونه اینه که سلیقه های یکسانی دارن.

برای فیلم های ایرانی هم می ذارم. منتظرم همه فیلم پایان نامه رو ببینن بعد رای گیری راه بندازیم که خدای نکرده توی لیست ها از قلم نیفته این فیلم!

روزبه یکشنبه 29 خرداد 1390 ساعت 00:23 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

اون یادداشت رو من هم دیدم. ولی خوب همین موقع که نظر قبلی رو دادم قصد به دادن فهرستم بود که دیگه این یادداشت تازه رو دیدم.
:)
حالا نظر سنجی های بعدی!

بنا به درخواست مکرر خوانندگان همین رای گیری رو برای فیلم های ایرانی انجام خواهیم داد، به زودی.

Sick شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 22:37

سلام . وبلاگتون خیلی خوبه خوشحال میشم بلاگ تازه تاسیس منم حمایت کنید :)
http://autoreclose.blogsky.com/

سلام. ممنون... آقا ما خودمون محتاجیم به حمایت!
ولی چشم، الان میام ببینم چی داری...

ها؟ شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 22:33

آقا یه سری فیلم خوب برای دیدن طی این 2 ماه میگید؟ 2 ماهه به علت مشغله عقب افتادم نمیدونم چی اومده چی نیومده ؟:(

سمت چپ وبلاگم آرشیو امتیازدهی فیلم ها رو باز کن، تمام فیلم هایی که می بینم رو یک خطی درباره شون می نویسم و امتیاز می دم. اونایی که امتیاز بالای ۷ گرفتن فیلمای خوبین.

روزبه شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 20:26 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

چرا زودتر از قراری که گذاشته بودی آرا رو گفتی؟!

چون تمام کسانی که می خواستن رای بدن داده بودن و چند روزی می شد که دیگه نفر جدیدی فهرست نمی داد. چند روز پیش اعلام کردم که زودتر اعلام می کنم. اصلا از اولشم یه ماه زیاد بود براش.

محسن شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 16:59 http://filmamoon.blogsky.com

خب حالا دیدی که همون نوشته ات در مورد همشهری کین باعث شد که هیچ کس ننویستش؟ -البته تا جایی که من توی لیست نگاه کردم ندیدمش-
توی این جور رای گیری ها همیشه متن روی آدما اثر میزاره.
اونوقت.
حیف شد که بهترین فیلم تاریخ سینما از نظر منتقدین توی این نظر سنجی هیچ جایی نداشت. دوستش داشته باشیم یا نداشته باشیم. بالاخره من به این معتفدم که ما هرچقدرم که فیلم شناس باشیم ولی از همشهری کین خوشمون نیاد باید فکر کنیم که چرا بهترین فیلم تاریخ سینما از نظر منتقدین همشهری کینه؟
کاش اصلن در مورد همشهری کین نظر شخصی خودتو ننوشته بودی.
تازشم مگه قرار نشد فیلم آخر منو خط بزنی و همشهری کین رو بنویسی خبیث.
اونوقت.

همشهری کین از دید منتقدین قدیمی و کلاسیک شاید بهترین فیلم باشه، اونم بخاطر غاقلگیری خاصی که آخر فیلم داشت و در اون زمان بینظیر بود، از دید منتقدین امروزی فیلم هایی مثل شاوشانک یا فیلم های دیوید فینچر بالای لیست قرار می گیرن.
توی ایران هم همینه. نظر منتقدین قدیمی و جدید خیلی با هم فرق داره. حالا اینکه این وسط ما نظر کدوم گروه رو قبول کنیم به خودمون بستگی داره.
همونطور که به احسان هم گفتم خیلی مهمه که به سینما به چه دیدی نگاه کنیم: هنر یا سرگرمی.
من مطمئنم اگر اسمی از همشهری کین نمیاوردم باز هم هیچکس این فیلمو توی لیستش نمیذاشت. همین الان هم خیلی ها اصلا اون پست من رو نخوندن و از طریق فیس بوک یا تلفن یا ایمیل فقط فیلماشونو انتخاب کردن...

d@vood شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 16:14

ازبین چند نفر بودن؟

۳۰ نفر

ترانه شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 14:04

هورا! نتایج بدک نیست ولی همون طور که احسان گفت یکمی لج آدم در میاد! جالبه اینسپشن اوله! اونم با چه اختلافی!

البته اگر تعداد بیشتری رای می دادن این اتفاق نمیفتاد و چند فیلم در یک رده قرار نمی گرفت.

ها؟ شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 11:55

ا چه زود منتشر شد. از نتایج به دست آمده خوشم نیومد که :D

من چیکاره بیدم؟ اینجوری رای دادن خب!

ehsan شنبه 28 خرداد 1390 ساعت 11:50

Moshkel ineke hafezye tarikhi nadarim, maslan inke shutter islan va god father har 2 yek emtiaz begiran gheyre ghabele tojihe, elatesh ham be adame hozoore zehn mirese, jadeye felini vagan ba pirates of crribean to ye sathe? marhum felini tu ghabresh milarze ino beshnaveh ! hahahaha

man fekr mikonam baraye pishgiri az in sooe bardasht bayad ye liste 20 taee bedi va baed bekhay mardom 5 ta entekhab konan ke hadeaghal hame bedunan che filmaee matrah shodan vagarna man ye film az bergman beam ke shayad to dideh bashy vali yadet nabashe!

حق با توئه. بعضی فیلما یک امتیاز گرفتن که شاید از بعضی جهات قابل توجیه نباشه، مثل همین جاده (فلینی) و دزدان دریایی کارائیب.

اما می شه اینطور توجیهش کرد که تعداد کسانی که از جنبه های هنری جاده لذت بردن به تعداد کسانیه که از جنبه های تجاری دزدان دریایی کارائیب لذت بردن.

سینما به مثابه یک هنر شاید جاده رو توجیه کنه ولی سینما به مثابه یک سرگرمی دزدان دریایی رو. هنر و سرگرمی دو کفه ترازوی سینما هستن که بعضی ها به سمت یکی و بعضی به سمت دیگری تمایل دارن.

اینکه صنعت سینما روی دوش کدوم جریان می چرخه بخثیه که کارشناسی زیادی می طلبه اما در هر حال هستند تماشاگران زیادی که تنها برای سرگرم شدن و لذت بردن از سینما فیلم تماشا می کنن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد