پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

تست هوش برای استخدام!

بعضی شرکت ها ابتکارات جالبی به خرج می دن برای انتخاب کارمندان جدید از بین متقاضیان. معمولاً بعد از طی مراحل اولیه که شامل بررسی سوابق و مصاحبه اس، شرکت ها آزمون کتبی یا مصاحبه به زبان انگلیسی هم برگزار می کنن تا یکی دو نفر رو از بین بیشتر از صد نفر انتخاب کنن.

چند سال پیش از خود من یرای استخدام توی یه شرکت بین المللی یه تستی گرفتن که جالب بود. یک نفر به سرعت و پشت سر هم سوال می پرسید، اگر سوال انگلیسی بود باید به فارسی جواب می دادم و اگر سوال به فارسی بود به انگلیسی. گفتن اینجوری می تونیم سرعت انتقال و تصمیم گیری فرد رو بسنجیم!

یه بار دیگه یه شرکتی رفتم برای مصاحبه، وقتی وارد اتاق شدم اولین چیزی که پرسیدن این بود که از در ساختمون تا در شرکت چند تا پله بالا اومدی؟!

تست اون شرکت آلمانی که یه مدت باهاشون کار می کردم هم به این شکل بود که یه مجموعه سوال و تست با ایمیل برام فرستادن و من باید در کمتر از ۱۰ دقیقه براشون reply می کردم و جواب می دادم!

هفتۀ پیش یکی از دوستان رفته بود برای مصاحبه، بعد از طی مراحلی این سوالو گذاشتن جلوش و باید ظرف کمتر از ۱۰ ثانیه جواب می داد:

فقط یکی از گزینه های زیر صحیح می باشد. آن گزینه کدام است؟

۱) گزینۀ ۱ صحیح است
۲) گزینۀ ۱ یا ۲ صحبح است
۳) گزینۀ ۲ یا ۳ صحیح است

دوستم استخدام نشد!

نظرات 17 + ارسال نظر
با هوش دوشنبه 5 اردیبهشت 1390 ساعت 20:51

خب من جایزمو تقدیم می کنم به خونه سالمندان یا شاید بچه های بی سرپرست....زحمتشو می کشید؟ :دی

جایزه ات یه بسته ۲۴ تایی نوشابه انرژی زا بود، فرستادم خانه سالمندان!

elnaz چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 14:44

3 sahihe!

الان دیگه؟!

باهوش سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 14:22

اهوم میدونم معلم خوبی نمیشم ولی گفتم که ۳ درسته دلیل هم أوردم

دلیلتو خیلی خوب توضیح ندادی ولی خب ۳ رو درست گفتی... می شی برنده شماره یک. چون زودتر از همه گفتی.

محسن سه‌شنبه 30 فروردین 1390 ساعت 11:15 http://after23.blogsky.com

هیرساجون آهنگ جدید خونده شنیدی؟
این کامنت رو میتونی برای امنیت خودت تایید نکنی.

شنیدم اما هنوز ندیدم. اتفاقا می خواستم به همین مناسبت یه پست جدیدی آپ کنم!

آراد دوشنبه 29 فروردین 1390 ساعت 19:28

آقا هر چی آقا بگه درسته ... این جواب ها هم فقط باعث انحرافه و تهاجم فرهنگیه !

ترانه یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 19:48

من اولش فکر کردم که چون گزینه یک به طور قاطعانه داره میگه که جواب یکه، پس حتما یکه ولی بعدا دیدم که گزینه سه فقط توی یک گزینس برنابراین توش شکی نیست. پس بعدا فکر کردم که گزینه سه درسته. الانم صد در صد مطمئن نیستم!

گزینه ۳ درسته دیگه. دلیلش کاملا منطقیه. توی ریاضی تون باید خونده باشین این گزاره هایی که توشون and و or داره و فرقشون با هم.

حالا که گفتی پس تو هم برنده شدی... جایزه ات هم بعد امتحانات.

محسن یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 18:18 http://after23.blogsky.com

که ژال مگر دلیل برات آورد که بهش می خوای جایزه بدی؟
دو سه تا abc نوشت برنده شد؟
بیا:
aaaaaaaaccccccccbbbbbbbb
خوبه؟
تازه منظورتم نفهمیده بود. فک کرده بود خودت سئوالو طرح کردی. این خودش شونصد نمره منفی داره؟
جایزه می خوای بهش بدی؟

با همون دو جمله تمام منظورش رو رسوند... اصلا شما فتنه گران عادت دارین هر جا یکی دیگه برنده می شه سر و صدا راه بندازین و شلوغ کنین ها!!!!!!

کژال یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 13:54

در دل گزینه 3 یعنی یک هم وجود داره

البته اگه می گفتید a ,b,cبهتر بوداون موقع گزینه cدرست می شد

منکه نگفتم، این سوالی بود که از اون بنده خدا پرسیده بودن.

به هر حال گزینه ۳ درسته که شما گفتین.

حالا جایزه چی می خواین؟!

محسن یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 11:57 http://after23.blogsky.com

پس علی اللا. چاره چیه. سه درسته.

چون بدون منطق و همینجوری کشکی گفتین برنده نمی شین!

فیروزه یکشنبه 28 فروردین 1390 ساعت 11:32 http://hamnavard.blogsky.com

گزینه ۳ درسته
اعداد ۱ و ۲ در دو گزینه اول و دوم امده بنابراین نمی تونه دو گزینه درست باشه و فقط عدد ۳ در گزینه آخر اومده

آفرین! به این می گن منطق کامپیوتری.

محسن شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 23:55 http://after23.blogsky.com

هیچ کدام نداره؟

نخیر! فقط یکیش حتما درسته.

باهوش شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 23:03

گزینه ۱ که هیچی درسته-گزینه ۲ هم که یا ۱ یا ۲ (۱ که درست بود پس میمونه ۲) گزینه ۳ هم که خب معلومه جواب گزینه ۳ هست

خدایی خیلی بد توضیح دادی... حالا آخر جواب کدومه؟ ۱ یا ۲ یا ۳؟

ترانه شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 21:21

ticking on the fisrt box- ticking on the third box- can't make up my mind, which box can i take!

I'm sure you can say the correct answer if you concentrate for a few seconds... it's all about logic

نوید شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 17:45

من گفتم، من گفتم
از کی می تونم برم سر کار؟؟؟؟

شما که سر کار هستین کلا! ولی شیطون جوابو نگفتی ها!

محسن شنبه 27 فروردین 1390 ساعت 12:53 http://after23.blogsky.com

همه اش ده ثانیه؟
پس منم استخدام نمی شم.
):

هادی جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 21:40 http://playtime.blogsky.com

سلام
گزینه 1 صحیح است.

:D جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 20:57

خودت جواب و می دونی؟ من 1 را انتخاب می کردم.

بله می دونم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد