پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یک قرعه کشی لعنتی!

"شما ۹ میلیون دلار برنده شده اید!" عنوان فیلمیه که این روزها درگیر ساختش هستم.

طرح اولیۀ این فیلم وقتی به ذهنم رسید که توی روزنامه ها خوندم مردی برای دریافت جایزۀ اینترنتی خونه اش رو فروخت و یکصد میلیون تومن به حسابی در آفریقای جنوبی واریز کرد... بعد از مدتی تحقیق متوجه شدم این ماجرا به همین یک نفر ختم نمی شه و ظرف چند سال گذشته افراد زیادی بودن که به خیال دریافت جایزه های بزرگ اینترنتی، برنده شدن در لاتاری گرین کارت آمریکا یا قرعه کشی های مختلف، پول های زیادی رو به حساب هایی ناشناخته در کشورهای دیگه (عمدتاً آفریقایی و بعضاً مالزی) واریز کردن.

طرح اولیه ای نوشتم و به صدا و سیما دادم که بعد از طی مراحلی مجوز ساختش صادر شد.

روی اینکه چطور می شه به همچین سوژه ای، اونهم در قالب یک مستند ۴۰ دقیقه ای، جذابیت بصری بخشید خیلی فکر کردم. دلم نمی خواست فیلمم به ضبط تنها چند مصاحبه ختم بشه، چون به نظرم مصاحبه چیزیه که از رادیو هم می تونه پخش بشه. دوست داشتم از تصویر هم به خوبی استفاده کنم.

سعی کردم فیلمنامه رو به شکلی بنویسم که از حالت تخت دربیاد و جذابیت بیشتری پیدا کنه. یک سکانس داستانی برای ابتدای فیلم نوشتم، انیمیشن هایی رو طراحی کردم، سبک خاصی رو برای تدوین در نظر گرفتم و بخش خاصی رو هم اضافه کردم که می تونه کمی هیجان به فیلم ببخشه.

پیش تولید رو از حدود یک ماه پیش شروع کردیم، ساخت انیمیش ها شروع شد. قرار مصاحبه ها رو گذاشتیم و درست مثل یک فیلم داستانی برای کار استوری بورد کشیدم، جداول دکوپاژ رو تکمیل کردم و با گروهی از حرفه ای ها صحبت کردم برای همکاری.

با اینکه تابحال بخش هایی از کار رو گرفتیم و آماده اس، اما از پنجشنبه (۲۱ بهمن) وارد فاز اصلی تولید می شیم، جایی که قراره بیشترین حجم تصویربرداری انجام بشه.

امیدوارم همه چیز به خوبی پیش بره و بتونیم طبق برنامه تک تک پلان ها رو به بهترین شکل ممکن بگیریم.

برامون دعا کنین!

نظرات 11 + ارسال نظر
محمدرضا دوشنبه 16 اسفند 1389 ساعت 14:27 http://cinematography.blogsky.com/

سلام رفیق. کمی خواندمت... از فیلم کوتاهت که نرفته به جشنواره و.... در جای جای ایران هستند مانند تو!! شاید تنهاتر از تو.... امیدوارم فیلمتو به سلامت کار کنی. اینکه برای جشنواره فیلم نمی سازی منو امیدوارم میکنه که هنوز جوونایی هستند که میشه بهشون اطمینان داشت... هر جا کار میکنی مشکلی نیست اما نباید تن به سفارش داد!( هرچند دارم چوب این غرور رو می خورم) یا حق

سلام. ممنون از نظرت.

انقدر از جشنواره ها دیده ام که به کلی ازشون دل بکنم.

سفارشی که هیچوقت، اما اگر کسی حاضر باشه روی طرحی که داری سرمایه گذاری کنه و پول بده، چرا که نه. هدف من که چیزی به جز به اجرا دراومدن طرح هام نیست.

رشاد یکشنبه 1 اسفند 1389 ساعت 10:11 http://rashad.aminus3.com

کی؟ من؟ مرسی. نصفش دستخوش خودت بقیه‌شم بریز به حسابم.
یکی از این ایمیل ها برام اومد با بیست سی خط توضیح و دستورالعمل و نام شرکت و وکیل و از این چیزها. من هم دو صفحه جواب نوشتم و از آسمون و زمین گفتم و دست آخر گفتم من میلیاردرم نیازی به این پول خردها ندارم.

یه وقتایی سر کار گذاشتن این کلاهبردارهای اینترنتی خیلی صفا می ده. منم تا حالا چند بار اذیتشون کردم. مثلا اولش اظهار علاقه کردم به اینکه جایزه رو می خوام ولی بعدش مثلا گفتم من توی یه قرعه کشی همینجا دو برابر پول شما رو برنده شدم و دیگه به این جایزه تون نیازی ندارم!

ولی اگه یه کم باهاشون ارتباط برقرار کنین می بینین آدم های باهوشی هستن...

نیره شنبه 30 بهمن 1389 ساعت 21:20 http://www.bahareman.blogsky.com/

درود بر شما... گاهی به این سرای سر می زنم و چون به دیدن فیلم علاقه مندم از این جا خیلی بهره می برم و راهنمایی و کمک می گیرم. به خاطر پست های خوبتون سپاس. امیدوارم ضمن آشنایی بیشتر بتونم راهنمایی های مؤثری از شما بگیرم. با آرزوی بهروزی

ممنون از لطف شما.

جواب اون سوال شما رو هم بطور خصوصی توی وبلاگتون می نویسم.

احسان چهارشنبه 27 بهمن 1389 ساعت 06:05

قرار نشد باز هم با صدا و سیما کار کنی ها... اما حالا که شروع کردی عیب نداره موفق باشی

d@vood یکشنبه 24 بهمن 1389 ساعت 14:42

به به به سلامتی شروع کردی کار رو....امیدوارم موفق باشی و هر چی در ذهنت شکل گرفته پای میز تدوین دربیاری...این هم دعا

مرسی.
تا حالا که همه چی خوب پیش رفته. امیدوارم بقیه اش هم خوب دربیاد.
ممنون از لطفت.

دارا چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 11:13

تواگر بخواهی خوب بشه حتمن میشه.
ماهم برات دعا می کنیم.

مرسی

فیروزه چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 10:24 http://hamnavard.blogsky.com

من فکر کردم "لعنتی " هم تو عنوان فیلم هست .
مرسی بابت تولد ، سعی می کنم 127 ساعت رو پیدا کنم ببینم . اگه دعات مستجاب شد و پام خوب شد یه برنامه دماوند می گذاریم با دوستان ، تو هم بیا یه فیلم مستند از توش در بیار :)

کوه که من پایه ام. البته در حد تا ایستگاه ۵! بالاتر از اونو شرمنده!

یکی از دوستام چند وقت پیش با یه گروه حرفه ای رفت دماوند. همون اول دچار گاز گوگرد گرفتگی شد حالش بد شد برش گردوندن پایین! منم بیام فکر کنم یه همچین اتفاقاتی بیفته برام!

محسن چهارشنبه 20 بهمن 1389 ساعت 09:16 http://after23.blogsky.com

دعای مارو خیلی تحویل نمی گیرن. ولی خب شاید در مورد تو کار کرد. برات دعا می کنیم.

مرسی!

پت سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 22:18 http://persian.iampat.net

این داستان اینجا هم بسیار شایع است

http://www.rcmp-grc.gc.ca/scams-fraudes/west-ouest-africa-eng.htm

همیشه می گفتن اگر چیزی زیادی خوب به نظر میاد باید بهش شک کرد. نمی فهمم مردم چرا همچین چیزهایی رو باور می کنن و کلی پول رو که به زحمت به دست آوردن می فرستن واسه یکی دیگه.

فرهاد سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 14:40 http://www.rahdari.ir

آقا نمی شه این فیلماتو مثل مدیری روونه ی سوپرمارکت ها قصابی ها کله پزی ها آش رشته فروشی ها بکنی بلکه دستم من بی نوا هم برسه....باب دق کردیم از بس فیلم ساختی و دل ما رو بردی و ما ندیدم...
منم آپم

سوپرمارکت و قصابی که جاهای باکلاسه، فیلم ما رو تو این اتوبوس های بین شهری پخش می کنن... توی این تلویزیون های ۱۴ اینچی که بالای سر راننده آویزونه... گذرت افتاد، به راننده بگی برات می ذاره.

ولی این یکی احتمال زیاد از تلویزیون پخش می شه. خبرت می کنم.

فیروزه سه‌شنبه 19 بهمن 1389 ساعت 10:07 http://hamnavard.blogsky.com

چرا همش از کلمه لعنتی استفاده می کنی در عنوان فیلمات؟

حتما همه چیز خوب پیش می ره به خصوص که از ۲۱ بهمن ( روز تولد من ) از اصلی تولید و شروع می کنین ;)
خود متشکری و داشتی

اسم فیلم که هست: شما ۹ میلیون دلار برنده شده اید!

فقط در عنوان پست از کلمه لعنتی استفاده کردم، اونهم چون فعلا در حال دوره گذار هستم از فیلم قبلی به فیلم جدید!

از حالا تولدت مبارک. ایشالله پات خوب خوب بشه، بازم بری کوه و صخره نوردی و اینجور کارها. راستی فیلم ۱۲۷ ساعت رو اگه ندیدی ببین، خوراک خودته!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد