پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

جوایز پلان طلایی ۲۰۱۱: بهترین/بدترین دنباله سازی

طبق سنت چند سال قبل، با پایان گرفتن سال میلادی، من هم جوایز پلان طلایی رو که به فیلم های اکران شده در سال ۲۰۱۰ مربوط می شن اعلام می کنم. با این تفاوت که امسال برندگان هر رشته رو به طور جداگانه در پست های مجزا و با توضیحی مختصر معرفی می کنم.

جملۀ مشهوری هست که می گه "قسمت های دوم و سوم فیلم ها ساخته می شن تا ثابت بشه قسمت اول از همه بهتر بوده!". البته نباید این گفته رو به کل فیلم های دنباله دار تعمیم داد. در سال ۲۰۱۰ قسمت های جدید چند فیلم مشهور سینمایی به نمایش دراومد:

Iron Man 2
Twilight Saga: Eclipse
Toy Story 3
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1
Paranormal Activity 2
Wall Street 2: Money Never Sleeps
Saw 7 (3D)

پلان طلایی بدترین و غیرخلاقانه ترین دنباله سازی: Paranormal Activity 2، بخاطر گند زدن به سوژۀ خوب قسمت اول و بهره بردن از کمترین میزان خلاقیت در ایجاد موقعیت های ترسناک

پلان طلایی بهترین دنباله سازی: Toy Story 3، که با وجود تکراری بود کاراکترها، باز هم خلاقیت در فیلمنامه، ساختار و حتی در تک تک پلان هاش به چشم می خوره

نظرات 3 + ارسال نظر
ترانه چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 15:48

من کاملا باهات موافقم! توی استوری 3 خیلی معرکه بود! به نظر من که بین اینایی که من دیده بودم بهترین بوده!

من نمی دونم این آدم های پیکسار این همه ایده رو از کجاشون در میارن!

Despicable Me رو هنوز ندیدی؟

محسن دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 16:01 http://filmamoon.blogsky.com

از وقتی سینمای خانگی ما خراب شده حسرت دیدن فیلم به دل من نشسته. توی کامپیوترم که اصلن نمی تونم ببینم مگه فیلمی خیلی مجبورم کنه و در کل اصلن از خودم راضی نیست هیچ دلخورم هستم و وجدان سینماییم به طور کلی عذاب میکشه.
من به طور کلی دو و سه و ..... رو دوست ندارم. خوبم باشه بهم نمیچسبه. احساسم میکنم زود تموم میشه یا وسطاش پامیشم میرم چیزی میخورم.
من اگه مثلن فیلمی مثل پارانرمالاکتیویتی خیلی بهم بچسبه عمرن دو یا سه رو ببینم. داستان اسباب بازی رو به پیشنهاد تو میبینم.
ولی پسر یکی از بهترین دنباله دارها قسمت دوم ترمینیتور بود با همه قسمتهای ایندیانا جونز. خیلی چسبناک بودن.
اونوقت.

پارانورمال اکتیویتی ۲ رو که اصلا بالکل نبینین. توی استوری ۳ رو حتما تماشا کنین، به ترانه دادمش. دیده. شمام ببینین.

به غیر از ایندیانا جونزها و ترمیناتور، من قسمت های ۲ و ۳ جنگ ستارگان (سری جدید)، ارباب حلقه ها و پارک ژوراسیک ها رو هم دوست داشتم.

سینمای خانگی رو بیخیال بشین. یه دستگاه dvd player بخرین. سامسونگ. 55 تومن. کار راه میفته.

هادی دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 14:02 http://playtime.blogsky.com

سلام
حسام خان شما تمام این دنباله های هری پاتر و اره و پارانورمال و کسوف و آیرن من و .. اینا همه رو می بینی؟
عجب حوصله ای داری..

دیگه بالاخره سالی ۲۵۰ تا فیلم می بینم اینام جزوشه دیگه! تازه اینا که فیلمای خوبین... بدها رو هم می بینم. چون به قول آقای حاتمی کیا آدم از یه فیلم بد بیشتر چیز یاد می گیره تا از یه فیلم خوب.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد