پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر فیلم Sorry if I Love you (فدریکو موچیا – ۲۰۰۸)

"عشق مثل روح می مونه، همه درباره اش صحبت
می کنن اما تعداد کمی واقعاً تجربه اش کردن!"

وقتی از فیلمی در ژانر عشقی/کمدی صحبت می شه، بی اختیار یاد فیلم های تین ایجری هالیوودی میفتم که همه شون شبیه هم هستن: دخترهایی شبیه مایلی سایروس و سلنا گومز و پسرهایی تو مایه های زک افرون که تو مدرسه همدیگه رو می بینن، اول فیلم عاشق هم می شن، وسط فیلم یه مشکلی پیش میاد، آخر فیلم مشکل حل می شه، به هم می رسن و کل شهر از این اتفاق خوشحال هستن! (توی همه شون یه سکانس لباس خریدن هم هست که دختره با دوستاش می ره بوتیک و هی از اتاق پرو میاد بیرون با یه لباس جدید. روی این سکانس هم یه آهنگ راک پخش می شه)

شاید اصلاً Sorry if I Love You (محصول ۲۰۰۸ ایتالیا) یه فیلم تین ایجری به اون معنا نباشه، چون داستان دربارۀ رابطۀ عاشقانه ای هست که بین یه مرد ۳۷ ساله به نام الکس و دختری ۱۷ ساله به اسم نیکی شکل می گیره. در کنار داستان اصلی، ماجراهای فرعی زیادی روایت می شه از زندگی دوستان الکس و نیکی.

در کل موقع تماشای چنین فیلم هایی توقع دیدن شاهکار در فیلمبرداری، تدوین یا موسیقی ندارم و همینکه ساختار فیلم با ژانر و مضمون قصه همخونی داشته باشه برام کافیه... که البته این فیلم بیشتر از اینها رو داره. طراحی لباس واقعاً عالیه، بازی ها (حتی نقش های فرعی) باورپذیرن و تدوین هم از ریتم مناسبی برخورداره.

نیکی، دختریه که (به قول "باران") از دختر بودن و انجام کارهای دخترونه لذت می بره و این موضوع در رفتار، صحبت کردن و لباس پوشیدنش کاملاً مشهوده. از طرف دیگه الکس مردیه که در کار و زندگی روتین روزانه فرو رفته و جرات تغییر وضع موجود رو نداره و همین مشخصه تصمیم گیری بین "عرف" (ادامۀ زندگی با نامزد سابق) و "دل" (شروع زندگی جدید با دختری که ازش ۲۰ سال کوچیکتره) رو مشکل می کنه.

پایان فیلم با اینکه قابل پیش بینیه، اما وقتی فکر می کنم می بینم چیز دیگه ای به غیر از این هم نمی تونه باشه. یعنی اگر من هم جای الکس بودم همینکارو انجام می دادم.

اگه می خواین یه فیلم رومانتیک ببینین با کمی طنز و دوست دارین چیزی بیشتر از Hannah Montana گیرتون بیاد، پیشنهاد می کنم این فیلمو تماشا کنین.

امتیاز: ۷ از ۱۰

نظرات 7 + ارسال نظر
عمویی دیگر جمعه 26 آذر 1389 ساعت 16:47

منم از مایکل سرا خوشم میاد . از سوپربد پیگیرش بودم . جالب اینکه چند شب پیش اومده بود تو برنامه ی کونان ابرایان بعد کونان ازش پرسید مردم وقتی میبیننت چی بهت میگن . گفت اولین چیزی که میگن جس آیزنبرگه . همه فکر میکنن من جس آیزنبرگم.مهمون بعدب برنامه هم تا اومد بهش گفت واقعا تو سوشال نتورک عالی بودی :)

آره واقعا این دو تا شبیه هم هستن. من فیلم Zombieland رو به هوای مایکل سرا گرفتم، بعد فهمیدم اینی که روی پوستر فیلم بود جسی آیزنبرگه! البته از اونم بدم نمیاد. اما جنس بازی مایکل سرا رو بیشتر دوست دارم. مخصوصا توی Juno

عمویی دیگر چهارشنبه 24 آذر 1389 ساعت 18:12

پیداکردم بالاخره . راستی من این فیلم اسکات پیلگریم رو دوست داشتم گرچه به قول یکی از منتقدا زیادی بلندپروازانه بود .

اسکات پیلگریم فیلم جالبیه. شاید بخاطر ساختار جدیدی باشه که توش بکار رفته، در مجموع فیلم خوبیه. چیزیه شبیه به فایو هاندرد دیز آو سامر که پارسال اکران شد.

می دونی، من کلا از این پسره Michael Cera خوشم میاد!

عمویی دیگر سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 20:51

جالبه هرچی گشتم لینک سالم واسش گیر نیوردم دان کنم

توی مگاآپلود هم سرچ کردی؟ مدیا فایر چی؟ شاید چون فیلم ایتالیایئه باید اسم ایتالیائیشو سرچ کنی.

هادی سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 13:51 http://playtime.blogsky.com

کلاً تهران زندگی نمی کنم.

نمی دونستم.
اگه یه وقت فیلم خاصی خواستی که راحت دم دست نبود، بگو برات می فرستم... من معنی خماری و بدن درد تماشای یه فیلم خوب رو خوب می فهمم!

باران نوامبر سه‌شنبه 23 آذر 1389 ساعت 00:24 http://n-o-v-e-m-b-e-r-r-a-i-n.blogspot.com/

وایییی من خیلی این فیلمو دوسش دارم دوبار دیدمش اینقدر هم از آقاهه هم از دختره خوشم میومد که حد و حساب نداشت بعد نمیدونم مثکه ادامه هم داره مطمئن نیستم
کلا چند وقتیه اصن فیلم اینا نمیبینم اگه اگه حوصلم بیاد ماهی یه بار اینا یه فیلم تین ایج-رومنسی چیزی ببینم اونم خیلی کم

منم توی imdb دیدم که فیلم ادامه داره. یعنی این قسمت اولشه که سال 2008 ساخته شده. یکی هم امسال یعنی 2010 میاد (یعنی یه ماهه که تو ایتالیا اومده). دوست دارم ببینم بقیه اش رو.

هادی دوشنبه 22 آذر 1389 ساعت 18:24 http://playtime.blogsky.com

سلام حسام خان
ممنون از لطفتون،متاسفانه من تهران نیستم.
حالا قرار تو این چند روزه از یکی inception رو بگیرم به محض اینکه دیدم خبرتون می کنم..
البته چند روز پیش Mr.Nobody رو دیدم که زیاد بهم نچسبید،یک پست هم براش دارم..

سلام.
الان تهران نیستی یا کلا تهران زندگی نمی کنی؟؟؟

محسن دوشنبه 22 آذر 1389 ساعت 17:54 http://filmamoon.blogsky.com

من شیرین ترین فیلمی که توی این ژانر دیدم اثر جاودانی دکتر جون تازه چه خبر پیتر باگدانوویچه.
البته نه از این دسته فیلمایی که باید برن لباس بخرن و .... اینا. ولی آخرش خب شیرینه.
راستی تو یعنی مردی که زیاد می داند خبر نداری پیتر کجاست؟ چه کار می کنه. چرا دیگه فیلم نمی سازه؟
چرا خبر نداری؟ اونوقت؟ یعنی برم آی ام دی بی؟
دوست ندارم. می خوام که تو بنویسی. نگی مرده که عزادار میشم.

فیلم که چهار پنج سالیه نساخته، بیشتر تلویزیونی کار می کنه. اما بعنوان بازیگر هنوز فعالیت داره و امسال هم یه فیلم بازی کرده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد