پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

برج میلاد: ۴۵ ثانیه تا آسمان!

ما که تو تهرون زندگی می کنیم، هر روز برج میلاد رو می بینیم؛ برجی که کم کم داره به نماد شهرمون تبدیل می شه.

اینهمه سال برج رو از پایین تماشا کردم و از کنارش رد شدم... تا بالاخره دیشب که از بالای برج، از ارتفاع ۲۹۶ متری تهرون رو دیدم. تهرون از اون بالا آرومه و بی صدا، پر از نوره، پر از تحرک. وقتی اون بالا، توی بالکن رستوران VIP قدم می زنی، می تونی تمام شهر رو ببینی.  

نمای شمالی برج: ساختمان های شهرک غرب پایین سمت چپ دیده می شن و نور تابلوی قرمز رنگ مرکز خرید گلستان هم پایین کادر قابل مشاهده اس

بالای برج، انگار زمان معنای خودشو از دست می ده... همه چیز به هم وصل می شه، یکی می شه. اینجا شهریه که توش بزرگ شدم، دانشگاه رفتم، کار کردم و دارم زندگی می کنم... از اون بالا که به خیابون ها و کوچه ها نگاه می کنی، می دونی تمام کسانی که دوستشون داری و تمام کسانی که ازشون بدت میاد یه جایی توی همین شهر، توی همین خونه ها دارن زندگی می کنن.  

نمای غربی - بعد از غروب

خیابون هایی رو می بینی که با هر کدومشون خاطراتی داری، خوب یا بد. تمام خونه هایی که توش زندگی کردی، جاهایی که رفتی و کارهایی که توی این شهر انجام دادی جلوی چشماته. با یه حرکت سادۀ سر، می تونی از محلۀ دوران کودکیت برسی به محلۀ دوران نوجوانی... خونه ات رو ببینی و خیابون هایی رو که هر روز از توشون رد می شی.

---------------------------------------------

درست زیر برج!بازدید از برج میلاد (چهارمین برج بلند دنیا) به این شکله که باید یه روز عصر، ساعت پنج و نیم رفت اونجا، بلیت خرید (نفری ۷۲۰۰ تومن) و رفت تو. لیدرهایی هستن که بازدیدکننده ها رو در گروه های ۲۰ نفره بالای برج می برن و توضیحاتی می دن.

به نظر من بهتره همون اول وقت برین که قبل از غروب اونجا باشین تا هم تهرون رو روز ببینین و هم منظرۀ غروب آفتاب رو.

اون بالا باد خیلی شدیدی هست که بهتره ژاکتی چیزی همراهتون داشته باشین.

دوربین عکاسی و اگه تلسکوپ یا دوربین شکاری دارین هم حتماً با خودتون ببرین. من یه تلسکوپ دارم که حالا خیلی هم قوی نیست اما تونستیم باهاش به راحتی خونه هایی که می خواستیم رو پیدا کنیم. (اون بالا فقط ما تلسکوپ داشتیم و همه چپ چپ نگامون می کردن!)

بهتره قبل از رفتن به شماره تلفن ۸۵۸۵ زنگ بزنین و هماهنگ یا رزرو کنین، خصوصاً پنجشنبه جمعه ها که شلوغتره.

نظرات 20 + ارسال نظر
نعیمه یکشنبه 29 آبان 1390 ساعت 20:23

سلام.تورو جون مادرتون پلان های برج میلاد رو برام بفرستین.خواهش میکنم.لازم دارم .استاد خاسته.لااقل چندتاشو.اقا خواهش کردماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
من از تبریز هستم.دانشجوی معماری میباشم

محسن چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 15:21 http://sedahamoon.blogsky.com

باشه پس. ما چار تا و ختان. ما چارتا، چهار سوار سرنوشت و ختان هم پنجمین سوار سرنوشت.

عالیه... بریم تمرین کنیم برای اون موقع آمادگی لازم رو داشته باشیم!!!

محسن چهارشنبه 28 مهر 1389 ساعت 10:42

اونو که باید بریم آزادی.

خب بعدش می ریم. شب نمای قشنگتری داره... می تونیم نورپردازیشم بکنیم که از تمام نقاط تهران دیده بشه!

محسن سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 23:30 http://sedahamoon.blogsky.com/

خوبه که یک مناسبتی هم داشته باشه. مثل فرداش تعطیلی و اینا باشه.

۲۲ بهمن خوبه؟!

محسن سه‌شنبه 27 مهر 1389 ساعت 10:54 http://after23.blogsky.com

من و یک دوستم به اسم دارا و تو و سعید. عمو که نیست اینجا و پروژه عقب می افته.
برات متاسفم عمو.

چه اکیپی... می گم ختان هم می تونه انتخاب خوبی باشه. روش فکر کنین!

عمو هم می تونه اکیپش رو بیاره همزمان از پایین به بالا رو صفا بدن... ما هم که از بالا به پایین... می گن آسمون گل افشون می شه همینه دیگه!

محسن دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 22:01 http://sedahamoon.blogsky.com/

به قول ژولیوس سزار: آه ای حسام تو هم؟ آه ای خنجر ها حال که چنین است مرا در برگیرید.
هر بالا رفتنی یک پایین آمدن هم دارد. هر پایین آدمدنی هم یک بالا رفتنی دارد. مگر قانون سوم نیوتون عمل و عسک العمل نیست؟ در برخورد آن مایع شنیع با زمین یک عسک العملی به وجود می آید که جسم برخورد کرده با زمین به اندازه قبلش بالا میرود. البته اگر اصطححکاک نباشد.در غیر این صورت تما تئوری های ما کشش است.

خب در اینجا که اصطکاک هوا و جاذبه زمین و... باعث می شه وقتی خورد زمین دیگه بالا نره... اگرم رفت نهایت سه چهار سانتی متری چیزی می ره بالا و برمی گرده پایین...

ولی با اینکه از پایین به بالا قشنگتره اما از بالا به پایین عملی تره. از کجا یکیو گیر بیاریم که بتونه از پایین چنین عمل متهورانه ای رو تا ارتفاع ۳۰۰ متر انجام بده؟ ولی از بالا به پایین از عهده همه برمیاد...

تازه می تونیم چهار نفر بذاریم از چهار طرف برج اینکارو بکنن که از تمام شهر دیده بشه و نمای زیباتری داشته باشه. کافیه چهار نفرو پیدا کنیم...کیا رو ببریم؟

عمو دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 17:16

آقا واقعا این محفل علمی چه درخشندگی میکنه!
اون نوزاد کارش درست بوده حکما.
البته محسن خان من کلی به این موضوع فکر کردم. کماکان اعتقاد دارم پائین به بالا بسی باشکوه تره. دلیلشم اینه که وقتی که بره بالا، تا فلکم که بره بالاخره میاد پائین و هر دو شکوه رو نمایش میده!
ولی خب اگر از بالا بیاد پائین که دیگه یویو نیست که برگرده بره بالا که!
حالا البته شما ازاون دوستتون بپرسید که شاید هم از نظر فیزیکی بشه که یویو بشه!
در ضمن ما بی ادب نیستیم البته، ولی چون برای ما اینجا بعد از نیمه شبه ما از قانون مربوطه استفاده میکنیم!

من کاملا متقاعد شدم که از پایین به بالا باشکوه تره... راست می گی، هر بالا رفتن یه پایین اومدنی هم داره. مایع می ره بالا به شکل دونه های زیبای تگرگ یا برفک میاد پایین!

محسن دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 16:21 http://sedahamoon.blogsky.com

خب حسام جون آبشار باشکوه تر و زیباتره یا فواره؟ به نظر من که آبشار. اونم از جنس پودری.
در ضمن باعث افتخار ما بی ادفان است که حضور مان این جا را به محلی برای تربیت و با ادف کردن رهگذان کرده است.

دست شما درد نکنه. خسته نباشید واقعا!

محسن دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 08:33 http://filmamoon.blogsky.com

تازشم ما اسائه ادب و اینا کردیم مگه. اگر اینطوریه ما راببخشید. هرچند ما خودمان هم خانواده و مهربانی و کانون و آرامش و عطوفت و ایناییم.
یا میشه از این به بعد ما تحریم بشیم و اول هر نظراتی بیاد که:
برای هر گونه عدم اشاعه بی ناموسی و اینا از خواندن کامنت های محسن و عمو خودداری فرمایید.

نه دیگه، خواننده همون سه کلمه اول کامنت های شما رو بخونه تا تهش رو می ره می فهمه با چه سبک نگارشی طرفه. اگه دلش نخواد نمی خونه بقیه اش رو خب.

اتفاقا قضیه برعکسه، ادب از که آموختی و اینا.

محسن دوشنبه 26 مهر 1389 ساعت 08:28 http://filmamoon.blogsky.com

اصلن اون نوزاد که الان دیگه بزرگ شده شاید بتونه به حل مشکل عمو کمک شایانی بکنه.
حالا عمو تو چرا گیر دادی به از پایین به بالا. بالا به پایین باشکوه تر نیست؟ بهش فکر کن.
تازشم ببین اون نوزاده بره اون بالا چه می کنه؟!

چرا از بالا به پایین باشکوه تره؟ چون شاپاش می شه پایین؟!

در ضمن اون نوزاده فکر کنم الان حدود ۳۹ سالش باشه! بره اون بالا می تونه از همینجا بفرسته تا کلکته!

سونیا یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 23:47 http://allalone.blogsky.com

ارتفاع نوستالژیک!
باید برم!

پری یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 17:57

بابا اینجا خوانواده هم رد میشه لطقا رعایت کنید!!

من واقعا شرمنده ام... عموهامن دیگه!

راستی کامنت شما رو دیدم یاد کلاس دوم دبستانم افتادم که خانوم معلموون بخاطر اینکه همیشه دیکته کلمه خانواده رو اشتباه می نوشتم خوانواده یه بار ازم بابت هر غلط ۳ نمره کم کرد شدم ۱۱! از اون به بعد دیگه حواسمو سر این کلمه جمع می کردم... مثل اینکه شمام مشکل منو داشتین!!!

عمو یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 13:52

بابا راست میگه محسن خان!
ما اینجوری یه جورائی توی معذوراتیم آخه!
ببینم در ادامه این بحث علمی ما، نمیشه به یه نحوی از یه پمپی چیزی در جهت کمک به اون فرد ساعی استفاده کرد؟ بابا آخه چقدر اون بدبخت کار پرتابه ای انجام بده؟!
حالا زورش هیچی، اونهمه .... از کجا بیاره؟

تو همین برنامه استعدادهای آمریکایی یه بابایی بود ۸ تا بطری آب معدنی بزرگ خورد، بعد همه اش رو با فشار از گلوش عینهو فواره داد بیرون! تازه به مرحله بعدم راه پیدا کرد. شاید اینکارو به طریقه معکوس هم بشه انجام داد!

البته ما یکیو می شناسیم در دوران نوزادی یا به عبارتی چند روزگی تونسته عین فواره بی ادبی کنه روی سر و صورت اطرافیانی که جمع شدن دورش برای تماشا! شاید اگه بشه اونو پیداش کرد بتونیم یه امتحانی باهاش انجام بدیم!

محسن یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 09:29 http://after23.blogsky.com

نه. چه حرفیه؟ ابدن. فکر کردی ما بی ادفیم؟

نخیر، ما بی ادفیم!

محسن یکشنبه 25 مهر 1389 ساعت 00:19 http://sedahamoon.blogsky.com/

حسام جون این قتقوری اجتماعی/فرهنگی/ مناسبتها رو بکن یادداشت های بعد از نیمه شب که من و عمو یه دل سیر اختلاط کنیم.

شما راحت باشین، کلا!

عمو شنبه 24 مهر 1389 ساعت 17:51

این مباحثه علمی با محسن خان منو بسیار به فکر فرو برد!
ببینم میشه شما از اون دوست محسن خان بپرسید که آیا عکس این عمل هم ممکنه؟ و اگه هست فرمولش چیه؟
یعنی اینکه یکی از اون پائین بتونه این عمل دلیرانه رو انجام بده به طوری که به اون بالا برسه؟!

اینکار به تمرین و قدرت خیلی زیادی احتیاج داره که اگه کسی بتونه انجامش بده علاوه بر اول شدن در مسابقه America Got Talent و برنامه های مشابه، اسمش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت خواهد شد.

فرمولش هم حرکت پرتابه ای هست که الان یادم نیست ولی می پرسم می گم!

محسن شنبه 24 مهر 1389 ساعت 10:52 http://after23.blogsky.com

پس میشه. ولی محاسبه و اینا داره که چه اتفاقی بعدش میافته. فکر کنم محاسبه و اینا بتونه کمک زیادی به پیشرفت علم بکنه.
به یکی از دوستام میگم که به شکل مساله توی کلاسش مطرح کنه که:
مردی بر سر برج میلاد به ارتفاع ........

قبلا این موضوع به شکلی دیگه به همون دوستتون گفته شده!

محسن شنبه 24 مهر 1389 ساعت 09:35 http://after23.blogsky.com

احساسات و اینای قشنگی داشتی ولی من یه سئوالی دارم که احساسات نداره. تاحالا مردی ندیده بودم که رفته باشه اونجا. هرکیو دیده بودم زن بوده و اینه که نپرسیدم ازش. سئوالم اینه که میشه از اون بالا وایساد و شاشید پایین؟ یا باد اونقدر شدیده که پاشیده میشه روی لباسات.

خب اگه از ارتفاع ۳۰۰ متری به این عمل متهورانه دست بزنی بعید می دونم چیزی به پایین برسه... در نیمه اول سال بین راه بخار می شه و در نیمه دوم سال به شکل قطرات تگرگ با زمین برخورد پیدا می کنه!

البته باید جهت و شدت وزش باد رو هم در محاسبات مورد توجه قرار داد.

ولی می شه مدت زمان رسیدن به پایین برج و شدت برخورد با زمین رو از طریق فرمول های زیر محاسبه کرد:

H=1/2gxt2

v=gt

[ بدون نام ] جمعه 23 مهر 1389 ساعت 18:00

hamishe khatereha az ertefa ghashangtar dide mishan...

قشنگی خیلی چیزها وقتی که ازشون فاصله می گیریم بهتر دیده می شن... این مساله در مورد آدمهام صدق می کنه.

باران نوامبر جمعه 23 مهر 1389 ساعت 14:24

من نرفتم ولی یکم که اوضاعم مرتب شه حتما باید برم چون کلا عشق ارتفاع و اینارو دارم

اگه عشق ارتفاع داری باید بری دوره های چتربازی و اینجور چیزا رو بگذرونی. بالای برج میلاد هم قطعا بهت خوش می گذره.

امیدوارم هر چی زودتر همه چی مرتب بشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد