پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر سریال Hidden Palms (هشت قسمت - ۲۰۰۷)

بعد از تموم شدن Lost و FlashForward رفتیم تو خماری که حالا چی تماشا کنیم! یاد سریالی افتادم که چند ماه پیش یکی از دوستان بهم داده بود به اسم Hidden Palms. گفتیم یک قسمتش رو می بینیم اگر گرفت می ریم تا ته، اگر نگرفت که هیچ.

قسمت اول رو که دیدیم متوجه شدیم با اینکه با سریال های معروف تلویزیونی سال های اخیر اصلاً قابل مقایسه نیست، اما جذابیت های زیادی داره که نمی شه تا آخر تماشا نکرد.

داستان سریال دربارۀ خانواده ای هست که به خونۀ جدیدی در منطقۀ پام اسپرینگز نقل مکان می کنن. بعد از مدتی جانی، پسر هفده سالۀ خانواده، متوجه می شه که اتاقش قبلاً اتاق پسری بوده به نام ادی که خودکشی کرده. وقتی کلیف (پسر همسایۀ روبرویی و دوست ادی)، گرتا (دوست دختر ادی) و لیزا وارد ماجرا می شن، متوجه می شیم ادی درواقع خودکشی نکرده، بلکه کشته شده. جانی سعی می کنه پرده از راز این قتل برداره...

خونه های لوکس، لوکیشن های تماشایی، تصاویر خوش رنگ، مجموعه ای از بازیگران زیبا، ماجراهای عشقی که بین جوانان شکل می گیره، روابطی که بین پدر و مادرهای اونها هست (از نوع سریال The Bold and the Beautiful البته) و مهمتر از همه خود معمای جنایی موجود در این سریال کوتاه هشت قسمتی، این توانایی رو داره که بیننده رو تا پایان با خودش همراه کنه.

خالق این سریال کوین ویلیامسون هست که قبلاً سری فیلم های Scream رو ازش دیدیم و فیلم جنایی Teaching Mrs Tingle. در کارگردانی و ساختار کلی سریال نوآوری خاصی دیده نمی شه اما فیلمنامه انقدر خوب نوشته شده که نهایتاً باعث بشه سریال برای همیشه در ذهن بیننده باقی بمونه... خصوصاً پایان منحصربفردش.

با تموم شدن این سریال، دنبال سریال جدیدی می گردیم که ارزش دیدن داشته باشه. چیزی سراغ داری؟!

نظرات 17 + ارسال نظر
رزیتا پنج‌شنبه 14 مرداد 1389 ساعت 05:47

نه کمدی نیست، حالا که میگی اگه یه کم معمایی باشه خوشتون میاد پس از این هم خوشتون میاد، سریال قشنگیه
Donal Sutherland,William Baldwin,Peter Krause & Glenn Fitzgerald توش بازی میکنن که من از بازی Glenn Fitzgerald و نقشی که بازی میکنه (Brian) خوشم میاد

من فکر می کردم این سریال کمدی هست تاحالا... نمی دونم چرا. بازیگراش هم که خوبن. پس واجب شد ببینیمش.

مرسی.

رزیتا چهارشنبه 13 مرداد 1389 ساعت 04:49

می بخشی حسام من تازه الان دیدم که اسمم رو ننوشته بودم! والا من سریال زیاد نگاه میکنم اما سریال هایی مثل :
Desperate House Wives, Brothers and Sisters, House,Medium , Grey's Anatomy خب Lost & Prison Break که دیگه تموم شدن! اگر سریال Dirty Sexy Money رو ندیدین نگاه کنید البته من فقط حدس میزنم که خوشتون بیاد.

می دونی، ما کلا از سریال هایی که یه کم معمایی باشن خوشمون میاد. Dirty Sexy Money جدیه یا کمدی؟ به اسمش می خوره کمدی باشه.

[ بدون نام ] دوشنبه 11 مرداد 1389 ساعت 11:41

سلام حسام جان، اول بگو من چطوری اینجا میتونم به انگلیسی بنویسم؟ البته من هنوز از محسن سوال نکردم!!

سلام. برای تایپ انگلیسی کافیه کلیدهای Alt و شیفت راست رو با هم بگیری. در ضمن، اسمتم که ننوشتی!

نهال شنبه 9 مرداد 1389 ساعت 22:10 http://fazmetr.blogsky.com

سلام
من جدیدا سریان گریز آناتومی رو شروع کردم که خیلی خوبه ...
جذابیت و کششش چیزی نزدیکای لاست و 24 اما چون محیطهای محدودی داره و بیشتر دیالوگهاو شوخیا تو لحظه اس چیزه جالبی از کار در اومده ...
یه چند قسمت ببینی ضرر نکردی

سلام
مرسی ار راهنماییت. اتفاقا این سریال رو بچه هایی که لاست و ۲۴ تماشا می کردن هم دیدن و گفتن حتی از لاست هم بهتره. تنها مشکلش از نظر اونها اینه که تمام سریال در لوکیشنی محدود (بیمارستان) می گذره و سوژه ها هم بعضا تکراری هستن. درسته؟

*** راستی تا بحال به دیکته کلمه کششش دقت نکرده بودم. چقدر ش داره توش!

حمیدرضا پنج‌شنبه 7 مرداد 1389 ساعت 20:27

والا من فرقشو نمیدونم.منم سریال فرندزو گرفتم رو ۸ تا دی وی دی.من نمیدونم چطوریه.راستی در مورد فیلم اخر نولان چی شنیدی.من تو imdbدیدم ترکونده.نمیدونم این نولان چی میکنه که فیلماش اینقدر خوب از اب در میاد.

هنوز که ندیدم ولی داستانش رو می دونم. شوالیه سیاه رو که دیدی حتما؟ اگه همون فرمول رو رعایت کرده باشه معلومه که این یکی هم می ترکونه حسابی.

حمیدرضا چهارشنبه 6 مرداد 1389 ساعت 19:33

تو قرار بود لیستتو برام بفرستی که نفرستادی.دکستر ۴ تا سیزن ۱۲ اپیزودیه.کلا میشه ۲۲ دی وی دی.میلمو داری.لیستتو با ادرستو بفرست.تا پستشون کنم.

فرصت نشده بود لیست رو آپدیت کنم. بالاخره شد. دکستر رو یکی از بچه ها داره که 8 تا دی وی دی هست، DivX البته. فرقش با 22 تا دی وی دی چیه؟ تا جایی که می دونم همه شون divx هستن.

لیستم فردا برات ایمیل می کنم به هر حال.

حمیدرضا دوشنبه 4 مرداد 1389 ساعت 13:52

من تازه دیشب لاستو تموم کردم.هرچی زور زدم که این سریالو دوست داشته باشم نشد.نمیدونم مشکل از منه یا از سریال.
اگه دکسترو میخوای من میتونم برات بفرستمش.فقط اراده کنی بقیش حله.

دکستر چند سیزن و چند اپیزوده؟
چند تا دی وی دی می شه؟
می تونیم با هم مبادله کنیم دیگه. به تعدادش من برات فیلم هایی که از لیستم انتخاب کنی رو می فرستم.

حمیدرضا یکشنبه 3 مرداد 1389 ساعت 20:35

سریال میخوای اونم از نوع خوبش بیا پیش من.اول از همه میخوام بهترین سریال دنیا رو بهت معرفی کنم.دکستر.اینو تا حالا ۱۰ بار بهت معرفی کردم ولی تو توفیق دیدنشو نداشتی.حالا که خمار یک سریال خوبی اینو حتما ببین.
بعدش یک سریال کوتاه ۱۰ قسمتی خوش ساخت به نامband of brothersهست که میدونم حتما دوستش خواهی داشت.داستانش تو فضای جنگ جهانی دومه.نکته جالبش هم حضور تام هنکس و اسپیلبرگ به عنوان تهیه کنندش هستند.تام هنکس حتی کارگردان یک اپیزودش هم هست.سریال هم خیلی به فضای نجات سرباز راین شبیه هست.

دومی رو چند سال پیش دیده ام اما دیگه ظاهرا دیگه وقتشه برم سراغ دکستر ها!

منا یکشنبه 3 مرداد 1389 ساعت 11:16 http://8daily.blogsky.com/

منم از بازی لیلا حاتمی تو بی پولی خوشم نیومد خیلی بد بازی کرد در عوض بازی رادان را دوست داشتم هرچند آخر فیلم خیلی کلیشه ای تموم شد به نظر من این نقش به بهنوش بختیاری بیشتر میومد!
اگه واسه تنوع به سریال تنیجری علاقه داری سریال
the dairy of vampire بد نیس

رادان عالی بود. امیر جعفری و حبیب رضایی هم همینطور.

تعریف این سریال رو شنیده ام. فرشته خیلی ازش تعریف می کنه. این یکی از کاندیداهامه.

ر و ز ب ه یکشنبه 3 مرداد 1389 ساعت 01:36 http://hazrat-eshgh.com

الان که اینو گفتی شاید خیلی جاهاش حق با تو باشه.
ولیم ن نمی دونم چرا خیلی از جاهای فیلم، از شخصیتش خوشم اومد؟!

البته فک نمی کنی اگه مثلن مهناز افشار همین بازی رو می کرد اون موقع میگفتی: عالی بود؟!

شخصیت لیلا حاتمی هر چی رو به انتهای فیلم می ره بهتر می شه. بازیش در سکانس های پایانی قابل قبوله اما هفتاد درصد اول فیلم اصلا.

مهناز افشار که تکنیک بازیگری بلد نیست... اما به نظرم پانته آ بهرام یا مریلا زارعی انتخاب های بهتری بودن.

عمویی دیگر یکشنبه 3 مرداد 1389 ساعت 00:03

من bored to death رو پیشنهاد میکنم فقط 8 اپیزود بیرون اومده 4 ساعته میتونی ببینی . . به خاطر نقش اولش که تو فیلم rushmore بازی کرده من اینو دیدم . اتفاقا فضاهاشون شبیه هم بود

اصلا اسمشو نشنیده بودم. پیداش می کنم. مرسی.

عمو شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 19:05

نه بابا فکر نکنم سریال داشته باشن، اینا برای دیدن اون همه فیلم که میسازن هم وقت ندارن چه برسه به سریال!
من معمولا خیلی اهل سریال نیستم ولی لاست و فرار از زندان رو کاملا نگاه کردم.
رزیتا ولی تا دلت بخواد اهل سریاله! اونائی رو هم که وقت نکنه ببینه ضبط میکنه بعدش سر فرصت ببینه!

ازش بپرس ببین می تونه با چند تا توصیه ما رو بسازه یا نه!

سونیا شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 16:45

منم الان بعد از تموم شدن لاست کاملا احساس خماری دارم! سیزن ۶ لاست را هم اصلا دوست نداشتم! به نظرم اصلا هم جاکوب آدم خوبی نبود و همشون خیلی بیکار بودن که می خواستن محافظ جزیره بشن!
می خوام الان شروع کنم Prison break را ببینم.
اون مغازه هم انقلاب، روبه روی سینما بهمن یه بازارچه کتابه که وقتی وارد بازارچه بشین سمت چپ یه مغازه واسه کتاب های زبانه،داخل مغازه چند تا پله می خوره میره بالا و اون جا فقط کتاب های full text داره!

خیلی ها از قسمت آخر لاست خوششون نیومد. سازندگان لاست نتونستن رضایت همه رو جلب کنن و خیلی از سوالات بی پاسخ باقی موند.

از آدرس هم ممنون. پیداش می کنم.

ر و ز ب ه شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 15:14 http://hazrat-eshgh.com

تا همون لاست رو هم دیدم جونم در اومد.
بین 24 رو فرار از زندان کدوم رو می پسندی که بشینم نگاه کنم؟

راستی چرا به نظرت لیلا حاتمی بد بازی کرده تو بی پولی؟!

۲۴ خیلی بهتره. اول اینو ببین.

شخصیت پردازی کاراکتر لیلا حاتمی توی این فیلم خیلی ضعیف بود و بازیش هم به شدت مصنوعی. جاهایی که با خودش حرف می زند قابل قبول نبود و جاهایی که عصبانی می شد و جیغ می زد هم غیرطبیعی.

در کل لیلا حاتمی نتونست شخصیت زنی رو که همراه شوهرشه ولی وقتی می فهمه بهش دروغ گفته رو به درستی به تصویر بکشه.

عمو شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 14:52

میگن مادر هند هم سریالش دراومده
فیلمش که پنج ساعت بود ببین سریالش چقدره!
ببین که اگه نبینی نصف عمرت برفناست...

من شو هندی به زور نگاه می کنم چه برسه به سریالش!

حالا جدی هندی ها سریال هم دارن اصلا؟

محشن شنبه 2 مرداد 1389 ساعت 08:25 http://filmamoon.blogsky.com

خوش اومدی. شی کشیدی این روژا بدون اینترنت.
شریالم میدونی که من نگاه نمی کنم اگه نه شریال بهت معرفی می کردم، مربا.

۵ روز خماری کشیدم. دیگه داشتم به بدن درد میفتادم که برگشتیم!

بهزاد منفرد جمعه 1 مرداد 1389 ساعت 23:52 http://behzad900.blogsky.com

سریال های جدید دیگه کاملا تجاری شدن

بالاخره سینما هم نوعی تجارت محسوب می شه. اما هنوز فیلم و سریال های خوبی پیدا می شن که ارزش دیدن داشته باشن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد