پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یک درجه لعنتی: پوستر

 دو تا پوستر برای فیلم طراحی شده که اینجا می ذارمشون. برای دیدن پوسترها در ابعاد بزرگتر تصویر رو در کامپیوتر ذخیره و بعد باز کنید:

 

 

 

نظرات 14 + ارسال نظر
ر و ز ب ه دوشنبه 24 خرداد 1389 ساعت 21:12

نه خوب عزیز دل برادر. کار برای آبان و یا آذر هست ولی خوب می خواستم از همین دو سه هفته آینده شروع کنم اگه کتابی چیزی در دست هست بخونم.
از این لحاظ گفتم. :)

کتاب که نداریم. اما می تونی توی اینترنت سرچ کنی نمونه کارهای بقیه رو ببینی. کلی ایده می گیری.

ر و ز ب ه یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 12:51

اها. خوب فکر می کردم این داده ها رو باید تو گام های بعدی بهتون بدم.
آره مشخصن. من تو عمر زندگیم یه کار گرافیکی نکردم! شرایطش هم نبوده و نشده. واسه همین در فقر شدید این علمش که هستم.

پوستر یه کار تیاتر.
پوستر واسه یه کار تیاتر جشنواره ای هست که مسلمن بیشتر از مردم عادی مورد توجه خود تیاتری ها و کارشناسان و داورانش هست ولی خوب مردم عادی هم جز اینها هم میشن.

این نکته سوم معمولن پوستر کارهای تیاتر دو تا هست. یکی از پوستر ها پیش از اجرا تو محل برگذاری نصب میشه (اندازه اون که بزرگه تقریبن) و دومی اینکه مهمتر هم هست خود روز برگذاری و پیش از اجرا اصلی بین تماشاگران پخش میشه.
این دومی مسلمن یه سری خورده کارهایی داره مانند دست اندرکاران و توضیحات اضافی.
ولی باز با همون نسخه نخست باید یکی باشه حالا در اندازه کوچک تر و یک شکل و شمایل دیگه.

مشکل اینها نیست. من دنبال اون قواعد خاص و مرسومی که باید رعایت بشه تو یه طراحی می گردم.

برای نمونه من یه چیز رو تا الان می تونم بگم گرفتم. اونم اینه که پوستر تیاتر تفاوت زیادی با پوستر یک فیلم می کنه.
پوستر های فیلم معمولن از خود صحنه های فیلم گرفته میشه و خیلی کم طراح ها رو می یارن به خلق صحنه ها واسه پوستر.

ولی واسه تیاتر کارت راحت تره. می تونی دو سه تا خط بکشی یگی این پوستر کارمه!

خوب اینم دلایل خاص خودش رو داره که برمیگرده به تفاوت های خود تیاتر و فیلم.

درسته. پوستر کار تئاتر خیلی فرق می کنه با فیلم.

من هم هیچوقت کار طراحی گرافیکی انجام نداده بودم تا وقتی سال ۸۰ شبکه العالم راه افتاد مدیر شبکه بهم گفت آرمش رو طراحی کنم! منم که هیچی بلد نبودم. هر چی گفتم نمی تونم گفتن نه می تونی و باید طراحی کنی. خلاصه این شد که فهمیدم مدیران شبکه از آرم شبکه الجزیره خوششون میاد. منم همون طرح رو برداشتم (شکل قطره هست) و العالم رو توش نوشتم. منتها با رنگهای پرچم ایران. خیلی هم خوششون اومد آقایون! البته بعدا رنگ سبزش رو به آبی تغییر دادن نمی دونم چرا!!!

برای تئاتر باید دو تا طرح بزنی. یکی برای پوستر که روی دیوار نصب می شه. یکی هم شکل بوکلت که بین تماشاگران پخش می کنن. دومی جزئیات بیشتر داره و معمولا یه برگ A4 هست که سه چهار بار تا می خوره تو هم.

بهترین کار اینه که ببینی مفهوم تئاتری که داره اجرا می شه چیه. یعنی پیام تئاتر رو در یک جمله خلاصه کنی. بعد برسی به یک کلمه. اونوقت سعی کنی برای اون یک کلمه طرح بزنی. مثلا پوستر تئاتر لوله رو دیدی؟ اصلا عکس یه لوله رو انداختن روی پوستر و خیلی هم خوب جواب داد. یا تئاتر کرگدن که اونهم عکس یه کرگدن بود!

با توجه به اسم تئاتر و مفهومش برس به یک کلمه. اونوقت اون کلمه رو بهم بگو با هم به یه نتیجه ای می رسیم.

حالا تو توی امتحانا چه کارهایی می خوای بکنی ها!!!

ر و ز ب ه یکشنبه 23 خرداد 1389 ساعت 02:15

یه پرسش تخصصی:
واسه کاری هم دوست دارم طراحی پوستر رو یاد بگیرم و هم یه جوری وظیفه ای داده شده که باید انجام بدم.
شوربختانه اینجا طراح پوستر اصلن نیست!! که من برم ازشون بپرسم در مورد چند و چون کار.
کتاب هم آن چنان پیدا نکردم.
تلاش کردم با یکی دو نفر طراح در تماس باشم ولی هنوز میسر نشده.
احیانن شما که با این چنین گروه هایی خوب در تماس هستید و با توجه به اینکه به کل آدم با ذوقی هم هستید میگم اطلاعاتی در مورد طراحی و این چیزا ندارید به ما هم قرض بدین؟
این یکی دیگه خیلی سپاس داره! اونم ویژه.. سفارشی..

طراحی پوستر چیزیه که هم به ذوق و سلیقه احتیاج داره هم به علمش. علمش رو می شه منتقل کرد اما ذوقش رو نه. البته مطمئنم سلیقه اش رو داری.

اول از همه باید بگی پوستر برای چی می خوای طراحی کنی؟ برای فیلم؟ تئاتر؟ جشنواره؟

مخاطبین پوستر کیا هستن؟ یعنی قراره پوستر چه کسانی رو تحت تاثیر قرار بده؟ مردم عادی؟ دانشجوها؟ دانش آموزان؟

سوم اینکه پوستر قراره کجاها نصب بشه؟

ر و ز ب ه پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 18:55

پس همون دومی.
هر دو میره واسه تیزر یا یکی از این دو تا؟
خوشم از دومی اومد!
البته این ترکیب رنگ های اولی هم (البته جفتش) خوب بود.
تنها قرمز.

ترجیح می دم فیلم یه پوستر داشته باشه و با همون شناخته بشه.

ترکیب رنگها عالیه، دقیقا منطبق با خود فیلمه.

قرمز!

محسن پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 17:43

نه خیر. وای میسسیم فیلمو ببینیم.

اوکی!

کوروموزوم نا معلوم پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 15:41

دومی به نظرم قشنگتره

خودمم دومی رو بیشتر دوست دارم.

محمد پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 08:25 http://mohamed.blogsky.com/

من اولی رو بیشتر میپسندم.قرمزش ایده ی جالبیه!)

ایده قرمز بودنش بی دلیل نیست...

همون چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 17:12

ببین اگه می خوای بری تلویزیون فیلم درپیت گریه دار درست کنی نه من نه تو...حلله؟

من و فیلم گریه دار؟‌ عمرا!

محسن چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 15:52 http://filmamoon.blogsky.com

سیاه و سفید آره ولی عسکا همه سفیدن. سیاه و سفید نیستن. به نظر می رسه که کاغذ عسک چاپ نشده اند. البته میتوان گفت که چون عسکای سیاهی بودن سفید شدن.

اگه یه بار دیگه فیلمنامه رو بخونین متوجه می شین... یا صبر کنین تا فیلم رو ببینین.

ر و ز ب ه چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 15:38

دومی ازصحنه های فیلمه یا نه ؟؟

درست نمای دوربین نیست، اما آره از صحنه های فیلمه.

محسن سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 21:36

راستی یادم رفت بگم که دست دیزاینر یعنی تینا-ام درد نکنه.

محسن سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 21:23 http://after23.blogsky.com

خوب شدن پوسترا. رنگ قرمزم خیلی مشخص شده. عکسا ولی سفیدن. عمدی کردی حتمن ولی چرا؟

تنها رنگی که در پوستر دیده می شه قرمزه. بقیه همه چی سیاه و سفیده.

محسن سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 21:21 http://after23.blogsky.com

این یکی دو روزی که من درگیر میانه و کارای بعدش بودم انگاری دو تا پست از دستم در رفته. تازه یکیشم بعد از نیمه شب بود.

پروانه سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 20:09 http://parvazbaparwane.blogspot.com

دومی خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد