پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

کنسرت علیرضا عصار و فواد حجازی

آخرین کنسرتی که رفتم فکر کنم آریان بود چهار یا پنج سال پیش، قبل از سختگیری های جناب صفارهرندی برای اهالی موسیقی. بعد از اون یکی دوبار برای کنسرت های مختلف (مثل گروه پارت) بلیت خریدم که لغو شدن.

قبل از این یکبار کنسرت عصار رفته بودم سال ۸۳ سالن میلاد که اجرای خیلی باشکوهی داشت. این بار کنسرت عصار در سالن وزارت کشور اجرا می شد. ما ساعت ۷ روز پنجشنبه اونجا بودیم تا شاهد برگزاری اولین سئانس از دومین روز اجرای این کنسرت باشیم.

از ماجراهای بازرسی بدنی خانوم ها قبل از ورود به سالن چیزی نمی نویسم، چون ربطی به موضوع اصلی حرفم نداره. می خوام دربارۀ خود کنسرت بگم و نحوۀ اجرای ترانه ها.

نمی دونم سالن وزارت کشور رو دیدین یا نه، اما به نظرم اصلاًٌ برای کنسرت مناسب نیست. نه امکانات نورپردازی داره و نه باندهای باکیفیت. سن سالن انقدر کوچیک بود که اعضای گروه به سختی جا شده بودن و وقتی برای یکی از آهنگ ها شیش نفر نوازندۀ دف روی سن دعوت شدن بیچاره ها رفته بودن تو دل و رودۀ همدیگه.

کیفیت صدای سالن به شدت پایین بود و اصلاً نمی شد صدای سازها رو به تفکیک شنید. مثل این بود که داری از روی رادیوی ماشین به آهنگ گوش می دی، البته با صدای بلند.

ترتیب اجرای آهنگ ها مثل دفعۀ قبل خوب بود. عصار و فواد حجازی اجرای خوبی داشتن (که البته می تونست بهتر هم باشه). به نظرم گروه اونقدر که باید با هم تمرین نکرده بودن و یک جاهایی سوتی های ریزی می دادن. نتی رو اشتباه می زدن یا یه کم ناهماهنگ عمل می کردن.

آهنگ های "حال من بی تو" و "ای عاشقان" با تشویق و همراهی شدید مردم اجرا شد. خود من وقتی اومدیم بیرون تازه فهمدیم چه گلودردی گرفتم!

عصار آهنگ "خیال نکن نباشی..." رو بعنوان آخرین آهنگ اجرا کرد و کنسرت درست ساعت ۹ تموم شد.

کنسرت خوبی بود، اما در حد و اندازه های علیرضا عصار نبود.

نظرات 13 + ارسال نظر
احسان پنج‌شنبه 20 خرداد 1389 ساعت 07:47

به نظر من عصار، فواد و شاد مهر عقیلی باسواد ترین افراد در دوره خودشون بودن و برای همین موندگار شدن. آهنگسازی ها فوق العاده است و صد البته اجرا هم زیباست.

خیلی دوست دارم عصار بیاد اینوری. شادمهر رو رفتیم و خیلی حال کردم.

کنسرت های عصار ابهت خاصی داره. نمی دونم به خاطرتعداد زیاد نوازندگان هست یا سبک موسیقیش. امیدوارم بیاد اونطرفی ببینیش.

ر و ز ب ه چهارشنبه 19 خرداد 1389 ساعت 15:37

آنفورگیون شاید ولی کلوز آپ نه.
هیچی یادم نیومد آنفورگیون رو نوشتم (پدر فقر حافظه بسوزه)

آها! از اون لحاظ؟!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 16:23

دقیقن. مشکل من با همین خواننده هاست.
کویین همه آلبوم هاش یه جوره یه ریتم یه سبک.
من انعطاف رو دوست دارم تا یک نواختی!

با همون سر سپرده اندی هم کلی حال کرد جوونی!

ولی خوب یکی مانند متالیکا رو داشته باش.
Nothing Else Matter رو تو آرشیوش داره در عوض Close Up یا Unforgiven رو هم داره..

یا سلن دیون. من به کل خوشم از این دسته از خواننده ها می یاد. تازه یه کار تازه از لیونا لوییز گوش دادم طرف راک خونده!!! خیلی باهاش حال کردم.

جر و دعوایی نیست دیگه :دی گوش هر کی یه چیزو می پسنده و اصلن لذت به همین تفاوت هاس :)

دقیقا!

البته آنگ آنفورگیون و ناتینگ الس مترز که یه سبکه دقیقا!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 18 خرداد 1389 ساعت 10:22

اینو داری جدی می گی؟
یه بار شوبرت بود نمی دونم می گفت بلد نیست!
منم به حرف اون و اینکه نوع گیتار باس گرفتنش خیلی ضایع ست اینو گفتم!!!

اگه این طوریه من باید الان سرمو زمین بندازم و احساس شرمندگی در من جوشش کنه :(((((

ولی خوب همه آهنگ هاش به ویژه این چند ساله همش یه ریتم ۶/۸ داره که خیلی هم تکراری و یکنواخت شده هیچ انعطافی دیگه تو صداش مث قبلن نیست.

اتفاقا آلبوم آخرش (فرودگاه) خیلی با کارهای قبلش فرق داشت. اما سبکش همونه که یه جورایی اصلا شده trademark خودش. یعنی از روی موسیقیش می شه فهمید آهنگ خودشه. این برای کسانی که سبکش رو دوست دارن خوبه چون مدام آهنگ هایی که دوست دارن رو می شنون اما اگه کسی خوشش نیاد خب هیچوقت هم خوشش نخواهد اومد!

ر و ز ب ه دوشنبه 17 خرداد 1389 ساعت 15:41

با عرض پوزش نوچ.

شرمنده ها اندی گمانم یه نت موسیقی هم بلد نباشه ولی تو همه کلیپ هاش یه گیتار بهش آویزونه!

ولی اون شب پره کمینه یه چی بلده !!

هیچ کس بد نیست.. کیوسک.. The Ways Band

:d

اندی یه نت بلد نیست؟

هیچ می دونی توی چند تا از دانشگاه های کانادا موسیقی تدریس می کنه؟ استادیه واسه خودش... جدی می گم.

ر و ز ب ه یکشنبه 16 خرداد 1389 ساعت 09:50

نه بابا.شما تاج سر مایید. این چه حرفیه!
این اندیشه و فکری که پیش اومده ازموسیقی ما شده "معضل"

وگرنه همون موسیقی سنتی ما "معمای هستی" ای رو داره که از مایکل جکسون هم بیشتر منو سر پا نگه می داره واسه "جفنگ کاری ها"

+ به جون خودم اگه منم بگم همین میشه. من از سمفونی های چیکوفسکی که آدم گاهی باش خواب میره!!! گوش میدم تا برسه به bionce و leona lewis و ادامه ماجرا رو برای "سوت کشیدن" مغز حضرت والا نمیگم!

جدی؟ ترسیدم، فکر کردم فقط از این باکلاس ها گوش می دی... یعنی با اندی و شهرام شب پره هم حال می کنی یه وقتایی؟!

ر و ز ب ه پنج‌شنبه 13 خرداد 1389 ساعت 09:51

حدس می زدم همین طوری باشه.
اصلن واسه همین همای رو دوست دارین که یه خورده اون یه ریتم بودن تصنیف های سنتی رو نداره.
ولی ما خیلی گروه داریم که اصلن قابل مقایسه با همای نیست.

گروه شمس پوناظمی ها..
گروه کامکار ها اصلن بیشتر شهرت شون به همینه که تصنیف ها و آهنگ هاییی که گزینش می کنند یه ریتم نیست. تماشاگر رو به وجد می یاره! طوری که تماشاگر در عین "رایج نبودن" با آهنگ هاشون دست می زنه !!!

حالا سر فرصت بیشتر می نویسم از این "معضل" !!

حالا دیگه من شدم معضل؟!!!

البته کامکارها جای خودشونو دارن و از موسیقیشون لذت می برم اما خب نه اندازه همای!

حالا اگه اصلا من بگم از چه خواننده هایی خوشم میاد و چه سبک هایی گوش می کنم می ری خودتو از بالای ستون تخت جمشید دار می زنی!!!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 17:18

همای ؟!!!!!!!!!
حسام......................................

من سکوت کنم :|

حالا شما تشریف بیارین علاقه مند میشید به نوع سنتور زدن استاد کامکار. نمی دونم از ایشون گوش دادین چیزی یا نه؟ ولی خوب بسیار متفاوت می زنند.
سبک خودشون رو دارن که ما بهش میگیم "سنتور نوین"

حالا امیدوارم تا اون موقع شما هم علاقه مند شید :دی

از اشعار و سبک خوندن همای خوشم میاد خب. چیکار کنم؟

از کامکار هم نه که نشنیده باشم، اما بعد از چند دقیقه حوصله ام سر می ره. نمی دونم چرا!

ر و ز ب ه سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 09:46

بی صبرانه چشم به راه کنسرت گروه کامکار ها در شهریور امسال باشید.
گمانم ۲۰ ام باشه. به مدت سه شب.

قراره که استاد کامکار (اردوان) یکی از قطعه های تازه شو با سنتورش بزنه !!
واااییی
حساب کنید رقص در باد رو زنده گوش کنید..
فوق العاده است.
من هستم اون زمان تهران..

من زیاد به موسیقی سنتی علاقه ندارم. البته به جز همای.

این کنسرت هم اگه لغو نشه...

aavin سه‌شنبه 11 خرداد 1389 ساعت 00:11 http://persiarome.blogspot.com

منم یادمه قبل اینکه بیام اینجا یه بار رفتم کنسرت عصار..گمونم همون سال ۸۳ بود :) در مورد کیفیت سالن هم متاسفم ،اما توق زیادیه گمونم از دولت آقای ا.ن. بخوایم به موسیقی‌ توجه کنه...امیدوارم خدا نگهدار ایران باشه و قبل از اینکه دیر بشه،مردم بتونن تغیراتی‌ بدند (راستی‌ راجع به پول هم از ایتالیا به ایران نه نمیشه فرستاد ،اینجا ایران حتا بانک داشته اما از وقتی‌ تحریم شده،بسته شده،همه اینها با تشکرو از آقای ا.ن.)

مطمئنا قبل از اینکه دیر بشه اون اتفاقی که باید بیفته میفته!

از صدقه سری دولت ا.ن. تو این مدت به چیزهایی رسیدیم که هیچوقت توی کابوس هم نمی دیدیم...

محسن دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 18:55 http://after23.blogsky.com

یعنی با علیرضا عصار هم خوانی کرده بودی و گلوت درد گرفت یا سرما خوردی؟

منکه فقط چند تا از آهنگاشو بلد بود همونا رو خوندم (یکی دو تا!) اما نمی دونم بقیه که همه رو بلد بودن دو ساعت داد زدن دیگه چی شدن!

کوروموزوم نا معلوم دوشنبه 10 خرداد 1389 ساعت 15:17

اصلا این کنسرتا رفتن نداره یادمه آخری باری که رفتم تو کاخ سعدآباد بود بعد روی استخر نمیدونم تخته انداخته بودن یا چی بعد روش موکت اینا انداخته بودن نصف پایه ی صندلی من رو تخته بود نصف دیگش رو زمین

منم یه بار سعدآباد رفتم همینجوری بود. تازه می گفتن ممکنه تخته بشکنه ملت بیفتن پایین!

asalak یکشنبه 9 خرداد 1389 ساعت 14:32 http://poreftekhar.blogsky.com

89درصد سوالات کنکور 89 را حدس بزنید!

یعنی سال دیگه می تونیم ۹۰٪ حدس بزنیم؟
سال بعدش ۹۱٪
سال بعدترش ۹۲٪؟

یعنی اگه تا سال ۱۴۰۰ صبر کنم می تونم ۱۰۰ درصدش رو حدس بزنم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد