پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

کوزۀ بشکسته: کتابی جدید از مسعود بهنود

دیروز در کمال تعجب و ناباوری، پشت ویترین کتابفروشی کلک (سعادت آباد) چشممون خورد به کتابی جدید از مسعود بهنود: کوزۀ بشکسته.

این رمان، قسمت سوم از تریلوژی مسعود بهنود بعد از "امینه" و "خانوم" هست که بعد از مدتها انتظار، بالاخره مجوز گرفته و این هفته در تیراژی محدود چاپ شده. این کتابفروشی تنها یک نسخه از کتاب رو موجود داشت و به گفتۀ صاحبش به هر کتابفروشی بیشتر از پنج نسخه ندادن.

به سرعت کتاب رو ورق زدم و در هممون نگاه اول متوجه شدم این کتاب هم (مثل قبلی ها) داستانی امروزی رو روایت می کنه با فلاش بک های متعدد به گذشته (دورۀ قاجاریه) برای تعریف قصۀ اصلی.

من هنوز کتاب رو نخوندم چون تقدیمش کردیم به مادر گرامی بعنوان عیدی که فکر کنم از دیشب تا حالا خونده باشدش!

به نظر من مسعود بهنود یکی از بهترین داستان نویس های ایرانیه که تمام کتاب های داستانیش قابلیت تبدیل شدن به فیلم رو دارن. چه داستان های کوتاهش در "ضد یاد"، چه رمان های بلندی مثل "خانوم" (بهترین کتاب ایرانی که تابحال خونده ام). فقط حیف که خیلی کم می نویسه و فعالیت های روزنامه نگاری و تحلیل خبرش بیشتر از داستان نویسیشه.

"کوزۀ بشکسته" در ۴۰۰ صفحه و به قیمت ۸۵۰۰ تومن به فروش می رسه.

نظرات 16 + ارسال نظر
hajar دوشنبه 7 تیر 1389 ساعت 20:49

salam man amineo khanoomo khoondam va vaghean bavar nemikerdam ke ye ketabe iranie jadid betoone enghad jazzab bashe o adamo be doreye ghajarie bargardoone. koozeye beshkaste dar bareye kie???

وقتی امینه و خانوم رو خوندین، پس می دونین که لطف کتاب های مسعود بهنود به بعضی غافلگیری های آخرشه. من به هیچ عنوان داستان رو لو نمی دم... باید بخونینش! فقط همینقدر بگم که این یکی خیلی معاصرتر از این حرفهاست!

بیتا سه‌شنبه 3 فروردین 1389 ساعت 15:08

سال نو مبارک
سال خوبی داشته باشین. حتما این کتابو باید تهیه کنم

سونیا سه‌شنبه 25 اسفند 1388 ساعت 22:58 http://allalone.blogsky.com

راست میگین! نباید بخونمش الان:( بدجوری داره چشمک می زنه باید کادوش کنم که وسوسم نکنه!

کادو کن بذار ته کمد تا عید، سه روز مهلت بده برای خوندنش بعد برو پس بگیر!

فرزاد سه‌شنبه 25 اسفند 1388 ساعت 13:00

شروع کردم به خوندش ، آهسته آهسته . دلم نمیاد مثل قبلی ها 2 - 3 روزه تمومش کنم . حیفه . معلوم نیست یه کتاب دیگه از بهنود تو ایران چند وقت دیگه چاپ بشه .
خیلی ناراحت شدم دیدم اولش نه پیشگفتار داره نه سخنی با خواننده نه هیچی دیگه ای .
احتمالا تو ممیزی یارو که داشته ممیزی میکرده یه دستش تو ریشش بوده پیش خودش گفته این یارو زیاد زر زر میکنه پیشگفتار حذف .

شاید هم انقدر کتاب رو هول هولکی چاپ کردن که فرصت نوشتن پیشگفتار و ... نشد. فقط می خواستن زودتر کتاب رو بدن بیرون. بعید هم نیست مجوز چاپ مجدد نگیره دیگه... به نظرم تعداد زیاد اشتباهات تایپی متن کتاب همینو می رسونه.

سونیا سه‌شنبه 25 اسفند 1388 ساعت 12:08 http://allalone.blogsky.com

امروز به عنوان عیدی واسه خواهرم خریدم و تا قبل از شنبه می خوام بخونمش! یه تیر با دو نشون!:دی

به نظر من که بهترین عیدی همینه.

خب شما تا قبل شنبه بخونیش که معلوم می شه. از شکل صفحات و شیرازه کتاب مشخص می شه یکی قبلا خونده! نو می دادین حالا بعدا می گرفتین می خوندین!

فرزاد دوشنبه 24 اسفند 1388 ساعت 12:13

نشر ثالث تو کریمخان چند تایی داره .
مطمئنم که مثل این سه زن و امینه و خانوم عطش خوندن یه کتاب خوبو بر طرف میکنه . چه مملکتی میشد اون کشوری که وزیر فرهنگش بشه بهنود

آخ گفتی...

در ضمن، مرسی از آدرس.

لاله یکشنبه 23 اسفند 1388 ساعت 19:13 http://barani.ca

نه ندارم :(
باید اینجا بگردم پیداش کنم. تو کتابخونه هم دیدم کتابهای فارسی هست. خیلی خوب میشه اگه خانوم هم داشته باشن.

اگه کتاب های فارسی دارن، خانوم رو حتما می تونی پیدا کنی.

منا یکشنبه 23 اسفند 1388 ساعت 14:21 http://8daily.blogsky.com/

مرسی حسام خان که از کتابهای مسعود بهنود نوشتی
من همیشه اخبار ساعت 10 شب بی بی سی را فقط به خاطر تحلیل روزنامه ها توسط آقای بهنود با اون موهای فلفلی و عینک دور مشکی ش دوست داشتم اما حیف که با این پارازیت ها از ما گرفتنش
اما الان که اینجا رو خوندم حتما میرم کتابهاش رو میگیرم
چندتا سوال داشتم که با خوندم کامنها جوابم را گرفتم
اما واسه شروع کدومشون را بخونم بهتره؟
بازم مرسی

اگه تونستی با ضدیاد شروع کن که داستان های کوتاهشه. بعد برو سراغ امینه، خانوم و کوزه بشکسته. ولی فکر نمی کنم ضدیاد راحت گیر بیاد.

کوروموزوم نا معلوم شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 21:22 http://xxxy.blogsky.com

خریدم این کوزه ی شکسترو حالا نظراتمو بعدتر که بخونمش احتمالا تو یه پست مینویسم.اینجام یه دونه داشت.پشت ویترین!

زودتر بخون نظرتو بگو.

لاله شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 16:30 http://barani.ca

الان امینه رو دارم میخونم. آخراشم دیگه. خیلی طولانی شد، گرفتار بودم و شبی 10 صفحه فقط خوندم متاسفانه. تموم که شد خانوم رو میخونم و بعد هم کوزه بشکسته رو. این سه زن رو هم نخوندم و باید بخونمش.
کتاب گلوله بد است رو هم یه ده باری برداشتم بخونم همون اولش رو که میخونم سرم گیچ میره. نمیدونم چرا اصلا جذبم نمیکنه.

داری کتاب خانوم رو؟

کوروموزوم نا معلوم شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 15:37 http://xxxy.blogsky.com

واییی خدا آخجون امروز برم ببینم شهر کتاب داره یا نه!باید ذخیره ی فیلم و کتاب عیدمو کم کم جور کنم.
من هم امینه هم خانومو خیلی خیلی دوست داشتم اما امینرو یه اپسیلون بیشتر از خانوم دوست داشتم.
مامان بابامم فکر کنم خوشحال شن.کتاب از دل گریخته هاشم که داستان داستان بود خوب بود اما من کلا کارای بلندشو بیشتر میپسندم.

ضد یاد هم مثل از دل گریخته ها داستان داستانه، اما به نظر من (به اندازه همون یه اپسیلون که خودت گفتی) بهتره. فکر نمی کنم گیر بیاد اما اگه جایی دیدی حتما بخرش.

محمد شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 13:10 http://mohamed.blogsky.com/

باید حتما خانوم رو بخونم این جور که گفتی!

خانوم شاهکار ادبیات داستانی/تاریخی ایرانه. حتما بخونش.

aavin شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 02:44 http://persiarome.blogspot.com

چه خوب شد این پستت رو خوندم..میدونی‌ مدتها بود دنبال یک رمان بودم کاملا ایرونی‌!! باید بگم "خانم" رو برام بفرستند..

مطمئنم از خانوم خیلی خوشت میاد. یعنی ۱۰۰٪!

محسن جمعه 21 اسفند 1388 ساعت 18:15 http://ketabamoon.blogsky.com/

ببخشید یعنی این که ما اگر آمینه و خانوم رو نخونده باشیم نمی تونیم اینو بخونیم؟

نه. به هم مرتبط نیستن. هر کدوم یه داستان مجزا رو تعریف می کنن ولی تم کلی داستان ها شبیه به همه.

لاله جمعه 21 اسفند 1388 ساعت 17:34 http://barani.ca

مسعود بهنود یکی از شخصیت های دوست داشتنی و مورد علاقه منه. اگه از نزدیک پای صحبت ها و تحلیل ها سیاسیش که با هرکردوم یه داستان هم تعریف میکنه بشینی، دوست داری زمان متوقف بشه و اون همینطور برات حرف بزنه.
باید این کتابش رو هم حتما گیر بیارم.

درسته. من یکی دو بار از نزدیک دیدمش و توی جلساتش شرکت کردم. آدم خیلی جالبیه و پر از داستان های کوتاه و بلند.
کتاب های قبلیش رو خوندی؟

Ξ T Ξ Я N ∆ L جمعه 21 اسفند 1388 ساعت 11:37 http://eternal.blogsky.com

پس بخونمش حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد