پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

اسکار ۲۰۱۰:‌ فهرست اولیه بهترین فیلم خارجی

اسامی ۹ کاندیدای اولیۀ بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۰ اعلام شد و متاسفانه از "دربارۀ الی..." خبری نیست.

۶۵ فیلم ارسال شده به آکادمی اسکار توسط چند صد نفر داور لوس آنجلسی از اواسط اکتبر تا ۱۶ ژانویه بازبینی و ۶ فیلم انتخاب شد. ۳ فیلم هم توسط کمیتۀ اجرایی جایزۀ بهترین فیلم غیرانگیسی زبان به این فهرست اضافه شد تا لیست اولیه نهایی بشه:

El Secreto de Sus Ojos از آرژانتین، 

Samson & Delilah از استرالیا، 

The World Is Big and Salvation Lurks around the Corner از بلغارستان، 

 Un Prophèteاز فرانسه، 

The White Ribbon از آلمان، 

Ajami از اسرائیل، 

Kelin از قزاقستان، 

Winter in Wartime از هلند، 

The Milk of Sorrow از پرو

این ۹ فیلم ظرف سه روز – از ۲۹ تا ۳۱ ژانویه – برای هیات داوران ویژه ای از لوس آنجلس و نیویورک به نمایش درمیاد تا ۵ فیلم برتر معرفی بشن. انتخاب نهایی به همراه کاندیداهای سایر رشته ها روز ۲ فوریه اعلام خواهند شد.

خیلی دلم می خواد فیلم مثلاً قزاقستان یا پرو رو ببینم بفهمم آیا اینها واقعاً بهتر از "دربارۀ الی..." بودن؟ یعنی داورها نتونستن با فیلم اصغر فرهادی ارتباط برقرار کنن؟

در ضمن، از الان بگم که اسکار بهترین فیلم خارجی امسال به The White Ribbon از آلمان می رسه. حالا ببین کی گفتم!

نظرات 21 + ارسال نظر

به نظر شخص بنده Samson & Delilah محشر بود. فیلمی که میشه بارها نشست از ابتدا فیلم رو نگاه کرد و به جزئیات فراوانش بیشتر دقت کرد.
به زودی مطلبی راجع به همین فیلم در وبلاگم می نویسم. ممنون از اطلاع رسانی مفیدتان

پس به وبلاگت سر می زنم تا مطلبت رو بخونم.

اکبر شاهوردی دوشنبه 10 اسفند 1388 ساعت 12:08

سلام. در مورد اینکه یکی از دوستان گله داشتند که چرا داوران فیلم "درباره الی..." رو بهش کم لطفی کردن، میخوام بگم که یه قولی اولا" ارزیابی خودمون از فیلم، مهمتره تا ارزیابی دیگران. دوم اینکه مساله قضاوت و پیشداوری که احتمالا" بحث اصلی فیلمه آقای فرهادیه، یکی از معضلات جامعه خود ماست نه اونها. شاید اگر فیلمسازان کشور ما در مورد معضلات آنها فیلم بسازند خیلی مورد توجه شون قرار بگیره. درست مثل مقالات علمی، که وقتی مشکل اونها رو رفع کنه جایزه می گیره.
البته تعداد کسانی که در بین اونها بدون تعصب قضاوت می کنند، از ما بیشتره ولی خوب دیگه این داوری یه بخشیش هم ناخواگاهه.

سلام.
فرمایش شما کاملا درسته.
ما ایرانی ها با سوژه درباره الی ارتباط بیشتری برقرار می کنیم تا داوران خارجی. همونطور که قبلا هم اشاره کردم فیلم هایی که در فهرست نهایی قرار می گیرن دارای ویژگی های خاصی هستن که درباره الی نداره. مهمترینش داشتن سوژه ای جهانیه که تمام مردم دنیا بتونن درکش کنن. موضوع قضاوت و پیش داوری - اونهم به این شکل بومی شده - تنها در فرهنگ ما و شاید چند کشور آسیایی دیگه وجود داره که مطمئنا هر کسی متوجه اش نمی شه.

ترانه جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 23:07

اگه بخوایم قضیه رو هنری نگاه کنیم آره ولی تو عصر حاضر، این طور که نشون میده، باید برای کارگردان بودن تجاری باشی نه هنری. مثل اسپیلبرگ یا همین کامرون. ولی واقعا کارگردانایی که نام بردی خیلی بهترن.

عمویی دیگر جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 13:14

این فیلم ny ilove you رو دیدم به نظر من جالب بود . یه فیلم هست 2006 paris i love u که به نظرم بعضی اپیزودهاش از ny بهتر و رئال تر بود ولی کل فیلم ny قشنگتر بود . از اون جایی که آمریکایی ها ساخته بودن ایرادهای قبلی رو نداشت . اون اپیزوده که زن و مرد از رستوران اومدن بیرون و در مورد غریبه ها صحبت کردن خیلی خوب بود

من نسخه پاریس رو دیدم و ظاهرا قراره فیلم بعدی در توکیو بگذره.

به نظر من فیلم پاریس کارگردان های بهتری داشت و موضوعات هم متنوع تر بود. اما در نیویورک فیلم منسجم تره و بعضی اپیزودهاش واقعا قشنگن. مثل اپیزودی که ناتالی پورتمن کارگردانی کرده. یا اون اپیزودی که شیا لابوف بازی می کنه.

Knight جمعه 9 بهمن 1388 ساعت 04:37

من خودم با دربارهٔ الی حال کردم. بازیها خیلی‌ واقعی بود. ولی‌ داستانش زیادی ساده بود. به علاوه مخاطب خارجی‌ با یه چیزائیش ارتباط برقرار نمی‌کنه و روی اعصابش میره، مثل صحنه رقص (طبق معمول مرد با مرد!) و یا عدم برنامه‌ریزی برای مسافرت (که واسه ما جزو خوش گذرونی مسافرته!). باز اروپایی‌ها بیشتر میفهمن این چیزا رو!


کلا با اینکه فیلم قشنگی‌ بود و ما رو ۲ ساعت پای تلویزیون میخکوب کرد ولی‌ فیلم اسکاری نبود.

موافقم با اینکه درباره الی بعضی از معیارهای انتخاب شدن بعنوان کاندیدای اسکار رو نداره... اما فیلم خوبیه.

ترانه پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 18:06

میگم باید خیلی کارگردان باشی که دو تا فیلم پر فروش جهان به ترتیب مال تو باشنا!

البته کارگردان بودن فقط به میزان فروش فیلم ها نیست. پولانسکی، کوبریک و وودی آلن هیچوقت فیلم های خیلی پرفروشی نداشتن، در صورتیکه خیلی کارگردان هستن!

فرشته پنج‌شنبه 8 بهمن 1388 ساعت 02:42

چاکر حسام جمهوری!!!!!!!!! ولی نظرات رو فعال کنی خیلی میخندیم هاااااااا

نخیر! اصلا در این مملکت کلمه ای به اسم نظر تعریف نشده!

ترانه چهارشنبه 7 بهمن 1388 ساعت 14:08

خیلی جالب شد که آواتار رکورد تایتانیک رو زدا! با اختلاف حدودا 4 میلیون دلار. من اصلا فکرش رو نمی کردم. فقط نمی دونم چرا انقدر فروش داره!

مطمئنا فروشش بالاتر هم می ره. به ۲ میلیارد دلار می رسه.

دلیل فروش بالا هم یکی جذابیت خود فیلمه و یکی گرون تر بودن قیمت بلیت به خاطر ۳ بعدی بودنش.

فرشته چهارشنبه 7 بهمن 1388 ساعت 06:42

چرا نظرات بالا فعال نیست؟
شمقدر چیه/ یا کیه؟ خیلی قدره؟؟؟

راستی آواتار رکرود تایتانیک رو زدهااااااااا

سیستم نظرسنجی جمهوری اسلامی همینجوریه دیگه!

شمقدری هم یکی مشاور هنری ا.ن. و همه کاره سینمای مملکته. نحوه کارش هم از اسمش معلومه فکر کنم!

محمد سه‌شنبه 6 بهمن 1388 ساعت 08:20 http://mohamed.blogsky.com/

حالا که اینجور شد من ندید برا همه سوالا گزینه ی سه رو انتخاب میکنم تا مشت محکمی باشه!

من نمی فهمم شما که تحصیلات دانشگاهی داری چرا جواب یه پست رو توی نظرات یه پست دیگه می ذاری؟!

محسن دوشنبه 5 بهمن 1388 ساعت 23:48 http://after23.blogsky.com/

ای وبلاگ نویس دیکتاتور فکر کردی اگر بخش نظرات رو توی اون پست برداری ما جایی پیدا نمیکنیم که فریاد خودمونو به گوش شما برسونیم؟
یا جایزه ما رو بده یا رای ها رو میشمریم.

اتفاقا اینجا end دموکراسیه. جان محمود راست می گم!

ترانه دوشنبه 5 بهمن 1388 ساعت 18:38

معلومه! من شبش یه عالمه خوراکی میخرم تا بخورم! راستی تاریخ اسکار 4 مارسه؟

۷ مارس.

فرشته دوشنبه 5 بهمن 1388 ساعت 03:14 http://freshblog.blogsky.com

درباره الی نرفت نه؟؟؟ سامسون و دلایلا فیلم قشنگیه من هنوز ندیدمش ولی تلوزیون خیلی زیاد تبلیغش می کنه. مخصوصا اینکه جسیکا مابوی هم توش بازی کرده.

فکر کنم بتونه جایزه بگیره.

ااین لیست ۹ تایی بود، هفته دیگه از این بین ۵ تا رو معرفی می کنن که فیلم های آلمان و فرانسه حتما توش هستن.

سامسون و دلیله رو گرفتم اما هنوز ندیدیمش.

ترانه یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 22:59

منم در این زمانی که بابا میره دستشویی تلوزیونو خاموش می کنم میرم سر یخچال

اونوقت صبح مگه چیزی هم می شه خورد؟

محسن یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 21:23 http://after23.blogsky.com/

خشم منو ندیدی. میخوای دهنمو باز کنم این وایت ریبونم نفرین کنم؟ قزاقستان که همین یکی دو روز آینده زلزله میاد. حالا ببین.
آمریکا هم به همچنین.
با آل ما هرکه درافتاد ورافتاد.

حالا شما فعلا بیخیال بشین. اینجوری که پیش می ره تمام دنیا رو کن فیکون می کنین که!

محسن یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 09:21

میخندی؟ باید گریه کنی. اینجوری حداقل خودم به نوبه خودم شاهد این سیاست یکی به نغل و یکی به میخ آمریکا نیستم .
تو فک میکنی من مثلن 5 ساله صدا و سیمای ضرغامی نگاه نکردم چیزی از ضرغامی کم شده. نشده که . فقط وجدان خودم راحته.
من نمیدونم مثلن قزاقستانیه کیه و چیه شاید خیلیم خوب باشه ولی درباره الی که حداقل یک خرس نقره ای برلین تو آستینش هست . این سیاست نیست چیه؟
اصلن مرگ بر آمریکا.

چه خشن شدین یهو!

محمد یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 08:32 http://mohamed.blogsky.com/

خییییییییییلی خبر بدی بود !
به نظر من که تو این همه فیلمای پر زرق و برق و درپیت درباره ی الی خیلی فیلم عمیق و خوبی بود. هر انسانی هم میتونست باهاش ارتباط برقرار کنه اگه میخواست!

اگه می خواست!

محسن یکشنبه 4 بهمن 1388 ساعت 00:14 http://after23.blogsky.com/

من قضیه رو سیاسی نگاه میکنم.
اصلن یه جورایی به نظر من چشماشونو هم گذاشتن. ترسیدن یهو اصغر خودمون بره اونجا و کاری که تو میخوای بعد از گرفتن جایزه ات بکنی رو بکنه. اونام بمونن توی رودواسی. یعنی من مطمئن هستم که اصلن نخواستن نام ایران توی اسکار مطرح بشه.
آمریکاست دیگه. معمولن ضررش بیشتر از منعفتش بوده.

به عنوان اعتراض به این کار شب مراسم بخش مربوط به فیلم خارجی رو نگاه نمیکنم و آنتراکت میرم دستشویی مثلن.

واقعا این اعتراض شما توی چشم آمریکا فرو می ره ها... نکنین اینکارو!

روح الله شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 17:05 http://noziva.persianblog.ir

سلام
خیلی ناراحت شدم که درباره الی کاندیدای اسکار نشد. من شخصا این فیلم رو خیلی دوست دارم، هم به خاطر داستان و روایت خیلی خوبش و هم به خاطر این که فیلم خوش ساختیه. اما به نظرم دلیل این که کاندیدا نشده ممکنه این باشه که معمولا برای فیلمهای خارجی به دنبال چیزی متفاوت، ایده ای نو و حرفی جدید متناسب با فرهنگ یه کشور دیگه هستن و به نظرم درباره الی حرف تازه ای برای گفتن نداشت و صرفا داستانی رو با سبک رئال روایت می کرد. امیدوارم به زودی فیلمهایی از ایران ببینیم که نه تنها کاندیدا بشن، بلکه اسکار رو هم بگیرن.
در ضمن مطلبی رو درباره Up in the Air نوشتم؛ خوشحال می شم بخونیش

سلام،

چند ماه پیش مطلبی نوشته بودم درباره شرایط خاصی که فیلم ها باید داشته باشن تا کاندید اسکار بشن. یکیش همین متفاوت بودنه. اما بیشتر از اون سیاست های آکادمی روی انتخاب داوران سایه می ندازه.

درباره الی برغم تمام ویژگی های مثبتی که داره، مشکل بزرگش اینه که فقط به احساسات درونی انسان ها پرداخته و هیچ بعد زمان و مکانی درش دیده نمی شه. مطمئنم اگه کاراکترهای فیلم مثلا بعد از حوادث انتخابات امسال ایران رفته بودن شمال (حالا به هر دلیل) شانس فیلم بالاتر بود! داوران اسکار دنبال یه نشونه های خاص سیاسی در پس داستان فیلم ها می گردن که اگه پیدا نکنن به فیلم رای نمی دن.

ر و ز ب ه شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 15:43

حیف شد..
حیف شد.. همین مونده بودااا
منم تعجب کردم از دیدن نام "قزاقستان" چه بد انق !!

از آقا محسن خبر نداری ؟؟ :دی

میگم این فیلمه هانکه ست آره ؟؟

این فیلم هانکه اس و احتمال ۹۹/۹۹٪ اسکار می گیره. آقا محسن رو هم پنجشنبه زیارت کردیم، خوبن و قول دادن مثل قبل فعال بشن و مطلب بنویسن!

پت شنبه 3 بهمن 1388 ساعت 13:57 http://iampat.keykoja.com

اگر توی ذوقت نمی‌زنم باید بگویم که من هم نتوانستم ارتباط برقرار کنم

مگه من ساختم؟ برو به خود فرهادی بگو خب!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد