پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر فیلم Saw VI (کوین گروترت - ۲۰۰۹)

اگه مثل من انقدر روحیۀ خشن دارین که دیدن دست بریده و کندن گوشت از بدن حالتونو بد نمی کنه و اگه از طرفداران سری فیلم های Saw هستین، قسمت جدیدش رو از دست ندین.

به این دلیل که یکی از جذابیت های Saw داستان و غافلگیری پایانشه، حتی خلاصۀ داستان رو هم اینجا نمی نویسم و فقط می گم که قسمت شیشم بسیار بهتر از قسمت پنجمه و فیلمنامۀ خوبی داره که تونسته ایدۀ اصلی نویسنده رو کاملاً منتقل کنه.

ایدۀ قسمت اول این مجموعه انقدر جدید بود و پایانش انقدر غافلگیرکننده که توقع تماشاگران از قسمت های بعدی رو به شدت بالا برد. نکته ای که تبدیل شد به نقطه ضعف قسمت های دوم تا پنجم. تماشاگر دلش می خواست در پایان فیلم غافلگیر بشه، اونهم از جنس قسمت اول و چون نمی شد، از فیلم خوشش نمیومد.

اما اگه می خواین از این فیلم لذت ببرین بهتره این تفکر رو بذارین کنار و Saw IV رو بعنوان یک فیلم مستقل تماشا کنین. باور کنین که Jigsaw مرده و قراره بازی هاش از جانب شخص دیگه ای – به همون شکل – دنبال بشه.

اینجوری ممکنه – مثل من – از دنبال کردن وقایع و اهدافی که پشت هر بازی قرار گرفته بیشتر خوشتون بیاد. درست مثل قسمت پنجم، که هدف از چیدن تله ها، تمرین کار تیمی بین اعضایی بود که همدیگه رو نمی شناختن. اگه اون چند نفر سعی می کردن به شکل گروهی به مشکلات (تله ها) نگاه کنن، همه شون جون سالم به در می بردن اما در اون شرایط هر کس فقط به فکر خودش بود.

پشت تله ها و بازی های این قسمت هم هدف خاصی نهفته که در پایان بهش پی می بریم.

در ضمن، در طول فیلم لازم نیست هیچ خوراکی دم دست بذارین، چون مطمئاً نمی تونین چیزی بخورین!

امتیاز: ۶ از ۱۰

نظرات 7 + ارسال نظر
هادی جمعه 30 بهمن 1388 ساعت 18:12 http://playtime.blogsky.com

به نظر من این فیلم هیچی نداره غیر از خون نشون دادن و تحریک احساسات مخاطب در قبال اون.
اگه طرفدار این نوع فیلمها هستین بهتون صفحه حوادث روزنامه ها رو پیشنهاد میکنم بخونین و تو ذهنتون مجسم کنین تا چندشتون بیاد..
داستان به اصطلاح اخلاقی فیلم هم یه بهانه و تظاهر اخلاقی برای نمایش همین صحنه هاست.

محسن شنبه 7 آذر 1388 ساعت 22:07 http://after23.blogsky.com/

ما امشب نیو مون دیدیم. نتونستیم منتظر نسخه خوب و آینه بمونیم. همین که میتونی همزمان اکران نیویورک رو ببینی بسه. فیلمش که خوب نیست که. حالا هر جوری دیدیم هم دیدیم.

من هفت هشت ساله که دیگه نسخه های روپرده ای نمی بینم. حتی شده شیش ماه صبر می کنم تا نسخه اوریژینال بیاد.

حالا فیلم چطور بود؟ چرا انقدر امتیازش پایینه؟!

مهران جمعه 6 آذر 1388 ساعت 12:43

ok i will

احسان جمعه 6 آذر 1388 ساعت 05:48 http://nagofteh-ha.blogsky.com

اگه این عمو همون عموییه که من میشناسم به روحیاتش میخوره saw تماشا کنه!؟!؟!؟! هاها

اما خداوکیلی من یکیشو دیدم از تمام منافذ بدنم خون زد بیرون... نزدیک بود برگردم اونی که بغل دستم بود رو با قیچی خیاطی ریز ریز کنم...
این فیلم ها چیه ؟؟ برین چارچنگولی ببینین حالشو ببرین...

چارچنگولی قدیمی شده، برو خروس جنگی رو داونلود کن ببین حالشو ببر!!!

عمو پنج‌شنبه 5 آذر 1388 ساعت 15:10

آقا مخلصیم . من وبلاگتو سرچ کردم دیدم یه عموی دیگه هم تو وبلاگت کامنت میذاره . من این اولین نظرم تو وبلاگته . من تو تمام وبلاگایی که میخونم چند ساله با عمو کامنت میذارم و تا حالا ندیده بودم کسی از این استفاده کنه .ولی تصادف جالبی بود بنابر این من عمویی دیگرم .

چه جالب. اون عمو، عموی واقعیمه. فکر کردم این بار هم همونه!

به هر حال ممنون از کامنتی که گذاشتین، امیدوارم باز هم اینجا سر بزنین!

عمو چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 20:06

من منتظر بودم با کبفیتش بیاد دانلود کنم ببینم .با این اوصافی که میگی ه زودی میبینمش . من به saw v درجه ی Dدادم ولی بعد پشیمون شدم چون وقتی یه فیلمی هست که 5 تا قسمت تو رو نشونده و هر قسمتش حداقل ماجرای جدیدی داره باید بهش احترام گذاشت . 6 از 10 کمه خداییش

من نمی دونستم شما هم Saw نگاه می کنین!

قسمت 6 با کیفیت عالی اومده و برای داونلود روی اینترنت هم هست.

همون که خودت می دونی چهارشنبه 4 آذر 1388 ساعت 12:27

من مشکلی با کنده شدن دست و پا ندارم ولی انقدر توش جیغ و داد بود که بی خیال شدم بقیه شو ببینم.... همون قسمت اولش رو هم کامل ندیدم...
کلا فیلم هایی که توش زیاد جیغ میکشن و گریه می کنن زیاد دوست نمی دارم...

اگه یه فلز توی قفسه سینه ات کار بذارن که می دونی قراره منفجر بشه و از وسط نصفت کنه، خدایی خودت باشی از وحشت فریاد نمی کشی؟! خب اینام حق دارن جیغ و داد راه بندازن دیگه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد