پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

Google Analytics: گزارش آماری وبلاگ

کسانی که وبلاگ و وبسایت دارن حتماً با این ابزار گوگل آشنا هستن. فقط برای اونهایی که ممکنه هنوز باهاش کار نکرده باشن یه توضیح کوچیک می دم.

Google Analytics یکی از ابزارهای گوگل هست که امکان گرفتن گزارش های کامل آماری از وبلاگ یا وبسایت رو فراهم می کنه. برای استفاده، کافیه یه اکانت توی گوگل داشته باشین و بعد از login کردن، کد مخصوص رو در قالب وبلاگتون قرار بدین تا بعد از چند ساعت انواع گزارش های مختلف رو دریافت کنین.

من چند ماه پیش استفاده از این ابزار رو شروع کردم و تقریباً هر روز به صفحۀ گزارش های مربوط به وبلاگم سر می زنم. گزارش های مختلفی مثل متوسط صفحات بازدید شده توسط هر نفر، متوسط زمان ماندن در سایت، مکان فیزیکی بازدیدکنندگان، نحوۀ ورود به صفحه (از طریق لینک ثابت، موتورهای جستجو،...)، مشخصات فنی کامپیوتر افراد بازدیدکننده، میزان وفاداری بازدیدکنندگان (یعنی اینکه چند درصدشون بعد از چند روز دوباره وارد وبلاگ شدن) و انواع و اقسام گزارش های دیگه که مرور کردنشون حس کنجکاوی آدم در مورد کسانی که نوشته هاشو می خونن تا حد زیادی ارضاء می کنه.

یکی از نکات جالبی که توسط Google Analytics می شه بهش پی برد، کلماتیه که افراد توی گوگل search می کنن و بعنوان نتیجه می رسن به وبلاگ من و بازش می کنن.

بعضی از کلمات کاملاً با محتوای وبلاگ متناسبه و خب طبعاً وقتی کسی با زدن این کلمات به پلان های روزانه می رسه، چند صفحه رو مرور می کنه و می خونه، کلماتی مثل:

نقد فیلم Amelie، یادداشت فیلم District 9، حسام دهقانی (یعنی کلاً دنبال من می گشته!)، فیلم های متیو فاکس، فیلم هایی با بازی اما واتسون، نقاشی های فرانسیس گویا، فیلمنامه کوتاه، نقد فیلم Closer، کارگردان فیلم،... و انواع و اقسام اسامی فیلم ها، کارگردان ها و بازیگران بعلاوۀ کلماتی مثل نقد، یادداشت، توضیح و غیره.

خیلی ها هم – که احتمالاً بیشترشون دانشجوهای رشتۀ معماری هستن – دنبال پلان (نقشه) جاهای مختلف می گشتن که از شانس بد رسیدن به پلان های روزانه! بعضی از کلماتی که توی گوگل زده بودن ایناس:

پلان دانشکده، پلان موزۀ لوور، پلان اهرام مصر، پلان ورودی دانشگاه، پلان های خوب بیمارستان ها، پلان های شاهکار، پلان دستشویی (!) و ...

اما بعضی ها عبارت های باحالی search کردن که نمی دونم چه جوری رسیدن به این وبلاگ! حالا یا ایراد از وبلاگ منه یا از گوگل با این ایندکس کردنش!!! حالا کلمات رو ببین حال کن:

انتخاب اسم مغازه
خاندان سلطنتی اسپانیا
داونلود آهنگ های رقص جوادی
شلغم و شوربا
مومیایی کلئوپاترا
پریسا پورقاسمی
پیدا کردن عمر درخت

و با حالترینشون اینه که باید بخاطر تایپ این جمله و رسیدن به وبلاگ من بهش اسکار افتخاری داد:

پیست اسکی کی باز می شه؟

نظرات 15 + ارسال نظر
مهدی جمعه 10 اردیبهشت 1389 ساعت 12:32 http://haminman.blogfa.com

سلام
بنده هم در جستوجوی پلان اهرام به اینجا رسیدم! D:
ولی خداییش تقصیر من چیه که به اینجا رسیدم؟
اتفاقا تو جستوجو پنجمین لینک، دقیقا همین جمله‌ای که شما درون این پست گذاشتید را نشان داده.
از معرفی این ابزار (گوگل آنالیز) هم ممنون.

مریم یکشنبه 1 آذر 1388 ساعت 14:07

شما خیلی آدمی مزخرفی هستی و من نمیدونم که این دری وری هارو برای چی از مغز پوکت خارج کردی و روی سایت گذاشتی!!!!!!!!!

آدم مزخرف که زیاده، مهم اینه که بتونیم دوستانی پیدا کنیم که با اخلاق و روحیاتمون همخونی داشته باشن. مطمئنا نه من، نه این سایت و نه اغلب بازدیدکننده هاش با روحیه شما هماهنگی ندارن!

محسن شنبه 25 مهر 1388 ساعت 10:24 http://after23.blogsky.com

من موفق شدم. ولی این قسمتشو که با چه سرچ هایی به من رسیدن رو هنوز نتونستم توش پیدا کنم.

باید برین توی قسمت Traffic Source اونجا اطلاعات کامل هست.

پت چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 23:40 http://iampat.keykoja.com

آره، هر شب یک فیلم (حالا بعضی وقت‌ها هم 2-3 شب یکی)، اما معمولا فیلم خوب پیدا کردن سخته، کارمون به فیلم‌های آبکی و لوس می‌کشه. اما وقتی مهمان داریم برای حفظ آبرو مجبوریم فیلم جون دار پخش کنیم

آره خدایی جلوی مهمون فیلم بد گذاشتن خیلی ضایع اس. می گن تو اینهمه فیلم می بینی این چی بود گذاشتی؟ بعد فکر می کنن ما هم همیشه از همین جور فیلمها نگاه می کنیم!

من هر وقت مهمون دارم از فیلم هایی که خودم دیدم یکی انتخاب می کنم که بهش مطمئن باشم!

محسن چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 20:48 http://after23.blogsky.com/

آقا اجازه؟ یک شوتی به این ترابل ما بکن.
من همان کردم که گفتی. بعدش رفتم و آن کدی را که داده بود در آن جایی که گفته بود کپی کردم بعد رفتم توی این سرویس گوگل ولی در آن جا چیزی مانند یک ایمیل دارم که همین جوری مونده و به روز نمیشه. چرا؟
لطفن.

اگر اونجا Status شما OK شده و در حال gathering data هست باید یکی دو روزی صبر کنین تا گزارش حاضر بشه. اگه نه یه جایی توی کپی کردن کد اشتباه شده.

پت چهارشنبه 22 مهر 1388 ساعت 01:23 http://iampat.keykoja.com

من هم وقتی به می‌خواهم شب فیلم (movie night) برگذار کنم، به این ‌جا را به اسم فیلم مورد نظرم جستجو می‌کنم. فکر کنم اون district 9 کار من بوده :D

شما شب فیلم برگزار می کنین؟ کجا؟ توی خونه؟

محسن سه‌شنبه 21 مهر 1388 ساعت 00:37 http://after23.blogsky.com/

اون خیابون گردی که به روزبه گفتی محله مارم داره؟

نه بابا، فقط چند تا از شهرهای آمریکا و کانادا دارن فعلا. برای اضافه کردن هر شهر یه تیم باید راه بیفتن توی خیابونها و متر به متر از همه چی عکس بگیرن.

ترانه دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 16:52 http://taranehmb.blogsky.com

من جمله رو تایپ کردم ولی نیاورد!

توی گوگل تایپ کنی میاره، صفحه اولش نه ولی توی صفحه دوم بعنوان نتیجه یازدهم مییاد.

محسن دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 08:28 http://after23.blogsky.com

من برای یادبود مشفق همدانی تو یاینترنت میگشتم عکس جنازه چه گوارا رو دیدم.

توی جستجوی عکس ها که به موارد نامربوط زیاد برخورد می کنیم، چون عکس ها هنوز بطور کامل ایندکس نشدن.

آراد دوشنبه 20 مهر 1388 ساعت 07:31

اگه آمار دنبال اسمت گشتن زیاد شده فقط به این خاطر که من آدرس وبلاگت رو حفظ نیستم و هر دفعه که می خوام بیام تو وبلاگت مجبورم تو گوگل سرچت کنم.... گفته باشم.... فکر نکنی مهم شدی .... همون شلغم و شوربا برا وبلاگت خوبه ... حالا بگذریم که خانم پورقاسمی کیه ؟؟؟ خودم شب زنگ می زنم با تینا صحبت می کنم.

پریسا پورقاسمی؟
اون دختره اس توی فیلم گوشواره (وحید موسائیان) که با ترانه بازی می کرد.

ر و ز ب ه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 19:47 http://hazrat-eshgh.com

من با پرشین استت چند سالی میشه که کار می کنم.
اون حس کنجکاوی در من هم وجود داشت.
نیست وبلاگ من نامش حضرت عشقه بیشتر اون جستجو ها دور و ور همین بوده یا آهنگ امید خوانند (یکی خونده حضرت عشق)
یا نمی دونم دوستت دارم. از این چیز میزهایی که ما به کل نداریم!
این رو من حتمن اضاف می کنم تو وبلاگ. باید چیز جالبی باشه.

مگه گوگل بد هم میشه ؟؟ نمونش عکس ماهواره ای از حوزه علمیه هستهای قم !

امکان جدید خیابون گردی گوگل رو دیدی؟ می تونی بری توی یه شهر بطور کامل توی شهر قدم بزنی و با نمای ۳۶۰ درجه اطراف رو نگاه کنی. اگه ندیدی یه سر به وبلاگ بارانی (لاله) که لینکش کنار صفحه ام هست بزن، یه پست درباره اش نوشته و آدرسش رو گذاشته. البته اینترنت پرسرعت می خواد، ولی خیلی چیز جالبیه.

محمد یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 18:03 http://mohamed.blogsky.com/

مفید بید.

واقعا بید؟!

فرشته یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 17:41 http://freshblog.blogsky.com

وبلاگ من اکثرا با اسم زن ایرانی میآن و همشون هم حرفهای بد می نویسن و اینااااااااا!

چجوری وصل می شین به فیس بوک من نمی تونم!!!

حرف های بد می نویسن؟ خب اگه دوست ندارن نیان نخونن اصلا. خیلی هم دلشون بخواد!

فیس بوک هم با فیل ترش کن!

ترانه یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 12:59 http://taranehmb.blogsky.com

واقعا اسکار افتخاری می خواد! آخه من هر چی فکر می کنم یادم نمیاد مطلبی در مورد اسکی نوشته باشی. باز حالا بقیش یه چیزی! حالا انتخاب اسم مغازه و شلغم و شوربا خوبه! بقیشون چه ربطی دارن آخه؟!

خودم همون جمله رو (پیست اسکی کی باز می شه؟) توی گوگل تایپ کردم فهمیدم چرا وبلاگ من اومده، تو هم بزنی متوجه می شی! یازدهمین نتیجه هستش.

همون که خودت می دونی یکشنبه 19 مهر 1388 ساعت 12:33

فکر کنم اون یکی که کلاً دنبالت میگشته من بودم...

یکی نبود که، چند تا بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد