پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر Final Destination 4 (دیوید آر. الیس – ۲۰۰۹)

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم های Final Destination از همون سوژۀ کلی این مجموعه پیروی می کنه: کسانی که قراره در اثر یک سانحه کشته بشن اما به دلیلی این اتفاق نمی افته و حالا "مرگ" دنبالشونه تا اونها رو یکی یکی به طرز فجیعی بکشه.

در تیتراژ ابتدای فیلم تصاویری سه بعدی می بینیم از مرگ های مختلفی که در سه قسمت قبل دیدیم و آماده می شیم برای تماشای چند تا "مرگ" درست و حسابی! اینبار داستان با یک پیست مسابقۀ اتومبیلرانی شروع می شه، جایی که قراره بر اثر برخورد چند ماشین به هم و پرتاب قطعات فلزی به سمت تماشاچیان، تعدادی کشته بشن... اما (مثل همیشه) یکی از اونها واقعه رو پیش بینی می کنه و اصرار داره که دوستانش از ورزشگاه بیرون بیان... بقیۀ ماجرا رو هم حتماً می تونین حدس بزنین.

سوژه که تکراریه، آخر داستان رو هم که می دونیم، فیلم هم آنچنان فیلمی نیست که بخاطر کارگردانی یا بازی فلان هنرپیشه بشینیم پاش... پس چرا انقدر فروش می کنه؟ چون دلمون می خواد صحنه های فجیع از مرگ کاراکترهای فیلم ببینیم! انصافاً کارگردان هم در نشون دادن اینجور صحنه ها کم نذاشته و تا حد زیادی تماشاگران مشتاق تماشای تصاویر فجیع رو ارضاء می کنه!

موقع تماشای فیلم یاد اون زنی افتادم که سه ماه پیش از پرواز ایرفرانس جا موند، هواپیما در دریای اطلس سقوط کرد و تمام مسافرانش کشته شدن... و اون زن دو هفته بعد در اثر یک سانحۀ رانندگی به طرز فجیعی کشته شد!

امتیاز: ۶ از ۱۰

نظرات 6 + ارسال نظر
آراد دوشنبه 23 شهریور 1388 ساعت 07:50

بله؟یعنی چی ؟ مردک هم من متاهلم هم تو !از کهریزک هم متنفرم....

چه ربطی داره به کهریزک؟!!

آراد یکشنبه 22 شهریور 1388 ساعت 08:00

کوفتت بشه.اگه فکر کردی همه این شام ها رو میتونی با تولدت یکی بشه کور خوندی!من فیلم می خوام.......

ولی من تو رو می خوام!

ر و ز ب ه شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 14:40 http://hazrat-eshgh.com

آگهی برای به روز شدن!
دینگ دینگ..

اومدیم!

[ بدون نام ] شنبه 21 شهریور 1388 ساعت 07:51

مردک من می گم فیلم می خوام , تو هی فیلم جدید رو کن.میگی زنگ بزن بعد می پیچونی!فردا شب بدون زنگ در خونه ات هستم .

نبودم خب! زنگ بزن، چون افطار دعوتیم...

shadow man جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 23:21

<you MUST>

!you DOOGH

فرشته جمعه 20 شهریور 1388 ساعت 04:04 http://freshblog.blogsky.com

این مجموعه از بهترین ها در لیست من بودن! صحنه های غیره منتظره ... ازرائیل نقش اول فیلم رو بازی می کنه !

فکر کنم سه بعدی نمایش داده بشه؟

آره، فیلم سه بعدی هست و توی سینما حال دیگه ای داره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد