پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

درباره حضور هیات رئیسه اسکار در ایران...

حضور اعضای هیات رئیسۀ آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا در ایران (منبع خبر) می تونست فرصت خوبی باشه برای سینمای رو به موت ما تا از تجربیات تعدادی از خبره ترین هنرمندان عالم سینما استفاده کنه. اما درست یک روز بعد از ورود مهمانان و قبل از اولین جلسۀ کارگاهی در سالن نسبتاً خالی موزۀ سینما (گزارش اعتماد)، جناب جواد شمقدری (که اسمش آدم رو یاد هر چیزی میندازه به غیر از یک هنرمند و اون هم مشاور هنری آقای رئیس جمهور) سخنان گهرباری بیان نمودن و از این گروه خواستن از طرف هالیوود از ایرانی ها عذرخواهی کنن! (منبع خبر)

در قدم بعدی گفته شد دیدار اعضای خانۀ سینما با این گروه قبل از عذرخواهی رسمی اونها (بخاطر ساخت فیلم های "بدون دخترم هرگز"، "300" و "The Wrestler") موجه نخواهد بود!

من نمی فهمم چه دلیلی داره آنت بنینگ رو مجبور کنیم بخاطر فیلمی که در اون هیچ نقشی نداشته (نه بعنوان تهیه کننده، نه بازیگر،...) ازمون عذرخواهی کنه! اصلاً مگه باید عذرخواهی کنن؟ بابت چی؟

مگه ما توی فیلم ها و سریال هامون به آمریکایی ها توهین نمی کنیم؟ مگه همیشه آمریکایی ها نقش منفی ندارن؟ مگه ما پرچم آمریکا (که نماد ملی یک ملت بزرگه) رو سالی هزار بار آتیش نمی زنیم؟ مگه ما روی ساختمون ها و بیلبورد خیابون ها شعارهای ضدآمریکایی نمی نویسیم؟ مگه تظاهرات دولتی علیه آمریکا برگزار نمی کنیم؟ واقعاً کی باید عذرخواهی کنه؟ آنت بنینگ بخاطر سه تا فیلم؟ بخاطر Wrestler که توی سکانس آخرش یکی از کشتی گیرها لباسی با پرچم ایران پوشیده؟ بخاطر 300؟ یا اسکندر (الیور استون)؟ اصلاً چطوره ازشون بخواهیم بخاطر فیلم Perspolis هم عذرخواهی کنن؟

واقعاً که خنده داره...

وقتی گروهی به این مهمی رو به کشور دعوت می کنیم باید سعی کنیم نهایت استفاده رو ازشون ببریم، نه اینکه اونها رو به ابزاری تبدیل کنیم برای رسیدن به باورهای کهنۀ سیاسی خودمون. 

گزارش CNN در این رابطه و نظر کاربران رو هم بخونین، جالبه! مخصوصا نظر یکی از کاربران که گفته: Respect is EARNED, not GIVEN

نظرات 16 + ارسال نظر
محسن شنبه 17 اسفند 1387 ساعت 18:20 http://after23.blogsky.com/

ببین جواد شمقدری بر بلند ترین قله های هنری این مملکت جای دارد.
قله های هنری که باید ذره بین بگیری دستت و روی زمین به دنبالشون بگردی.
البته در مورد معذرت خواهی و اینا که نوشتی باید بنویسم که هر وقت جواد شمقدری به هالیوود دعوت شد اون وقته که باید چپ و راست بگوید آقا تونه حضرت عباس مانه ببخشید. غلط کردیم که به آمریکا فحش دادیم. غلط کردیم پرچم آتییش زدیم و غلط کردیم ....
ولی دعوتش که نمی کنند. این ماییم که داریم -اگر پستت بعد از نیمه شب بود واضح می نوشتم- ....مالی شما رو می کنیم که با ما دوست شوید.
راستی پست های بعد از نیمه شبت چه شد؟
اگه این پست بعد از نیمه شبی بود یک آشی برای جواد می پختم که یک وجب روغن رویش باشد.

گفتم که، شما مجازید هر وقت دلتون خواست بعد از نیمه شبی کامنت بذارین!

فرهاد جمعه 16 اسفند 1387 ساعت 18:46 http://www.rahdari.ir

آره تو هنوز ماه عسلته و کار رو شروع نکردی...
هر وقت پات به آشپزخونه و دستت به جارو برقی و کیسه زباله شد بهت می گم که هنر می خواد دو خط نوشتن
مخصوصا که دختری داشته باشی که عروسک هاش خاک بخورن و روزی 8 ساعت با لپ تاپ کار کنه...الان هم که دارم می نویسم توی کمد قایم شدم و دارم به بدبختی می نویسم....آخ

یعنی واقعا بعدش اینجوریه؟!
چرا زودتر منو روشن نکردی نامرد؟؟؟؟؟؟؟؟

احسان پنج‌شنبه 15 اسفند 1387 ساعت 15:19 http://nagofteh-ha.blogsky.com

غلط کرد مرتیکه یانکی!! باید میومد معذرت خواهی میکرد میگفت: ... خوردم دیگه ۳۰۰ نمی سازم... مگه فکر کرده الکیه؟ شهر هرته؟
اصلا کی دعوتش کرده؟

تو رفتی اونجا گروه فشاری شدی؟ نکنه از طرف شمقدری رفتی مردم سیدنی رو امر به معروف کنی؟!

فرهاد پنج‌شنبه 15 اسفند 1387 ساعت 12:46 http://www.rahdari.ir

هستیم
نوشتن وقت ازاد می خواد که به دلیل مشغله نمی تونم...خیلی خیلی سرم شلوغه.ولی مطمئن باش نمی ذارم چراغ این خونه خاموش شه

مگه سر ما خلوته؟

لاله چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 22:20 http://barani.ca

راستی بیا عکسهای این پست آخری رو ببین D:

اومدم!

لاله چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 22:18 http://barani.ca

آره دقیقا 2 نفر بخوان برن سینما 50 دلار خرجشون میشه.50 دلار زیاد نیست. اما میدونی اینجا آدم بهانه برای خرج کردن زیاد داره. البته همه جا همینطوره، اما خب اینجا بیشتر. برای همین بخوای برای یه سیما رفتن اینقدر پول بدی زیاد به نظر می آد. برای همینه که اینقدر صنعت سینما تو این کشورها رشد داره. تازه این سینمایی که نزدیک شرکت ماست یه سینمایی هستش فکر کن مثلا مثل اریکه ایرانیان. یه سینمای محلی. 30 تا سالن داره. بعد برای فیلم Coraline همش 6 نفر تو سالن سینما بودن.
روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه قبل از 12 ظهر تو این سینما ها (یه شرکت هستش به اسم AMC Theaters) بلیط نیم بهاست.( 6 دلار) !!! فکر کنم قیمت بلیط سینما تو ایران هم الان همین حدود باشه؟

اینجا قیمت بلیت سینما - برای سینماهای معمولی - بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومنه ولی مجموعه سینما آزادی (که مجددا باز شده) ۳۰۰۰ تومن هم می گیره. بعضی سینماها (مثل سینمای هتل استقلال که فیلم خارجی به زبان اصلی نشون می ده) تا ۵۰۰۰ تومن هم می گیرن.
الان اینجا هم روزهای شنبه بلیت نیم بهاست ولی قدرتی خدا حتی یه فیلم درست و حسابی هم نیست که آدم بره ببینه. همه فیلم ها شدن فیلم های دختر/پسری یا کمدی های سطح پایین که توی همه شون هم جواد رضویان و شفیعی جم و ... بازی می کنن! اصلا هیچ رقمه دل آدم نمی کشه پاشه بره سینما. هر سال نهایت دو تا فیلم خوب میاد که اونا هم معمولا توقیف می شن!
اگه یه فکر اساسی به حال سینمای ایران نشه به زودی هیچی ازش باقی نمی مونه...

لاله چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 19:31 http://barani.ca

اینجا بلیط سینما 12 تا 15 داره(12 دلار معمولی و 15 دلار فیلمهای سه بعدی) بعد دو تا گونی پاپ کورن و یه سطل نوشابه هم روی هم میشه 20 دلار.
اما فیلم ها رو نیازی نیست اینقدر بابت خریدش پول داد . چون با سرعت بالای اینترنت، همشون در عرض جیک ثانیه دانلود میشن :دی

یعنی دو نفر بخوان برن سینما و مثلا فیلم کارولاین رو ببینن حدود ۵۰ دلار در میاد؟ به ریال حساب کنی زیاد می شه اما با درآمد دلاری نباید خیلی بشه، درسته؟
اینجا که ما یا فیلم ها رو دونه ای هزار تومن می خریم (الان دیگه سر هر کوچه و میدونی این DVD فروش ها بساط پهن کردن). همین امشب دور میدون کاج سعادت آباد یه پسره بساط پهن کرده بود Caroline رو هم داشت ولی خودش گفت رو پرده ایه.
بعضی وقتها هم با ADSL از خونه داونلود می کنیم. مثلا سریال Lost که الان داره Season 5 پخش می شه، تقریبا بلافاصله بعد از پخش از کانال ABC اینجا قابل داونلوده!

فرشته چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 17:10

ببین می تونی آرشیو ما رو بهشون بفروشی؟

اونا رو ول کن، آرشیو شما رو خودم می خرم!

فرشته چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 07:05 http://freshblog.blogsky.com

آره خوندم! تو هم فیلمهای کپی تو می بردی بهشن نشون می دادی می گفتی من یکی از دوستداران هنر سینما هستم!
بعد اونها می گفتن که چرا سینمای ایران رونق نداره هرچند رونق اون ربطی به فیلمهای کپی نداره و از بیخ و بن مشکل داره!
فکر کنم وقتی برگردن یه عالمه آرشیو کپی با خودشون میبرن!؟!؟...............

پس چی؟ اینجا سه تا فیلم ارباب حلقه ها می خرن ۳۰۰۰ تومن اونجا توی آمریکا باید حداقل ۹۰ دلار بابتش پول بدن!

لاله چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 04:01 http://barani.ca

ای بابا شما هم چه توقعاتی دارید. تو مملکتی که قصابش روزنامه نگاری میکنه،روزنامه نگارش ادعای فیلسوفی میکنه،فیلسوفش بساز بفروشه،بساز بفروشش سیاستمداره،سیاستمدارش مهندسی کشاورزی خونده ،مهندس کشاورزیش سیم کشی برق میکنه،سیم کشش رمان چاپ میکنه،رمان نویسش تو کار سد سازیه،سدسازش گروه فشاریه،گروه فشاریش فیلم میسازه... اگه یکی مثل شمقدری همچین کاری انجام بده اصلا جای تعجب نداره. چون شمقدری، شمقدریِ.
حسام جان خیلی وقته فیلم و فیلم سازی افتاده دست دار و دسته هرندی ها. باید همه چیزشون به هم بیاد دیگه.

چند سال پیش توی یه شرکت بین المللی کار می کردم یه همکار انگلیسی داشتیم. یه روز اومد گفت وای من امروز یه چیز خیلی عجیب دیدم داشتم شاخ درمیاوردم! پرسیدیم چی؟ گفت دیدم دور میدون شهرک غرب دو تا راننده تاکسی داشتن سر یه مسافر دعوا می کردن!!!
ما اون موقع بهش خندیدیم و گفتیم ببین توی ایران خودتو آماده دیدن هر چیزی بکن و از هیچی هم متعجب نشو!
اما دیگه بعضی قضایا انقدر مسخره شده ما که عمریه اینجا زندگی می کنیم باز هم از دیدن یا شنیدنشون تعجب می کنیم و حرص می خوریم!

he dan hua سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 19:16

شرم اوره...چرا یکی جلوی اینها رو نمی گیره!اون از جشنوارشون , این هم از مهمان نوازیشون!!همین کارهارو می کنن که هر کی میاد ایران میره و پشت سرش رو هم نگاه نمی کنه .
یه مشت ادم عقده ای و پررو که معذرت می خوام هر غلطی می خوان می کنن و توقع دارن دیگران به خاطر کوچک ترین اشتباهی جلوشون زانو بزنن و معذرت خواهی کنن!!!

حالا تو خودتو انقدر ناراحت نکن عزیزم، خودم یه روز خدمت همه شون می رسم!

ف سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 13:49

حسام قشنگ توضیح می دادی که چی شده ؟ ما که نفهمیدیم چی شده یا لینک خبری اش رو بده ببینم چه خبره!

تمام لینک ها رو گذاشتم که!

محمد سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 13:09 http://mohamed.blogsky.com

وقتی کار فرهنگی رو با سیاست قاطی کنی همین میشه دیگه!
مخاطب فرهنگ روح انسانی و بالای انسانه در صورتی که مخاطب سیاست روی حیوانی و پلید و حقه باز بشره!
این دو تا هیچ سازگاری با هم ندارن! از فیلمهای سیاسی متنفرم! ومطمینم انسانهایی خود فروخته و پول دوست هنرشون رو در اختیار سیاست میگذارن. یعنی کارشون با اون شاعرا که چاپلوسی شاهان رو میکردن و پاداش میگرفتن هیچ فرقی نداره که بدتره!
حالا این مساله ای هم که راجع بهش نوشتی به نظر من ناشی از نگاه سیاسی به فرهنگه!

اصلا ما همه کارمون رنگ و بوی سیاست داره. فرهنگ و هنر و ورزش و... همه جا نگاه سیاسی داریم. دیدی مثلا وقتی ایران توی یه مسابقه از یه کشور غربی می بره چه حرف های نامربوطی می زنن؟!

سعید سه‌شنبه 13 اسفند 1387 ساعت 09:43

حسام عزیز، خبر اندوه باری بود، خیلی زشت است این آدمها به ما احترام بگذارند و اینهمه راه را بیایند به مملکت ما و بعدش هم این جملات شاخدار را بشنوند، البته چیزی از آنها که کم نمیشود بلکه ما همین ذره اهمیت و اعتبار خودمان را از دست میدهیم، اصلا همین کارها و بی ادبی ها و همین بی فرهنگی ها باعث عقب ماندگی و پسرفت تصاعدی کشور ما است. یک جمله ی جالب در پایان فیلم smart people ( که از مرحمت شما اخیرا دیدم) از زبان استاد دانشگاه در فیلم شنیده میشود که تامل در آن جمله، جواب همین مطلب شما است
نقل به مضمون، میگوید: مجموعه ی همه ی چیزهایی که با عث به کمال رسیدن ما میشود فرهنگ است.
بدیهی است ما از دولتی سر این نادولتمردان! هنوز خیلی چیزها کم داریم تا به کمال برسیم .

قربانت

با اینکه همیشه و همه جا ادعای فرهنگ داریم اما از خیلی ممالک دنیا عقب تر هستیم و انتظار داریم همه به ما احترام بذارن.
جالبه چند وقت پیش یکی از سران مملکت دستور داده در کشور کار مهندسی فرهنگی انجام بشه! یعنی یک عده بشینن برای مردم فرهنگ طراحی کنن!!!
این یعنی ما هیچ درکی از فرهنگ و مفهومش نداریم.

ترانه دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 20:44

واقعا جای شکرش باقیه که در مورد پرسپولیس عذر خواهی نکردن.(جمله بندی رو داشتی!!!)

جای شکرش باقیه که گروگان نگرفتنشون تا خود میکی رورک و مرجانه ساتراپی و فرانک میلر و آرونوفسکی و سالی فیلد بیان حضورا معذرت خواهی کنن!

محمد فهندژ دوشنبه 12 اسفند 1387 ساعت 18:59 http://www.ottelo.blogsky.com

سلام . جالب بود .

کجاش جالب بود؟! بی فرهنگی از این بالاتر؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد