پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

Revolutionary Road (سام مندس / ۲۰۰۸)

رویایی که به کابوس تبدیل شد...

قول های عمل نشده و انتظاراتی که برآورده نمی شوند...

شرایط کاراکترهای این فیلم شباهت زیادی به شرایط امروز جامعۀ ما و جوانانش داره. کسانی که به هر دلیل از زندگی در این کشور ناراضی هستن و در جستجوی آینده ای روشن تر، مهاجرت رو انتخاب می کنن.

"آمریکای دهۀ پنجاه، شهری کوچک و جاده ای به نام Revolutionary: یک زوج جوان (کیت وینسلت و لئوناردو دی کاپریو) تصمیم می گیرند برای بهبود شرایط زندگی خود و فرزندانشان به فرانسه مهاجرت کنند. به اطرافیان اطلاع می دهند، زبان فرانسه یاد می گیرند، حتی چمدانهایشان را هم می بندند... اما در آخرین لحظات یک پیشنهاد ارتقای شغلی مرد را در تصمیمش متزلزل و خانواده را وارد بحرانی جدی می سازد..."

فیلمنامۀ دقیق و کارگردانی نفس گیر، بعلاوۀ بازی های واقعاً درخشان از وینسلت و دی کاپریو (که بعد از ۱۲ سال دوباره مقابل هم بازی کردن) از ویژگی های ممتاز این فیلم محسوب می شه. اونها در این فیلم عاشق می شن، عشقبازی می کنن، دلخور می شن، دعوا می کنن، از هم متنفر می شن، دوباره عاشق می شن... و می شه تمام این احساسات رو در نگاهشون دید و باور کرد..

از دی کاپریو که اوایل بیشتر بخاطر چهره اش استفاده می شد، به چنان بازیگری تبدیل شده که در فیلم هایی مثل Departed و Blood Diamond کاراکتر هایی به واقع به یادماندنی خلق می کنه... اما عجیب اینکه برخلاف تصور منتقدان سینمایی برای این فیلم کاندید اسکار نشد... کیت وینسلت بخاطر همین فیلم جایزۀ گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اول زن رو دریافت کرد که به نظر من استحقاقش رو هم داشت.

امتیاز: ۸ از ۱۰

این اواخر فیلم های خوب زیادی دیده ام که دوست دارم درباره شون بنویسم، اون هم قبل از مراسم اسکار! برای همین شاید تا دو سه هفتۀ آینده بیشتر مطالب وبلاگم به فیلم های مطرح و اسکاری سال ۲۰۰۸ اختصاص داشته باشه.

اگه فرصتی بشه که به جشنوارۀ فیلم فجر سری بزنم حتماً درباره اش می نویسم؛ با اینکه به شخصه تمایل چندانی برای دیدن فیلم های امسال ندارم... اونهم با اعمال سلیقه های ابلهانه ای که صورت گرفته.

نظرات 3 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 19:15 http://filmamoon.blogsky.com

من خیال خودمو راحت کرده ام. مطلقن به جشنواره فچر فکر نمی کنم. با این که سالگرد وبلاگ وزین فیلمامون هم دوازه بهمن روز شروع جشنواره فجره و همین طوری این دوتا باهم مچ شدن ولی عمرن. مرگ یک بار و شیون یک بار. جشنواره ای تکه جواد شمقدری بشه همه کاره اش همان بهتر که بایکوت بشه.

موافقم. اما خیلی دلم می خواد فیلم جدید واروژ کریم مسیحی (تردید) رو هر چه زودتر ببینم.

ر و ز ب ه چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 00:49 http://hazrat-eshgh.com

...
روزنامه اعتماد دیروز (دوشنبه) در ضمیمه به طور مفصل به این فیلم پرداخته بود..
منو به شدت مشتاق دیدن اون کرد.
هر چند که ما مثل شماها نیستیم که فوری فیلم ها به دستمون برسه :(((((((((((

تا به دست ما برسه شما فیلم های اسکار ۲۰۱۰ رو مورد بررسی قرار می دهید!

اما خوب به گفته اعتماد.. خالی از لطف نیست دیدن دو زوج افسانه ای دی کاپریو و وینسلت بعد از تایتانیک!
:دی

جاوید ایران.

من هم در اغلب صحنه های فیلم ناخودآگاه یاد تایتانیک می افتادم و فکر می کردم دارم تمام این داستان رو بعد از حادثه غرق شدن کشتی می بینم!

محسن چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 00:41 http://axamoon.blogsky.com

این یکی را داریم و خودمان می بینیم. اولش فکر کردم چه مسابقه ای برگزار کنم که خودم برنده اش باشم و بتوانم این سی دی را از شما جایزه بگیرم. بعد که دیدم خودم فیلم را دارم از خیر مسابق گذشتم. دیدمش میایم و کامنت می گذارم.

منتظریم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد