پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

The Bucket List (راب راینر – ۲۰۰۸)

"مصری های باستان اعتقاد داشتن وقتی آدمی می میره، روحش باید به دو سوال جواب بده و بر اساس جوابی که می ده وارد بهشت یا جهنم می شه: ۱- آیا از زندگیت لذت بردی؟ ۲- آیا زندگی تو باعث لذت دیگران شد؟"  

دو پیرمرد روی تخت بیمارستان مراقبت از بیماران سرطانی با هم آشنا می شن. هر دو می دونن شانس زیادی برای درمان ندارن و نهایتاً یکسال دیگه زنده هستن. اونها تصمیم می گیرن این یکسال رو – بجای خوابیدن روی تخت بیمارستان – با انجام کارهایی که یک عمر در آرزوی انجامش بودن سپری کنن. اونها لیستی تهیه می کنن از کارهای مورد علاقه شون و سعی می کنن قبل از اینکه مرگ به سراغشون بیاد (kick the bucket!)، تمام اون کارها رو انجام بدن... 

این داستان رو داشته باشین و به جای دو پیرمرد جک نیکلسون و مورگان فریمن رو مجسم کنین! نتیجۀ کار فیلم بسیار مفرح و جذابیه که تا آخرین لحظه کم نمیاره و طوری تموم می شه که هیچوقت فراموش نمی کنین! 

این فیلم ما رو وادار می کنه دربارۀ برخی اعتقاداتی که داریم تجدید نظر کنیم و ارزش لحظات عمرمون رو بدونیم. باعث می شه بفهمیم تیک تاک عقربه های ساعت چه معنایی داره و غفلت از لحظات خوشی که می تونیم با عزیزانمون داشته باشیم تا چه حد غیرقابل جبرانه.

آیا شما از زندگی لذت می برید؟ 
آیا زندگیتون باعث لذت دیگران می شه؟
آیا فهرستی از کارهایی که دلتون می خواد قبل از مرگ انجام بدین تهیه کردین؟!

نظرات 10 + ارسال نظر
تینا سه‌شنبه 3 دی 1387 ساعت 21:45 http://redlife.blogsky.com/

۱- چه جووووووررررر...
۲- از خودشون بپرسین!!میشه؟؟
۳- همه ی اینها بر می گرده به شعر خودم!!!سعی می کنم هر کاری که می تونم و دوست دارم انجام بدم که هیچ وقت پشیمون نشم . ترجیحا به مرگ و قبل مرگ و ...فکر نمی کنم , حتی این مدلیش.

۱- چه جور؟!
۲- نمی شه به فرشته های مرگ بگی برین از خودشون بپرسین که. مهم اینه که تو چی برداشت می کنی؟ آیا فکر می کنی اطرافیان از حضور تو در جمعشون لذت می برن؟
۳- به نظر من هم بهترین کار اینه که هر موقع هر کاری دلمون خواست انجام بدیم تا هیچوقت حسرت نخوریم. من خودم همیشه به این موضوع اعتقاد داشتم و تابحال هر چیزی که دوست داشتم رو تجربه کردم. انگار که هر روز تولدم باشه خودم رو مجاز دونستم تا هر غلطی دلم می خواد بکنم!

محسن دوشنبه 2 دی 1387 ساعت 23:41 http://filmamoon.blogsky.com

چند خطی توی بزرگ راه گمشده نوشتم. حوصله کردی بیا و نظر بده.

اومدم!

ترانه دوشنبه 2 دی 1387 ساعت 16:57 http://taranehmb.blogsky.com

ولی من گناه دارم!

چرا؟!

آراد یکشنبه 1 دی 1387 ساعت 17:45

1- نه
2- نه
3 - دیگه کاری ندارم جز فیلم تو ....

۱و۲: برو خودتو بکش تا هم بقیه از شرت راحت شن هم خودت!
۳: پس ما هیچوقت این فیلم رو کلید نمی زنیم!

محمد شنبه 30 آذر 1387 ساعت 09:24 http://www.mohamed.blogsky.com/

من که همیشه سعی میکنم از لحظات زندگیم لذت ببرم و دیگران رو هم تو این لذت شریک کنم.
اما اصلا موافق تهیه لیست نیستم. این جور لیستا ادمو از لحظه جدا میکنن ! اما یه کاری که خیلی دلم میخواد بکنم قبل از مرگم اینه که یه روز مثل بچگیام برم بغل مامانم ! حسابی گریه کنم ! همین !

خب پس تو هم لیست داری دیگه!

گلناز جمعه 29 آذر 1387 ساعت 22:42

اینطور که میگی باید فیلم قشنگی باشه.هممون میدونیم که زندگی کردن فقط یک باره..بعضی وقتها هم بهش فکر میکنیم اما باز انقدر درگیر زندگی میشیم که همه چیز یادمون میره..این فیلم میتونه دوباره مثل یک تلنگر باشه......
در مورد سوالات هم:
۱-بله
۲-فکر میکنم بله
۳-نه...آخه یه جوریه!! بیشتر ترسناکه

دارا پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 12:57

- ۴۵درصد
- نمیدونم ولی فکرمی کنم ۷۰درصد
- بعدازدیدن فیلم تهیه می کنم.

محسن پنج‌شنبه 28 آذر 1387 ساعت 08:42 http://filmamoon.blogsky.com

یکی از لذات زندگی که من در حال حاضر خیلی هم قدرش را میدانم دیدن این فیلم است که باید در اسرع وقت آن را ببینم.
بلکه کمی از حال هوای دیوید لینچ بیرون بیایم. هرچند اونهم یکی از لذت های خیلی زیبای زندگیه.

ترانه چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 19:43 http://taranehmb.blogsky.com

۱.بله
۲.نی دونم. اونا خودشون می دونن!
۳. خیر
۴.در ظمن همین که فرض کنیم اون دو مرد جک نیکلسون و مورگان فریمن باشند هیچ چیز دیگه ای ما رو به فکر وا نمی داره جز دیدن فیلم!

جک نیکلسون بداخلاق و عصبی و مورگان فریمن خونسرد واقعا ترکیب جالبی ایجاد کردن. مطمئنم از فیلم خوشت میاد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 آذر 1387 ساعت 12:51 http://no-1.blogsky.com

حتما سعی می کنم ببینمش ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد