پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یک شاخه نیلوفر / حلالم کن

اخیراً دو آلبوم بیرون اومده که هر کدوم ویژگی های خاص خودشون رو دارن: "یک شاخه نیلوفر" از محسن چاووشی و "حلالم کن" از سام اسدی.

یک شاخه نیلوفر: محسن چاووشی بالاخره موفق شد از وزارت ارشاد ایران مجوز بگیره و اولین آلبوم رسمیش رو وارد بازار کنه. بعد از ماجرای فیلم "سنتوری" (مهرجویی) خیلی از کسانی که چاووشی رو نمی شناختن بهش علاقمند شدن و هنوز هم آهنگهای این فیلم همه جا (از ضبط ماشین ها گرفته تا زنگ موبایل) شنیده می شه.

آلبوم یک شاخه نیلوفر از ۱۲ آهنگ جدید تشکیل شده که همۀ اونها کاملاً با سبک محسن چاووشی همخونی داره و طرفدرانش رو راضی می کنه. آهنگ هایی مثل "یک شاخه نیلوفر"، "چرا"، "هفته های تلخ من" و "ناز" به سبک پاپ و با ضرباهنگ تند ساخته شدن و مثل همیشه پر از گله و شکایت هستن:

بدون تو سنگم، کنار تو ابرم / بیا تا گریه کنم سر اومده صبرم 

اگه یه روز مُردم، بیا و گریه کنان / یه شاخه نیلوفر بذار روی قبرم!

آهنگ ها به شکلی کاملاً حرفه ای ساخته و تنظیم شدن. استفاده از تار و سنتور در کنار سازهایی مثل جاز و بیس حال و هوای خاصی به ترانه ها داده که به نظر من زیبایی و تاثیر ترانه ها رو چندین برابر کرده.

حلالم کن: آلبوم جدید سام اسدی جزو معدود آلبوم هاییه که اخیراً شنیدم و تحسینش کردم: اشعار زیبا، آهنگ های خوب و صدای فوق العاده با احساس. کاملاً مشخصه که گروه برای این آلبوم زحمت کشیده و برای تک تک ترانه ها وقت گذاشتن:

مگه می شه بود و باورت نداشت؟ / مگه می شه بود و عاشقت نبود؟ 

مگه می شه گفت و غیر از تو نوشت؟ / مگه می شه خوند و غیر از تو سرود؟

این آلبوم از ۱۰ آهنگ تشکیل شده که به نظر من ترانه های "مگه نه"، "به عشق تو"، "حلالم کن"، "اشتباه کردی" و "آرزوی محال" از زیباترین آهنگ هاش هستن.

این روزها که اغلب آهنگ ها بصورت گروهی و به سبک رپ خونده می شه، شنیدن چنین آهنگ های پراحساسی لطف خاصی داره که نشون می ده هنوز هستن خواننده هایی که تنها با جور کردن قافیه های "شیشه" و "همیشه" و "نمی شه" آلبوم بیرون نمی دن و برای کارشون ارزش قائلن.

نظرات 6 + ارسال نظر
سعید یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 14:55 http://minaminoo.blogfa.com

سلام
چاووشی را شنیدم و خیلی لذت بردم و الحق باید به هر طریق ممکن ( حداقلش همین کپی نکردن سی دی و نوارش) به این خواننده ی عاشق و زحمتکش و خوش صدا کمک کرد تا حداقل بخشی از حقش را به دست بیاورد. سام اسدی را هم میرم تهیه میکنم وگوش میکنم، چون حسام که بگه خوبه حتما خوبه، مخصوصا که دختر قرمز هم تاییدش میکنه.

شما لطف دارین.

d@vood یکشنبه 12 آبان 1387 ساعت 13:59 http://www.khak57.blogfa.com

باران با دعوت به روز است...

اومدیم!

احسان شنبه 11 آبان 1387 ساعت 21:41 http://nagofteh-ha.blogsky.com

در مورد کپی سی دی که حسام واقعا مخالفه(!) تا حالا هم اصلا سی دی و دی وی دی کپی نکرده!
اما در مورد این آلبوم ها. نمی دونم بگم خوبه یا بده که این دونفر آلبوم دادن. چون در مورد کمک به موسیقی پاپ هیچ کار مفیدی انجام نمی شه و صرفا یک سری جوون عاشق با آهنگ هاشون حال می کنن.

امیدوارم یک روزی برسه که با افتخار کنسرت های موسیقی پاپ ایرانی ها رو نه تنها در ایران بلکه در سر تا سر دنیا تبلیغ کنی!

به نظر من همونطور که محسن گفت کپی فیلم های خارجی - چون چاره ای نیست - اشکالی نداره، اما کپی سی دی و کلا محصولات فرهنگی داخلی که یه هنرمند بابتش زحمت کشیده و قراره با خرید ما پولش برگرده با سرقت هیچ فرقی نداره!

Piracy is illegal! Please contact 1-800-NO COPY for more details

!!!

تینا شنبه 11 آبان 1387 ساعت 19:14 http://redlife.blogsky

آره ه ه..موافقم...آلبوم سام اسدی خیلی عالیه. به خصوص آهنگ به "عشق تو" خیلی لطیف و با احساسه.

محسن شنبه 11 آبان 1387 ساعت 19:00 http://after23.blogsky.com

چیزی که می خواستم اینجا بنویسم اینه که به خوانندگانتان بگویید بالاغیرتن سی دی این خوانندگان و فیلم های فارسی را کپی نکنند. برای کمک به اعتلای این دو مقوله.
حالا دی وی دی فیلم های خارجی اشکالی ندارد. یعنی چاره ای هم برای کپی نکردن آن ها نداریم.
خود من به شخصه کپی سی در را تعطیل کرده ام.

ما کاملا با شما موافقیم و این عمل زشت را تقبیح می نماییم.

محمد شنبه 11 آبان 1387 ساعت 18:25 http://mohamed.blogsky.com

خوب شد گفتی. همین فردا میرم کاست چاووشی رو میخرم. آخه اونقدر دیگه آهنگهای سنتوری رو با علیرضا خوندیم اشکم دراومده!)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد