پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی کوتاه بر فیلم Das Leben Der Anderen

زندگی دیگران - آلمان - محصول ۲۰۰۷

بهترین فیلم چند سال اخیر سینمای آلمان با فیلمنامه ای فوق العاده قوی:
"سال ۱۹۸۴، آلمان شرقی: دولت یکصد هزار نفر کارمند اطاعات و دویست هزار نفر خبرچین رو استخدام کرده بود تا زندگی هنرمندان و نویسندگان رو به شدت تحت کنترل قرار بده. یکی از خبرچین ها که مسئول نظارت بر زندگی یک نمایشنامه نویس هست به تدریج درگیر زندگی خصوصی اون می شه و..."

این تریلر سیاسی به خوبی جو حاکم بر آلمان شرقی رو چند سال پیش از فروپاشی به نمایش درمیاره، بیننده رو با بخشی از تاریخ آلمان آشنا می کنه و به شکل تاثیرگذاری تموم می شه.

در مجموع ۵۶ جایزۀ بین المللی نصیب این فیلم شده؛ از جمله اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال ۲۰۰۷ و جایزۀ اصلی جشنواره های برلین، سزار، بافتا و ... .

نظرات 4 + ارسال نظر
حمید شنبه 21 آذر 1388 ساعت 14:29 http://www.mehrpendarpars.com

فیلم بسیار عالی هست. من رو تا حدی یاد ایران خودمون می اندازه و وضع اهل هنر تو این مملکت.

دقیقا. انگار خیلی از مشکلات توی کشورها تکرار می شن اما هیچوقت دولتمردان درس عبرت نمی گیرن.

گلناز چهارشنبه 16 مرداد 1387 ساعت 15:06

چون فیلمشو نداریم یه شب میاییم اونجا تماشا!!!!!

ای بابا باز ما درباره یه فیلم نوشتیم ها!

سعید چهارشنبه 16 مرداد 1387 ساعت 10:00 http://minaminoo.blogfa.com

حسام عزیز سلام
من آینقدر بیمعرفت هستم که هر وقت کار دارم احوال میپرسم. شما ببخش.
اگر ممکن است این فیلمهای وسوسه انگیز را برای من هم کنار بگزار.

ارادتمند

سلام. شما خوبین؟

محسن چهارشنبه 16 مرداد 1387 ساعت 00:59 http://filmamoon.blogsky.com

چرا فیلم هایی که تو میبینی من ندیده ام؟

خب خیلی از فیلم هایی که شما دیدین رو هم من ندیدم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد