پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

اسکار ۲۰۰۸: بهترین فیلم های خارجی زبان

امروز فهرست اولیۀ کاندیداهای اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد و طبق معمول اسمی از نمایندۀ ایران نیست.

متاسفانه انتخاب فیلم برای ارسال به آکادمی هنرهای زیبای آمریکا آنچنان شتابزده و احساساتی انجام می گیره که هیچوقت به نتیجه نمی رسه. امسال فیلم مرحوم "ملاقلی پور" (میم مثل مادر) رو فرستاده بودن که خب معلوم بود به فهرست نهایی راه پیدا نمی کنه.

فیلمی که برای ارسال به اسکار انتخاب می شه باید ویژگی های خاصی داشته باشه که (جدای از ساختار مناسب) مهمترینش اینه که حرف جهانی بزنه و مردم دنیا (بخصوص آمریکا) بتونن باهاش ارتباط برقرار کنن. "میم مثل مادر" فیلم خوبیه، اما برای ما ایرانی ها.

البته باید این موضوع رو هم در نظر گرفت که ما فیلم خوب خیلی کم داریم. مگه ما ظرف یکسال گذشته چند تا فیلم خوب داشتیم که شرایط ارسال به اسکار رو داشته باشن؟ اخراجی ها؟ خون بازی؟ اتوبوس شب؟ به نام پدر؟... کدوم یکی از اینها توان رقابت با فیلمی مثل Pan’s Labyrinth رو دارن؟

نمی دونم واقعاً اگه ما تصمیم گیرنده بودیم و می خواستیم یک فیلم رو برای اسکار بفرستیم کدوم رو انتخاب می کردیم...؟
نظرات 7 + ارسال نظر
مهدیه دوشنبه 1 بهمن 1386 ساعت 20:35 http://badoom.blogsky.com

می گم برای فیلم های ایرانی که هرسال بدتر می شه اسکار رو کلا فراموش کنیم و بحث رو با سیمرغ بلورین خودمون عوض کنیم!!! راستی از فیلم فجر و اینا چه خبر؟!

جشنواره فجر هم هر سال بی رمق تر برگزار می شه. باز پارسال چهار تا فیلم نسبتا خوب بود که بریم ببینیم. امسال چی؟ فکر نکنم دو تا فیلم درست حسابی هم باشه که ارزش توی صف وایسادن داشته باشن.

گلناز دوشنبه 1 بهمن 1386 ساعت 14:43

من که الان خیلی وقته سینما نرفتم.آخه فیلمی نبوده که منو وسوسه کنه..البته مثلا منتظر سنتوری بودم که اون هم اکران نشد.ولی در کل فیلم های ما هر چقدر هم خوب باشن نسبت به بقیه فیلم های خودمون خوبن نه فیلم های هالیوودی.

محسن دوشنبه 1 بهمن 1386 ساعت 11:11 http://after23.blogsky.com/

اصلن ده نمکی رو برای این انتخاب نکردن که نمیتونستن بهش بقبولونن که اسموکینک بپوشه و کراوات و یا پاییون بزنه. چون میگفت من با کاپشن و چفیه باید برم اسکارمون دریافت دارم.

از حسودیشونه

محسن یکشنبه 30 دی 1386 ساعت 23:44 http://after23.blogsky.com/

خیلی بی انصافی حسام. ما کلاغ پرها داریم، پسران آجری ها داریم، اینها هر کدام دستکم اگر نه هفت تا حداقل شیش تا اسکار خقشان نیست؟

حق با شماست. چرا وقتی اسکورسیزی اسکار می گیره ایرج قادری نگیره؟

احسان یکشنبه 30 دی 1386 ساعت 21:37 http://nagofteh-ha.blogsky.com

بدون فشار باید عرض کنم که....

مخصوصا باید اخراجی ها رو می فرستادیم تا اون مرتیکه لجن بیشتر معروف بشه و همه یادشون بره چه کثافت کاری هایی کرده.... شاید خارجی ها میفهمیدن مجید سوزوکی و سید جواد هاشمی و .... چه حرفی برای گفتن دارن... ما که نفهمیدیم!!!

خداییش می تونی ده نمکی رو توی کت و شلوار و کراوات روی رد کارپت اسکار تجسم کنی؟

تینا یکشنبه 30 دی 1386 ساعت 20:47 http://redlife.blogsky.com/

من الان نمی تونم بگم..چون در حال حاضر تو اینایی که گفتی و الان رو پرده ی سینماست فقط اخراجی هارو دیدم که اونم اصلا بدرد اسکار نمیخوره!!!

حالا که اینطوره اصلا اسکار رو تحریم می کنیم تا حالشون گرفته شه جولیا رابرتز بیاد التماسمون کنه که فیلم بفرستیم.

فرشته یکشنبه 30 دی 1386 ساعت 18:49 http://freshblog.blogsky.com

شاید اگر مخملباف ایران بود میشد فیلمهایی مثل س.کس و فلسفه و یا فریاد مورچگانش رو فرستاد ولی باز هم اونها قابل رقابت با pan's labyrinth نیستن اما بازهم فیلمهایی هستن که روشون کار شده.
ولی در کل خودت رو زیاد خسته نکن و به مغزت فشار نیار چون نداریم.

کلا اینجا بخوای روی هر موضوعی به خودت فشار بیاری عواقب بسیار خطرناکی به بار میاد و همسایه ها تا شعاع چندین کیلومتری دچار سانحه می شن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد