پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

روانشناسی سینمایی

کفاش ها می گن با یه نگاه به کفش هر آدمی می تونن به شخصیتش پی ببرن!

هر کسی به شکلی شخصیت اطرافیانش رو تحلیل می کنه و با استفاده از برخی نشونه ها به نتایج مورد نظر می رسه.

ما کامپیوتری ها می تونیم با یه نگاه به کامپیوتر هر کسی بفهمیم چطور آدمیه: از روی Wallpaper، برنامه هایی که نصب کرده، فایل ها و فولدرهایی که توی کامپیوترش نگه می داره، نحوۀ دسته بندی فولدرها و... . حتی تعداد آیکون هایی که روی دسک تاپ هست نشونه هایی از شخصیت اون آدم رو نمایان می کنه!

به غیر از این، از روی فیلم های مورد علاقۀ هر آدمی هم می شه تا حدودی به شخصیتش پی برد. من خودم هر وقت با آدم جدیدی آشنا می شم – اگه اهل فیلم دیدن باشه – ازش می پرسم پنج تا از فیلم های مورد علاقه ات که بیشتر از یکبار دیدی رو نام ببر. با یه تحلیل ساده روی این پنج فیلم می شه تا حد زیادی اون آدم رو شناخت.

خیلی وقته که کشف کردم اغلب دوستان نزدیک و صمیمی من در فهرست پنج فیلم موردعلاقه شون حداقل یک فیلم علمی/تخیلی (مثل ماتریکس)، یک فیلم رمانتیک/فانتزی (مثل مولن روژ یا Amelie) و یک فیلم انیمیشن وجود داره! جالب اینکه در اغلب موارد رابطۀ من با افراد جدیدی که این مشخصات رو داشتن ادامه پیدا کرده!

نظرات 12 + ارسال نظر
محمد پنج‌شنبه 8 آذر 1386 ساعت 11:31

حسام من شاید بیش تر از 1000 بار یه سکانس فیلم Brave Heart رو دیدم ( سکانسی که پدر ویلیام والاس رو دارن دفن میکنن ... ) اما باز هم سیر نمیشم
با اینکه علاقه زیادی به فیلمهای تاریخی ندارم ولی راز عجیبی در این سکانس هست که به شدت منو به هیجان میاره
میخواستم بدونم با یه سکانس هم میتونی فال بگیری )
در ضمن اگه منو بکشن حاضر نیستم فیلمهایی مثل دزدان درییای کاراییب رو ببینم
محبوبترین فیلمم هم سه شنبه ها با موری که دیدنش واقعا لذت بخشه

فال گرفتن با کمتر از ۵ تا فیلم کار سختیه، چه برسه به اینکه فقط یه سکانس باشه!

در مورد دزدان دریایی کارائیب هم امیدوارم یه روزی یه جایی گیر بیفتی دست و پاتو ببندن بشوننت جلوی تلویزیون و هر سه قسمت دزدان دریایی کارائیب رو به مدت ۱۰ شبانه روز برات پخش کنن تا حساب کار دستت بیاد و دیگه درباره کاپیتان جک اسپارو اینجوری حرف نزنی!

اصلا همین الان برو Keyboard رو آب بکش و توبه کن!

احسان یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 21:26 http://nagofteh-ha.blogsky.com

فکر می کنم عوضی گفتی...
هر کی با تو رفت و آمد می کنه از بس توی گوشش می خونی که مثلا پارک ژوراسیک خوبه !!! طرف شخصیتش رو فراموش می کنه!

ولی بگم اولین فیلم مورد علاقه من اینه: Training Day

بقیه اش رو دفعه بعد می گم....

از روی همین اولین فیلم مورد علاقه ات باید بگم آدم مسخره ای هستی که هیچ وقت نمی شه باهات دو کلمه جدی حرف زد! چون توی دو تا فیلم کوتاه در پیت بازی کردی فکر می کنی خسرو شکیبایی هستی!
بقیه اش باشه وقتی چهارتای دیگه رو اسم بردی!

گلناز یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 15:23

من اگه بخوام فیلمهای مورد علاقم رو اسم ببرم شاید بیشتر فیلمهای هندی رو دوست داشته باشم.نه همه جورش .اونهایی که خاص هستن.در رده بعدی فیلمهای جنایی رو خیلی دوست دارم.مخصوصا اگه معمایی باشه.حالا فال من چیه؟؟؟؟!!!!

ای صاحب فال شما دارای روحیه ای لطیف می باشید و به رقص و آواز علاقه بسیاری دارید. هر چقدر لباس داشته باشید باز هم کمتان است. همینطور کیف و کفش (مثل شوهای هندی!). به ماجراهای عشقولانه علاقه دارید و دوست دارید همیشه همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود.
برخلاف ظاهر آرام و مودبی که دارید دارای روحیه ای خشن می باشید. اگر پایش بیفتد آدم هم می کشید، آنهم به شکلی بسیار فجیع مانند فیلم Hostel! چه بسا که در خوابهای شبانه تان ما را تکه تکه کنید و از اینکار لذت ببرید!
فرزندی خواهید داشت به نام خلیل یا خلال!
بیشتر فیلم ببین و همیشه به یاد مایکروسافت باش.

فرهاد یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 13:32 http://www.rahdari.ir

راستش من از فیلمی خوشم می یاد که احساس کنم کارگردان و نویسنده به شعورم توهین نکرده باشن...نمی گم که سطح فیلم باید خیلی بالا باشه..اصلا...اتفاقا از فیلمی که بخواد خیلی با ایما واشاره حرفش رو بزنه خوشم نمی یاد...فیلم باید ذهن من رو درگیر کنه نه که گیج تر کنه...ممکنه برداشت من دقیقا با نظر نویسنده و کارگردان یکی نباشه ولی همین که ذهن رو درگیر می کنه لذت بخشه...
فقط بگم که از فیلم های تخیلی به سبک و سیاق جنگ ستاره ها اصلا خوشم نمی یاد...رغبت نمی ببینم..

ای صاحب فال، شما به درک متقابل و گفتگوی تفاهم آمیز علاقمند می باشید و از افرادی که ادعای روشنفکری دارند بیزارید.
کمی تا قسمتی خاکی هستید و احتمالا در کرمان زندگی می فرمایید. تابحال با موجودات فضایی ارتباطی نداشته اید و تابحال هم هیچ فیلی را که دوچرخه سواری کند مشاهده ننموده اید. اگر دیده بودید به فیلم های تخیلی ایمان می آوردید.

فرهاد یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 08:27 http://www.rahdari.ir

نفهمیدم که چطر می شه از روی فیلم به شخصیت آدم ها پی می بری..مثلا اگه کسی همه جور فیلمی نگاه کنه صرف سرگرمی یعنی چی؟...به نظرم اونایی که از روی تفنن فیلم نگاه می کنن نوع فیلمی که می بینن بیشتر نشون دهنده ی روحیه اونا در اون لحظه هست...
راستی...سلام

درسته. ممکنه یه نفر برای سرگرمی فیلمهای مختلفی ببینه. اما وقتی ازش بپرسی ۵ تا از فیلمهای مورد علاقه ات رو نام ببر موضوع فرق می کنه.
تو خودت اگه بخوای ۵ تا فیلم انتخاب کنی چه فیلم هایی رو نام می بری؟

محسن م ب یکشنبه 4 آذر 1386 ساعت 01:52 http://after23.blogsky.com/

بلا نسبت میخاستیم که تو ما را از دسک تاپمان روانشناسی کنی. برایمان راه چاره مینویسی؟
ما اگر میخاستیم که آیکون هایمان را سیاه کنیم که سیاه بخت میشدیم.

کامنت شما بیشتر شبیه سوال بود تا درخواست فال!
اگر بخواهیم از آن منظر به کامنت شما بنگریم باید بگونیم شما به دلیل توجه بیش از اندازه به امور اخروی از امور دنیا بازمانده اید. شما تنها به نور ملکوت اعلا می نگرید و از لذت های کوچک زندگی بازمانده اید.
بسیار عبادت می کنی و نماز می خوانی. بهتر است آنرا کم کنی! کتاب زیاد می خوانی، خصوصا کتابهای دینی. اما نماز و عبادت فایده ای ندارد زیرا دسک تاپ شما بیانگر روح خشن و سیاه شماست.
شما سعی می کنید روح بدذات خود را پشت آن دسک تاپ روشن پنهان نمایید. به زودی هویت واقعی شما بر اطرافیان هویدا می گردد و همه از شما رانده می شوند!
هیچ چیزی در پیش رو نداری. منتظر هیچی نباش! بیشتر فیلم ببین و یه کمی هم آن صفحه دسک تاپت را مرتب کن. بهتر است هر از چندگاهی آیکون های اضافی را پاک کنی. یک utility خوب برای این منظور سراغ دارم اگر خواستید آنرا برایتان ایمیل می کنم! هارد را defrag کن و اگر لازم شد ویندوز را از نو نصب بنما! مایکروسافت پشت و پنهاهتان باد!

محسن م ب شنبه 3 آذر 1386 ساعت 19:04 http://after23.blogsky.com/

حسام من توی انتخاب دسک تاپم موندم. دسک تاپ مورد نظر من آن قدر روشن است که آیکون ها را نمیبینم. به نظر شما چاره چیست؟ فقط بدان که هر آنچه فرمایی آن کنم.

برای این معضل دو راه وجود دارد:
۱- رنگ متن دسک تاپ را به سیاه تغییر دهید تا قابل خواندن شوند.
۲- با فتوشاپ رنگ آن قسمتی از تصویر که زیر آیکونها می افتد را تغییر دهید.
۳- یک عکس دیگه انتخاب کنین خب. این همه عکس. مگه مجبورین یه چیزی بذارین که آیکون ها دیده نشن؟؟!

مرتضی شنبه 3 آذر 1386 ساعت 07:50

سلام به آن سه نفر هم پروژهای خودم
راستی حسام من بیشتر از سریال خوشم می آید به نظر شما چه شخصیتی دارم شاید باید اجازه بدهم سریال تمام شه بعدا بگویید . باشه ولی بدونید که به دلیل درخواست زیاد هم وطنان کلیه قسمتهایی که تا حالا پخش کردم از امشب مجددا پخش میگردد . لطفا اگر میشود نظریات و حدسیات خود را درباره من درپایان سریال در همین بخش یا داخلی ۲۰۰+۷۰ بگویید

شما دارای شخصیتی تکراری هستید (مثل سریال!) که اولش آدم رو جذب می کنید ولی بعد از چند بار دیدن تکراری می شین!!!
دیگه اینکه احتمالا آب هم زیاد می خورید چون در سریالهای ما آب فراوانی بکار بسته شده تا ۲۶ قسمتش پر شود.
دیگر اینکه سفری در پیش دارید به نواحی جنوبی کشور که در آنجا کلی کیف می کنید اما نمی دانید در همان زمان همکاران بخت برگتشته شما در حال سر و کله زدن با پرینترها و کامپیوترهای مرکز تفریحات می باشند!

دارا جمعه 2 آذر 1386 ساعت 19:34

به نظر من آدمها رو تا حدودی میشه از طرز نکاه و حرف زدنش شناخت.

تینا پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 19:23 http://redlife.blogsky.com/

تشخیص شخصیت ادم ها از روی نوع فیلمی که دوست دارن و یا ...زیاد مطمئن نیست .من فکر می کنم پی بردن به شخصیت ادم ها خیلی سخت تر از اینه که با عکس و فیلم معلوم بشه.

ما اینیم!

گلناز پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 13:59

به نظر من ادمها دنیای پیچیده ای دارن.من ادمها رو از توی چشماشون میشناسم.البته حدودی.ولی معمولا اشتباه نکردم.البته این یکی از فواید معلم بودنه.روانشناسی رنگ و کف بینی و ...همه اینها یک جور شناخت ادمهاست.ولی از همه جالبتر اینکه من و حسام یه زن و شوهر رو کف بینی کردیم یکی ۲ تا بچه داشت اون یکی ۳ تا !! این دیگه خیلی ضایع هست

از کجا معلوم؟ شاید یکی از اونها یه بچه دیگه هم داشته و رو نکرده بود!

محسن م ب پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 09:02 http://after23.blogsky.com/

جمله اولت منو یاد دوران بچگیم انداخت. به ما میگفتن دوست خوب دوستیه که وقتی باهات حرف میزنه به کفشات نگاه کنه. روزی علتش را از یکی پرسیدم گفت: "برای اینکه دوست خوب نگاه میکنه ببینه که کفاشت پاره است یا نه!!"
ولی حالا که تو اینو نوشتی فکر میکنم دلیل این جمله این بوده که اون موقع کفاش ها حرف اول رو میزدن. میدونی که دارم از زمان تیرکمان شاه حرف میزنم. وقتی که تهران دریا بود و دایناسور ها عین گربه ها این ور و اون ور میرفتند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد