پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

یادداشتی بر سریال Lost

مبادلۀ فیلم با فرزاد کار دستم داد. ازش سریال Lost رو گرفتم و دوباره به دیدنش معتاد شدم! اگه هر شب یه قسمتش رو نبینم خوابم نمی بره!

 

پخش این سریال سه سال پیش (۲۰۰۴) شروع شد و از همون اولین قسمت منو جذب کرد. هر هفته چهارشنبه شب ها می نشستم پای تلویزیون. من زیاد اهل دیدن سریال های تلویزیونی نیستم اما چند تا سریال رو هیچ رقمه نباید از دست داد که یکیش همینه. سریال های Monk، Grounded for Life و X-Files رو هم خیلی دوست داشتم و البته Taken.

 

داستان Lost دربارۀ عده ای از سرنشینان یه هواپیماس که در مسیر سیدنی به لوس آنجلس دچار سانحه می شه و سقوط می کنه. کسانی که زنده مونده ان منتظر کمک هستن اما بعد از گذشت چندین روز هیچ خبری نمی شه و ناچار می شن یه جوری از پس زندگی در یک جزیرۀ متروک بر بیان... اما ظاهرا جزیره متروک نیست و "دیگران" هم در این جزیره زندگی می کنن... شب ها صداهای وحشتناکی شنیده می شه و روزها اتفاقات عجیبی میفته.

 

با فلاش بک هایی که در جاهای مختلف فیلم وجود داره با شخصیت و گذشتۀ تک تک کاراکترهای سریال آشنا می شیم. خیلی از بیننده ها این فلاش بک ها رو اضافی می دونن و ترجیح می دن بیشتر به حوادث زمان حال پرداخته بشه در صورتیکه خیلی از نکات و دلایل عکس العملی که شخصیت ها نشون می دن ریشه در حوادث گذشته داره.

 

این سریال در هاوایی تصویربرداری شده و طبعا مناظر بسیار زیبایی داره. البته نباید از هنر تصویربردار هم غافل بود که تونسته حس هر سکانس رو به بهترین شکل ممکن به بیننده منتقل کنه. تدوین در این فیلم یکی از کلیدی ترین ویژگی هاست اون هم به دلیل وجود داستان های موازی فراوان در زمان حال و گذشته. البته به نظر من کار تدوینگر در سری اول این مجموعه به مراتب بهتر از سری دوم و سومه.

 

بازیگران از همون قسمت اول نقش خودشون رو به بهترین شکلی ایفا می کنن، خصوصا شخصیت جان لاک که اصلا میمیک صورتش جون می ده برای بازی کردن نقش آدم های مرموز. بازیگر نقش جک (نقش اول سریال) و سعید (بازیگر هندی الاصلی که در این سریال نقش یک عراقی رو بازی می کنه) هم خیلی خوب جا میفتن و بهشون علاقۀ خاصی پیدا می کنیم.

 

جدای از تمام ویژگی های مثبت این سریال باید به موسیقی بسیار بسیار زیبای اون اشاره کرد که به ساده ترین شکل ممکن، تاثیرگذارترین لحظات رو خلق می کنه. تیتراژ پایانی که فوق العاده اس و هیچوقت از یاد نمی ره.

 

هر قسمت این سریال دقیقا ۴۲ دقیقه هست. تا بحال سه سری از سریال Lost پخش شده (2004، 2006 و 2007) و ادامۀ اون – سری چهارم – از ژانویۀ 2008 میره روی آنتن.

 

کلام آخر اینکه هر کی این سریال رو ندیده باشه ۶۲ درصد از عمرش بر فناست!

نظرات 10 + ارسال نظر
سعید دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 19:02

سلام
من lost رو دارم می بینم. هر شب ۲ یا ۳ قسمت که برام از ترکیه فرستادن. محشره ولی واقعیتش از قسمتی که همه بطرف ایستگاه رادیویی حرکت می کنن رشته از دستم دررفته و متوجه نیستم که چه خبره!؟ خیلی پیچیده شده برام. البته انگلیسیم خوبه ولی اینجا دیگه کم آوردم. من توصیه می کنم این سریال رو می گم هرکی ببینتش یکی دوماه شبهاش بر فنا رفته چون بی خوابی میکشه فرداش.

حق با شماست. این قسمت های سریال یه کم پیچیده می شه ولی وقتی تا آخر سری سوم که ببینین متوجه می شین داستان از چه قرار بوده. فکر کنم سه چهار قسمت دیگه بیشتر نمونده باشه.
من هم مدتی به همین درد مبتلا بودم و شبها خواب و خوراک نداشتم!

حسین چهارشنبه 25 مهر 1386 ساعت 08:53

زیاد خوشحال نباشین! سریال LOST و سریال PB فقط دو فصل اولش جالبه.. ازونجا به بعد خیلی تخمی میشن! برای اینکه این سریال ها رو دانلود کنین برین سایتهای:
lostdownload.blogspot.com
prisonbreak.blogspot.com

سیامک جمعه 13 مهر 1386 ساعت 00:12 http://morghegereftar.persianblog.com

آقا اینو کجا نشونش میده بریم ببینیم؟

فرشته یکشنبه 8 مهر 1386 ساعت 15:14 http://freshblog.blogsky.com

همین دیگه وقتی آدم زن و بچه نداشته باشه باید هم بشینه سریال تماشا کنه . ببینم میتونی بعد از موعد مقرر بازم ببینیش یا نه؟؟

فرزاد سه‌شنبه 3 مهر 1386 ساعت 10:27

LOST , PrisonBreak واقعا ادم رو در گیر میکنن . تا بحال اینقدر منتظر اومدن چیزی نبودم . واسه اومدن سری بعدی هر 2 تاشون دارم بال بال میزنم ! ( مثل این ادم های نعشه که موادشون 2 - 3 روزه دیر شده ... یواش یواش باید ببندنم به تخت )

الهام پیری دوشنبه 2 مهر 1386 ساعت 19:31

خوشبحالت... من یک خط درمیون دیدمش!!!

ببینم چطوری از Monk خوشت میومد آخه؟

Monk علاوه بر اینکه یه سریال کارآگاهیه، نکات خیلی هوشمندانه ای در زمینه روانشناسی رو هم مطرح می کنه. بازی تونی شهلوب در نقش مانک هم عالیه و به خاطر همین نقش تا بحال ۴ بار جایزه Emmy رو گرفته. در مجموع خیلی باهاش حال می کردم!

دارا دوشنبه 2 مهر 1386 ساعت 12:15

ما هنوز نفهمیدیم ما که این سریالا رو ندیدیم چه قدر از عمرمون مونده وچه قدر رفته.
در ضمن امشب دوم مهر تو برنامو ۹۰ یه فیلم کوتاه از پسر آقای حاتمی کیا قراره پخش بشه.اگر عمری باقی موند اونو ببینید.

عمو دوشنبه 2 مهر 1386 ساعت 10:57

والله من دو تا سریال هست که حتما باید ببینم، یکیش همین لاست هست که واقعا محشره اگه سری سوم رو تا اخر هنوز ندیدی، فقط اینو بهت بگم که اخرین قسمت سری سومش میبردت توی شوک حسابی!! بعد هم میری تو خماری چون باید حدود ۶ ماه صبر کنی تا سری بعدیش شروع بشه و البته میدونی که این سریال حدود ۶ سری هست (یعنی تا حالا ساخته شده و ممکنه که بیشتر هم بشه) ... دومین سریالی که من امکان نداره از دست بدم
prison break
هست که اگه از لاست بهتر نباشه کمتر نیست و اگه نبینیش اون بقیه ۳۸ درصد عمرت رو هم از دست میدی!!!

Prison Break رو هم خیلی دوست داشتم. باید این رو هم از فرزاد بگیرم و دوباره ببینم.

تینا دوشنبه 2 مهر 1386 ساعت 09:45 http://redlife.blogsky.com/

۶۲٪ش که هچ...اگه درصد چیزای دیگه هم کنارش بیاد دیگه چیزی از عمر مفید بنده باقی نمونده.حالا این سریال رو از کجا گیر بیاریم؟؟ولی از شوخی بگذریم موضوع جالبی داره!!!من عاشق این جزیره های متروکه ام.هر چی باشه از نرگس و ..سریالای خودمون خیلی بهتره.نه؟؟؟

محسن م ب یکشنبه 1 مهر 1386 ساعت 23:35 http://after23.blogsky.com/

من هر کاری کردم نتونستم حساب کنم که با در نظر گرفتن این ۶۲ در صدی که از عمرم بر فنا رفته اگه دیده بودمش چن سال عمر میکردم. فکر میکنم حداقل یک صدسالی میبایستی بشه. چون ۵۵ سال عمر کردم. یعنی تا حالا سی و چهار و یکدهم درصد عمرم تلف شده. ببینم اگر حالا ببینمش چیزیش جبران میشه؟

بله! هر چه سریعتر اینکار را انجام دهید زیرا دیدن این سریال یکی از مواردی است که در جهان برزخ باید برای ندیدنش جواب پس بدهید و دیدنش هم برابر است با ۳۵۰۰۰ سال روزه گرفتن و نماز خواندن!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد