پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

هنر انتخاب اسم

بعضی وقتا آدم اسم هایی می بینه که معلومه طرف در انتخاب اون ذوق و سلیقه به خرج داده. اصلا انتخاب اسم (چه برای آدم، چه برای شرکت و مغازه و موسسه) خودش یه هنره و تاثیر خیلی مهمی در سرنوشت اون شخص داره.

 

دیروز توی ستارخان یه کارگاه بزرگ دیدم به اسم: "در باران". سرک کشدیم توش دیدم یه کارگاهه پر از درهای فلزی!

 

چند سال پیش توی اصفهان یه تاکسی تلفنی دیدیم به اسم "سی سی دو تاکسی". شماره تلفنش رو گذاشته بود روی اسم مغازه: ۳۰۳۰۲! مشابه این یه پیتزا فروشی سر خیابون یکم سعادت آباد هست به اسم پیتزا بیست که شماره تلفن اون هم هست ۲۰ ۲۰ ۸ ۲۰ (البته با اضافه شدن یه ۲ به اول این شماره تا حدی موضوعیتش از دست میره).

 

یه فروشگاه بود توی سهروردی به اسم "سیمو سیتو". خیلی ها فکر می کردن یه اسم ایتالیاییه و حتی اون زمان که قانون گذاشتن باید اسامی فارسی باشه بهش گیر داده بودن اسمت رو عوض کن. اما به زبون جنوبی خودمون یعنی برای من برای تو!

 

در انتخاب این دو تا اسم هم به نظرم یه کم ذوق به خرج رفته:

 

خوشدست: آموزشگاه رانندگی

مرکز تبسم: مرکز توانبخشی بیماران سکتۀ مغزی

 

چند وقت پیش یه مقاله روانشناسی می خوندم که می گفت حتی اسم هر کسی روی شخصیتش اثر میذاره و میشه در آدم های هم اسم اخلاق و خصوصیات مشترک پیدا کرد.

نظرات 7 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 17 تیر 1388 ساعت 22:35 http://footnews.orq.ir

خیلی جالب بود

رزیتا دوشنبه 1 مرداد 1386 ساعت 12:08

چندی پیش برنامه ای از هادی خرسندی میدیدم (میدونی که برنامه های کمدی انتقادی اجرا میکنه) که در مورد اهمیت درست اسم گذاری می گفت. می پرسید که چراما ایرونی ها به بیمارستان میگیم: (مریض خانه) اما اقغانی ها میگن: (شفا خانه).....جدی تا حالا بهش قکر کردی چرا؟

کامران یکشنبه 31 تیر 1386 ساعت 14:59 http://filmamoon.blogsky.com

به نظر من مردی از جنس مردم رو هم باید در صدر جدول اسم های پر مغز نشاند.

گلناز یکشنبه 31 تیر 1386 ساعت 14:44

من هم چند وقت پیش چند تا اسم جالب دیدم.
۱- اسم یه داروخانه تو سعادت اباد هست داروخانه عسل ! اخه این جور اسم ها معمولا برای ارایشگاه های زنونه بیشتر به کار میاد ۲- نزدیک محل کارم یه مکانیکی هست به اسم مکانیکی طراوت .البته شاید فامیلییه صاحب مغازه باشه ولی در کل خیلی با احساس هست.رستوران فری کثیف و ساندویچی علی میکروب تو شهرک غرب هم که معروفه. ولی در مورد تشابه اسامی و شخصیت ادمها خیلی موافق نیسم.به نظرم خیلی چیزها تو شخصیت ادمها تاثیر میذاره.مثل خانواده . دوست . محیط.من ۲ تا آذر میشناسم کلی باهم فرق دارن . ۲ تا نازنین ... حتی همکارم اسمش گلنازه ولی با من خیلی فرق داره ( من خیلی بهترم !!!! )

ولی تمام کسانی که اسمشون مونا هست شبیه هم هستن! همینطور کسانی که اسمشون هست شراره!

تینا یکشنبه 31 تیر 1386 ساعت 11:47 http://redlife.blogsky.com/

مثلا کسایی که اسمشون شهلاست , ۹۰ ٪ تیپاشون هم شهلایی در میاد. یه مغازه ی الکتریکی هم که نزدیک ماست اسم جالبی رو روی مغازش گذاشته , اسمش ادیسونه.

فرهاد یکشنبه 31 تیر 1386 ساعت 08:23 http://choone.blogfa.com

البته همیشه انتخابی اسمی که برگرفته از ذوق باشه به درد بخور نیست مخصوصا در تجارت...بعضی وقتها برای جلب توجه لازمه که در خیابان یک طرفه بری

محسن مهدی بهشت شنبه 30 تیر 1386 ساعت 23:59 http://filmamoon.blogsky.com/

یاد کیومرث صابری گرامی باد. یک روز در اعتراض به گذاشتن نام نسیم و صبا روی دو مدل پراید نوشته بود که: در همه جای دنیا نامهایی روی اتومبیل ها میگذارند که نشاندهنده قدرت و استحکام آنها باشد. مثل لند رورو و چروکی چیف و ... و کمپانی پراید مثلن میبایستی از نامهایی مانند یاردانقلی استفاده میکرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد