پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

سوتی از نوع باستان شناسانه!

"۴۲۰۰ سال پیش: پس از مرگ پدر، توت آنخ آمون در ۹ سالگی فرعون شد و طبق رسم فراعنه مصر در ۱۲ سالگی با آنخه سِناتون خواهر ناتنی اش ازدواج کرد. اولین فرزندشان دختر بود و فرزند دوم هم دختر... که هر دوی آنها در کودکی مردند. پس از این ماجرا توت و همسرش دیگر بچه دار نشدند... اعتراض در کاخ فرعون بالا گرفته بود که نِفِرتیتی (مادر توت) تصمیم گرفت مخفیانه نوزاد پسری را به عنوان فرزند آنها و جانشین فرعون معرفی کند، اما هیچکس در دربار به او کمک نکرد... وقتی توت ۱۸ ساله شد، عموی بد ذات توت (به نام آی) که رویای فرعون شدن در سر داشت، نقشه ای کشید و توت را با ضربۀ تبر به قتل رساند و بر تخت نشست."

 Tut Ankh Amun

مقبره توت آنخ آمون در سال ۱۹۲۲ کشف شد. فرضیه قتل به دلیل وجود سوراخ بزرگی در جمجمه مومیایی مطرح شد و به سرعت در کتابهای تاریخی قرار گرفت و همه جا منتشر شد. از اون زمان به بعد، "آی" تبدیل شد به نماد یکی از بی رحم ترین درباریان تاریخ که فرعون جوان و محبوب رو به قتل رسونده بود...

 

دو سال پیش که باستان شناس ها داشتن با یه دستگاه جدید مومیایی توت رو بررسی می کردن، متوجه شدن شکستگی جمجمۀ توت اصلا به ۴۰۰۰ سال قبل مربوط نیست، بلکه خیلی جدیدتر از این حرفاس... اصلاً مال همین ۸۰ سال پیشه!

 

ظاهراً سال ۱۹۲۲ که باستان شناس ها داشتن مومیایی رو از مقبره بیرون میاوردن از دستشون افتاده و یه قسمت جمجمه می شکنه! اونا به روی خودشون نیاوردن و این شکستگی شد مدرک جنایتکار بودن آی! بعد هم معلوم شد که توت یه بیماری استخوانی داشته و بر اثر همون هم مرده! عموی بد بخت هیچ تقصیری نداشته و اتفاقاً مرد خوب و دلسوزی هم بوده!

 

Cleopatraچند وقت پیش خبر دیگه ای منتشر شده که "کلئوپاترا زیبا نبود که هیچ، بلکه زشت هم بوده!"

اخیراً عکسی پیدا شده از کلئوپاترا روی یک سکه: چونۀ دراز، لب باریک و دماغ نوک تیز!

بنابراین به هیچ وجه خوشگل نبوده! اما حتماً یه چیزی داشته که ژولیوس سزار و مارک آنتونی (ژنرال رم باستان؛ با شوهر جنیفر لوپز اشتباه نشه!) عاشقش بودن. حالا باستان شناس ها حدس می زنن این شیفتگی به خاطر هوش زیاد کلئوپاترا بوده نه زیباییش.

 

اینطوری که پیش می ره احتمالاً چند وقت دیگه معلوم می شه چنگیز خان در مهربونی لنگه نداشته و کوروش هم یه آدمی بوده بد دهن و بی ادب!

نظرات 4 + ارسال نظر
گلی یکشنبه 1 مهر 1386 ساعت 12:11 http://meri110.blogfa.com

سلام
خوبی
مطالب جالبی داری
خیلی خوب مینویسی
موفق باشی.

گلناز جمعه 22 تیر 1386 ساعت 15:31

حالا تو این اشتباهات نمیشه بگن آقا ما فهمیدیم مثلا اونهایی که الان دارن تو ایران زندگی میکنن جاشون مثلا با فرانسویها عوض شده حالا باید هر کی بره سر جای درستش!! اون وقت چی میشه... البته اگه ماییم از این شانسها نداریم اگر هم بشه میریم یه جای بدتر از اینجا..
با این اشتباهاتی که گفتی من یاد اسفناج افتادم که مدتها میگفتن بخورین چه قدر خاصیت داره که حتی براش کارتون هو ساختن ولی بعد از چند وقت فهمیدن توی صفر هاش اشتباه کردن و اسفناج یه خوراکی هست با خواص خیلی معمولی!!!

تینا پنج‌شنبه 21 تیر 1386 ساعت 00:44 http://redlife.blogsky.com/

اره والا...۴ تا چیزم که بهشون مطمئن بودیم تو زرد دراومدن!!!خدا میدونه بقیه چیزای تاریخی چه ماجراهایی داره...

محسن مهدی بهشت پنج‌شنبه 21 تیر 1386 ساعت 00:30 http://after23.blogsky.com/

حالا اینا اسکلت رو شکستند اون باستان شنانسا رو بگو که فکر نکردن این شکستگی قدیمی نیست.
یکی از نمونه های این تحریفات تاریخی که یک وقتی خیلی در باره اش بحث شد این بود که بردیای دروغین که برادر داریوش کبیر بوده خیلی هم خوب بوده ولی چون ضد دربار و مغ ها بوده مورد بی مهری تاریخی قرار گرفته و ضحاک مار دوش اصلن بد نبوده -یه جورایی این بردیای دروغین همون ضحاکه- بد کاوه آهنگر بوده که ضحاک رو گرفته و به کوه بسته. ولی یک تتوری دیگر هم اینه که حالا که اینا به عنوان سمبل های نیکی و بدی در تاریخ ایران زمین هستند بنابراین ولشان کنیم به حال خودشان.
چقدر نوشتم! کاشکی توی وبلاگ خودم به جای یک پست آ پ میکردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد