پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

مدیران ما خیلی IT می باشند!

تا حالا شده بخواین CD پست کنین خارج؟

 

دیروز رفته بودم ادارۀ پست که یکی از فیلم های کوتاهم رو بفرستم به یه جشنواره که در هلند برگزار می شه. یارو اولش همچین نگاهم کرد انگار سید حسن نصرالله رو دیده! بعدش گفت باید بری مجوز بگیری،از ارشاد.

 

اونجا یه بابایی نشسته، یه دستگاه ویدئو و یه کامپیوتر جلوشه؛ پونصد نفر آدم پشت اتاقش صف کشیدن. آقا میاد یکی یکی فیلم هاشونو می گیره (CD یا VHS) و میره توی اتاقش، روی دور تند فیلم رو تماشا می کنه، اگه OK بود، یه برگه می ده که ارسال این فیلم مجاز است، بعد باید با این برگه برن یه جای دیگه که فیلم رو مهر و موم کنن!

 

اغلبش فیلم ها خانوادگی هستن: جشن تولد خلیل کوچولو، عروسی ژینوس و ژابیز، مسافرت به طالاقون، حرف های ننه بزرگ، عمه بزرگه توی آشپزخونه، خان عمو در حال خواب، شیرین زبونی های زیب النساء کوچولو و... !

 

چند دقیقه وایسادم دیدم بخوام منتظر بمونم تا عصر وقتم تلف می شه. اومدم خونه، نیم ساعته فیلم رو تبدیل کردم به DivX، بعدش هم دو ساعت طول کشید تا Upload بشه به FTP Server دفتر جشنواره. فرستادمش رفت! یک ساعت بعد تایید دریافتش رسید و ازم تشکر کردن که توی جشنواره شرکت می کنم!

 

سوال ۱: یعنی واقعا وزیر و معاون و مدیران پست نمی دونن می شه از طریق اینترنت فیلم فرستاد؟

 

سوال ۲: اصلا مگه با CD چی می شه فرستاد که باید بازبینی بشه؟ می ترسن از تجهیزات سری ایران و نیروگاه ها فیلم بفرستیم؟ خب اینارو که N تا ماهواره جاسوسی بالا سرمون دارن ۲۴ ساعته می گیرن...

 

سوال ۳: اگر شما تروریست یا جاسوس بودین و می خواستین فیلم سری بفرستین، می رفتین اداره پست؟!

 

سوال ۴: همۀ اینا به کنار، تصویب پروژۀ یک میلیارد دلاری اینترنت ملی ما رو کشته! واقعا که یه سری خل و چل شدن مدیر. آخه مملکتی که سایت های خبری رو فیلتر می کنه، اینترنت ملی می خواد چیکار؟

 

نتیجه گیری ۱: ادعای انرژی هسته ای، ساخت قرص ضد ایدز و ضد سرطان، کشف واکسن مالاریای مالزیایی (!)، کشف داروی ترمیم نخاع و شبیه سازی سلولی فقط برای ژست اومدن جلوی خارجی هاست. تا وقتی قوانین اداری، پرداخت الکترونیکی و آسفالت خیابون ها مثل همه جای دنیا نشه هیچ کدومش رو نباید باور کرد.

 

نتیجه گیری ۲: انرژی هسته ای حق مسلم ماست، هستۀ این انرژی تا ته رفته به یه جای بی ادبی یه کسی که نمی شه گفت!

نظرات 5 + ارسال نظر
دارا چهارشنبه 13 تیر 1386 ساعت 23:22

حتمن اونروز که اداره پست رفته بودی قرص ب ت نخورده بودی که عصبانی شدی...............

توی این مملکت صبح به صبح باید دو تا قرص ب ت خورد وگرنه آدم بعد یه هفته سر از دیوونه خونه در میاره!
البته قرص ب ت دو نوع داره که قرص ب ت چ موثرتره!

فرهاد سه‌شنبه 12 تیر 1386 ساعت 13:14 http://choone.blogfa.com

تو سیستم اداری نبودی حسام جان که ببینی تو بحث IT چه کسایی دارن نظر می دن...بخدا آدم گریه اش می گیره...اون موقع تو توقع داری....عزیز من بهت یشنهاد می کنم صبح که از خونه می خوای بیای بیرون پیچ رادیوتو باز کنی...میگه چی؟...دنگ دنگ دنگ....ساعت ۸...اینجا ایران است

من پنج سال توی صدا و سیما بودم و مدیری دیدم که می گفت:

آقا دنیا تغییر کرده، عصر تکنولوژی رسیده، آدم می تونه با فشار دادن یک دکمه (اشاره به دکمه روشن/خاموش مانیتور!) وارد دنیای اینترنت بشه!

تینا دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 16:28 http://redlife.blogsky.com/

کدوم فیلم رو برای جشنواره فرستادی؟؟؟حتما ((هیپنوتیزم )) درست می گم؟؟

نه خیر!

عمو دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 16:04

ببین قبلا قضیه برعکس این بود، یعنی فیلمهائی که از خارج میومد رو باید مجوز میگرفتی. دلیلش هم این بود که ممکن بود فیلم غیر اخلاقی و مستهجن و از اینجور چیزا باشه.
ولی خب الان دیگه این نگرانی وجود نداره، چون دیگه در این مورد به خودکفائی رسیدیم و الان نگرانی از اینه که این نوع فیلمها بدون مجوز صادر بشه!

فایدیم دوشنبه 11 تیر 1386 ساعت 10:34 http://faidim00@yahoo.com

سلام- اگه ممکنه ایمیل اون دفتر جشنواره رو به من بدهید. خیلی ممنون.

برات ایمیل کردم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد