پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

فیلم های به یادماندنی: Saw (جیمز وان)

دو نفر در اتاقی به هوش میان که پاهاشون با زنجیر به دیوار بسته شده و یه جنازه هم کف اتاق افتاده. اونا همدیگه رو نمی شناسن و تنها به کمک صدای ضبط شده و کاغذهایی که دور و برشون پیدا می کنن پی به واقعیت ماجرا می برن... "

 

وقتی فیلم Saw پاییز ۲۰۰۴ اکران شد، تماشاگران زیادی رو به سالن ها کشوند. فیلم داستان قاتل خونسردیه که طعمه هاش رو وارد یه بازی می کنه؛ بازی خطرناکی که باختن در اون به معنی کشته شدنه، بازی وحشتناکی که برای زنده موندن باید کشت و برای رهایی باید از بعضی اعضای بدن گذشت...

 

قاتل این فیلم که به jigsaw معروفه، استاد طراحی بازی های خطرناک و جدیده. در یکی از بازی ها، چند تا بمب دستی رو به سر یه دختر بسته و تنها دو دقیقه وقت برای باز کردنش باقی گذاشته. کلید هم داخل معدۀ شخص دیگه ای جاسازی شده...

هر کدوم از طعمه ها به دلیل خاصی انتخاب شدن و بازی هم کاملا منصفانه برگزار می شه: اگه کسی بتونه معما رو حل کنه و خودش رو نجات بده، آزاده که بره... البته این حالت خیلی کم پیش میاد و قربانیان به فجیع ترین شکل ممکن کشته می شن.

 

پایان فیلم آنچنان تکان دهنده است که تا آخر تیتراژ با دهن باز به صفحه تلویزیون خیره می مونیم! از اون چرخش های غافلگیرکننده ای که تابحال نظیرش رو ندیده بودیم.

 

موفقیت بسیار زیاد فیلم باعث شد Saw 2 و Saw 3 به ترتیب در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به نمایش در بیاد. Saw 2 هم فیلم خوبیه، اما به زیرکی فیلم اول نیست. اما Saw 3 از هر دو فیلم قبلی بهتره و در پایان چنان ضربه ای وارد می کنه که این بار تا نیم ساعت بعد از تموم شدن تیتراژ هم مخ آدم سوت می کشه! در قسمت سوم بازی ها خطرناک تر و فجیع تر (و مسلماً دیدنی تر!) هستن و ضرباهنگ فیلم چنان بالاست که انگار داریم فیلم رو روی دور تند نگاه می کنیم.

موسیقی فیلم، خصوصا در سکانس نهایی هر سه قسمت (که گره داستانی باز می شه) انقدر تاثیرگذاره که بهتر از این امکان نداره. تدوین به شدت هنرمندانه است و ریتم بسیار خوبی به فیلم داده؛ تدوین سریع فیلم، تاثیر سکانس های هیجان انگیز رو چندین برابر بیشتر کرده.

 

وحشت، دلهره، صحنه های فجیع، هیجان و غافلگیری از مشخصه های اصلی هر سه قسمت فیلم های Saw هستن.

 

قسمت چهارم این فیلم هم در حال ساخته و پاییز امسال نمایش داده می شه؛ من شدیدا منتظرم ببینم بعد از حوادث قسمت سوم، چطور می خوان داستان رو پیش ببرن!

نظرات 5 + ارسال نظر
میثم شنبه 5 آبان 1386 ساعت 14:23 http://mguitar.persianblog.ir

سلام چرا چند وقته که نمینویسی ؟

تینا پنج‌شنبه 7 تیر 1386 ساعت 00:07 http://redlife.blogsky.com/

من هم با نظر گلناز جان موافقم . از اونجایی که بنده هم ترجیحا فیلم های ترسناک رو از لای انگشت های دستم تماشا می کنم ( اگه دیگه خیلی ترسناک و مهیج باشه از یه بالشت کوچیک هم در کنارش استفاده می کنم )..برای همین چون باید شرایط سختی رو تحمل کنم اصلا فیلم ترسناک نگاه نمی کنم..(مگر در شرایط خاصی که مجبور باشم. که اونم یه بار پیش اومد )

محسن سه‌شنبه 5 تیر 1386 ساعت 23:40 http://filmamoon.blogsky.com/

یعنی فجیع هم هست. من فجیع دوست ندارم. خیلی فجایع میبینم. ترسناک تراز شب بیست و نهمه؟

فیلم ترسناکی نیست. یعنی از اینایی نیست که بعد از دیدنش بترسی. بیشتر دلهره آوره و فجیع. چون قتل ها در شرایط خاصی اتفاق می افته که امکان پیش اومدنش در شرایط معمولی وجود نداره.
اما فیلم های کینه (The Grudge) خیلی ترسناک هستن و احتمالا بعد از دیدنشون توی خونه وحشت برتون می داره!

گلناز سه‌شنبه 5 تیر 1386 ساعت 15:00

من خودم از طرفدارهای این فیلم هستم.درسته که واقعا بعضی از صحنه های فیلم رو باید از لای انگشتای دستات نگاه کنی ولی جدای از اون به خاطر هیجان ومعمایی بودنش تا اخر فیلم میخ کوبی و تازه وقتی تموم میشه این هیجان و ضربه ای که فیلم به تو وارد کرده چند برابر میشه.البته توصیه میشه که اول قشنگ شامتون رو بخورین بعد این فیلم رو ببینین .چون این بلا سر خودم اومد و بعد این فیلم هر چی میخوری به نظرت طعم گوشت بدن ادم رو میده!!!

نسیم.ت سه‌شنبه 5 تیر 1386 ساعت 12:34 http://www.sadeboodan.blogfa.com

هفته گذشته برای دیدن فیلم رود سرخ که در سینما فرهنگ اکران است از طرف یکی از دوستانم دعوت شدم ولی به دلیل ترسناک بودن فیلم نرفتم. اگر تمایل به دیدن فیلم ترسناک دارید این فیلم توصیه میگردد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد