پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

تب داغی به نام مهاجرت

این اواخر سراغ از هر کسی می گیرم می فهمم اقدام کرده واسه استرالیا.

 

با وضعیت افتضاح اقتصادی و اجتماعی فعلی، خیلی ها حاضرن سختی های مهاجرت رو به جون بخرن و از اینجا برن. تا چند سال پیش کانادا یا آلمان انتخاب اول محسوب می شد اما از وقتی قوانین پذیرش مهاجر به این کشورها یه کم سخت شد، استرالیا تبدیل شد به گزینۀ اصلی.

واقعیت اینه که شرایط زندگی، محیط اجتماعی و امکانات رفاهی در کشورهای دیگه به هیچ عنوان با ایران قابل مقایسه نیست. اگه حتی از همۀ اینا بگذریم، باز هم دو ویژگی خیلی مهم باقی می مونه: احترام به شخصیت انسان ها و امنیت فکری و روحی برای آینده؛ دو نکته ای که در ایران فعلی هیچ نشونه ای ازش دیده نمی شه... .

 

زندگی و کار در کشورهای دیگه تجربۀ بسیار خوبیه که من به هر کسی توصیه می کنم حداقل یکبار امتحانش کنه... اما چند تا نکته هم وجود داره که باید قبل از هر اقدامی بهشون توجه کرد:

 

۱-      کشور مورد نظر رو از نظر شرایط کار و استخدام بررسی کنین و ببینین برای تخصص شما می شه به راحتی کار پیدا کرد یا نه.

۲-      خیلی ها از طریق شرکت Golden Group اقدام به دریافت ویزای استرالیا می کنن. توجه داشته باشین که این شرکت ویزای Work and Holiday تهیه می کنه. این ویزا به معنای امکان اقامت دائم نیست، بلکه به معنی امکان موندن در استرالیا برای حداکثر ۳ ساله. با این نوع ویزا هیچ شرکتی حق بستن قرارداد بیشتر از ۶ ماه رو با شما نداره و معمولا کارهای درجه دو و سه بهتون پیشنهاد می شه که ناچار می شین قبول کنین.

۳-      سعی کنین تا حد امکان اول کار پیدا کنین بعد بلند شین برین اونجا. هیچ اعتباری نیست که بعد از حتی یک سال هم کار گیرتون بیاد.

۴-      یکی از مواردی که برای شرکت های خارجی خیلی مهمه، تسلط شما به زبان انگلیسیه. ازتون نمی خوان که با لهجۀ غلیظ حرف بزنین، همین که بتونین درست حرف بزنین و منظورتون رو برسونین و متوجه حرف های بقیه هم بشین کافیه. اگه زبانتون ضعیفه، قبل از هر اقدامی تقویتش کنین.

۵-      کسانی که مجرد هستن خیلی راحت تر می تونن برن اونجا و کار پیدا کنن. اگه متاهل هستین دست اهل و عیال و بچه ها رو نگیرین برین اونجا! اول یکی بره، کار که گیر آورد و از همه چی مطمئن شد اونوقت بگه بقیه جل و پلاسشونو جمع کنن برن پیشش! بعضی ها تا ویزاشونو می گیرن شروع می کنن به فروش وسایل خونه!

۶-      خیلی ها رفتن و بعد از یه مدت برگشتن. پل ها رو پشت سرتون خراب نکنین. راه برگشت رو باز بذارین. فکر نکنین برگشتن به معنی شکست خوردنه. اگه دیدین نمی شه موند یا کاری که توقع داشتین گیر نیاوردین برگردین، هیچ اشکالی نداره.

۷-      اسم و فامیلی تون رو به انگلیسی طوری بنویسین که به راحتی خونده بشه و برای کارفرماها نامانوس نباشه. مثلا اسم خود من در رزومۀ کاریم Sam Degani هست. سعی کنین اسمتون رو به نحوی به یه اسم انگلیسی شبیه کنین. اینکار در پیدا کردن کار خیلی خیلی موثره.

 

من با رفتن به هیچ وجه مخالف نیستم که هیچ موافق هم هستم، اما بدونین دارین چیکار می کنین و آگاهانه اقدام کنین وگرنه مجبور می شین بعد از یه مدت دست از پا درازتر برگردین و بگین "اونجوری که فکر می کردم نبود!".

نظرات 6 + ارسال نظر
francois دوشنبه 4 تیر 1386 ساعت 13:01 http://www.francois.blogsky.com

سلام منتظر مطالب بیشتری از شما هستم در مورد مهاجرت و شرایط کشورهای خارجی به خصوص اروپایی

وبلاگ من فقط به مهاجرت اختصاص نداره. اگر سوال خاصی دارین درباره کشوری خاص از طریق ایمیل بپرسین تا جواب بدم.
Hesgan@yahoo.com

فرهاد یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 22:28 http://choone.blogfa.com

با همه این حرفها برای ما ایرانیهای احساسی همینجا از همه جا بهتره..مخصوصا اگه دنبال پول مفتین....چرت بزن پول بگیر..کجا مثل اینجا سراغ داری..تازه هر جام بری واست ۲۰ نفر بلند می شن اگه دیپلمی بهت می گن مهندس اگه مهندس می شی دکتر...باور کنید اینجا سرزمین عجایبه...
راستی سر نمی زنی حسام

عمو یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 03:17 http://www.immi.gov.au

در مورد استرالیا و نوع ویزا:
۱- اگر میتونین ویزای مهارتهای فردی بگیرید، به هیچ عنوان دنبال ویزای کارو تعطیلات نرید.
۲- ویزای کار و تعطیلات یک نوع ویزای موقت هست که محدودیتهای زیادی هم داره مثل مالیات بیشتر، عدم بیمه درمانی،محدودیت زمانی برای کار و غیره
۳- خیلیها رو میشناسم که از ویزای کار و تعطیلات با توجه به سرعت صدورش به عنوان وسیله ای استفاده میکنن که برن استرالیا تا مقدمات کارهای دیگشون رو انجام بدن که خیلی خوبه مثلا طرف فارغ التحصیل پزشکی یا دندانپزشکی هست که باید اول تو استرالیا امتحان بده تا مدرکش تائید بشه، تو این شرایط میشه از این نوع ویزا استفاده کرد و رفت استرالیا و امتحانات مربوطه رو داد و در عین حال امکان کار هم وجود داره.

خلاصه که با چشم باز اقدام کنید، بهترین کار اینه که اطلاعات رو دست اول تهیه کنید، همه قوانین توی سایت اداره مهاجرت استرالیا به طور کامل توضیح داده شده:

http://www.immi.gov.au

محسن مهدی بهشت یکشنبه 3 تیر 1386 ساعت 01:27 http://filmamoon.blogsky.com/

یعنی منم نرم؟ بی تربیت ......نرم یعنی نروم.
اصلن مهاجرت به نظر من خوب نیست. ببین هیچ وقت جایگاهی بهتر از افغانی های مقیم اینجا نداری. نسبی که نگاه کنی. ممکنه در وحله اول زیبا جلوه کنه. ولی ما همه چیز را نسبی مقایسه میکنیم و بعد از مدتی میرسیم به اینکه نسبت به اونجا داریم بد زندگی میکنیم.= بگذریم از این که از یک تاریخی به ما به چشم تروریست هم نگاه میکنن-. استثناء ها را هم میذاریم کنار. مثل انوشه انصاری و دیگه نمیدونم کی رو بگم؟

francois شنبه 2 تیر 1386 ساعت 19:17 http://www.francois.blogsky.com

و مشکل کسانی که به کشور های دیگر می روند از ایران این است که شرایط آن کشورها را نمی دانند و تصوراتشان اشتباه و غیر واقعی است

francois شنبه 2 تیر 1386 ساعت 19:14 http://www.francois.blogsky.com

سلام با این حرف موافقم که در ایران این دو اصول رعایت نمی شود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد