پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

شب نه چندان شیشه ای!

مدتیه که سری دوم برنامه "عبور شیشه ای" به نام "شب شیشه ای" شروع شده. باز هم رشیدپور مجری برنامه اس و اغلب مهمونا هم از اهالی سینما.

اصولاً باید اینجور برنامه ها که یه بابایی رو میارن و به قول خودشون می خوان سرشیدپوروالات "چالشی" مطرح کنن با دقت خیلی زیادی ضبط بشه. مجری برنامه باید علاوه بر معلومات بالا، مؤدب هم باشه و بتونه بحث رو به درستی هدایت کنه.

رشیدپور در اغلب برنامه هاش خوب کار می کنه ولی در بعضی موارد هم سوالاتی می پرسه یا جملاتی بکار می بره که بیشتر حالت تمسخر (یا توهین) داره و می خواد به زور "تقابل" یا "چالش" ایجاد کنه.

مثلاً می پرسه "آیا شما هم می پذیرید که در فلان فیلم خوب بازی نکرده اید؟"، این جمله خیلی ساده اس، اما این مفهوم رو می رسونه که "همه اینجوری فکر می کنن، بگو خودتم قبول داری یا نه؟". حالا اگه طرف جواب بده نظر مردم برای من مهمه، رشیدپور می گه "پس اعتراف می کنید که خوب بازی نکرده اید!".

حتی اگه طرف بگه "قصد دارم کارهای بعدیمو با دقت بیشتری انتخاب کنم"، جواب می ده "پس قبول دارید که تابحال کارهاتون رو با دقت انتخاب نکردین"!!!

نحوۀ برخوردش با بعضی ها هم اصلاً مناسب نیست و باعث ناراحتی می شه؛ مثل کاری که با رضا عطاران، بهروز صفاریان یا باران کوثری کرد.

برنامه دیگه ای که از همین جنس و در وادی دیگه ای پخش می شه، برنامه 90 از عادل فردوسی پوره که به نظر من بسیار موفق عمل می کنه. فردوسی پور هم اطلاعات زیادی داره، هم رو راست صحبت می کنه و در عین حال مؤدبه و تابحال نشده از عمد طرف مقابل رو ناراحت کنه. هر جا لازم باشه موضوع رو عوض می کنه و اصلاً دست به ایجاد تقابل یا چالش "کاذب" نمی زنه.

از چپ: حمید، آرش، خودم و مهدی

به نظر من توی اینجور برنامه ها احمد نجفی بهترین اجرا رو داره (صندلی داغ) و از اون طرف فرزاد حسنی هم بدترین (کوله پشتی). لحن صحبت کردن منوچهر نوذری و پرویز کاردان رو هم دوست نداشتم.

نظرات 7 + ارسال نظر
فرهاد سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1386 ساعت 14:20 http://choone.blogfa.com

راستی داریوش کاردان نه پرویز

درسته. مرسی.

فرهاد دوشنبه 24 اردیبهشت 1386 ساعت 14:13 http://choone.blogfa.com

از فرزاد حسنی که حالم به هم می خوره..وقتی اعتماد به نفس بی خودشو می بینم اعصابم به هم می ریزه....از رشید پور بدم نمی یاد...عبور شیشه ای رو هم فقط مصاحبه با افتخاری شو دیدم که بد نبود...خوشم اومد...راستی به حمید سلام برسون اگه دیدیش...

فرزاد یکشنبه 23 اردیبهشت 1386 ساعت 13:00

به نظر من که لوس ترین و بی نمک ترین مجریهای تلویزیون همین یارو حسنی و رشیدپور هستن.
اسم یکیشون رو هم یادم رفته ، همونیکه قبلن توو نیمرخ مجری بود بعد شد آکتور سینما ، اوون پسره مو خوشگله !
خارجیها مجری دارن ( اپرا) ما هم داریم !

------------------------------------------------------------
راستی حسام این سریال LOST رو که دیدی ؟

دیشب بهرام رادان خوب حال رشیدپور رو گرفت! کیف کردم!
Lost هم به نظر من بعد یا حتی قبل از Taken از بهترین سریال های سال های اخیره.

محسن جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 23:01 http://filmamoon.blogsky.com/

من که تا حالا سعادت دیدن این برنامه را نداشته ام. اصلنم نمیدونم شبکه چند پخش میکنه از هر کیم میپرسم حتا اونایی که میبینن میگن نمیدونم دو یا شیش یا یک. ما هم این سه تا کانالمون خرابه. لطفن مرا راهنمایی کنید. هرچند اینطوری که شماها ازش نوشتید عصبی کننده است و به اندازه کافی خوراک دارم. در ضمن من از سفرهای دور و د راز برگشتم و از فردا دوباره به احیای وبلاگ مرده خودم میپردازم و به افاضاتم در وبلاگت ادامه میدهم.

اول اینکه رسیدن به خیر!
دوم اینکه این برنامه از شبکه ۵ پخش می شه، حدود ۹ تا ۱۰ شب.
سوم اینکه مگه اینکه شما بیای توی این وبلاگ گروهی یه چیزی بنویسین از بقیه اعضاء که بخاری بلند نمی شه!
چهارم اینکه منتظر دیدن عکس های جشنواره همدان هستیم شدید!

گیلناز جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 22:41 http://www.hichvahame.persianblog.com

عجب بابا...چه ریز می دیدینشون(:
باشه از تئاتر سیامک اینا هم می نویسم...راستش حق با شماست من می بایست قاعدتا اون دوره این کار رو می کردم اما واقعن حس نوشتن و وقت نوشتن رو نداشتم...شرمنده...

و آخر هم ممنون که نوشته های من رو پیگیری می کنین...آدم وقتی می دونه نوشته هاش حداقل یه خواننده همیشگی دارن بیشتر انگیزه پیدا می کنه...بازم ممنون

گیلناز پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386 ساعت 23:02 http://www.hichvahame.persianblog.com

سلام...اول اومدم بگم که بالاخره یه چیزکی به زور نوشتم...اما خیلی هم خاص و خوندنی نیست!!!

دوم اینکه شما تو ۹۰ چه می کردی؟؟؟!!!
و سوم اینکه کاملن موافقم...این آقای رشید پور دنبال حاشیه سازی برای ادمهای زیر ذره بینه....و اصلن هدفش اون طور که ادعا می کنه شفاف سازی و به چالش کشیدن چیزی نیست(برای مثال برنامه مبارزه با بدحجابی که آخرش با رای اکثریت طرح تصویب شد!!(:‌‌ ) و ضمنن مطالعه اش رو آدمایی که میاره در حد نشریات زرده...واقعن باعث تاسفه

از بین آدمای توی عکس حمید نعمتی رو که می شناسی؟ تصویربردار سیمای دانشگاه که تمام فیلم های کوتاهم رو تصویربرداری کرده. ما برای ضبط یه برنامه توی استودیویی کار می کردیم که برنامه ۹۰ هم ضبط می شد! از میز این برنامه هم بعنوان میز ناهار خوری استفاده می کردیم!!!

تینا پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386 ساعت 00:25 http://redlife.blogsky.com/

دقیقا ...این اقای رشید پور بدون اینکه اطلاعاتی از قبل داشته باشه فقط نظر های شخصی خودش رو میگه .. تازه اونم به بدترین شکل ممکن...معمولا هم کم پیش میاد از کسی تعریف کنه!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد