پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

جشنواره انیمیشن تهران

پنجمین جشنواره انیمیشن تهران که از یکشنبه شروع شده بود، امروز با اهدای جوایز به کار خود پایان داد (خیر سرم، این که شد مثل اخبار تلویزیون!).

من فقط یکی دو بار سر زدم و چند تا انیمیشن ایرانی دیدم که خداییش کارای خوبی بود. هم داستان قشنگی داشتن و هم خیلی خوب ساخته شده بودن. انگار واقعا سطح انیمیشن در ایران بالا رفته... (البته نباید توقع دیدن Finding Nemo و Happy Feet داشته باشیم، اون ها برای هر انیمیشن 100 نفر سه سال کار می کنن، انیمیشن های ما معمولا ظرف یک ماه ساخته می شه با سه نفر!).

چقدر هم شلوغ بود، انواع و اقسام آدم ها اومده بودن که به قول خودشون "کارتون" ببینن! یه نمایشگاه جنبی هم زده بودن از شرکت هایی که انیمیشن می سازن.

من و دوستم داشتیم توی همین نمایشگاه قدم می زدیم که یکی از غرفه دارها صدامون کرد، اشاره زد که بریم جلوتر پیشش... بهمون گفت "مراسم اسکار رو دیدین؟"، گفتیم آره، گفت "دیدین فیلم اسکورسیزی اسکار گرفت؟"، گفتیم خب بله... (در این حین هر دو فکر می کردیم می خواد بگه مثلا توی فیلمش ما فلان کار انیمیشنی اش رو انجام داده ایم)... بعد یواش گفت "من فیلم رو با کیفیت DVD و زیرنویس فارسی دارم، بدون سانسور... اگه خواستین بهتون بدم، 2000 تومن!"... ما چند لحظه با دهن باز نگاش کردیم... بعد از چند ثانیه من گفتم مرسی، خودم دارم! یارو داشت یواشکی لیست فیلم های دیگه اش رو می گفت که ما در رفتیم!

وقتی از انیمیشن سازها حمایت نمی شه نتیجه اش می شه همین. یه شرکت بزرگ میاد جشنواره شرکت می کنه، غرفه می گیره که چی؟ فیلم بفروشه 2000 تومن؟؟؟

ایشالله دورۀ بعدی شرکت ها بساط پهن کنن و ظروف پلاستیکی، گل مصنوعی، روسری هندی، شمع های زیبا، جوراب (از نوع سه تا هزار تومن) و سمنوی خانگی عمه لیلا بفروشن!

 

این اتفاق میمون (!) را به آقای زرین کلک تبریک عرض می نمایم!

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر شنبه 12 اسفند 1385 ساعت 19:41 http://cremona.blogfa.com

بالاخره همه چیزمون باید به همه چیزمون بیاد دیگه!

فرهاد شنبه 12 اسفند 1385 ساعت 08:29 http://choone.blogfa.com

با یکی از شرکت هایی که تو کار انیمیشنه در ارتباطم..اتفاقا توی جشنوارع امسال هم شرکت کرده بود...همیشه از اوضاع بد انیمیشن می ناله...یادم باشه بهش بگم چه پتانسیل هایی داره که خودش خبر نداره..خدا عوضت بده جوون که مردم رو از بلاتکلیفی در می یاری...

نسیم.ت جمعه 11 اسفند 1385 ساعت 00:52 http://www.sadeboodan.blogfa.com

واقعا؛ باعث تاسفه.
البته این شرکت بزرگ میتونسته اینقدر هم هزینه نکنه و غرفه بگیره.کافی بود یک بازاریاب با حقوق کم رو توی پیاده روهای خیابان ولیعصر بذاره .چون اونهام به همین شیوه درگوشی و یواش به مشتری هاشون پیشنهاد میدن.
من بعد از عمری یکبار که موردی خاص را میخواستم برای همسرم تهیه کنم(چون خیلی وقت بود دنبالش بود)بهشون مراجعه کردم ولی مثل شما در رفتم و حتی فیلم مورد نظرم را هم که موجود داشت ازش نگرفتم.

در زمان جشنواره فجر هم یه سری بودن که میومدن نزدیک سینماهای جشنواره و بساط پهن می کردن٬ اونا DVD می فروختن دونه ای ۱۵۰۰ تومن... یکی از همین فروشنده ها می گفت توی جشنواره، حداقل روزی سه میلیون تومن فروش داره! خدا بده برکت! نه تخصصی لازمه و نه سرمایه ای... درآمدش هم که خوبه، فقط اسمش بده!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد