پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم
پلان های روزانه

پلان های روزانه

هر کسی بازیگر نقش اول زندگی خود است، من می خواهم زندگی را کارگردانی کنم

این فیلمو تا حالا چند بار دیدی؟

دیشب که داشتم فیلمی رو برای سومین بار ظرف یک هفته می دیدم، به این فکر می کردم که چه چیزی باعث می شه آدم یه فیلم رو چند بار ببینه؟نیکول کیدمن در دیگران (آمنابار)

بعضی فیلم ها رو یه بار هم به زور می شه تحمل کرد ولی بعضی فیلم ها هم هستن که بارها و بارها می بینیم و هر بار هم چیز جدیدی توش پیدا می کنیم و از دیدنش لذت می بریم. باید فیلمباز باشین تا بدونین منظورم چیه...

بعضی فیلم ها چنان فیلمنامه ای دارن که  وقتی تموم می شه با دهن باز روی صندلی خشکمون می زنه! برای همین دلمون می خواد یه بار دیگه هم ببینیم و این بار با آگاهی از داستان به موضوعات دیگه توجه کنیم؛ مثل فیلم های دیگران (آمنابار)، حس ششم (شیامالان)، هفت (فینچر)،... .

بعضی فیلم ها هم با روحیه و سلیقۀ ما آنچنان سازگاری دارن که از دیدنش حسابی کیف می کنیم؛ مثل من که با فیلم های اسپیلبرگ حال می کنم! از دوئل گرفته تا مونیخ همه فیلم هاشو دوست دارم.

البته گاهی اوقات هم ممکنه یه فیلم رو به خاطر حضور یه هنرپیشه چندین بار تماشا کنیم. من خودم ممکنه فقط بخاطر ناتالی پورتمن، نیکول کیدمن، هریسون فورد، تام کروز یا جانی دپ فیلمی رو دو بار ببینم، ولی نه بیشتر!

 

و اما بیشترین دفعاتی که یه فیلم رو دیدم، از ایرانی ها:

پردۀ آخر: 11 بار!

قرمز: 8 بار

بوی پیراهن یوسف، روبان قرمز، سگ کشی: 6 بار

 

از فیلم های خارجی هم تا امروز:

Jurassic Park 42 بار (این فیلم بهم انرژی می ده!)

Eyes Wide Shut 35 بار (با این فیلم آرامش پیدا می کنم!)

Amelie 21 بار (هر بار یه چیز جدید توش پیدا می شه!)

 جانی دپ در دزدان دریایی کارائیب (وربینسکی)

فیلم های زیادی هم هستن که بیشتر از ده بار دیدم: ایندیانا جونز ها، هری پاترها، دیگران، شرکت، فراری، در جست و جوی نیمو، فرانتیک، لئون، عصر معصومیت، 21 گرم، شرکت هیولاها، گزارش اقلیت، ماتریکس، دزدان دریایی کارائیب، خانه خنجرهای پران،...

 

آپوکالیپتو (گیبسون) و مرحوم (اسکورسیزی) رو هم اخیراً دیدم و جالب اینکه به محض تموم شدن دلم می خواست دوباره از اول ببینم! فیلم های فوق العاده خوبی هستن.

 

حالا شما از همه بیشتر کدوم فیلمو دیدین؟ چند بار؟

نظرات 10 + ارسال نظر
صادق شنبه 26 اسفند 1385 ساعت 01:54 http://karamel.blogsky.com

من کلا کمتر فیلمی شده که فقط یه بار ببینمش.برا همین فقط فیلمایی رو میگم که بیشتره ۱۰۰ بار دیدم:پالپ فیکشن کیل بیل سگدونی مخمصه نفوذی ادوارد دست قیچی ماهی بزرگ اد وود سین سیتی فیلما سرجیو لیونه لیون این گروه خشن سره الفردو گارسیا رو برام بیار پدرخوانده ها صورت زخمی انی هال پولو بردار و فرار کن و ... خیلی فیلمه دیگه هم هست ولی الان یادم نیست

آرمین چهارشنبه 2 اسفند 1385 ساعت 20:46 http://filmamoon.blogsky.com

از ایرانی ها لیلا هامون و شب های روشن و از خارجی ها آنی هال رکورد دارها هستند

دارا چهارشنبه 2 اسفند 1385 ساعت 20:12

قیصرو از همه بیشتر دیدم.بعد رگبار.

الهام پیری سه‌شنبه 1 اسفند 1385 ساعت 22:05

من که فقط هری پاترها رو یک عالمه بار دیدم... اصلن مکالمه هاش رو حفظ شدم ولی می دونم که بازم خواهم دیدشون.

فرهاد سه‌شنبه 1 اسفند 1385 ساعت 08:16 http://choone.blogfa.com

یک سالی مجبور بودم هر هفته سفر کنم...جات خالی ...توی این یک سال راننده اتوبوس هر بار فیلم کما رو می ذاشت....فکر کنم ۱۶ باری دیدمش

گیلناز دوشنبه 30 بهمن 1385 ساعت 23:22 http://www.hichvahame.persianblog.com

جالبه که همه دوستان تا به اینجا این قدرت رو دارن که یک فیلم رو برای چندین و چند بار ببینن...راستش من شده که فیلمی ۲ یا ۳ بار اون هم بر حسب اتفاق دیده باشم...مثل مادر علی حاتمی...اما اصولن از اینکه داستان یک فیلم رو بدونم و اون رو ببینم در حالی که می دونم حتی الان چه دیالوگی رو می گن یه خورده واسم خسته کنندس):

mostafa salehi دوشنبه 30 بهمن 1385 ساعت 13:30

هنوز هم Jurassic Park را دوست داری یادت است ادامس شو میخریدیم عکس ها شو میزدیم به کمد!

امیر دوشنبه 30 بهمن 1385 ساعت 10:02 http://cremona.blogfa.com

با اجازت آره! من ادت کردم تو اورکات. در ضمن من فکر کنم هامون رو تا حالا نزدیک به ۴۰۰ بار دیده باشم!

محمد دوشنبه 30 بهمن 1385 ساعت 09:56 http://mohamed.blogsky.com/

Brave Heart ( شجاع دل) رو باور کن بیشتر از ۱۰۰ بار دیدم
واقعا با دیدنش لذت میبرم.
دفن پدر ویلیام والاس رو باور کن ۱۰۰۰ بار تا حالا دیدم بازو سیر نمیشم

محسن دوشنبه 30 بهمن 1385 ساعت 08:22 http://filmamoon.blogsky.com

جاده فلینی حدود پنجاه یا شصت بار یا بیشتر چون طی سی سال اخیر سالی دو بار دیدمش
رگبار بهرام بیضایی و آدرز هر کدام ۱۶بار
بیشتریناش اینا بودن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد